Stereo set van Vergeerr72

Started by vergeerr72, February 4, 2017, 11:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

katwax

Ayre QB-9 DSD, was toch wel een bijzonder goede DAC. Geen idee of ze nieuwere modellen hebben ondertussen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

AudioEnZo

Quote from: vergeerr72 on March  7, 2020, 19:56:03
Ik vind het zeker een interessante optie, wil hem wel eens horen.
Heb 'm hier nog staan, beetje afhankelijk waar je woont om dat te organiseren....

eduard

Misschien heb ik er overheen gelezen maar hoe heb je je bronnen op de topping aangesloten. Ik zit zelf op de mijne te wachten en ik wil heb via USB vanuit mijn pc voeden met muziek.

vergeerr72

Quote from: eduard on March  7, 2020, 22:21:03
Misschien heb ik er overheen gelezen maar hoe heb je je bronnen op de topping aangesloten. Ik zit zelf op de mijne te wachten en ik wil heb via USB vanuit mijn pc voeden met muziek.
Ik heb hem via Aes aangesloten. I2s over hdmi kreeg ik niet aan de praat maar dat zal eerder aan de Nad M50 liggen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Ik speel hoofdzakelijk redbook, heb enkele highres bestanden. DSD heeft ook geen enkele prioriteit voor mij. De muziek komt van mijn synology NAS. Roon wel eens geprobeerd maar dat klonk toch minder en de kwaliteit van de metadata veel mij ook tegen.

De NAD M50 is via Aes aangesloten, hij heeft ook geen USB uitgang.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Quote from: eduard on March  7, 2020, 22:21:03
Misschien heb ik er overheen gelezen maar hoe heb je je bronnen op de topping aangesloten. Ik zit zelf op de mijne te wachten en ik wil heb via USB vanuit mijn pc voeden met muziek.
Als je de Topping hebt ben ik wel benieuwd naar jouw ervaringen. In een warme set kan hij volgens mij erg goed uitpakken.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

eduard

Heb je zelf al besloten of je de dac behoud. De mijne is nog steeds niet verstuurd uit china dus dat gaat nog wel even duren. Ik twijfel zelf wel een beetje of ik het verschil ga horen met mijn huidige dac. Ik gebruik nu een m-audio super dac die in 2004 volledig gemodificeerd is door soundevolution met oa een tent clock. Maar deze dac is ondertussen wel al 16 jaar oud en mist een usb ingang. Ik wil de topping ga gebruiken om oa dsd en highres audio vanaf mij htpc af te kunnen spelen, de pc is nu via een eenvoudige usb naar spdif convertor aangesloten op de m audio dac.

vergeerr72

De Topping is gisteren teruggegaan naar zoetermeer.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

eduard

Bedankt, jammer om te lezen dat je hem terug gestuurd hebt. Ik hoop dat mijn ervaring straks beter is.

vergeerr72

Quote from: eduard on March  8, 2020, 13:01:15
Heb je zelf al besloten of je de dac behoud. De mijne is nog steeds niet verstuurd uit china dus dat gaat nog wel even duren. Ik twijfel zelf wel een beetje of ik het verschil ga horen met mijn huidige dac. Ik gebruik nu een m-audio super dac die in 2004 volledig gemodificeerd is door soundevolution met oa een tent clock. Maar deze dac is ondertussen wel al 16 jaar oud en mist een usb ingang. Ik wil de topping ga gebruiken om oa dsd en highres audio vanaf mij htpc af te kunnen spelen, de pc is nu via een eenvoudige usb naar spdif convertor aangesloten op de m audio dac.
Gisteren hoorde ik dat de productie en de leveringen weer opgestart zijn. Ik denk dat je echt wel verschil gaat horen, op sommige vlakken was ik zwaar onder de indruk van de Topping.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

vergeerr72

Quote from: Lucky.L on March  8, 2020, 17:21:54
Wat een imposante set  :o !
Thanks. Met die kleine of de grote dac? [emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#112
Gisteren Rothwell XLR attenuators binnen gekregen.  Met de goedkopere JTS MA123 leek het wel of het hele geluidsbeeld  omhoog geschoven was. Weinig laag, veel hoog.

Dat is nu weer in balans het mooie laag waar plinius om bekend is,  is er in volle glorie.  Ook detaillering is beter.  Niet al teveel haast met die andere dac meer.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Kwam nog wat oude set foto's tegen vandaag.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Nog een paar
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Ben blij dat ik stream. Wat een gedoe met die CD's vroeger :crazy: .  Ik mis alleen nog een foto van de Marigo oplegdisk nog
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Een paar dagen op bezoek: Sonnet Morpheus dac. 

Eerste indrukken tov AMR Dp777
- gecontroleerder en gedetailleerd laag
- detailrijk
- minder diepte
- veel smaller geluidsbeeld.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Maximus_Aurelius

Quote from: vergeerr72 on April 14, 2020, 20:03:05
Een paar dagen op bezoek: Sonnet Morpheus dac. 

Eerste indrukken tov AMR Dp777
- gecontroleerder en gedetailleerd laag
- detailrijk
- minder diepte
- veel smaller geluidsbeeld.

Mooi ding  ;).
Heb al wat recensies gelezen en zijn er best lovend over. Uiteraard voor wat het waard is.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vergeerr72

Quote from: Maximus_Aurelius on April 14, 2020, 21:17:17
Mooi ding  ;).
Heb al wat recensies gelezen en zijn er best lovend over. Uiteraard voor wat het waard is.
Die recensies kloppen wel, klinkt wel erg lekker. Hij krijgt wel van de week concurrentie van een holo audio may dac. 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo

#119
Mijn Holo Audio MAY is vanmiddag hier aangekomen. Ben zeer benieuwd hoe die zich gaat houden tov de Morpheus!

vergeerr72

Quote from: AudioEnZo on April 15, 2020, 00:04:32
Mijn Holo Audio MAY is vanmiddag hier aangekomen. Ben zeer benieuwd hoe die zich gaat houden tov de Morpheus!
Nog geen spijt van?  [emoji3]

Hopelijk heb ik ze donderdag alle twee samen in huis.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo

Geen seconde spijt van, speelt de sterren van de hemel, echt heel fraai [emoji1303]

vergeerr72

Quote from: AudioEnZo on April 15, 2020, 18:53:42
Geen seconde spijt van, speelt de sterren van de hemel, echt heel fraai [emoji1303]
Ik ga het morgen ervaren.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Quote from: Peerless Monster on April 15, 2020, 19:42:27
Spannend!! Vol verwachting!! [emoji23]
Voor maandag langskomen @Peerless Monster 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL