Aankoopadvies: 55" - 60" TV

Started by WickedGame, December 6, 2016, 14:25:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Ik ga eens langzaam oriënteren op een nieuwe tv. Mijn huidige Panasonic TH46PZ85 plasma tv voldoet nog prima, maar er komt een tijd dat er een maatje groter gegaan mag worden. Nu heeft het ook een nadeel dat ik van plasma af kom, en dat is beeldkwaliteit en zwart waardes. Als ik dit gelijk wil hebben aan de plasma kom ik op OLED uit, maar die ligt qua budget niet in de range.

Eisen:

- Minimaal 55" inch tot max. 60" inch
- 4K
- HDR (Liefst beide standaarden)
- 3D niet persé noodzakelijk, maar wel leuk als het erop zit.

Budget: 1500,- (er is wat rek maar dat is wel minimaal).

Modellen die ik al heb gevonden en mijn interesse hebben:

- Samsung UE55KS7000
- Samsung UE55KS8000
- Sony KD-55XD9305
- Panasonic TX-58DXW784

Iemand ervaring met deze modellen? Eventueel ergens reviews te vinden of shoot-outs met deze modellen? Of hebben jullie advies voor andere modellen, of types?

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Quote from: Jumping Jack on December  6, 2016, 14:51:15
https://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme/

Had hem gezien ;)

Al lijkt de aanbieding interessanter dan dat hij in werkelijkheid is, als je goed zoekt en rond vraagt is die er voor 1600,- te krijgen. Uiteraard leuke aanbieding :)

Jumping Jack

Het verschil in prijs voor tv's als je wat rondkijkt is idd absurd. Let daarbij wel op dat je, als je gebruik wil maken van de lopende cashback-actie van Samsung, bij een officiële dealer moet kopen.
Ik heb mijn 55ks7000, na lang zoeken, gekocht voor 1489,- met daarbovenop nog eens 200,- cashback. Gevonden als aanbieding bij een Belgische webwinkel mét fysieke winkel, en daarmee naar een lokale electrozaak gegaan die de prijs hebben gematched.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

BMWX6M

#4
Ik heb uiteindelijk bij tvreus gekocht:


Zeer tevreden van de KS7000 serie!


directe link naar niet forum sponsor verwijderd.
Samsung 65" LED TV UE65KS7000, Himedia Q5 Pro, Panasonic DMP-BDT460 blu-ray, Marantz SR5010, Sub Quadral Qube 10 active, 2x Dali Zensor 5, Dali Zensor Vocal, 2x Dali Zensor pico front high en 2x art sound inbouw surround achter.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159775.0

Mario D

Ik heb zelf ook altijd Panasonic plasma gehad, de laatste een voormalig topmodel 46z11.
Bij oriëntatie naar een nieuw toestel is het een DXW904 geworden, hangt nu enkele maanden en echt geweldig.
Enig minpunt is de kijkhoek maar al de rest is gewoonweg superieur tegenover de plasma.

Gewoon nemen wat je het leukst kijken vind, dus LED vs OLED.  :)

R

Ik heb de 784 (in 50"). Echt een mooie TV. Elegant, plat, strak beeld in 4k. Niet perfect, maar goed genoeg voor de mooie prijs.

WickedGame

Quote from: kalimero on December  6, 2016, 19:07:51
Ik heb zelf ook altijd Panasonic plasma gehad, de laatste een voormalig topmodel 46z11.
Bij oriëntatie naar een nieuw toestel is het een DXW904 geworden, hangt nu enkele maanden en echt geweldig.
Enig minpunt is de kijkhoek maar al de rest is gewoonweg superieur tegenover de plasma.

Gewoon nemen wat je het leukst kijken vind, dus LED vs OLED.  :)

De DXW904 is mij veel te duur. Dan komt de 784 alleen in aanmerking. Nu ben ik wel Panasonic fan vanwege plasma, maar moet dit model even in het echt gaan bekijken.

devasa

Wij hadden ook een Panasonic Plasma. De zoektocht naar een nieuwe TV was lastig. LED vond ik meestal maar niks. Totdat ik een OLED zag. Wát een prachtig beeld. Wij hebben nu dus een LG OLED tv (55"). Ik zeg, aanrader!

WickedGame

Quote from: devasa on December  7, 2016, 22:49:03
Wij hadden ook een Panasonic Plasma. De zoektocht naar een nieuwe TV was lastig. LED vond ik meestal maar niks. Totdat ik een OLED zag. Wát een prachtig beeld. Wij hebben nu dus een LG OLED tv (55"). Ik zeg, aanrader!

Ook die is helaas te duur!

De LG B6 is de enige "betaalbare", al zit je dan nog op een goede 2500,- euro... dat is 1000,- euro meer dan het gestelde budget. Dus een no go helaas.

blue-eyes

Heee, moet ik het blijven herhalen wicked? :D :D :D

Een beetje BI' er :P (wij hebben vast wel vacatures)


Ik lees elders op het forum dat ook Sony met OLED gaat komen en serieus onder de prijzen van LG gaat zitten, dus concurrentie..... Wellicht nog een half jaar wachten?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on December  8, 2016, 09:06:43
Heee, moet ik het blijven herhalen wicked? :D :D :D

Een beetje BI' er :P (wij hebben vast wel vacatures)


Ik lees elders op het forum dat ook Sony met OLED gaat komen en serieus onder de prijzen van LG gaat zitten, dus concurrentie..... Wellicht nog een half jaar wachten?

:P

Helaas "zie mijn topic" heb ik andere prioriteiten als BI'er (tegenwoordig iets meer BI PM overigens dan een die hard BI'er).

Ik zag het staan, en tuurlijk kan ik wachten dat is een optie. Ook omdat de Panasonic nog prima werkt. Maar de vrouw des huizes wil eigenlijk ook een nieuwe tv. Vandaar de line-up van die 4 die ik had gevonden.

OLED is wel heel mooi, elke keer als ik de LG's zie dan is dat beeld echt geweldig.

blue-eyes

;)




Aan die TV, 1500, zit je gevoelsmatig weer 4 jaar aan vast. Anders schrijf je te snel af. OLED staat nu op een grens van doorbreken. Wellicht een half jaar wachten en je hebt misschien een TV voor iets meer geld, maar wel bestendiger in tijd en kwaliteit.
Je roept wel om OLED maar zegt minder budget te willen reserveren. Keuzes!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on December  8, 2016, 09:14:44
;)

Aan die TV, 1500, zit je gevoelsmatig weer 4 jaar aan vast. Anders schrijf je te snel af. OLED staat nu op een grens van doorbreken. Wellicht een half jaar wachten en je hebt misschien een TV voor iets meer geld, maar wel bestendiger in tijd en kwaliteit.
Je roept wel om OLED maar zegt minder budget te willen reserveren. Keuzes!

Als je kijkt naar de modellen die in de lijst staan zijn het stuk voor stuk goede tot zeer goede modellen uit de LED lijnen van die merken. En uit ervaring heb ik al een Sony gezien bij iemand thuis wat echt een geweldig plaatje laat zien. Als je geen OLED er naast zet dan zijn die TV's echt heel goed.

OLED er naast, is wat je vroeger had met Pioneer en de rest. Er was maar 1 referentie, en die koste geld... VEEL GELD  ;D

Nu is de vraag OLED wachten? En word dit dan de nieuwe standaard? Of staat er al snel iets anders op stapel? Qua merk heb ik ook eerlijk gezegd weinig met LG. Dit is gevoel... dat weet ik. Sony of Panasonic zou dan altijd mijn voorkeur hebben. Dus dan zal ik moeten wachten.


Cobraatje

Maak je met een goede Led geen zorgen tav een plasma.
Ik ben van een laatste serie plasma naar een Panasonic CX800 gegaan.
Hoewel ik het beeld van een plasma natuurlijker vind, komt de CX800 echt dicht in de buurt en is qua strakheid van beeld en beeld overdag duidelijk beter.

Let er wel op of het een VA of IPS paneel is.
Een VA paneel heeft duidelijk betere zwartwaarden en geeft beter beeld, nadeel is een mindere kijkhoek.

Sony zou ik bij wegblijven, die geven piss poor service.
Ik heb 2 Sonies gehad en beiden waren qua vertical banding onacceptabel.
Volgens Sony was de 2e tv prima en binnen de specs. Nou je kon er echt niet fatsoenlijk voetbal mee kijken.

Ik heb ook 2 Samsungs gehad en dat waren prima tv's, maar mijn voorkeur gaat qua beeld uit naar Panasonic.

BenW

Heb de  Samsung UE55KS7000, ik weet niet of je aan gaming doet, maar deze TV heeft ook een hele lage response time
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

RicooCardoo

Klopt, de input lag ligt maar op 21ms. Snelste tot nu toe op tv's wat ik voorbij heb zien komen.

BMWX6M

#18
Vandaag in de Saturn in Dusseldorf binnen geweest, stond een LG Oled 77" voor 29999 euro... dan heb je direct ook een TV natuurlijk...  ;D

http://www.saturn.de/de/product/_lg-77g6v-oled-tv-2167978.html
Samsung 65" LED TV UE65KS7000, Himedia Q5 Pro, Panasonic DMP-BDT460 blu-ray, Marantz SR5010, Sub Quadral Qube 10 active, 2x Dali Zensor 5, Dali Zensor Vocal, 2x Dali Zensor pico front high en 2x art sound inbouw surround achter.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159775.0

RicooCardoo

Die tv die koop je dan ook wel voor je hele leven  :clapping:

master30

Quote from: RicooCardoo on December 13, 2016, 18:00:48
Die tv die koop je dan ook wel voor je hele leven  :clapping:

De eerste plasma bij de mediamarkt in Duitsland kostte ook iets van 60.000DM

Die wil je voor niks nog niet hebben nu
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

RicooCardoo

#21
Ja als de kwaliteit en beeld ervan helemaal niks is, is dat logisch.. 

Bij de saturn toendertijd in hoofddorp heeft een keer een tv gestaan die was enkel al in hoogte dik 2.5M en die had echt haarscherp beeld zelf als je er zowat tegen aan stond.maar die kostte dacht ik toen 80.000 euro.  Heeft er ook maar heel kort gestaan.

fasteddie

al wat verder in je zoektocht of beslissing?

WickedGame

Quote from: fasteddie on December 17, 2016, 11:54:59
al wat verder in je zoektocht of beslissing?

Nope, nog niet veel tijd gehad. Aanstaande woensdag begint mijn vakantie en dan ga ik mij er eens in verdiepen.