Het grote Epson TW-9300 (w) Topic

Started by master30, November 1, 2016, 21:00:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ppeter

Quote from: nielvm on October 25, 2017, 17:47:27
Welke instellingen gebruik je voor hdr?
Ik zal de eerst volgende keer een screenshotje nemen en hier posten.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Stef

#551
Heb een 9300 + Oppo 203 combi.  Kan iemand me zeggen wat de beste settings zijn voor UHD content maar stripping HDR (is me echt de donker).  Moet mss even meegeven dat mn pj enkel in natural stand ISF heeft gehad.  Denk dat'k de Digital Cine stand moet gebruiken op de projector maar dat het geen zin heeft om de ISF settings ook in deze stand in te geven....

Alvast bedankt.

Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Stef

#552
Quote from: Stef on October 24, 2017, 13:30:01
Projector is hersteld en nu in transit van service center naar dealer.

En even de rekening van Epson maken voor mijn 9300:

1e herstelling 6 weken weg voor nieuw optisch block
2e herstelling 4 weken weg voor nieuwe iris en werd vandaag terug in ons ht gehangen door dealer.  Eerste test: lamp error (oranje lampje knippert en fan in overdrive). Return to sender.

Helemaal gehad met die rommel...270u op lamp.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

bmateijsen

Quote from: Stef on October 27, 2017, 17:15:21
En even de rekening van Epson maken voor mijn 9300:

1e herstelling 6 weken weg voor nieuw optisch block
2e herstelling 4 weken weg voor nieuwe iris en werd vandaag terug in ons ht gehangen door dealer.  Eerste test: lamp error (oranje lampje knippert en fan in overdrive). Return to sender.

Helemaal gehad met die rommel...270u op lamp.


Auw.. dat is wel pech.... :-/

Bas Akkerman

Quote from: Stef on October 27, 2017, 17:15:21
En even de rekening van Epson maken voor mijn 9300:

1e herstelling 6 weken weg voor nieuw optisch block
2e herstelling 4 weken weg voor nieuwe iris en werd vandaag terug in ons ht gehangen door dealer.  Eerste test: lamp error (oranje lampje knippert en fan in overdrive). Return to sender.

Helemaal gehad met die rommel...270u op lamp.
:baaa:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scoc

Quote from: Stef on October 27, 2017, 17:15:21
En even de rekening van Epson maken voor mijn 9300:

1e herstelling 6 weken weg voor nieuw optisch block
2e herstelling 4 weken weg voor nieuwe iris en werd vandaag terug in ons ht gehangen door dealer.  Eerste test: lamp error (oranje lampje knippert en fan in overdrive). Return to sender.

Helemaal gehad met die rommel...270u op lamp.

Ik hoop dat je dealer dit voor jou netjes oplost want dat is werkelijk bijna niet te geloven wat een slechte Epson support. Misschien indien mogelijk iets regelen dat je kan switchen naar bvb een JVC X5500 of X5900.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Stef

Quote from: scoc on October 27, 2017, 19:03:28
Ik hoop dat je dealer dit voor jou netjes oplost want dat is werkelijk bijna niet te geloven wat een slechte Epson support. Misschien indien mogelijk iets regelen dat je kan switchen naar bvb een JVC X5500 of X5900.

Thanks.  Heb er alle vertrouwen in dat mijn dealer een geschikte regeling zal vinden.  Nog even melden dat na herstelling 1 de pj amper 3! weken gewerkt heeft voor hij weer de deur uit was.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

ppeter

Dat is balen Stef, hoop dat het snel in orde mag komen.
Wij zijn na 600 uur, nog steeds tevreden met onze TW9300!
Veel succes met de herstelling!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Stef

Quote from: ppeter on October 27, 2017, 20:39:51
Dat is balen Stef, hoop dat het snel in orde mag komen.
Wij zijn na 600 uur, nog steeds tevreden met onze TW9300!
Veel succes met de herstelling!

Thanks ppeter (wat mij betreft zal het niet meer om n herstelling gaan).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

master30

Wat een pech inderdaad.
Hopelijk komt er een goede oplossing voor je.

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Stef

Quote from: master30 on October 27, 2017, 23:51:50
Wat een pech inderdaad.
Hopelijk komt er een goede oplossing voor je.

Thanks :)
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

home@the movies

#561
Quote from: scoc on October 27, 2017, 19:03:28
Ik hoop dat je dealer dit voor jou netjes oplost want dat is werkelijk bijna niet te geloven wat een slechte Epson support. Misschien indien mogelijk iets regelen dat je kan switchen naar bvb een JVC X5500 of X5900.

Voor alle duidelijkheid, ik ben dus de dealer en ik zal uiteraard een geschikte oplossing hiervoor zoeken. Ook voor alle duidelijkheid, Epson heeft hier in principe (nog) niet echt rechtstreeks mee te maken. Alle Epson toestellen worden door één service center in Nederland hersteld, dat service center is niet alleen verantwoordelijk voor epson maar ook voor tientallen ander merken.
Als er dus voorlopig iemand een blaam treft dan is het eerder het service center dan Epson zelf.
Dit is een vrij alleenstaand geval dat ik in al die jaren en honderden Epson toestellen te hebben verkocht amper meemaak. Je koopt er als klant uiteraard niets mee maar af en toe heb je gewoon brute pech. Het is aan ons en Epson om hiervoor nu snel een oplossing te vinden, iets wat we ook zullen doen.

Op deze manier lijkt het alsof de service van Epson Niet ok is, wat absoluut niet waar is integendeel, na bijna 15 jaar Epson te verkopen is het aantal pannes bij dit merk ongelooflijk laag.
Ik denk dat iedere dealer die hier aanwezig is op het forum uit eigen ervaring hetzelfde kan beamen, het is niet fijn om als klant dit mee te maken maar die dingen gebeuren nu eenmaal.
Als het niet netjes zou worden opgelost dan is er uiteraard recht tot klagen maar aangezien het toestel pas vandaag terug is uit herstelling en dus ook opnieuw bij het terug installeren het probleem is vastgesteld kan je moeilijk op een Vrijdagavond in één keer een oplossing uit je mouw schudden.

Stef

Quote from: home@the movies on October 28, 2017, 00:15:22
Voor alle duidelijkheid, ik ben dus de dealer en ik zal uiteraard een geschikte oplossing hiervoor zoeken. Ook voor alle duidelijkheid, Epson heeft hier in principe (nog) niet echt rechtstreeks mee te maken. Alle Epson toestellen worden door één service center in Nederland hersteld, dat service center is niet alleen verantwoordelijk voor epson maar ook voor tientallen ander merken.
Als er dus voorlopig iemand een blaam treft dan is het eerder het service center dan Epson zelf.
Dit is een vrij alleenstaand geval dat ik in al die jaren en honderden Epson toestellen te hebben verkocht amper meemaak. Je koopt er als klant uiteraard niets mee maar af en toe heb je gewoon brute pech. Het is aan ons en Epson om hiervoor nu snel een oplossing te vinden, iets wat we ook zullen doen.

Op deze manier lijkt het alsof de service van Epson Niet ok is, wat absoluut niet waar is integendeel, na bijna 15 jaar Epson te verkopen is het aantal pannes bij dit merk ongelooflijk laag.
Ik denk dat iedere dealer die hier aanwezig is op het forum uit eigen ervaring hetzelfde kan beamen, het is niet fijn om als klant dit mee te maken maar die dingen gebeuren nu eenmaal.
Als het niet netjes zou worden opgelost dan is er uiteraard recht tot klagen maar aangezien het toestel pas vandaag terug is uit herstelling en dus ook opnieuw bij het terug installeren het probleem is vastgesteld kan je moeilijk op een Vrijdagavond in één keer een oplossing uit je mouw schudden.

Bedankt voor de toelichting Werner.  Misschien was ik wat kort door de bocht om mijn geval onder de noemer "Epson" te plaatsen, maar als Epson er voor kiest met service center x samen te werken en dit, in mijn geval, ondermaats presteert (2x) straalt dit af op het merk.  Geen twijfel van mijn kant dat er een oplossing komt.  Voor wie dit topic volgt, Werner en ik hebben een duidelijk opvolgings traject afgesproken, zoals elke goede dealer dat doet, en uiteraard is dit niet a la minute opgelost ;).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Erik

#563
Quote from: Stef on October 27, 2017, 17:15:21
En even de rekening van Epson maken voor mijn 9300:

1e herstelling 6 weken weg voor nieuw optisch block
2e herstelling 4 weken weg voor nieuwe iris en werd vandaag terug in ons ht gehangen door dealer.  Eerste test: lamp error (oranje lampje knippert en fan in overdrive). Return to sender.

Helemaal gehad met die rommel...270u op lamp.

Er staat me bij dat je bij drie keer een defect binnen de garantietermijn hebt je recht hebt op een nieuw exemplaar. Die ermee wat je wilt, het is jouw geld tenslotte. Zou vervelend zijn als hij na je garantie nog zes keer stuk gaat. Afgezien dat het zonde is van de tijd dat je hem niet kan gebruiken. Daar koop je hem niet voor.

Dat het niet aan Epson ligt vind ik wat kort door de bocht. Zij kiezen voor dit alles in één reparatie centrum weet de reputatie niet hiervan maar drie keer stuk terugkrijgen....
Epson kan zich nu mooi achter dit centrum verstoppen en ernaar verwijzen, een neiuwe werken exemplaar was een betere oplossing geweest..
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

home@the movies

Quote from: Erik on October 28, 2017, 00:40:45
Er staat me bij dat je bij drie keer een defect binnen de garantietermijn hebt je recht hebt op een nieuw exemplaar. Die ermee wat je wilt, het is jouw geld tenslotte. Zou vervelend zijn als hij na je garantie nog zes keer stuk gaat. Afgezien dat het zonde is van de tijd dat je hem niet kan gebruiken. Daar koop je hem niet voor.

Dat het niet aan Epson ligt vind ik wat kort door de bocht. Zij kiezen voor dit alles in één reparatie centrum weet de reputatie niet hiervan maar drie keer stuk terugkrijgen....
Epson kan zich nu mooi achter dit centrum verstoppen en ernaar verwijzen, een neiuwe werken exemplaar was een betere oplossing geweest..

Kijk dat bedoel ik nu, niemand bij Epson verstopt zit ergens achter omdat er nog niemand is gecontacteerd geweest met dit probleem, enkel het service center. Het is nu Vrijdagavond, Maandag breng ik Epson op de hoogte en zal er zonder enig probleem een perfecte oplossing worden gezocht.
Als die oplossing niet ok zou zijn dan mag je wat mij betreft eender wat schrijven over al dan niet goede service, pas als Epson het probleem kent kunnen ze ook handelen.

Erik

Toen Epson zelf nog de reparaties deden deden ze er toen ook 6 en 4 weken over de reparaties?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

home@the movies

Quote from: Erik on October 28, 2017, 01:08:16
Toen Epson zelf nog de reparaties deden deden ze er toen ook 6 en 4 weken over de reparaties?

Reparaties zij altijd door een service center uitgevoerd, eerst in België, nu in Nederland, bijna geen enkel merk doet eigen reparaties maar besteed dit uit aan service centers.

Dirk

Quote from: home@the movies on October 28, 2017, 00:50:25
Kijk dat bedoel ik nu, niemand bij Epson verstopt zit ergens achter omdat er nog niemand is gecontacteerd geweest met dit probleem, enkel het service center. Het is nu Vrijdagavond, Maandag breng ik Epson op de hoogte en zal er zonder enig probleem een perfecte oplossing worden gezocht.
Als die oplossing niet ok zou zijn dan mag je wat mij betreft eender wat schrijven over al dan niet goede service, pas als Epson het probleem kent kunnen ze ook handelen.
^^
100% correct
er worden hier wel erg snelle en foute conclusies getrokken...intussen zijn die 2 herstellingen er ook al 3 geworden, enz enz...  :coffee:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

kermit

#568
Quote from: home@the movies on October 28, 2017, 01:10:24
Reparaties zij altijd door een service center uitgevoerd, eerst in België, nu in Nederland, bijna geen enkel merk doet eigen reparaties maar besteed dit uit aan service centers.
Dat klopt wat je zegt. Ik vind het wel jammer dat ze zelf de reparaties niet meer uitvoeren ik had daar zelf meer vertrouwen in. Jvc heeft dat ook gedaan en die heeft ook zo een zaak in Almere in de hand genomen die ook een belabberde service kan leveren. Je moet gewoon geluk hebben dat projector niks mankeert anders ga je een hoop ellende krijgen zoals hier het geval.

ppeter

Na 16 jaar ervaring in de consumentenelektronica, weet ik dat je geluk moet hebben.
Of beter gezegd, kan je wel eens pech hebben en moet je gebruik maken van de garantie
Alleen spijtig dat deze keer het toestel voor de derde maal binnen moet.

Maar ben er zeker van, dat Werner er alles aan zal doen om zijn klanten te helpen.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Stef

Quote from: ppeter on October 28, 2017, 20:49:44
Na 16 jaar ervaring in de consumentenelektronica, weet ik dat je geluk moet hebben.
Of beter gezegd, kan je wel eens pech hebben en moet je gebruik maken van de garantie
Alleen spijtig dat deze keer het toestel voor de derde maal binnen moet.

Maar ben er zeker van, dat Werner er alles aan zal doen om zijn klanten te helpen.

Komt wel in orde en idd brute pech (toestel is ook maar in gebruik vanaf begin mei dus dit alles speelt zich af binnen de 6 maanden...).

- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

ritchard

Als een merk zijn reparatie's uitbesteed, besteed je niet de verantwoordelijkheid uit.
Dat blijft bij Epson....of eigenlijk de verkopende partij.
Het is wel vervelend omdat je een kastje naar de muur verhaal krijgt, omdat je tussen 2 partijen zit.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

home@the movies

Quote from: ritchard on October 29, 2017, 12:03:25
Als een merk zijn reparatie's uitbesteed, besteed je niet de verantwoordelijkheid uit.
Dat blijft bij Epson....of eigenlijk de verkopende partij.
Het is wel vervelend omdat je een kastje naar de muur verhaal krijgt, omdat je tussen 2 partijen zit.
Gr. Ritchard

Jongens, ik ga nog één keer een reactie plaatsen en dan mijn energie verder stoppen in het oplossen van van "het probleem"
Niemand besteed er hier zijn verantwoordelijkheid uit, niemand wordt er van het kastje naar de muur gestuurd, of zit tussen 2 partijen. Ik ben als dealer het aanspreekpunt voor mijn klant en dien de nodige stappen te nemen als er een probleem opduikt.
Die stappen zijn ook genomen en verder heeft de klant, los van het ongemak dat zijn toestel 2 keer defect is gegaan, hier geen enkele hinder van.


Stef

Quote from: home@the movies on October 29, 2017, 12:47:04
Jongens, ik ga nog één keer een reactie plaatsen en dan mijn energie verder stoppen in het oplossen van van "het probleem"
Niemand besteed er hier zijn verantwoordelijkheid uit, niemand wordt er van het kastje naar de muur gestuurd, of zit tussen 2 partijen. Ik ben als dealer het aanspreekpunt voor mijn klant en dien de nodige stappen te nemen als er een probleem opduikt.
Die stappen zijn ook genomen en verder heeft de klant, los van het ongemak dat zijn toestel 2 keer defect is gegaan, hier geen enkele hinder van.

Ben hier volledig mee akkoord, Werner.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Stef

#574
Top service van Werner (home@themovies)/Epson: projector wordt omgeruild voor een gloednieuw exemplaar incl 3 x ISF  :clapping:
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).