Nieuwe forum update

Started by J.A.F._Doorhof, April 4, 2004, 12:01:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BOUBOU

Yep, dat pijltje naast het home knopje is inderdaad handig.

@Frank
Kun je die search functie, en de extra stats niet standaard verbergen?
Zodat je vervolgens met het pijltje de opties tevoorschijn kunt halen?

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Yanmik

QuoteIk weet niet hoe het komt maar dit lettertype is het voor mij niet, zeker niet met veel tekst op je scherm
Helemaal mee eens.
Een groter font zou veel beter zijn, nu moet je bijna een vergrootglas hebben of lettergrootte in IE op groter stellen.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Jinsu

Quote from: Yanmik on April  4, 2004, 16:08:41

Helemaal mee eens.
Een groter font zou veel beter zijn, nu moet je bijna een vergrootglas hebben of lettergrootte in IE op groter stellen.

Volgens mij heeft de opticien een nieuwe klant :P .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Roland

#53
Ik kan er niet helemaal vrolijk van worden. Op het eerste moment ziet het er wel flashy uit, maar het doet me ook meteen (in negatieve zin) denken aan game-fora, die hier wat van weghebben (of andersom).
Vooral de leesbaarheid vind ik helaas nogal verslechterd. Inderdaad zijn de quote's ook niet zo lekker te lezen, plus de fontgrootte is niet echt ideaal  :'( Kleine zwarte letters op een lichtgrijze achtergrond ... het zou niet mijn keuze zijn  ;)
Over de snelheid ... als ik een thread open, duurt het nu langer om de content te laden  :-\

R

#54
Ik vind de kleur van de quote's niet zo goed. Dat maakt de tekst niet zo leesbaar. Das was vroeger beter.

bartm

Ik vind het grijs wel erg grijs.
Blauw, wit vond ik rustiger, en type letter is ook nog niet prettig om te lezen!
Ach ik ben van een andre tijd, straks als ik wakker word is alles weer bij het oude!

Bart
Sony DVP-NS900V, B&W600 S2, Infocus X1 , Beamax M serie  
Vincent SAV-C2, Vincent SAV P200, that's it

Erik

#56
Na een tijdje met het "nieuwe" forum gewerkt te hebben, merk ik nu toch een paar minpunten op.

1. Wat ik het ergste vind,  is dat er nog meer ruimte aan de bovenkant is afgegaan voor allerlei statistieken die je toch niet bekijkt, een zoekfunctie die niet werkt en een newsbox waar geen nieuws in staat (hebben we daar nou juist geen forum voor?).
Als het toch moet blijven, waarom niet bij de rest van de stats onderin?

Nu moet ik voor de zekerheid omlaag scrollen of er op die pagina nog een leuk ongelezen onderwerp tussen staat (Ik zie nu nog maar 8 onderwerpen op mijn 1280x1024 scherm). Dat zal voor degenen met nog kleinere schermen veel erger zijn.

2. Is het lettertype soms smaller en dunner geworden?

3. Contrast: zwart is op licht dan wel donkergrijs, ziet er wel mooi uit, maar na een tijdje lezen zit ik met mijn ogen te knijpen en te focussen.
Zwarte letters op wit dan wel lichtblauwe achtergrond is wel saaier, maar leest een stuk prettiger. 
ps die dunnere letters zullen ook wel aan bijdragen aan de slechte leesbaarheid.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Yanmik

Quote. Wat ik het ergste vind,  is dat er nog meer ruimte aan de bovenkant is afgegaan voor allerlei statistieken die je toch niet beki
Die statistieken kan je makkelijk verbergen.
Naast het knopje INDEX zie je links een knopje met een pijltje.
Als je daarop drukt verdwijnen die bovenste statistieken.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

xdc

ik stoor me beetje aan het nieuwe lettertype mag het wat groter / minder dun , dank u!
HT Specs  : Projector Pana 900 , B&W 603, Philips 963SA Rotel 1075 , 1066

VlisChris

Echt dingen uitproberen lukt nu niet aangezien ik even ontmuist ben, maar het ziet er wel erg mooi uit zo :D
Nog nauwelijks rondgekeken verder, maar ben het wel eens met sommigen dat de lettertypes niet 100% optimaal zijn. Het zou net een gradatie groter en breder kunnen ;)
En de quotes zijn minder prettig geworden om te lezen. Al kan daar ook een stuk gewenning aan vast zitten.
Enige wat ik wel jammer vind is dat de smilies zo veranderd zijn. Ze waren zo mooi en scherp. Daar is nu niets meer van over :'
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Zal eens kijken naar die fonts, vindt het zelf wel heel plezierig maar goed....
Er komen meer themes aan maar dit is even standaard.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hillie

Inderdaad het font is niet geweldig. Het font kan zeker een stuk groter. Ik heb moeite om teksten te lezen.

Erik

#62
Quote from: Yanmik on April  4, 2004, 19:13:21

Die statistieken kan je makkelijk verbergen.
Naast het knopje INDEX zie je links een knopje met een pijltje.
Als je daarop drukt verdwijnen die bovenste statistieken.
Klopt maar dat moet je wel per pagina oproep doen dus dat heb je wel gezien na 3 keer. :-\
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Moony

Ik zie ook geen verschil tussen "sticky" topics en normale topics; en dat zou wel handig zijn!
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

J.A.F._Doorhof

Erik,
Bij mij blijft hij gewoon weg als ik erop gedrukt heb.

De sticky's ben ik al mee bezig.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

R

Bij mij blijven de stats ook weg. dan ziet het er nog beter uit. Hier ziet het fint er prima uit. Komt waarschijnlijk door de panther, die de tekst anti aliast.

J.A.F._Doorhof

Het is trouwens wel goed te zien.
De sticky's zijn de iconen met de schaduwen, de gesloten zie je een slotje en bij de hottopics is de kleur rood.
Ik krijg veel positieve meningen dus voordat ik de oude iconen terug zet die veel grover zijn wil ik het eerst zo laten, ik vindt de look namelijk zelf ook HEEL mooi op deze manier.

Ik zal wel even dat lettertype uitzoeken.

In de niet zo verre toekomst kun je trouwens zelf een theme kiezen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

#67
Quote from: J.A.F._Doorhof on April  4, 2004, 20:03:30
Erik,
Bij mij blijft hij gewoon weg als ik erop gedrukt heb.

De sticky's ben ik al mee bezig.

MvrGr.
Frank
Frank, je hebt gelijk. Dus die opmerking over ruimte bovenin neem ik terug.
Ik heb nu even explorer opgestart en die onthoudt het wel .
Jammer, blijkbaar is dit iets waar Mozilla niet begrijpt. Ik zal eens verder experimenteren.
Want het scheelt toch een behoorlijk stuk ruimte merk ik.




"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

btw die nieuwe iconen vind ik trouwens erg mooi. Een beetje futuristisch, past wel bij een ht forum ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rick-DTS


R

Niets meer aan doen. ziet er goed uit. Wat kan een mens toch gehecht zijn aan blauw :D

eduard

JA dit is alweer een stuk beter :)

Htleek

Niet meer veranderen nu, dit is geweldig. Vond het vorige ook zeer mooi, maar dit straalt gewoon rust uit en leest heel plezierig.


    groetjes Raymond

Erik

stukken beter, wat heb je nu veranderd? tikje groter ? ander lettertype?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill