Nieuwe snelheids mod

Started by J.A.F._Doorhof, May 3, 2002, 17:23:59

Previous topic - Next topic

Liko and 97 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Net de nieuwe mod voor Gzip toegevoegt, vooral voor de mensen met een wat tragere verbinding moeten nu een boost in snelheid zien.

Gaarne jullie ervaringen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#1
En meteen een teller onderaan de pagina met de snelheid waarmee de pagina geladen wordt.

MvrGr.
Frank

PS.
Aan deze kant gemiddeld tussen de 0.3 en 4 seconden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PM

#2
Hier meestal 0.4 soms 0.8 of 1 seconde.. perfect! Lekker snel
Groeten, Peter

RuudG

#3
Gaat lekker snel hier. Tussen de 0.5 en 1 seconde. Overigens vind ik de snelheid de afgelopen week toch al erg bevredigend.

Ruud

Robert

Ik zit tussen de 2.5 en 7 seconden met het laden, maar das met een 33k6 modem :'(.
Snelheid is goed te noemen voor wat je kunt met 33k6.
Let the cabel come ;D.

P.S. Zeer leuk trouwens die teller onderaan de pagina.


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

#5
Robert zie je een vooruitgang met gisteren ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#6
Frank,

Het laden to.v. gisteren is niet echt veel sneller geworden, als ik het goed bekijk is het wel ietsje sneller geworden, maar geen echte boost.


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

#7
Hummm,
Mischien alleen bij de hele grote threads, zie net dat Gzip past werkt bij file-sizes groter dan 200K.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bram

#8
Frank, het board is op zich wel snel maar er zitten vaak hikjes tussen het moment van klikken en voordat de pagina wordt geladen. Dan kan er 0.2 seconds onderstaan maar soms duurt het 2 of meer secondes voordat aan het laden wordt begonnen. En dat is heel irritant. Zoals meerder keren (sinds vorig jaar juli  ::)/mxstream), heb ik al die toestanden niet bij dvdforum.nl of avsforum.com. Ook in het begin van dit nieuwe board waren de hikjes niet aanwezig en opeens (direct gemeld...) zaten ze er wel in.

Bram
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

#9
Vreemd,

Ik heb hier echt geen last van (ook MXstream).
Het enige dat dit forum doet is een Gzip en caching, dus maw de pagina oproep wordt eerst opgezocht op de server dan met Gzip ingepakt en dan pas verzonden, vooral voor mensen met lagere modemsnelheden is dit een geschenk.

En dan nog 2 seconden ?
What's the problem ?
 ;)

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#10
Bram, ook ik zie dat er bv 0.6 seconden staat, maar dan is de pagina er nog niet... Inderdaad meer tussen de 1 a 2 seconden... Zowel op het werk als thuis...

En ook ik vond het forum zeer snel de eerste dagen, na de eerste problemen is het nooit meer hetzelfde geworden... Hoewel het retetrage er nu wel af is...(na het uitzetten van de logging).

2 sec. is een hell Frank...

 ;)

J.A.F._Doorhof

#11
Ik geloof dat jullie vergeten dat een forum groeit, en dus zal het opzoeken van de pagina's gewoon iets langer duren.

Persoonlijk vindt ik dit forum sneller dan DVDforum.nl, forums als Hometheaterforum.com en AVS draaien sneller door het gebruik van een eigen server.

Als het goed is gaan we daar in de toekomst ook heen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bram

#12
2 seconden... moet je kijken als je in je auto rijdt en je geeft gas en het duurt 2 seconden (of meer) voordat de auto reageert, ik weet bijna zeker dat je direct naar de garage rijdt om het te laten repareren...
Bram

QuoteVreemd,

Ik heb hier echt geen last van (ook MXstream).
Het enige dat dit forum doet is een Gzip en caching, dus maw de pagina oproep wordt eerst opgezocht op de server dan met Gzip ingepakt en dan pas verzonden, vooral voor mensen met lagere modemsnelheden is dit een geschenk.

En dan nog 2 seconden ?
What's the problem ?
 ;)

MvrGr.
Frank
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

#13
Tja,

Zullen we er dan maar mee stoppen  ;D ?

Kom op, kijk hoeveel tijd ik besteed om het forum te optimizen en de content te verzorgen. De laadtijd zat altijd rond de 6-7 seconden dat is nu terug gebracht naar 0.6 tot 2.

Heel af en toe heb ik hier ook een hikkup, maar de schuld geef ik aan Mxstream want dit gebeurt me ook op alle andere sites.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

#14
Op dit moment heb ik weinig teklagen over de snelheid, het forum is niet super snel maar is ook zeker niet traag.
Ik gebruik een isdn lijn

Robert

#15
Bram, SiR-ROUND,

Willen jullie mijn 33k6 modem soms lenen?
Als je dat hebt gezien dan mag je blij zijn met die 0.6 - 2 sec :).


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

#16
Hee,

Inbreng wordt toch wel gewaardeerd?

Als je verwent bent met een snelle verbinding, kan het nogal vervelend zijn wanneer iets niet zo snel is als je verwacht/zou willen...

Die 0.4 - 0.8 seconden die ik in de statusbalk zie zijn leuk, maar niet reeel...

Frank heeft geen last van die vertragingen blijkbaar, maar als Bram en ik de snelheid vergelijken met andere, ook expanderende fora, blijft HT forum achter qua snelheid...

Das niet om te b.i.t.c.h.-en, integendeel...

Hulde aan Frank, hij komt elke x toch weer met nieuwe oplossingen om de performance op te schroeven...

 :D

Enne dat modem...?

Nee dank je... T-REX is leuk in Jurassic Park, maar van m'n PC moet ie afblijven!

 ;D

Robert

#17
SiR-ROUND,

Inbrend wordt zeker gewaardeerd.
Het is inderdaad jammer dat je het sneller wil/verwacht en dat het niet zo is.
Ik weet wat je bedoelt. Ik zal straks ook wel beginnen als we kabel krijgen ;D, dan kan het pas sneller omdat de verbinding het toelaat, maar nu weet ik gewoon dat ik tegen de limiet aanzit en ik kan er heel best mee leven, tot er kabel is natuurlijk ;D

Ik vind het forum wel lekker lopen op dit moment. Ondanks mijn 33k6 modem.


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

#18
Thuis is sneller dan op het werk...

Hmmm... En dit is nog maar op het oude systeem...

 :o

rijstfj

#19
Hoi
Mag ik effe vragen, het zou aan mij kunnen liggen maarre ik zie helemaal geen boost voor snelheid onderin de pagina.
Gebruik hierzo IE5.0, en thuis IE 6.0.
Kan iemand mij even een hint geven, mis ik iets ???

M.vr.gr.
Frans

J.A.F._Doorhof

#20
Onderin (de bottom van de explorer) zie je de laadtijd per pagina.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

#21
Gezien ;D
0,4 seconds, bedankt.

vr.gr.
Frans

Bram

#22
Ik ben begonnen met een 1200 Baud (ofziets) modem van 400 EURO... Kon daar toendertijd via Bulletin Board Systems redelijk mee werken.
Grappig dat er na 15 jaar niet veel is veranderd...  Het ziet er anders uit maar de manier van discussieren is hetzelfde, evenals het klagen over de techniek...

Bram

QuoteBram, SiR-ROUND,

Willen jullie mijn 33k6 modem soms lenen?
Als je dat hebt gezien dan mag je blij zijn met die 0.6 - 2 sec :).


MvrGr.
Robert
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

#23
;D
Had al meteen een 2400bps modem.
Spelletjes downloaden voor de Amiga, 4-5 uur voor een game.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

#24
Even drie checks gedaan: 27 seconden, 18.8 seconden en 10.4 seconden. 33k6 verbinding... Maar ik moet Securemote gebruiken om te surfen en ik betaal mijn telefoonkosten niet (terugbelaccount).

Dus die mensen die zeuren over snelheid zijn gek!!! :)

Op mijn werk is het wel veel sneller uiteraard. Zal daar eens een test doen.