Review Epson TW9300 DEEL1 ook DEEL2 online.

Started by home@the movies, September 18, 2016, 14:42:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

#75
Quote from: rogier_hier on September 26, 2016, 11:15:13
Weet iemand of Epson nog steeds heeft van een aannemelijk risico dat de panelen verkleuren (in de hoeken wordt het bijv. blauwig)? Ik heb dit gehad en ging niet weg na een officiele calibratie en ook niet na het plaatsen van een originele Epson lamp met een officiele calibratie.... Projector (TW9000) destijds opgestuurd naar Epson Utrecht en lang verhaal kort: "valt binnen de Epson marges, vertelde Epson". Ik heb toen afscheid genomen van het merk Epson. Jammer want verder was ik tevreden.

Volgens mij heb ik in een video review gezien dat dit compenseerbaar is. Eens kijken of ik het kan vinden.

Gevonden,
vanaf 15:30, tenminste als dit is wat je bedoeld :)

MaxxMark

#76
Quote from: RonG on September 26, 2016, 10:48:26
Ok, snap het. Bedankt voor je antwoord.

Heb eens gegoogeld maar kopt het dat deze E 500,- kunnen kosten?

Dat klopt :)

Het kan ook zonder (dat doe ik; en zie je in het filmpje) het nadeel is dan vooral dat je minder lichtopbrengst hebt (en dat 16:9 scenes buiten je beeld vallen in dergelijke imax films)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

rogier_hier

Quote from: RonG on September 26, 2016, 11:16:58
Volgens mij heb ik in een video review gezien dat dit compenseerbaar is. Eens kijken of ik het kan vinden.

Gevonden,
vanaf 15:30, tenminste als dit is wat je bedoeld :)


Bedankt @RonG, ik ga dadelijk in mijn pauze even kijken, en als dat niet lukt vanavond thuis  :thumbs-up:

home@the movies

Quote from: rogier_hier on September 26, 2016, 11:15:13
Weet iemand of Epson nog steeds heeft van een aannemelijk risico dat de panelen verkleuren (in de hoeken wordt het bijv. blauwig)? Ik heb dit gehad en ging niet weg na een officiele calibratie en ook niet na het plaatsen van een nieuwe originele Epson lamp met een officiele calibratie.... Projector (TW9000) destijds opgestuurd naar Epson Utrecht en lang verhaal kort: "valt binnen de Epson marges, vertelde Epson". Ik heb toen afscheid genomen van het merk Epson. Jammer want verder was ik tevreden.

Edit: tikfout verbeterd.

Dit is zeker geen "Epson probleem" maar een fenomeen wat eigen is aan LCD panelen bij om het even welk merk. De laatste jaren is dit euvel veel beter onder controle.
Zoals aangehaald is er in de nieuwe reeks inderdaad een mogelijkheid om deze kleuruniformiteit (indien ze er is) te corrigeren en tot een kwast perfect resultaat te komen.


rogier_hier

Quote from: home@the movies on September 26, 2016, 12:01:22
Dit is zeker geen "Epson probleem" maar een fenomeen wat eigen is aan LCD panelen bij om het even welk merk. De laatste jaren is dit euvel veel beter onder controle.
Zoals aangehaald is er in de nieuwe reeks inderdaad een mogelijkheid om deze kleuruniformiteit (indien ze er is) te corrigeren en tot een kwast perfect resultaat te komen.

Bedankt voor de update.

J.A.F._Doorhof

Een LCD paneel is inderdaad altijd gevoelig voor verkleuringen, ook SRxD trouwens.
Bij nieuwe units (zoals Werner aangaf) is dit te corrigeren op een "redelijk" makkelijke manier.
In feite mag de verkleuring in een FILM nooit opvallen, zo ja valt dit zeker niet binnen de marge, op een wit veld kan het wel eens opvallen inderdaad.

LET WEL... soms komt de verkleuring ook door de iris die werkt, check dus altijd even de scene met de iris uit, sommige irissen kunnen bij activering ook wat verkleuringen geven door het breken van het licht.

Ook kan het zijn dat je het contrast van de unit te hoog hebt staan, bij een gekalibreerde unit zou dat niet mogen, maar heel soms kan een te hoog contrast wel dit soort problemen met zich meebrengen.

Meestal gewoon door je dealer laten beoordelen en eventueel opsturen voor garantie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rogier_hier

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 26, 2016, 20:59:09
Een LCD paneel is inderdaad altijd gevoelig voor verkleuringen, ook SRxD trouwens.
Bij nieuwe units (zoals Werner aangaf) is dit te corrigeren op een "redelijk" makkelijke manier.
In feite mag de verkleuring in een FILM nooit opvallen, zo ja valt dit zeker niet binnen de marge, op een wit veld kan het wel eens opvallen inderdaad.

LET WEL... soms komt de verkleuring ook door de iris die werkt, check dus altijd even de scene met de iris uit, sommige irissen kunnen bij activering ook wat verkleuringen geven door het breken van het licht.

Ook kan het zijn dat je het contrast van de unit te hoog hebt staan, bij een gekalibreerde unit zou dat niet mogen, maar heel soms kan een te hoog contrast wel dit soort problemen met zich meebrengen.

Meestal gewoon door je dealer laten beoordelen en eventueel opsturen voor garantie.

Hi @J.A.F. Doorhof, mijn probleem had ik bij jullie gemeld en ook door jullie geconstateerd. (projector kwam bij jullie vandaan en ook netjes altijd door jullie gecalibreerd) Ik herinner mij dat jullie hemel en aarde bewogen om mij alle service te verlenen waarvoor nog dank. Echter liep de zaak vast bij het stugge Epson die keihard het binnen de marge vond vallen. Ook tot jullie verontwaardiging. Ik zag het duidelijk in de films en mijn plezier was daardoor vergald, ik heb de projector met een flinke korting aan iemand verkocht die het op de koop toenam. Mijn zaak speelde in 2014.

Mooi dat met deze optie dit soort verkleuringen zo te zien in het filmpje heel aardig op te lossen / te maskeren is tegenwoordig.

En tot slot: Als ik weer ga projecteren dan stap ik bij jullie in de winkel weer als eerste binnen, maar met een Epson zal ik niet meer naar buiten lopen. Laat ze dit bericht nog maar eens lezen.  ;)

Groet,
Rogier

J.A.F._Doorhof

Dat is jammer. We zullen inderdaad hemel en aarde bewegen voor klanten
Gelukkig is het bij de nieuwe te verhelpen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

Heb jij ze nog niet Frank? Ben ook wel benieuwd naar jou review ;)

boekhour

Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

jurgman

Ja. Een second opinion is altijd handig!  :popcorn:
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

boekhour

#86
Quote from: rogier_hier on September 26, 2016, 23:55:13
Hi @J.A.F. Doorhof, mijn probleem had ik bij jullie gemeld en ook door jullie geconstateerd. (projector kwam bij jullie vandaan en ook netjes altijd door jullie gecalibreerd) Ik herinner mij dat jullie hemel en aarde bewogen om mij alle service te verlenen waarvoor nog dank. Echter liep de zaak vast bij het stugge Epson die keihard het binnen de marge vond vallen. Ook tot jullie verontwaardiging. Ik zag het duidelijk in de films en mijn plezier was daardoor vergald, ik heb de projector met een flinke korting aan iemand verkocht die het op de koop toenam. Mijn zaak speelde in 2014.

Mooi dat met deze optie dit soort verkleuringen zo te zien in het filmpje heel aardig op te lossen / te maskeren is tegenwoordig.

En tot slot: Als ik weer ga projecteren dan stap ik bij jullie in de winkel weer als eerste binnen, maar met een Epson zal ik niet meer naar buiten lopen. Laat ze dit bericht nog maar eens lezen.  ;)

Groet,
Rogier

Eens, uitstekende service bij Frank, maar met de 3 Epsons die ik heb gehad (nieuw en 2e hands) is er minimaal 1 keer een garantieclaim geweest. Kleurzeem, inwendig stof, iets met scherpte. Etc. De tw8100 spande de kroon wat gezeik betreft. Deze is nu echter wel stabiel en bevalt uitstekend. Bij de aanschaf van een nieuwe beamer zal ik Epson daarom toch weer in mijn overwegingen meenemen omdat als tie het doet ik toch behoorlijk tevreden ben en ik ook door mservice in het verleden goed ben geholpen.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

jurgman

#87
Quote from: boekhour on September 27, 2016, 14:10:39
Eens, uitstekende service bij Frank, maar met de 3 Epsons die ik heb gehad (nieuw en 2e hands) is er minimaal 1 keer een garantieclaim geweest. Kleurzeem, inwendig stof, iets met scherpte. Etc. De tw8100 spande de kroon wat gezeik betreft. Deze is nu echter wel stabiel en bevalt uitstekend. Bij de aanschaf van een nieuwe beamer zal ik Epson daarom toch weer in mijn overwegingen meenemen omdat als tie het doet ik toch behoorlijk tevreden ben en ik ook door mservice in het verleden goed ben geholpen.
Mee eens. Ik heb zelf een TW10, TW700 en TW2900 gehad. Nu in het bezit van een TW9000.  Ik heb niets dan goede ervaringen gehad met Epson. Meerdere lampen kaduuk. Alles zonder meer vervangen. Met de TW9000 heb ik voor het eerst zelf een lamp moeten aanschaffen terwijl ik dagelijks een aantal uur projecteer. En dat al sinds 2003. Dat zegt wat. Toch?
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

RonG

Quote from: RonG on September 27, 2016, 08:26:05
Heb jij ze nog niet Frank? Ben ook wel benieuwd naar jou review ;)

Blijkbaar niet :P :D

J.A.F._Doorhof

We hopen ze zsm binnen te krijgen, maar wij krijgen de leverings modellen van Epson we zitten er continue achteraan, maak je geen zorgen.
We gaan dan ook direct eventuele pre-orders uitleveren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

Quote from: home@the movies on September 22, 2016, 23:20:21

Morgen volgen de foto's van de metingen en gaan we de effectieve kijkervaringen beschrijven, voor vandaag is het goed geweest, mijn belofte gehaald deel 2 staat online ☺

Heb ik hier overheen gelezen of komt dit nog?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

evilniek

#91
Quote from: maximus79 on September 28, 2016, 08:25:54

Quote from: home@the movies on September 22, 2016, 23:20:21
Morgen volgen de foto's van de metingen en gaan we de effectieve kijkervaringen beschrijven, voor vandaag is het goed geweest, mijn belofte gehaald deel 2 staat online ☺

Heb ik hier overheen gelezen of komt dit nog?

Geen idee, ik erger me altijd dood aan dit soort half - werk  "recensies", sommigen hier hebben er echt een handje van, plaats in het vervolg gewoon een complete review, wat een geneuzel zeg!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

MechanicalAnimal

ook goeiemorgen zeg, stel je niet zo aan man.

die gasten zijn ook gewoon aan het werk, dan kan er eens iets bij inschieten, alsof het hier schering en inslag is dat er alleen maar halve reviews staan op het hele forum.

Alsof jij een uur na het lezen gaat beslissen of je een 9300 bestelt. Kom gewoon ff terug een paar daagjes later.

whats the rush, man.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

home@the movies

Quote from: evilniek on September 28, 2016, 10:36:39
Heb ik hier overheen gelezen of komt dit nog?


Geen idee, ik erger me altijd dood aan dit soort half - werk  "recensies", sommigen hier hebben er echt een handje van, plaats in het vervolg gewoon een complete review, wat een geneuzel zeg!

Wat is je probleem eigenlijk beste Niek? eerst schrijf je dit

QuoteJe wilt me toch niet vertellen dat er nog een deel 3 komt van deze review? Wel errug lang hoor, maar je hebt er wel tijd in gestoken, en dat kan ik zeker waarderen. Had alleen wel iets beknopter gemogen wat mij betreft.

En nu maak ik half werk of wat? Ik heb uren en dagen gespendeerd aan het maken en schrijven van deze review, ik laat me niet vaak opjutten maar weet je wat?
Dit topic heet reviews door HT forum leden, aangezien je zelf ook een HT forum lid bent staat het je vrij om ook reviews te schrijven, ik wil je met veel plezier de volgende keer een projector sturen en dan mag je zelf aan de slag gaan.

Het is heel erg makkelijk om commentaar te leveren als je aan de kant staat, maar dit soort van opmerkingen gaan gewoon recht door mijn hart.
Ik steek enorm veel energie in het schrijven en meten, allemaal met de beste bedoelingen en dan krijg je dit, ik begrijp het echt helemaal niet hoor.

sparda

Quote from: evilniek on September 28, 2016, 10:36:39
Heb ik hier overheen gelezen of komt dit nog?


Geen idee, ik erger me altijd dood aan dit soort half - werk  "recensies", sommigen hier hebben er echt een handje van, plaats in het vervolg gewoon een complete review, wat een geneuzel zeg!


Dit is wel erg ondankbaar zeg...
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

maximus79

Quote from: evilniek on September 28, 2016, 10:36:39
Heb ik hier overheen gelezen of komt dit nog?


Geen idee, ik erger me altijd dood aan dit soort half - werk  "recensies", sommigen hier hebben er echt een handje van, plaats in het vervolg gewoon een complete review, wat een geneuzel zeg!

Rustig, dit bedoelde ik er in ieder geval niet mee. Ben wel erg benieuwd naar de kijkervaring, dat blijft immers het belangrijkste.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

clicquot

Quote from: home@the movies on September 28, 2016, 10:53:47

Het is heel erg makkelijk om commentaar te leveren als je aan de kant staat, maar dit soort van opmerkingen gaan gewoon recht door mijn hart.
Ik steek enorm veel energie in het schrijven en meten, allemaal met de beste bedoelingen en dan krijg je dit, ik begrijp het echt helemaal niet hoor.

Ach Werner, laat zo'n onbenullige opmerkingen toch niet aan je hart komen - evilniek moet gewoon z'n nick alle eer aan doen, meer is dat niet  ;)
De beste stuurlui staan altijd aan wal, dat zou je nu toch al moeten weten. Allez hup, schrijf maar verder op je gemakje - voor al die anderen die jouw inzet en feedback wel appreciëren... ook al komt het in stukken en brokken  >:D ;) :worship:

evilniek

Quote from: home@the movies on September 22, 2016, 23:20:21
Morgen volgen de foto's van de metingen en gaan we de effectieve kijkervaringen beschrijven, voor vandaag is het goed geweest, mijn belofte gehaald deel 2 staat online ☺

@home@the movies:
Wat bedoel je nou Werner? Komt er nou een vervolg? Is dit de finale review? Het is mij niet duidelijk wat verder de bedoeling is.

Quote from: maximus79 on September 28, 2016, 11:07:55
Rustig, dit bedoelde ik er in ieder geval niet mee. Ben wel erg benieuwd naar de kijkervaring, dat blijft immers het belangrijkste.

Overigens was het niet mijn bedoeling jou te betrekken bij mijn opmerking, dat waren mijn woorden.

Quote from: home@the movies on September 28, 2016, 10:53:47
En nu maak ik half werk of wat? Ik heb uren en dagen gespendeerd aan het maken en schrijven van deze review, ik laat me niet vaak opjutten maar weet je wat?
Dit topic heet reviews door HT forum leden, aangezien je zelf ook een HT forum lid bent staat het je vrij om ook reviews te schrijven, ik wil je met veel plezier de volgende keer een projector sturen en dan mag je zelf aan de slag gaan.

Het is heel erg makkelijk om commentaar te leveren als je aan de kant staat, maar dit soort van opmerkingen gaan gewoon recht door mijn hart.
Ik steek enorm veel energie in het schrijven en meten, allemaal met de beste bedoelingen en dan krijg je dit, ik begrijp het echt helemaal niet hoor.


Beste Werner, van kritiek word je niet persé slechter hoor, oké de formulering van mijn kant was misschien niet zo chique, maar het word er gewoon niet duidelijker op als je alles in segmenten op het forum plaatst, leest echt niet makkelijk hoor. Een review schrijven lijkt mij ontzettend moeilijk, daarom doe ik het ook niet. Het geneuzel neem ik terug oké Werner? Fijne dag, laat je niet gek maken, en al helemaal niet door mij!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

Quote from: clicquot on September 28, 2016, 11:37:55
Ach Werner, laat zo'n onbenullige opmerkingen toch niet aan je hart komen - evilniek moet gewoon z'n nick alle eer aan doen, meer is dat niet  ;)
De beste stuurlui staan altijd aan wal, dat zou je nu toch al moeten weten. Allez hup, schrijf maar verder op je gemakje - voor al die anderen die jouw inzet en feedback wel appreciëren... ook al komt het in stukken en brokken  >:D ;) :worship:

Ik waardeer het ook wel, klinkt alleen niet zo, ja ik oefen alvast muhaha! ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

LocoJ

Quote from: evilniek on September 28, 2016, 12:30:45
@home@the movies:
Wat bedoel je nou Werner? Komt er nou een vervolg? Is dit de finale review? Het is mij niet duidelijk wat verder de bedoeling is.

Overigens was het niet mijn bedoeling jou te betrekken bij mijn opmerking, dat waren mijn woorden.

Beste Werner, van kritiek word je niet persé slechter hoor, oké de formulering van mijn kant was misschien niet zo chique, maar het word er gewoon niet duidelijker op als je alles in segmenten op het forum plaatst, leest echt niet makkelijk hoor. Een review schrijven lijkt mij ontzettend moeilijk, daarom doe ik het ook niet. Het geneuzel neem ik terug oké Werner? Fijne dag, laat je niet gek maken, en al helemaal niet door mij!

Van kritiek word je niet persé slechter nee, maar je reactie was mijns inziens gewoon smakeloos. Ik stel voor dat je eerst even nadenkt voordat je een reactie post. En al helemaal als je iemand aanvalt die uren en dagen erin steekt om ons te informeren over iets dat we allemaal leuk en interessant vinden. En hoeveel werk is het nu echt om even een paar paginaatjes door te lezen? Dan lees je vanzelf de hele review.

Keep up the good work Werner! Thanx so far!
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0