CineMike Sonos Connect

Started by vik, September 18, 2016, 09:09:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

vik

Peerless heeft hem nog niet zo lang binnen en moest ook tijd maken.  ;)

Quote from: Charlemagne on November 19, 2016, 01:04:14
Waar blijven de verslagen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Peerless Monster

Quote from: vik on November 19, 2016, 22:05:17
Peerless heeft hem nog niet zo lang binnen en moest ook tijd maken.  ;)


Precies...

Patience guys!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Erik

En is er al wat bekend over wanneer de shootout gaat plaatsvinden? Of heeft die al plaatsgevonden?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

BenW

Quote from: treky22 on October 30, 2016, 14:06:34
Misschien is deze ook wel een oplossing voor mijn muziek te streamen.

Wat is het grote verschil tussen:
Sonos Connect
Sonos Connect CM
Auralic Aires Mini

Ik wil vanaf m'n pc streamen, en heb ook Spotify (KPN).

Gebruik nu een Auralic Aries Mini en had hiervoor een Sonos, de Auralic klinkt zo veel beter, de de app is ook dik in orde!
Op Auralic kan je alleen geen Spotify afspelen op het apparaat, wel met AirPlay
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Peerless Monster

Waar mag de Cinemiked SONOS naar toe? Hij is uitgebreid getest inmiddels! 😄
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Bama

Quote from: Peerless Monster on December  9, 2016, 15:42:17
Waar mag de Cinemiked SONOS naar toe? Hij is uitgebreid getest inmiddels! 😄

Ben ook benieuwd naar het resultaat.

Richard70…

Quote from: Peerless Monster on December  9, 2016, 15:42:17
Waar mag de Cinemiked SONOS naar toe? Hij is uitgebreid getest inmiddels! 😄

Volgens mij naar chansig, en daarna naar mij :D
Wat waren je bevindingen?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Peerless Monster

Quote from: rdebruin on December  9, 2016, 17:43:54
Volgens mij naar chansig, en daarna naar mij :D
Wat waren je bevindingen?

Komt...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vik

Chansig is de volgende. Ik heb je een mailtje verzonden.  :thumbs-up:


Quote from: Peerless Monster on December  9, 2016, 15:42:17
Waar mag de Cinemiked SONOS naar toe? Hij is uitgebreid getest inmiddels! 😄
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

chansig

IK jou ook en PM ook. Gaat allemaal goedkomen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vik

Misschien vraag ik iets heel geks maar waar is mijn Sonos op het moment?  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Peerless Monster

Quote from: vik on December 23, 2016, 08:19:38
Misschien vraag ik iets heel geks maar waar is mijn Sonos op het moment?  :D

Nog bij mij.
Hans heeft zieke mensen thuis, dus het was qua logistiek wat onhandig allemaal.
Waarschijnlijk wordt de Sonos verstuurd.

Jammer eigenlijk, maar goed als kerstcadeau een prachtige review ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Charlemagne

Quote from: Erik on December  9, 2016, 12:16:41
En is er al wat bekend over wanneer de shootout gaat plaatsvinden? Of heeft die al plaatsgevonden?

De shootout gaat nog plaatsvinden wat mij betreft. Ik heb via whatsapp contact gehad met vik. Hij is bereid mee te werken aan een shootout en wil zijn Sonos Cinemike ter beschikking stellen van de wetenschap. Eerst moet het apparaat nog naar een paar potentiële klanten liet hij me weten. Ik wacht intussen op mijn Devialet Expert Pro 1000 amp die in bestelling is. Die heb ik hopelijk half januari binnen. Dan gaat het allemaal nog mooier klinken (0,00025 % THD bij 1000 watt continu vermogen en 133 dB signal-to-noise ratio!) en heb ik nog meer digitale aansluitingen, wat goed te pas komt bij de shootout. Dus nog even geduld.

Zodra ik van vik hoor wanneer de Sonos CM naar me toe komt en ik over de nieuwe Devs beschik zal ik het laten weten. Natuurlijk is er plek voor enkele kritische luisteraars bij die gelegenheid die bereid zijn erover te posten. Waarschijnlijk begin ik er tegen die tijd een aparte topic over.

Ondertussen ben ik natuurlijk wel razend benieuwd naar de bevindingen van anderen die ruim de tijd hebben genomen de Sonos CM te beluisteren en die ons al weken in spanning houden.... ;)
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Kerkhoffd

Wow, gefeliciteerd Karel. Heb de 1000 Pro gehoord en die heeft een diepe indruk op me gemaakt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Charlemagne

Quote from: Kerkhoffd on December 23, 2016, 21:31:36
Wow, gefeliciteerd Karel. Heb de 1000 Pro gehoord en die heeft een diepe indruk op me gemaakt.

Ja! Op mij ook en daarom heb ik hem maar besteld. Het kon lijden en van sparen word je tegenwoordig ook niet wijzer....
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

vik

Geen probleem hoor Rens. Alles op zijn tijd  ;)

Klinkt als een leuk kerst cadeau  :xmas:


Quote from: Peerless Monster on December 23, 2016, 08:25:12
Nog bij mij.
Hans heeft zieke mensen thuis, dus het was qua logistiek wat onhandig allemaal.
Waarschijnlijk wordt de Sonos verstuurd.

Jammer eigenlijk, maar goed als kerstcadeau een prachtige review ;).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

... het blijft erg stilletjes hier ...


Quote from: Peerless Monster on December 23, 2016, 08:25:12
Nog bij mij.
Hans heeft zieke mensen thuis, dus het was qua logistiek wat onhandig allemaal.
Waarschijnlijk wordt de Sonos verstuurd.

Jammer eigenlijk, maar goed als kerstcadeau een prachtige review ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Charlemagne

Quote from: Xander32 on December 31, 2016, 05:53:13
... het blijft erg stilletjes hier ...
Ja! Dat vind ik ook. Die kerstsurprise laat lang op zich wachten. Ik ben ondertussen al in de oliebollentijd...

Geen nood. Er wordt achter de schermen al gewerkt aan een shootout bij mij thuis. Dat wordt nog wel twee weken wachten. Eerst moet mijn nieuwe amp komen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

vik

 Het jaar is niet genoemd volgens mij  :D

We hebben het allemaal druk en gaat vast en zeker goed komen. Inmiddels is hij bij Chansig aangekomen.  :angel:



Quote from: Charlemagne on December 31, 2016, 12:57:55
Ja! Dat vind ik ook. Die kerstsurprise laat lang op zich wachten. Ik ben ondertussen al in de oliebollentijd...

Geen nood. Er wordt achter de schermen al gewerkt aan een shootout bij mij thuis. Dat wordt nog wel twee weken wachten. Eerst moet mijn nieuwe amp komen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Erwin.VL

De Bluesound wordt ook getest? Want de Sonos interesseert me niet zo wegens de beperking tot 48 KHz. En de Bluesound Node 2 is ook in zwart leverbaar...
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Peerless Monster

Quote from: Erwin.VL on January  5, 2017, 00:30:57
De Bluesound wordt ook getest? Want de Sonos interesseert me niet zo wegens de beperking tot 48 KHz. En de Bluesound Node 2 is ook in zwart leverbaar...

Ik weet niet of dat zo is. Volgens mij is het 44.1 en geen 48. Ten minste in het display van mijn DAC en/of voorversterker niet hoger dan dat gezien.
Ik zou me daar niet al te blind op staren over bepaalde waarden.
Het vermoeden is dat er genoeg forumgenoten hebben mogen ervaren dat betere specs echt geen garantie is voor "betere" weergave.

De Sonos is richting Hans. Het heeft even mogen duren, maar dat heeft redenen.
De battle of the Sonossus... it is coming.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

k ben er eigenlijk al wel uit. Mij ging het meer om het gegeven of er verschil door mij waarneembaar zou zijn. En dat is in dit geval het geval. Met de koptelefoon geluisterd naar Bram Vermeulen met Rode Wijn. Piano en stem. Meer is het niet. Bij de aanslagen van de piano is het al direct hoorbaar wanneer de stem inkomt wordt het nogmaals bevestigd. De Cinemike geeft een natuurlijkheid mee aan de muziek. In mijn beleving niet meer detail, bas, hoog, midhoog, betere plaatsing etc. Nee een natuurlijkheid, volheid aan stem en aan piano.

Gisteren via de set meende ik het al waar te nemen. Maar toen heb ik voornamelijk rock gedraaid en daarin vind ik het minder opvallend. Juist met rustige muziek zal het meer duidelijk worden. Vind ik het de 400 euro waard ? Weet ik niet...het lijkt op het verschil wat ik hoorde met de AQ Vodka. Toen ik later de standaard kabel ging gebruiken was mijn voorkeur weer voor de wat meer klinische weergave. En om nu 2 Sonossen aan te gaan schaffen vind ik wat te ver gaan.

Het is overigens lastig vergelijken: Kabels overprikken en dan wachten totdat hij zijn plekje heeft gevonden in het netwerk. Zit dan toch tegen de minuut aan dat je niets hoort.  Vik in ieder geval bedankt voor het beschikbaar stellen van de Sonos aan een ongelovige. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Erwin.VL

We hebben het toch enkel over de CONNECT en niet over de CONNECT:AMP, correct?

Over de ondersteunde bitrate, ik had verward met de Apple TV en Express die tot 48KHz gaan. De info bij Sonos is toch ook een beetje dubbel want 48000 staat in de lijst en de volgende zin zegt dat FLAC tot 16/44 wordt gesteund.
https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/80/~/supported-audio-formats

Terzijde: dat van die AIFF die SONOS vermeldt klopt volgens mij niet want qua metadata werkt dat precies zoals ALAC. Ik heb een paar 24/192 albums in AIFF omdat bepaalde machines ALAC slechts tot 24/96 kunnen weergeven. Ik zie zelf geen verschil in de bestanden en ik heb mijn bibliotheek (nu 4TB) al een paar keer naar een grotere schijf verhuisd zonder issues, dus dat zit snor qua metadata.

En Sonos kan al helemaal geen 24/96 weergeven dus die vallen er voor mij af, sorry!
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]