Epson LS10500 Laser projector

Started by Homethx, September 14, 2016, 12:54:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Homethx

Hier is de press release:

DALLAS, Sept. 14, 2016 /PRNewswire/ -- (CEDIA Expo 2016, Booth #4700) – Epson, the number-one projector manufacturer in the world, today announced its next-generation Pro Cinema LS10500 Reflective Laser Projector. Featuring 4K and High Dynamic Range (HDR) compatibility with 3LCD Reflective laser technology, this elite projector accepts 4K UHD input for unbelievably detailed, crystal clear images with an extraordinary range of brightness and contrast. Delivering 1,500 lumens of color brightness and 1,500 lumens of white brightness1, the LS10500 features an Absolute BlackTM contrast ratio and an advanced suite of calibration tools. Ideal for home installations with large screens, the Epson® Pro Cinema LS10500 produces incredibly bright projected images to create an unmatched home entertainment experience.


"Building off the success of Epson's Pro Cinema LS10000, Epson's next-generation 4KE laser projector adds HDR support to display an extraordinary range of brightness, shadow and color that's unlike anything you've seen," said Rodrigo Catalan, senior product manager, Projectors, Epson America. "Epson continues its commitment to manufacturing premium, optimally priced solutions, and the LS10500 integrates the most advanced technology developed by Epson's global research and development teams."


Featuring a dual laser light source, the Epson Pro Cinema LS10500 delivers a range of performance capabilities such as displaying the full sRGB color gamut, even in the brightest mode, as well as the entire DCI color gamut2, the digital cinema standard. Premium Reflective 3LCD panels with high speed and aperture ratio deliver incredible contrast. Combined with Epson's revolutionary 4K Enhancement3 technology, the LS10500's HDR support displays an expanded range of contrast and color for images bursting with real-life details. Users can enjoy 4K UHD Blu-ray Disc® movies, and stream HDR-encoded content from favorite providers such as Netflix® or Amazon®.


The use of a laser light source provides a lifespan of up to 30,000 hours4 for worry-free operation and high-speed contrast control for both bright and dark scenes. Epson's advanced projection technology enables a wide range of lens shift capabilities for outstanding installation flexibility. The projector has an incredible range of up to ± 90 percent on the vertical axis and ± 40 on the horizontal axis, as well as up to 10 presets for zoom, focus and lens shift for both standard projection and wide cinema ratios. The Pro Cinema LS10500 projects 2.40, 2.35, 1.85, and 1.78 aspect ratios on the same screen, without an anamorphic lens, and no downtime switching between aspect ratios. Users can enjoy life-size entertainment at the touch of a button, without any distracting black bars. In addition, an innovative, efficient cooling system featuring premium, high-quality materials – including thermal conductive piping – makes the LS10500 one of the quietest projectors in the industry.


Pro Cinema LS10500 Key Features:


<li style="font-family: arial, verdana;">4K Enhancement Technology4 – Accepts 4K input and supports HDCP2.2 for truly immersive 4K UHD content <li style="font-family: arial, verdana;">HDR Compatible – Displays an expanded range of contrast and color for images bursting with real-life detail for truly immersive entertainment <li style="font-family: arial, verdana;">Expansive Color Gamut – Brilliant, color-rich performance that displays the entire DCI color space, the digital cinema standard2 <li style="font-family: arial, verdana;">High-Performance Pro Cinema Lens – Optimized for 4K performance and precision <li style="font-family: arial, verdana;">Instant on and Instant Off® – The LS10500 reaches maximum brightness and turns off nearly instantly <li style="font-family: arial, verdana;"> ISF® Calibration Tools – ISF Certified calibration tools and lockable memory modes ensure accurate performance and provides lockable memory modes
3LCD Technology – Provides vivid images with high Color Light Output and fast performance for smoother, crisper pictures


Availability and Support
The Pro Cinema LS10500 ($7,999 MSRP) will be available this fall through CEDIA and specialty dealers and includes Epson's three-year limited warranty and industry leading service and support, including toll-free access to Epson's PrivateLine® priority technical support and free two-day business exchange with Extra CareSM home services. For more information, please visit www.epson.com/laserprocinema.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Robert T

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

james_bond

Echter nog steeds geen native 4K:

1 4K Enhancement Technology shifts each pixel diagonally by 0.5 pixels to double the resolution and surpass Full HD image quality. Resolution is 1920 x 1080 in 3D Mode.
HT: Epson EH-TW9300, Epson EH-TW3200, DENON AVR-X6700H, Onkyo HT-S9405THX, 2 paar Translator Heliodoor, Translator Center 12, Dune Solo 4K,Apple TV 4K, Projecta Tensioned Elpro RF Electrol 122inch (zichtmaat 270 cm x 152 cm), Zyxel NAS540.

Mediasluis

#4
Je moet zo'n projector met 4K simulatie (wat zeg maar een 3K resolutie geeft) ook eigenlijk als 2K projector beoordelen.
Ziet dit er fantastisch uit, dan krijg je het UHD er bij kado.
Zo ook bij de JVC DLA-X5000 en X7000/RS400 en RS500 serie.
Je hebt een beeldje om van te smullen en zo nu en dan kijk je 3D of UltraHD met HDR.

Je moet het even met eigen ogen gaan bekijken en velen zijn er wild van.
Als je terug schakelt naar gewoon Blu-Ray ziet het er opeens wel erg vlak uit en wil je je bril schoonmaken omdat je opeens scherpte mist.
Een enkeling kan het mechanische 4K systeem niet verdragen, zo ook mijn vrouw, maar die ziet ook het RBE effect bij een 6x speed DLP projectie.

Voor Native 4K zul je wat meer in de buidel moeten tasten.

PS. Het uitterlijk van deze LS serie projectors is overigens echt killer.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

home@the movies

Het is en blijft één van mijn meest favoriete projectoren ooit, de LS10000 is door heel wat mensen onderschat geweest tot ze hem effectief aan het werk zagen.

Kjelt

De 10000 is zeker een hele mooie projector helaas wel aan de prijs.
Wat biedt deze 10500 nu meer of wat is er verbeterd in vergelijking met de 10000?

MaxxMark

Quote from: Mediasluis on September 14, 2016, 14:05:48
Een enkeling kan het mechanische 4K systeem niet verdragen, zo ook mijn vrouw, maar die ziet ook het RBE effect bij een 6x speed DLP projectie.

Geldt dit ook voor de JVC's? Ik ben zelf erg gevoelig voor RBE bij DLP projectoren en ben me semi aan het oriënteren op een evt e-shift machine. Maar als ik dit lees ga ik toch zeker even rondkijken welke implementatie het minst erg is.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

bmateijsen

Quote from: MaxxMark on September 14, 2016, 16:34:00
Geldt dit ook voor de JVC's? Ik ben zelf erg gevoelig voor RBE bij DLP projectoren en ben me semi aan het oriënteren op een evt e-shift machine. Maar als ik dit lees ga ik toch zeker even rondkijken welke implementatie het minst erg is.

Nee, laser gebruiken 3 laser diodes die pulseren, dus is de kans op RBE weer aanwezig. Bij een UHP-lamp projector met LCOS, SXRD of LCD is er maar 1 lamp aanwezig.

jasjenl

Quote from: bmateijsen on September 14, 2016, 16:38:11
Nee, laser gebruiken 3 laser diodes die pulseren, dus is de kans op RBE weer aanwezig. Bij een UHP-lamp projector met LCOS, SXRD of LCD is er maar 1 lamp aanwezig.
Maar dat heeft toch an sich niks met 4k shift te maken? Dus als je RBE ziet op zo'n Epson zul je dat toch ook wel gewoon zien bij full HD? Omdat Mediasluis hierboven zegt "Een enkeling kan het mechanische 4K systeem niet verdragen".
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

sparda

Volgen maar en wachten op de LS10000 die van de hand gaat als demo-model.
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Mediasluis

#11
Het 4K mechaniek, kan voor sommigen wat zichtbaar trillen, veelal bij personen die ook last hebben van het RBE bij 6x speed DLP.
Hun ogen verwerken data zo snel dat zij dingen zien die een gemiddeld persoon niet ziet, los van het RBE zelf.
De meesten hebben er geen last van, want ik heb wel DLP projectors gehangen in zaaltjes waar ik niemand hoor klagen.

Maak gerust eens een afspraak om zo'n JVC met HDR te komen kijken en zie zelf wat je ervan vindt.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

raindog

Interessant nieuws! Ben benieuwd of de zwartwaarde verbeterd is tov. de 10000. Dat vond ik namelijk het enige minpuntje aan de Epson tov de JVC x5000/X7000. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

bmateijsen

Quote from: jasjenl on September 14, 2016, 17:00:26
Maar dat heeft toch an sich niks met 4k shift te maken? Dus als je RBE ziet op zo'n Epson zul je dat toch ook wel gewoon zien bij full HD? Omdat Mediasluis hierboven zegt "Een enkeling kan het mechanische 4K systeem niet verdragen".

Heeft niets met e-shift te maken... maar met Laser... en het gebruik van pulserende laserdiodes (maar dat stond ook al in mijn bericht ;) )

jasjenl

Quote from: bmateijsen on September 14, 2016, 18:09:37
Heeft niets met e-shift te maken... maar met Laser... en het gebruik van pulserende laserdiodes (maar dat stond ook al in mijn bericht ;) )
Juist, dan had ik het toch goed begrepen ;)
Quote from: Mediasluis on September 14, 2016, 17:22:50
Het 4K mechaniek, kan voor sommigen wat zichtbaar trillen, veelal bij personen die ook last hebben van het RBE bij 6x speed DLP.
Hun ogen verwerken data zo snel dat zij dingen zien die een gemiddeld persoon niet ziet, los van het RBE zelf.
De meesten hebben er geen last van, want ik heb wel DLP projectors gehangen in zaaltjes waar ik niemand hoor klagen.
Klinkt als iets waar ik dan ook wel last van zou hebben, ik zie ook bij veel plasma tv's allerlei RBE effecten die anderen nooit waaarnemen. En 1 chip DLP heb ik nooit prettig naar kunnen kijken.
Maar dan zou je dus, als je gevoelige ogen hebt, bij zo'n e-shift laser beamer van 2 dingen last kunnen hebben: trillingen door het e-shift concept en RBE door de pulserende lasers. Het is vast mooie techniek maar het klinkt alsof het niet voor iedereen geschikt zal zijn.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

riwi

Volgens mij zijn er meerdere methodes voor laser based projectoren.
De 'goedkope , onder de 50k' projectoren hebben niet 3 laser leds, maar meestal 2 waarvan 1 voor blauw en de tweede blauwe die via fosfor in rood en groen wordt omgezet. De JVC heeft ook 2 laser leds maar een iets ander systeem (blu-escent) om naast blauw de overige 2 kleuren te maken. Je hebt dan gewoon ook 3 kleuren simultaan aanwezig en er zou geen oorzaak voor RBE moeten zijn. Het pulseren van de laser leds is om intensiteit te wijzigen. Dit werkt sneller dan bv een dynamisch iris, maar werkt wel vergelijkbaar.

trillingen tgv e-shift is mij nog nooit opgevallen. Wel een beetje sonore brom die er bij komt als je e-shift aan zet. Maar ik had ook geen last van RBE op een 5 speed single DLP.

wolfkampf

Ik ben net zoals Kjelt benieuwd wat er gewijzigd is ten opzichte van de ls 10000
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

home@the movies

Quote from: riwi on September 15, 2016, 14:31:38
Volgens mij zijn er meerdere methodes voor laser based projectoren.
De 'goedkope , onder de 50k' projectoren hebben niet 3 laser leds, maar meestal 2 waarvan 1 voor blauw en de tweede blauwe die via fosfor in rood en groen wordt omgezet. De JVC heeft ook 2 laser leds maar een iets ander systeem (blu-escent) om naast blauw de overige 2 kleuren te maken. Je hebt dan gewoon ook 3 kleuren simultaan aanwezig en er zou geen oorzaak voor RBE moeten zijn. Het pulseren van de laser leds is om intensiteit te wijzigen. Dit werkt sneller dan bv een dynamisch iris, maar werkt wel vergelijkbaar.

trillingen tgv e-shift is mij nog nooit opgevallen. Wel een beetje sonore brom die er bij komt als je e-shift aan zet. Maar ik had ook geen last van RBE op een 5 speed single DLP.

Helemaal just en helemaal mee eens  ;) ;D ;D

s.t.

Quote from: home@the movies on September 15, 2016, 15:26:20
Helemaal just en helemaal mee eens  ;) ;D ;D

Volgens Tweakers (https://tweakers.net/reviews/4877/jvc-dla-z1-4k-hdr-projector-mooier-dan-in-de-beste-bioscoop.html) over de JVC:
"Het licht wordt opgewekt door drie groepen van in totaal 48 laserdiodes" en verder " Om rood en groen licht op te wekken worden twee van de drie groepen lasers op fosfors gericht die het blauwe licht converteren"

Dus volgens mij heeft de JVC niet 2 laser leds en is er ook geen kleurwiel in gebruik