Aanschaf platenspeler met een paar vragen

Started by Pjotr, August 20, 2016, 08:57:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr

Beste forumleden,

Ik wil graag een platenspeler aanschaffen Nu zit ik te twijfelen over:

- Nieuwe Takumi TT Level2.x met Ortofon 2M Blue MM element;
- 2de hands Thorens TD-160 MKII B met SME 3009 II arm en Denon DL-160 MC element (met 10mm lagerpen en vorig jaar volledig nagekeken en afgesteld door Dr. Thorens).

Nu heb ik een Heed Obelisk Si geïntegreerde versterker met een Heed Vinyl 1 (MM) Phono input card ingebouwd. Volgens Heed is deze geschikt voor alle MM elementen en High Output MC elementen. Heed geeft zelf deze specs op voor de Phono card:

Frequency Response: (+0,-1dB): 10Hz - 100kHz
Channel Separation: >55dB
RIAA Accuracy: 0.3dB in whole range
Signal to Noise Ratio (A - weighted): 82dB
Headroom: 20dB
Input Impedance: 47kΩ
Input Sensitivity: 2.5mV

Mijn vragen:
1. Kan de Phono card met het Denon DL-160 element overweg, is de output hoog genoeg?
2. Wat zouden jullie kiezen (wellicht andere/betere opties)?

Alvast bedankt voor de reacties.


Met vriendelijke groet,

Peter
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Jumping Jack

Die dl160 heeft een output van 1,6mV, dat moet dus wel lukken.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ducman748

Dat moet geen probleem zijn.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


Robiwan

De Takumi met Ortofon Blue lijkt me de beste draaitafel.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2


Pjotr

Bedankt voor jullie reacties. Vind het lastig. De Takumi heeft mijn schoonvader ook en is gewoon een hele goede draaitafel voor het geld. Echter, het vintage gevoel dat de Thorens geeft (we hadden vroeger thuis ook een TD-160) speelt ook wel mee bij mijn keuze. Maar heb ik aan de Thorens ook echt een betere draaitafel dan de Takumi?
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

addesmo

Pjotr, in de draaitafel die ik je laat zien zit wel het betere element. Als je iets zoekt waar je een tijdje mee wil doen, zou voor mij persoonlijk dat de doorslag geven. Maar dat is dus persoonlijk.  ;)

Pjotr

Quote from: addesmo on August 20, 2016, 19:30:16
Pjotr, in de draaitafel die ik je laat zien zit wel het betere element. Als je iets zoekt waar je een tijdje mee wil doen, zou voor mij persoonlijk dat de doorslag geven. Maar dat is dus persoonlijk.  ;)
Dank hiervoor! Dat is zeker een mooie optie! De 2M Bronze is een mooier element dan de standaard 2M Red die bij de Takumi wordt geleverd. Beter dan de 2M Blue ook mag ik aannemen?
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Pjotr

Inmiddels contact gehad met audio21. De Takumi komt over een paar weken pas binnen. Dan kan ik 'm beluisteren en eventueel tot aankoop overgaan.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Robiwan

Quote from: Pjotr on August 22, 2016, 10:02:34
Inmiddels contact gehad met audio21. De Takumi komt over een paar weken pas binnen. Dan kan ik 'm beluisteren en eventueel tot aankoop overgaan.

rik stoet verkoopt deze tafel ook!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Pjotr

Quote from: Robiwan on August 22, 2016, 11:39:03
rik stoet verkoopt deze tafel ook!
Klopt, maar het scheelt me heel wat centjes om het 2de hands exemplaar van audio21 af te wachten die naar eigen zeggen in nieuwstaat verkeert. Hou ik mooi wat over om platen te kopen.
Daarnaast is de Takumi momenteel niet leverbaar bij Rik Stoet, ze wachten op onderdelen.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Nosferatu

Quote from: Robiwan on August 22, 2016, 11:39:03
rik stoet verkoopt deze tafel ook!
De Takumi is de 'eigen' draaitafel van Rik Stoet.  ;) € 795,- + € 220,- meerprijs met een 2M Bronze, dan is dit 2e handsje iets prettiger geprijsd. Een 2M Bronze is net even wat fraaier dan een Blue EN upgradebaar naar 2M Black (zoals de 2M Red een 2M Blue kan worden, naaldje vervangen, Red/Blue->Bronze/Black kan volgens Ortofon niet, binnenwerk schijnt iets anders te zijn)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Peerless Monster

Quote from: Nosferatu on August 22, 2016, 11:46:12
De Takumi is de 'eigen' draaitafel van Rik Stoet.  ;) € 795,- + € 220,- meerprijs met een 2M Bronze, dan is dit 2e handsje iets prettiger geprijsd. Een 2M Bronze is net even wat fraaier dan een Blue EN upgradebaar naar 2M Black (zoals de 2M Red een 2M Blue kan worden, naaldje vervangen, Red/Blue->Bronze/Black kan volgens Ortofon niet, binnenwerk schijnt iets anders te zijn)

Is dat de doorzichtige?
Die heb ik op de VAD show jaren geleden gehoord.
Prachtig mooi apparaat voor geen geld.
Daar leg mijn Clearaudio Emotion het gemakklijk bij af.
Dat is echt muziek.
Rik Stoet en platenspelers...  :wub:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nosferatu

Yep, transparant acryl. Leuk ding. Wel een stuk duurder geworden sinds de introductie....  :mellow:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Graphtuner

Quote from: Nosferatu on August 22, 2016, 11:46:12
De Takumi is de 'eigen' draaitafel van Rik Stoet.  ;)

ik had het net iets anders begrepen... ik dacht dat ze de takumi als basis namen en een paar zaken vervangen of aangepast hebben, waardoor ze hun eigen takumi rik stoet versie kregen... Daarnaast zijn ze ook bezig een volledig eigen tafel te ontwikkelen, maar dat lijkt een werk van lange adem te zijn, elke keer als ik daar ben lijken ze idd te wachten op onderdelen  ;D
Ik heb de takumi wel gehoord met blauwe ortofon... en daar klonk nu eens niets maar dan ook niets verkeerd aan  :inlove:
Ik ben geen fan van de looks van doorzichtige spelers, daarom toch maar voor mijn eerste liefde VPI gegaan, maar heb lang in twijfel gestaan voor de Stoet speler...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Peerless Monster

Quote from: Nosferatu on August 22, 2016, 14:32:28
Yep, transparant acryl. Leuk ding. Wel een stuk duurder geworden sinds de introductie....  :mellow:

Ja terecht!
Op de VAD show was destijds ook de introductie. Hij was toen net uit kan ik me nog herinneren en zeker nog geen 600 euro volgens mij.
Maar zo mooi!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nosferatu

Voor zover ik had begrepen is de Takumi gewoon een eigen draaitafel van Rik Stoet, kan ook nergens iets van een andere draaitafel met deze naam vinden. Wel veel Pro-Ject DNA maar da's geen ramp, zie je wel meer. Prijs is langzaamaan met € 200,- gestegen. Ben er destijds mee bezig geweest maar was lastig om een ander element dan een 2M Red erin te krijgen (als upgrade dan, nu is het wel mogelijk), toen liep ik (niet letterlijk  :angel:) tegen een Transrotor Porcino aan en daarmee aan de slag gegaan. Ook geen straf.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Peerless Monster

Quote from: Nosferatu on August 22, 2016, 14:41:36
Voor zover ik had begrepen is de Takumi gewoon een eigen draaitafel van Rik Stoet, kan ook nergens iets van een andere draaitafel met deze naam vinden. Wel veel Pro-Ject DNA maar da's geen ramp, zie je wel meer. Prijs is langzaamaan met € 200,- gestegen. Ben er destijds mee bezig geweest maar was lastig om een ander element dan een 2M Red erin te krijgen (als upgrade dan, nu is het wel mogelijk), toen liep ik (niet letterlijk  :angel:) tegen een Transrotor Porcino aan en daarmee aan de slag gegaan. Ook geen straf.  ;D

eh nee dat lijkt me ook niet ;).
Ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt om de dual CS510 waar mijn vrouw, haar zussen en ouders plaatjes altijd op hebben gedraaid om die eens aan te pakken...
That reminds me! Ik moet daar een topic voor openen... Dat ben ik aan de maker wel verplicht!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr

#18
Eergisteren telefonisch contact gehad met Audio21. De speler is voor me gereserveerd, al moet hij nog binnenkomen. Het is een inruil van een klant die een nieuwe draaitafel heeft besteld bij de winkel. Als die uitgeleverd is, wordt de Takumi helemaal nagekeken en afgesteld. Dan kan ik komen luisteren. Draaitafel is iets meer dan een jaar oud en in uitstekende staat. Nog een paar weekjes geduld, de verwachting is 1e of 3e week september.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Graphtuner

ik had even contact met RIk Stoet, en de Takumi is dus wel degelijk van hem  :)
De arm is van Project maar de rest is eigen ontwikkeling  8)

Mijn excuses voor de verwarring die ik hierboven gezaaid heb
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Pjotr

Ik heb gisteren de Takumi opgehaald bij Audio21. Weer thuisgekomen aangesloten en de eerste plaat erop gelegd. Wauw, wat is dat genieten zeg! Mooi geluid, geen kraakje, tikje of brom te bekennen. Gewoon een hele rustige open weergave met veel "headroom". Mijn vriendin merkte het gelijk op: "Zo dat klinkt een stuk beter dan de Cd-versie!".  ;D

En inderdaad als ik mijn Cd-versie van bijvoorbeeld Tubular Bells vergelijk met de (originele) LP-versie, klinkt de LP hier aanzienlijk beter. Dat verschil is meer dan subtiel!
Ben er blij mee  8)
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

addesmo

Gefeliciteerd.....of toch niet.....want nu op zoek naar een betere cd speler.  ;D
Zonder gekheid, bij mij klinkt lp ook beter dan cd, hoewel dat ook wel van plaat of cd afhangt.
Trouwens, mooi spul daar bij Marc he?

Pjotr

#22
Quote from: addesmo on October  7, 2016, 16:44:32
Gefeliciteerd.....of toch niet.....want nu op zoek naar een betere cd speler.  ;D
Zonder gekheid, bij mij klinkt lp ook beter dan cd, hoewel dat ook wel van plaat of cd afhangt.
Trouwens, mooi spul daar bij Marc he?

Zeker weten en hij woont daar echt supermooi in Wapenveld!
Aardige kerel ook. Die Takumi die hij door inruil had verkregen, kon bijna niet in de schaduw staan van de rest van de apparatuur die hij had staan. Echt mooi!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+