Linn Klimax DSM - Klimax Solo - B&W 802D3

Started by El Nino, July 21, 2016, 21:03:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lazybird

Ik hoor weinig verschil tussen de interlinks in combinatie met de Klimax gear.
Ik heb ook een UTP Audio quest vodka op de Klimax DS geprobeerd en hoorde daar ook geen verschil tussen een standaard UTP kabel.
Sterker nog ik heb Cat 6 kabels homemade als luidspreker kabel en hoor ook daar weinig tot geen verschil met vorige dure luidspreker kabel.

Het scheelt een hoop geld met het tunen van mijn set :)

De reden is waarschijnlijk mijn slechte oren  :D
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Lazybird

Van de Klimax gear ga je veel plezier hebben.
B&W is mijn oude liefde voor de Vivids enjoy prachtige set!!!!!
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

El Nino

Nadat ik de Nordost Frey 2 en Tyr 2 heb beluisterd alsmede de Crystal Cable Reference Diamond, heb ik vandaag m'n kabels besteld:
- Reference diamond luidspreker kabel 1.50 m
- Reference jumper set (ipv bi-wire)
- Reference interconnect XLR (balanced)
- Reference powercord

M'n set klinkt geweldig mooi met de Crystal Cables....I am a happy camper!

Alles dus mooi bekabeld met dezelfde lijn. Sommige adviseren nog een gefilterd stekkerblok, maar heb héél lang geleden er een van Isotek geprobeerd en vond het helemaal niks. Heb nog steeds m'n oude vertrouwde blok van Sunleiste.

Misschien gewoon maar een keer proberen.

Volgende week worden de kabels geleverd.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

denoontje

Feli man....happy listening


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

Met Linn schijnt dat DE kabel te zijn, top!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

myself

Gefeliciteerd !
Wat vond je het grootste verschil tussen de interlink vd heimdal en de reference?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

El Nino

Quote from: Blue-Eyes on May  5, 2020, 08:33:02
Met Linn schijnt dat DE kabel te zijn, top!

Ja, klopt de Reference..... ;D
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

El Nino

Crystal Cable Jewel Boxes have arrived.........









Gaan ze zometeen aansluiten....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

El Nino

Einde van 2020, dus weer extra tijd voor het doorontwikkelen van m'n set. Akoestiek stond nog op het lijstje nadat een eerdere oplossing met Mutrox om prijstechnische redenen niet tot stand is gekomen. Vandaag bij weer bij Krijtenberg in Amstelveen geweest en die heeft een mooie oplossing geboden van Vicoustic. Heb een grote zij muur en daar komen 9 tot 12 panels van 60x60 cm en boven de TV een aantal panelen Cinema Round Premium, denk een stuk of 8 en en dan maar eens kijken.

Verder nog een demo unit meegekregen van Audioquest Niagara 1200 voor de stroomvoorziening. Nog gesproken over een Roon unit en lekker ouderwets een Linn LP-speler voor vinyl.... Prachtige Marillion Fugazi Box met live opnames. Oude tijden doen herleven!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Luciano2008

Ik heb de 800 d3 net een jaar ,  erg mooi geluid ,maar ik heb nog een oude Denon a1se versterker er op staan , ik ben nog op zoek naar een versterker Mc of iets anders
ik denk ook aan  Hengel h30  of Gryphon Diablo 300 of Mcintosh.   ik moet nog sparen.  ik heb nu een NAD C658 Streamer maar dat is geen hi end.  dus een andere Streamer
er bij.

El Nino

Mooie set-up! Zou ook zeker de nieuwe Delta line van Classe meenemen, zijn hele goede versterkers. Streamer Aureliac of natuurlijk Linn ;D

De oudejaarstrekking is binnenkort, dus kun je in Januari al gaan bestellen ;D
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

denoontje

Maat van me draait met linn akurate dsm en akurate 4200 op zijn B&W 803's.
Mooi geluid.


El Nino

Heb gisteren en vandaag zitten expirimenteren met een AQ Niagara 1200 netfilter. Linn Solo's aangesloten op de High Current Outputs en de Klimax streamer op de daarvoor aangewezen output.

Dynamiek neemt iets toe, laagweergave komt beter tot z'n recht (hoewel met iets minder controle) en het hoog en midden neemt in detaillering af. Conclusie is dat dit geen verbetering van m'n set oplevert. Ga de Niagara 3000 nog proberen ter vergelijking omdat deze beter geschikt zou zijn voor zware mono-blokken. De 1200 gaat hem dus niet worden......

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Achiel

Je leest niet vaak terug dat een combinatie van Linn en iets van voedingsfiltering of wat dan ook werkt. Gewoon lekker met de standaard meegeleverde netsnoeren werkt vaak nog het best.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

El Nino

Ben bezig m'n signaal pad van m'n streaming audio te verbeteren. Heb nu een Silent Angel Switch, waarvoor ik een aparte power supply ga bestelllen. Verder UTP kabels vervangen door hoogwaardigere kabels, na het lezen van een aantal reviews uitgekomen op Audioquest Vodka voor de verbinding tussen de Switch en m'n Linn Klimax streamer.

Van dezelfde serie ook gelijk maar een HDMI kabel besteld voor naar de Sony OLED.

Verder een demo aangevraagd voor een Roon Nucleus. Heb dit nu geinstalleerd op m'n laptop, echter Tidal rechtstreeks via de Linn klinkt beter. Ben benieuwd of dit met een dedicated Roon Server beter gaat worden.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Rudi64

Ik heb ook diverse ethernetkabels geprobeerd en de meest muzikale in mijn bescheiden Linn set vond ik de Blue Jeans cat 6a.
Waarmee ik dan nas-switch switch-router switch-MDSM en MDSM-Exaktbox I mee bekabeld heb voor een fractie van de prijs van een Audioquest Vodka.
Vorige kabels waren Audioquest cinnamon, supra, wireworld starlight..van de Blue Jeans kabels zijn er ook best wel goede reviews te vinden waaronder op het Linn Wam forum..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Richi

Quote from: Rudi64 on December 27, 2020, 13:47:55
Ik heb ook diverse ethernetkabels geprobeerd en de meest muzikale in mijn bescheiden Linn set vond ik de Blue Jeans cat 6a.
Waarmee ik dan nas-switch switch-router switch-MDSM en MDSM-Exaktbox I mee bekabeld heb voor een fractie van de prijs van een Audioquest Vodka.
Vorige kabels waren Audioquest cinnamon, supra, wireworld starlight..van de Blue Jeans kabels zijn er ook best wel goede reviews te vinden waaronder op het Linn Wam forum..
Hier exact dezelfde ervaring. Audioquest Vodka geprobeerd en een Atlas Ethernet en natuurlijk standaard kabeltjes. De Blu Jeans besteld in de VS via Amazon en voor een paar euro per kabel de beste resultaten mee behaald (direct vergeleken met elkaar, had alle kabels tegelijkertijd in huis).
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MichielB

Ten opzichte van een notebook zal je met een dedicated server een stap maken. Zelf Roon om te proberen ook vanaf een notebook gedraaid, nu vanaf mijn muziek server (x-odos xo|one) zelf en groot verschil. Veel rustiger, verfijnder en vloeiender. Wil zelf ook nog een keer een  Ben benieuwd naar jouw ervaring met de Nucleus..
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

El Nino

Las net dat Crystal Cable (nu Crystal Connect) nu ook een Crystal Diamond UTP kabel heeft ontwikkeld, die ga ik maar eens testen, want dit blijven ongelooflijk mooie kabels.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

WickedGame

Quote from: Luciano2008 on December 24, 2020, 08:04:41
Ik heb de 800 d3 net een jaar ,  erg mooi geluid ,maar ik heb nog een oude Denon a1se versterker er op staan , ik ben nog op zoek naar een versterker Mc of iets anders
ik denk ook aan  Hengel h30  of Gryphon Diablo 300 of Mcintosh.   ik moet nog sparen.  ik heb nu een NAD C658 Streamer maar dat is geen hi end.  dus een andere Streamer
er bij.

Poeh dan valt er nog veel uit te halen uit je speakers. De Gryphon Diablo is interessant, ook de Mcintosh MA9000/MA12000 zijn hele capabale integrated amplifiers. Andere optie welke ik heel fijn vond is de Accuphase E800. Hegel is niet mijn ding, niet de match die ik fijn vond.

GH

#197
Quote from: El Nino on December 27, 2020, 12:37:53
Verder een demo aangevraagd voor een Roon Nucleus. Heb dit nu geinstalleerd op m'n laptop, echter Tidal rechtstreeks via de Linn klinkt beter. Ben benieuwd of dit met een dedicated Roon Server beter gaat worden.

Hooguit beter omdat je toch iets van je €1.000+ terug wil horen...... Nuclues is echt totale onzin in mijn optiek, gewoon een Nuc verpakt in een leuk jasje. Ze gebruiken zelfs geen hoogwaardiger componenten of voeding. Er is geen enkele zinnige verklaring om aan te nemen dat het beter gaat klinken, hooguit is het zo dat Roon Rock OS wat beter performed dan iets anders. maar we hebben het hier over een audio stream die verwerkt moet worden. Stelt niets voor. En als een stream via internet voor je beter klinkt dan zal het verschil wel niet in de server zitten....

Roon core draait ook al soepel op een redelijk basic machine, zelfs bij een grotere collectie.


El Nino

Zoals gezegd....Tidal rechtstreeks via Kazoo op de Linn streamer klinkt beter dan Roon via de PC, dus snap je opmerking niet helemaal. En daar kun je alles van vinden, maar volgens mij zat je niet naast me toen ik hetzelfde stuk muziek draaide.

Er zijn ook mensen die beweren dat luidspreker kabels geen enkel verschil maken...., success ermee.

Dus als ik een Roon Nucleus wil testen dan is het niet noodzakelijk om dat als totale onzin te bestempelen...want wat zeg je daar nu mee?
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

GH

#199
Quote from: El Nino on December 30, 2020, 12:35:14
Dus als ik een Roon Nucleus wil testen dan is het niet noodzakelijk om dat als totale onzin te bestempelen...want wat zeg je daar nu mee?

Het is een NUC verpakt in een passieve koeling. Prima ding maar zwaar overpriced. Ze hebben niet eens de moeite genomen om betere componenten te gebruiken om maar de indruk te wekken dat het beter is. Dat beweren ze trouwens zelf ook helemaal niet. Nergens zal Roon labs beweren dat de server iets uitmaakt voor de geluidskwaliteit. Ze verkopen de Nuclues als gemak.

En als een stream via internet vanuit een serverpark met alle tussenstappen beter klinkt dan wat je nu zelf in je eigen netwerk bereikt dan is het redelijk vreemd om te denken dat een eigen server met dezelfde basic componenten veel beter kan zijn. Dan is het toch wat logischer om te denken dat je een verschil in bron of software matige bewerking zal horen? Of verwacht je dat die bitstream bij je dac ineens zoveel anders zal zijn met wat andere server hardware.....  Een andere streamer of eventueel voeding is nog een verhaal bij te bedenken maar de rest, dat verzint alleen Hans Beekhuyzen :-).

Maar zelf proberen kan natuurlijk altijd. Het zijn jouw euro's. Dus gewoon doen, het is een mooie behuizing om naar te kijken.