Sony ZD9 Series. -The Backlight Master Drive Series.

Started by destroyer2usa, July 17, 2016, 00:29:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Wat zijn de eerste conclusies over deze tv mbt picture quality tov oled?

Robbo

Plattetv is niet te vertrouwen. De voorraad klopt nooit en proberen je daarna een ander toestel aan te praten.

The Luggage

https://www.avforums.com/review/sony-bravia-kd-65zd9-zd9-ultra-hd-4k-hdr-tv-review.12797

Iemand in de comments stelde de reviewer de vraag of hoe hij de ZD9 vergelijkt met de E6 oled. De reviewer zegt dat hij persoonlijk voor de E6 zou kiezen, maar dat oled ook nog gebreken heeft.

Het hangt er denk ik van af wat je prioriteiten zijn. Beide technieken hebben voordelen en beperkingen.



siepie

heb nu ook weer eens een telefoon met een LCD scherm gekocht. recht voor je snuffert heel goed, prima. iets of axis en je hebt die jammerlijke grijs zweem. Ik zou er bij een TV toch niet voor kiezen. "ja maar ik zit er recht voor" tell me about it, ik ook. Maar ik wil ook wel eens aan tafel eten, rond lopen met de telefoon in de hand etc.

Oled heft daar een heel zwaar pluspunt imho.

Nooff

Quote from: The Luggage on September 11, 2016, 12:40:42
https://www.avforums.com/review/sony-bravia-kd-65zd9-zd9-ultra-hd-4k-hdr-tv-review.12797

Iemand in de comments stelde de reviewer de vraag of hoe hij de ZD9 vergelijkt met de E6 oled. De reviewer zegt dat hij persoonlijk voor de E6 zou kiezen, maar dat oled ook nog gebreken heeft.

Het hangt er denk ik van af wat je prioriteiten zijn. Beide technieken hebben voordelen en beperkingen.
Als we het dan over kiezen hebben dan ging ik nog steeds voor de Panasonic DX904, nog steeds de beste LCD na OLED overall. Deze Sony valt me best tegen gezien z'n pricetag.

Robbo

Quote from: siepie on September 12, 2016, 15:38:43
heb nu ook weer eens een telefoon met een LCD scherm gekocht. recht voor je snuffert heel goed, prima. iets of axis en je hebt die jammerlijke grijs zweem. Ik zou er bij een TV toch niet voor kiezen. "ja maar ik zit er recht voor" tell me about it, ik ook. Maar ik wil ook wel eens aan tafel eten, rond lopen met de telefoon in de hand etc.

Oled heft daar een heel zwaar pluspunt imho.

Sony met z'n VA panelen heeft daar weinig last van.

siepie

Mijn tel is een Sony. Sony z5 compact is de telefoon, grijzer dan fiftyfifty shades.

Bij de tv's zal dat misschien anders zijn.


jasjenl

Quote from: Robbo on September 12, 2016, 21:32:10
Sony met z'n VA panelen heeft daar weinig last van.
Uit de recensie hierboven blijkt juist dat Sony daar heel erg last van heeft en dat de kijkhoek erg beperkt is...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Geert

Quote from: jasjenl on September 13, 2016, 01:43:26
Uit de recensie hierboven blijkt juist dat Sony daar heel erg last van heeft en dat de kijkhoek erg beperkt is...
Beschamend, zeker als je ook nog ziet wat de prijzen voor deze tv's zijn.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Fox

Quote from: jasjenl on September 13, 2016, 01:43:26
Uit de recensie hierboven blijkt juist dat Sony daar heel erg last van heeft en dat de kijkhoek erg beperkt is...

Ik blijf me toch afvragen wie een tv koopt om van opzij te bekijken   :wacko:
Hoort dat wel thuis bij serieus HT :-X

jasjenl

Quote from: Fox on September 14, 2016, 15:56:36
Ik blijf me toch afvragen wie een tv koopt om van opzij te bekijken   :wacko:
Hoort dat we thuis bij serieus HT :-X
Dit gaat niet om van opzij kijken, het beeld wordt blijkbaar al minder zodra je niet min of meer exact in het midden zit. Bij een grote tv zul je ook wel eens met meerdere mensen naast elkaar zitten kijken, dan heeft er dus eigenlijk maar één optimaal beeld. Dat lijkt mij toch niet echt lekker kijken met de familie...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

riwi

Quote from: jasjenl on September 14, 2016, 16:57:54
Dit gaat niet om van opzij kijken, het beeld wordt blijkbaar al minder zodra je niet min of meer exact in het midden zit. Bij een grote tv zul je ook wel eens met meerdere mensen naast elkaar zitten kijken, dan heeft er dus eigenlijk maar één optimaal beeld. Dat lijkt mij toch niet echt lekker kijken met de familie...

Er staat dat er een dropoff is buiten 30 graden viewing angle. Dat betekent dus niet dat je loodrecht op het scherm moet zitten, maar 30 graden is wel een beperkte koker. Ik zit zelf ook vaak op 45 graden als ik achter mn PC zit en wat TV mee kijk.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

kroetie1

#88
Vandaag even naar de zd9 gekeken. Ik had niet het idee dat ik naar een typisch led scherm keek.
Het was best wel mooi, maarik ben toch meer oled fan. Ik vond wel dat het scherm in uit stand erg spiegelde en dat vind ik wel een nadeel.

Ben benieuwd naar wat goede vergelijking  reviews
Naim unitiqute 2-Naim nap100- Pioneer KRP-600M-B&W CM5-B&W CMC-B&W PV1-B&W M1-Marantz SR6004-Dune prime-Xbox360-Lg oled 65E6

donaldk

Sony zal de grote toch ook wel gaan leveren, als mensen met hun 60K lopen te zwaaien... In ieder geval AWE in de UK gaat alle Bravia top series inclusief de ZD9 voeren, dus in UK wel. Inmiddels is de 77" LG OLED in Europa leverbaar en in de VS sinds vandaag te bestellen voor levering vanaf oktober. Voor €/$19,999.-.

destroyer2usa

Ik heb inmiddels een week de 65 inch versie in gebruik.

Hij vervangt bij mij de samsung 65JS9500.

Ik heb Black Frame Insertion op stand 1 geactiveerd en de backlight teruggeschroefd naar 5 en verder benut ik de settings van de AVforum review

Kortweg..met bluray geeft dit scherm een prachtig subliem plaatje in een donkere kamer met geen zichtbare halo's of blooming.

Allen bij aftiteling op zwarte achtergrond is een lichte blooming waarneembaar, maar dat komt wellicht ook omdat ik de hdr remaster functie heb geactiveerd waardoor de tv kunstmatig specular highlights genereerd van sdr content.

De sony motion handling is en blijft een troefkaart van Sony en wat mij betreft de grootste reden dat ik zelf nooit een LG Oled ga kopen naast de slechte upscaling van HD content door de LG wat ook perfect gebeurd door de nieuwe X1 Extreme processor..zelfs satelliet contant van 576i met een lage bitrate levert nog een prima te kijken plaatje op.

F1 vandaag de training zag er werkelijk subliem uit en toen ook geen banding zichtbaar!

Near black overtreft deze tv in details de huidige top oleds. Er is geen black crush en de details zijn zichtbaar.

Schitterende beeldscherpte met ingeschakelde BFI en dankzij de enorme lichtreserve van het scherm kan de backlight zelfs dan gewoon op 5 out of 50 blijven.

Mijn scherm is verder de eerste fald lcd die ik ooit heb gehad die GEEN banding vertoond, geen clouding en tegen perfect aanlopende uniformity.

Er is zeer licht DSE aanwezig, maar daar moet je dan wel ernstig je best voordoen om het te spotten.

Kortom ik ben er super tevreden mee en kan i.g.v. weer vooruit tot de opvolger komt...

Ik zal morgen bij daglicht nog een foto uploaden.

donaldk

Ik hoorde van mensen die hem op de IFA gezien hebben dat de Panasonic OLED demonstrator 800 nits, near black control/detail en goeie motion had.

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

destroyer2usa

Quote from: papaleo on September 18, 2016, 18:21:50
Doodleuk neerzetten dat ze voorraad hebben...,er komen volgens Sony,pas op 30 Sept.2016 zeggen en schrijven 2 (75ZD9) exemplaren naar Nederland.

Ik moet zeggen dat ze vorige week wel de 65 inch aan mij konden leveren, maar ik doe al vele jaren zaken met mijn plaatselijke winkelier dus ik heb daar de tv wederom aangeschaft.

Ik heb ernstig overwogen om de 75 inch te nemen maar aangezien je daar zoveel op schrijft na 1 jaar bij 65 inch gebleven.

Ik heb de 75 inch in actie gezien vorige week..In Duitsland is ie gewoon leverbaar via de mediamarkt..

Starred

Scheelt de 75 nou veel van de 65 in beleving?

Ik kom van een 60"

The Luggage

Quote from: donaldk on September 18, 2016, 17:31:00
Ik hoorde van mensen die hem op de IFA gezien hebben dat de Panasonic OLED demonstrator 800 nits, near black control/detail en goeie motion had.

Dat was een prototype toch? Het is nog af te wachten wat dat geeft in een eindversie, en voor welke prijs die eindversie te koop zal zijn.

In ieder geval goed dat de Sony positive beoordelingen krijgt op punten waar de Oled nog beter kan (zoals near black en HDR-weergave). Dat houdt er bij de oled's de druk op om de bestaande nadelen weg te werken.

papaleo

Quote from: Starred on September 18, 2016, 22:40:53
Scheelt de 75 nou veel van de 65 in beleving?

Ik kom van een 60"

Ik kom/kwam van een Kuro 600M(60") af,mijn nieuwe Sony 75" geef mij in iedergeval de genoeg 'beleving' dat ik niet altijd meer mijn >100" scherm meer laat zakken om bv een (4K) serie te kijken... ;)
Ik denk dat wanneer je van een 60" naar een 65" zou gaan dat dit (niet) minder zal zijn.

Ik kan je wel zeggen dat òòk een 75" snel went..... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Starred

Quote from: papaleo on September 19, 2016, 16:43:05
Ik kom/kwam van een Kuro 600M(60") af,mijn nieuwe Sony 75" geef mij in iedergeval de genoeg 'beleving' dat ik niet altijd meer mijn >100" scherm meer laat zakken om bv een (4K) serie te kijken... ;)
Ik denk dat wanneer je van een 60" naar een 65" zou gaan dat dit (niet) minder zal zijn.

Ik kan je wel zeggen dat òòk een 75" snel went..... ::)

Ja, ik heb hem nog steeds de Kuro 600M. Geeft nog steeds een prachtig plaatje  :inlove:
Maar zou voor film iets willen hebben wat net wat meer impact heeft, dus groter. Ik denk dat de stap dan naar minimaal 75 moet?
Zou een ZD9 ook echt weer een stap zijn in beeldkwaliteit tov de 600M?


M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300