Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Started by master30, April 17, 2016, 15:26:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

M.i kun je er gewoon een standaard hdd inzetten, draai al jaren deze hdd's in de nassen, ook 5200 toeren. WD reds.

Scheelt enorm geld als je naar 4 TB of meer wilt gaan voor in de dune :)

RonG

Iemand een idee hoe dit kan?

Wanneer ik een uur of zo in een film zit pauzeert deze voor 1 a twee secondes. Daarna gaat de film wel verder maar lijkt hij wel een heel beetje out of sync, niet heel erg veel maar ik merk het wel op.

Heb dat nu al met verschillende films gehad. Ook met een film welke ik voorheen nog met de zidoo afspeelde en geen probleem gaf.

gerard1

Ik heb hetzelfde gehad, nog niet met series maar wel met een film.
Ik zette de film stop,daarna was het goed
Geen idee of het vaker voorkomt.

RonG

Quote from: gerard1 on January 16, 2024, 14:33:48Ik heb hetzelfde gehad, nog niet met series maar wel met een film.
Ik zette de film stop,daarna was het goed
Geen idee of het vaker voorkomt.

Vreemd, ik speel alleen maar films en bij mij gaan deze tot nog to na een seconde of twee vanzelf weer verder.
Is het misschien die optie dat de framerate etc vanzelf gaan/synced (weet ff niet wat er exact staat).

De zidoo had deze optie ook maar nooit problemen mee gehad.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RonG

Quote from: maximus79 on February  8, 2024, 10:28:54Grote firmware update is uit!

Ow, dan ben ik erg benieuwd wat er verbeterd is :)

maximus79

Quote from: RonG on February  8, 2024, 12:50:10Ow, dan ben ik erg benieuwd wat er verbeterd is :)

Media tags in my collection, meer kunnen aanpassen wat betreft de categorieën en menu balk is wel het belangrijkste verschil voor mij. Ook een nieuwe zoek/optie balk tijdens het afspelen. Weet trouwens niet of de update er ook is voor de Solo 4k, had in het verkeerde topic gepost :-X
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

gerard1

Quote from: maximus79 on February  8, 2024, 12:58:23Media tags in my collection, meer kunnen aanpassen wat betreft de categorieën en menu balk is wel het belangrijkste verschil voor mij. Ook een nieuwe zoek/optie balk tijdens het afspelen. Weet trouwens niet of de update er ook is voor de Solo 4k, had in het verkeerde topic gepost :-X

Voor welke Dune is de update nu dan?

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

De solo 4k heeft al vanaf 2019 geen firmware meer gehad

RonG

Quote from: maximus79 on February  8, 2024, 12:58:23meer kunnen aanpassen wat betreft de categorieën

Daar hoop ik op, en hopelijk automatisch indexeren wanneer je de dune aanzet. Straks maar eens gaan installeren,

RonG

#1136
Quote from: RonG on February  8, 2024, 14:13:05Daar hoop ik op, en hopelijk automatisch indexeren wanneer je de dune aanzet. Straks maar eens gaan installeren,


Ziet er wel naar uit, tenminste het aanpassen van het menu/categorien

A lot of possibilities to customize the lists of items shown in various menus. You can now customize the top menu and the left menu in the New GUI, the lists of applications, the list of sources, the list of favorite items. You can reorder items, hide items, and change the default item for the top menu.

gerard1

#1137
Quote from: riwi on February  8, 2024, 14:01:13De solo 4k heeft al vanaf 2019 geen firmware meer gehad

Jammer genoeg, als deze geen ondertitel problemen had gehad zou ik nog dik tevreden met deze speler zijn.
Daar zal niks aan gedaan worden hoogst waarschijnlijk.

Raymond187

Heeft iemand onderstaande ook?

Bij vrij nieuwe films *.MKV bestanden die een geluidsspoort DD+, daar speelt de Dune het geluid niet van af. De receiver Anthem MRX700, laat wel het geluid spoor zien in het display Dolby digital+

Als ik in audio settings geluid op stereo instel, dan heb ik wel geluid, maar stereo. Dat is toch minder leuk dan DD+

Riesje

Hetzelfde had ik ook, ik heb geen solo maar een Dune HD Homatics Box R 4K Plus i.c.m. een Yamaha RX-V6.

De Dune heb ik een herstart gegeven en even de stream van passthrough naar pcm gezet, afgespeeld en daarna weer terug en het werkt weer.

Heb jij je geluid intussen alweer terug of is het blijvend weg?

Raymond187

Heb alleen geluid als ik hem op PCM zet, maar dan heb ik alleen stereo. Ben dat ding een beetje zat. Denk toch maar een Nvidia 4k pro kopen