Caiway verdubbeld snelheid maar via wifi nog drama

Started by bask04, March 13, 2016, 21:37:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bask04

Afgelopen week een brief gekregen betreft
het caiway internet.
Dat word goedkoper en verdubbeld kwa snelheid,
Altijd fijn natuurlijk

http://tweakers.net/nieuws/109217/caiway-verdubbelt-snelheid-en-verlaagt-prijzen-van-kabelinternet-rekam-gebied.html

Ik heb zojuist even de laptop bekabeld getest aan de wifi router
en keurig 42 Mbps zoals de beloofde 40Mbps
Maar waarom blijft er maar 12 Mbps over op de laptop via wifi.

Ik heb gekeken de modem is een Cisco EPC3208
En de router een Dlinlk DI-524

Dit komt wel binnen via glasvezel maar word dan weer omgezet
omdat we hier geen aanbieder met glasvezel hebben.
Kan ik aan deze oude apparatuur nog iets doen dat de snelheid beter word,
ik wil het eigenlijk nog niet vervangen voor beter todat er daadwerkelijk
een aanbieder komt die ook internet en tv aanbied via glasvezel.


dennism

De wifisnelheid heeft niets te maken met de snelheid die de ISP adverteert voor de abonnementen, met als uitzondering natuurlijk dat de Lan to Wan wifi snelheid niet hoger zal zijn dan de maximale snelheid van de abo.

De wifi snelheid zelf is afhankelijk van de signaal kwaliteit binnenshuis, eventuele overlap met andere wifi netwerken (vooral in flats e.d. vaak een issue) de kwaliteit van de router, de kwaliteit van de gebruikte wifi adapters e.d.

De D=link DI-524 is voor zover ik kan zien vrij oud en slechts een Wifi G apparaat, ik verwacht eigenlijk niet dat tenzij de Wifi omstandigheden bij jou thuis echt optimaal zijn dat je daar veel meer uit gaat halen dat dat je er nu uit haalt, wil je echt significant snellere wifi dan lijkt me een upgrade niet te voorkomen.

Xander32

Ook mijn modem/router draait alweer een aantal jaartjes mee, maar is meer recent dan die van de ts. Van het 100/100 abbo blijven er via wifi (5 ghz) 94/91 over op een inmiddels vier jaar oude laptop.

Ik denk dat het idd. wijs is om je te orienteren op een upgrade van de modem/router.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raphie

#3
Je hebt idd echt een nieuwe router nodig, met gbit WAN poort en minimaal N snelheid
JBL PRX Power!

c20v

Quote from: bask04 on March 13, 2016, 21:37:41
Afgelopen week een brief gekregen betreft
het caiway internet.
Dat word goedkoper en verdubbeld kwa snelheid,
Altijd fijn natuurlijk

http://tweakers.net/nieuws/109217/caiway-verdubbelt-snelheid-en-verlaagt-prijzen-van-kabelinternet-rekam-gebied.html

Ik heb zojuist even de laptop bekabeld getest aan de wifi router
en keurig 42 Mbps zoals de beloofde 40Mbps
Maar waarom blijft er maar 12 Mbps over op de laptop via wifi.

Ik heb gekeken de modem is een Cisco EPC3208
En de router een Dlinlk DI-524

Dit komt wel binnen via glasvezel maar word dan weer omgezet
omdat we hier geen aanbieder met glasvezel hebben.
Kan ik aan deze oude apparatuur nog iets doen dat de snelheid beter word,
ik wil het eigenlijk nog niet vervangen voor beter todat er daadwerkelijk
een aanbieder komt die ook internet en tv aanbied via glasvezel.
Alles-in-1 glas van Caiway is (nog) niet beschikbaar bij jou?
Life is really simple, but we insist on making it complicated.

bask04

uhh
nee volgens mij niet.
ging ook niet komen ook had ik begrepen.

c20v

Weet je dat heel zeker? Voor zover ik kan zien worden er op de site van Caiway niet eens meer kabelpakketten meer aangeboden en lijkt het alsof ze willen day iedereen op glasvezel overstapt.
Caiway is dik aan het investeren, hele dorpen worden van glasvezel voorzien. Hier is 2 jaar geleden ook alles gedaan en sindsdien hebben hebben we een alles-in-1 G250 pakket. En ik kan niet anders zeggen dat ik tevreden ben (zeker omdat de kabel van CW erg inconsistent was)

Of ben je recentelijk verhuist en heeft de vorige eigenaar niet het nut gezien om het huis op het glasvezelnet te laten aansluiten? (gezien je opmerking dat je inet wel via glasvezel wordt aangeleverd)

Life is really simple, but we insist on making it complicated.