Laagweergave tekort oplossen, panelen?

Started by audio_stabilo, March 3, 2016, 12:19:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Quote from: Xander32 on March 10, 2016, 08:43:41
De tonaliteit van het geluid (balans hoog-mid-laag) spreekt jou niet aan; teveel hoog en mid en te weinig laag. Maar door het hoog en de mids af te zwakken ga je niet meer bas, meer fundament krijgen. Wel doe je een ingreep betreft de tonaliteit.

Het gaat even niet om meer bass. Het ging erom dat ik het voor mijn idee te hard eruit vond komen. Nu lijkt het goed te zijn met biwire, wat ik ook onzin vind. Kan toch ook zijn dat het wisselfilter niet helemaal lekker zijn werk doet in de speaker en dat de versterker hoog en laag wel goed doorstuurt?

Xander32

De titel van jouw topic suggereert m.i. wat anders, toch 8).

Quote from: audiogek on March 10, 2016, 08:53:00
Het gaat even niet om meer bass. Het ging erom dat ik het voor mijn idee te hard eruit vond komen. Nu lijkt het goed te zijn met biwire, wat ik ook onzin vind. Kan toch ook zijn dat het wisselfilter niet helemaal lekker zijn werk doet in de speaker en dat de versterker hoog en laag wel goed doorstuurt?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

audio_stabilo

Quote from: Xander32 on March 10, 2016, 09:02:32
De titel van jouw topic suggereert m.i. wat anders, toch 8).

Klopt ;) maar in het topic zelf had ik toen een tweede probleem, om daar nu een nieuw topic over te openen ;)

Maar goed nogmaals de vraag, kan dat zijn dat het wisselfilter niet helemaal lekker is dat het daarom nu goed is nu de versterker het regelt?

Laagweergave niet goed zat een beetje tussen me oren omdat ik hiervoor een receiver er even tussen had die de bass nogal overdreven weergaf ;)

Arcenon

#78
Quote from: Xander32 on March 10, 2016, 08:32:18
Als je dat helemaal helder hebt, waarom dan hier zo moeilijk doen, zorg dat je één van 'die andere versterkers' in huis krijgt. Problem solved, topic kan je sluiten ;).

Quote from: Xander32 on March 10, 2016, 08:43:41
De tonaliteit van het geluid (balans hoog-mid-laag) spreekt jou niet aan; teveel hoog en mid en te weinig laag. Maar door het hoog en de mids af te zwakken ga je niet meer bas, meer fundament krijgen. Wel doe je een ingreep betreft de tonaliteit.

^^

Quote from: audiogek on March 10, 2016, 09:08:34


Klopt ;) maar in het topic zelf had ik toen een tweede probleem, om daar nu een nieuw topic over te openen ;)

Maar goed nogmaals de vraag, kan dat zijn dat het wisselfilter niet helemaal lekker is dat het daarom nu goed is nu de versterker het regelt?

Laagweergave niet goed zat een beetje tussen me oren omdat ik hiervoor een receiver er even tussen had die de bass nogal overdreven weergaf ;)

Je hebt het over een passief filter in je speaker.. de versterker regelt nu niks anders t.o.v. van de oude situatie, dit is alsnog het filter zelf met het enige verschil dat je nu de lading hebt verdeeld over meerdere eindtrappen binnen in je versterker.

/Edit, je gebruikt momenteel een stereoversterker dus zelfs dat voordeel heb je niet door te bi-wiren.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

audio_stabilo

#79
Quote from: Arcenon on March 10, 2016, 09:25:32
^^

Je hebt het over een passief filter in je speaker.. de versterker regelt nu niks anders t.o.v. van de oude situatie, dit is alsnog het filter zelf met het enige verschil dat je nu de lading hebt verdeeld over meerdere eindtrappen binnen in je versterker.

Raar, dan zou ik wel wat lullen dat het nu minder overheersend lijkt ;)
Jullie zeggen dus eigenlijk dat het niet kan wat ik zeg dat het nu minder hard er bovenuit komt?

audio_stabilo

Oke ik heb nog een keer getest... ;) Idd weinig verschil.

Gisteravond dacht ik het te horen maar dan luister je ook een stuk rustiger. Nog het nu wat beter testen op wat harder volume

Xander32

Lekker betrouwbaar ons gehoor he 🙃

Quote from: audiogek on March 10, 2016, 09:53:59
Oke ik heb nog een keer getest... ;) Idd weinig verschil.

Gisteravond dacht ik het te horen maar dan luister je ook een stuk rustiger. Nog het nu wat beter testen op wat harder volume
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

yorkie13

Ze staan weer te koop op marktplaats zag ik.
Toch andere luidsprekers proberen ?

audio_stabilo

Quote from: RA SUBS on March 10, 2016, 15:59:54
Ze staan weer te koop op marktplaats zag ik.
Toch andere luidsprekers proberen ?

Misschien wel. Denk toch de ruimte

Frank

#84
Ff een vraag voor audiogek, hoe ver zit je van je speakers af? Kan het geluid wel binnen je ruimte wegkomen? Gezien de speaker moet je er toch minimaal een meter of 5 vanaf zitten, de tweeter die erin zit heeft namelijk een redelijke smalle uitstraalhoek, wanneer deze op oorhoogte zit en je zit te dichtbij krijg je de volle laag mid of hoog. M.a.w. Het geluid krijgt niet de ruimte om goed over te komen.
Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

audio_stabilo

Quote from: Frank on March 10, 2016, 18:55:52
Ff een vraag voor audiogek, hoe ver zit je van je speakers af? Kan het geluid wel binnen je ruimte wegkomen? Gezien de speaker moet je er toch minimaal een meter of 5 vanaf zitten, de tweeter die erin zit heeft namelijk een redelijke smalle uitstraalhoek, wanneer deze op oorhoogte zit en je zit te dichtbij krijg je de volle laag mid of hoog. M.a.w. Het geluid krijgt niet de ruimte om goed over te komen.

Ik denk zo'n 3.5 meter vanaf de tweeter gerekend