WOZ- waarde na verbouwing

Started by rattaplan, March 2, 2016, 09:40:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rattaplan

In 2014/2015 heb wij ons huis voorzien van een dakkapel en aanbouw. Beiden vergunningsvrij.
Hoe werkt dit met betrekking tot de WOZ- waarde van ons huis? Dien ik zelf melding te maken van de verbouwing die heeft plaatsgevonden? of anders?  ;D

alvast dank.

lynch1979

Quote from: rattaplan on March  2, 2016, 09:40:02
In 2014/2015 heb wij ons huis voorzien van een dakkapel en aanbouw. Beiden vergunningsvrij.
Hoe werkt dit met betrekking tot de WOZ- waarde van ons huis? Dien ik zelf melding te maken van de verbouwing die heeft plaatsgevonden? of anders?  ;D

alvast dank.

Volgens mij bepalen ze de waarde aan de hand van een aantal woningen in jullie straat, ook kijken ze naar de verkoop van woningen in jullie straat over de afgelopen jaren.
Nooit zelf een melding maken, doen ze naar mijn weten toch niks mee (althans in Rotterdam niet) tenzij je graag meer wilt betalen  ;)

Raymond187

Is de WOZ ook niet een leidraad voor de waarde va nje huis bij verkopen?

Hoe lager de WOZ hoe lager het bod op je huis zal zijn?

Flavio

#3
In mijn ervaring wordt de WOZ waarde met een natte vinger bepaald en probeert de gemeente een zo hoog mogelijke waarde zodat ze zoveel mogelijk belasting kunnen innen.
Mijn woning staat al 2 jaar te koop met nog geen enkele bezichtiging en de WOZ waarde is volgens de gemeente 15% gestegen in het afgelopen jaar. Ik heb natuurlijk bezwaar ingediend. Het scheelt op jaarbasis misschien maar een paar tientjes maar het gaat mij om het principe.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

MaxxMark

Geen slapende honden wakker maken ;) Bij mij is er een dakopbouw op mijn huis gekomen die het oppervlakte met grofweg 25m2 deed toenemen. Daar is de gemeente voor langsgeweest heeft gekeken, en in de WOZ beschikking was het huis niet aangemekrt als dat er een dakopbouw op stond. Niets mee gedaan en dat is 'gunstig' geweest voor mijn huis (mede omdat het google maps plaatje dat gebruikt werd ook de dakopbouw niet had). Na een jaar of 2 was dit wel het geval en werd er toen een verhoging doorgevoerd. Verder geen op of aanmerkingen gehad. Ik was al lang blij dat het nog relatief laag was :)

Of dat ook geldt voor vergunningsvrije op/aanbouwen die niet zichtbaar zijn (want ik neem aan dat het aan de achterkant is) weet ik niet. Ik denk dat ik het persoonlijk er bij zou laten. Want, hoe had jij moeten weten dat je het moest melden?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Etiennevh

Mijn WOZ waarde is 24.000 gekelderd de afgelopen jaren. Dat terwijl we er 30.000 aan verbouwingen in hebben zitten, en ik ook niet de verwachting heb dat we het huis nog eens met 30.000 verlies gaan verkopen. Die WOZ waarde neem ik dus totaal niet serieus.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

wackid

#6
Ik zou geen melding maken. Alles gaat geautomatiseerd tegenwoordig.

Wij hebben ook een flinke verhoging. Dit. Omdat er grotere woningen in de buurt bij gebouwd zijn.

Ze kijken naar gemiddelde verkoop/bouwprijzen in de buurt.

lynch1979

Quote from: Etiennevh on March  2, 2016, 12:03:50
Mijn WOZ waarde is 24.000 gekelderd de afgelopen jaren. Dat terwijl we er 30.000 aan verbouwingen in hebben zitten, en ik ook niet de verwachting heb dat we het huis nog eens met 30.000 verlies gaan verkopen. Die WOZ waarde neem ik dus totaal niet serieus.

+1

In de afgelopen 7 jaar (en aardig wat verbouwd/opgeknapt) gedaald met ruim 30.000, ik vind het prima ga toch niet verhuizen.

Valkyrie

#8
Vorig jaar is het appartement van mijn buren verkocht en daardoor is mijn WOZ waarde dit jaar met 44k gestegen...
De WOZ waarde is nu wel realistisch, alleen wel jammer voor mij. :nopompom:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

chansig

Quote from: lynch1979 on March  2, 2016, 12:18:04
...... ik vind het prima ga toch niet verhuizen.

Same here...als het wel zo is dan is dat omdat ik me financieel geen zorgen meer hoef te maken.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

rattaplan

Was even bang dat ik het moest melden, maar zie aan de reacties van iedereen dat dit niet gangbaar is :-)
Thnks voor de reacties.