nieuwe in ears gezocht, help!

Started by floeper, February 15, 2016, 22:28:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

floeper

Hoi Allemaal,

Na bijna 10 jaar zijn mijn trouwe sennheiser CX95 in ears toch echt aan vervanging toe.
Deze heb ik destijds in een opwelling gekocht en nooit ergens mee vergeleken.
Nu ben ik veel meer met muziek en audio bezig en vroeg me dus af aan welke merken ik dan moet denken.
Qua budget zit ik rond de 100 euro. Hiervoor heb ik al een shure se215 voorbij zien komen en ook sennheiser momentum m2.
Wat zijn jullie voorstellen. Er hoeft geen boomy bass in te zitten alles moet natuurlijk blijven, dus een mooi en gedetaileerd laag.
Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

Siddartha

Die shures zijn meer bedoeld voor in-ear monitoring. In heb de 315 voor mijn optredens en daar zijn ze perfect voor, maar muziek luisteren erdoor vind ik niks...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Charlemagne

#2
@floeper:

Een goede vriend van mij heeft de LZ A2 in ear monitors.

Ik heb ze geluisterd op mijn Oppo HA2 hoofdtelefoonversterker. Daar klonken ze werkelijk prachtig op, met een prachtige bas met veel detail en een fraai hoog zonder enige scherpte. Er komen verschillende siliconen passtukjes bij. Ik vond ze heel comfortabel zitten. Kosten rond de 80 €.

Hier is een website waarop ze worden gereviewd:

http://www.head-fi.org/t/786210/new-3-way-hybrid-ba-dd-iem-lz-a2-including-dd-a1

Op deze website vind je veel info over allerlei hoofdtelefoons, in allerlei prijsklassen.




■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Vhond


floeper

Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.