Aankoop nieuwe in-ears

Started by Arcenon, February 29, 2016, 16:50:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arcenon

Ik heb over de jaren vele verschillende in ears gehad, budget range 20<>80 euro met een uitschieter van 100+ voor Monster Jams. Deze laatste is de eerste set die me daadwerkelijk wat deed, ongelofelijke bass (werkelijk waar ''sub geluid'' in je oor en de rest van het geluid bleef ook intact) en ik zoek iets wat die set kan evenaren. De jams zijn zelf helaas end of life.

Ik zal de oortjes zo goed als alleen gebruiken bij het sporten (fitness), ik hoef hier niet perse een ''sport versie'' voor te hebben. Wat ik wel wil: stevige slam/depth bass, mid prima aanwezig geen schreeuwerig hoog. Muziekstijl: varieert, focus op hardstyle / hiphop / house bij het sporten.

Ik zie tussen de duizenden setjes die op internet staan echt de bomen door het bos niet meer, wellicht dat iemand zich recent hierin verdiept heeft. Ik hoor het graag!

Budget moet je denken aan een +- 150 euro max.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Arcenon

Vind het ook zeer bijzonder om te lezen dat de ene reviewer zegt, unbelievable bass en de reviewer daaronder, nope no bass.

Ik zat even wat reviews terug te lezen van de betreffende Jamz, nog een pipo: Bass fans need not read any further. You just won't be happy with these guys.
Terwijl ik met deze set voor het eerst full range geluid hoorde vanuit een portable set en ik ben wel wat bass gewend vanuit de hifi en car audio wereld..

Het blijft suggestief en valt en staat met hoe ze passen in je oren (cq welke dopjes) maar een general direction zou fijn zijn. Bijna elke lijst die ik kan terugvinden komt met oortjes uit Amerika..
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

vanbrug

Je zou eens kunnen kijken naar Marley Zion. Ik heb ze zelf en klinken ongelofelijk goed. Ook hebben deze het subwoofer op je oor effect. Hele mooie diepe bassen.

thebest106

Afgaande op de frequentie response van de Monster jamz, lijkt deze zeer bassneutraal. De Monster Lil Jamz daarentegen heeft een flink aangezette bass.

Je zou zelf eens op headphones.com kunnen kijken en dan de functie "build a graph" kunnen raadplegen. Zo op het eerste oog zou het voor jou interessant zijn om eens naar een setje IEM (in ear monitors) van Shure te kijken, de SE215 geeft de voor jou gewenste response en valt mooi binnen het budget. Raad je wel aan om eerst nog reviews te raadplegen, i.v.m. overige geluidkwaliteit van dit type.

Mijn persoonlijk aanbeveling in dit prijssegment is de "hifiman re-400" geeft echt een super geluid (zeker voor de prijs) al ga jij misschien wat sublaag missen.


Vhond

@Arcenon; zou je ook kunnen zeggen welke in ears je in de jaren zoal gekocht en gebruikt/gehoord hebt en wat je ervaringen daarbij waren en wat je precies zoekt?

Arcenon

Quote from: thebest106 on March  1, 2016, 18:57:15
Afgaande op de frequentie response van de Monster jamz, lijkt deze zeer bassneutraal. De Monster Lil Jamz daarentegen heeft een flink aangezette bass.

Je zou zelf eens op headphones.com kunnen kijken en dan de functie "build a graph" kunnen raadplegen. Zo op het eerste oog zou het voor jou interessant zijn om eens naar een setje IEM (in ear monitors) van Shure te kijken, de SE215 geeft de voor jou gewenste response en valt mooi binnen het budget. Raad je wel aan om eerst nog reviews te raadplegen, i.v.m. overige geluidkwaliteit van dit type.

Mijn persoonlijk aanbeveling in dit prijssegment is de "hifiman re-400" geeft echt een super geluid (zeker voor de prijs) al ga jij misschien wat sublaag missen.

Het zou misschien niet een zeer aangezette bass response zijn geweest maar meer het feit dat er nu daadwerkelijk tonen onder de 40/50hz fatsoenlijk werden weergeven in plaats van het normale fading into nothing met het gemiddelde oortje. De shure set kwam ik ook al tegen, alleen de te felle hoge tonen lijken me misschien killing aangezien ik toch wel bovengemiddeld hard speel tijdens het trainen. De Hifiman RE-400 spreekt me zo op het oog het meeste aan, zeker gezien het feit dat de Monster Jamz dus schijnbaar ook een neutraal frequentieverloop heeft en deze mij erg beviel. Ik zal headphones.com ook eens onderzoeken.


Quote from: Vhond on March  2, 2016, 08:36:38
@Arcenon; zou je ook kunnen zeggen welke in ears je in de jaren zoal gekocht en gebruikt/gehoord hebt en wat je ervaringen daarbij waren en wat je precies zoekt?

Ja dat is een goede, ik wilde het oorspronkelijk in mijn OP zetten maar toen kwam ik erachter dat ik er een hoop vergeten ben. Enige die ik me nog kan herinneren is een set sennheiser SX200 van +-40 euro en philips oranje sport oortjes van 35+-, beide gaven distortion zodra het een beetje spannend werd. Mijn eerste ''hogere segment'' oortjes waren de Monsters.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Jumping Jack

Bovengemiddeld hard spelen met in-ears lijkt me eigenlijk sowieso geen goed idee...

Die Shure se215 heb ik nog gehad en die zijn idd erg goed maar eerlijk. Ze sloten voor mij teveel af, je hoort zo goed als niets meer van wat er om je heen gebeurt en dat vind ik niet aangenaam.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Arcenon

Quote from: Jumping Jack on March  4, 2016, 11:06:57
Bovengemiddeld hard spelen met in-ears lijkt me eigenlijk sowieso geen goed idee...

Die Shure se215 heb ik nog gehad en die zijn idd erg goed maar eerlijk. Ze sloten voor mij teveel af, je hoort zo goed als niets meer van wat er om je heen gebeurt en dat vind ik niet aangenaam.

Naja bovengemiddeld hard spelen, als ze goed isoleren is dat uiteraard niet nodig. Voor mij mogen ze volledig isoleren, ik gebruik ze zoals gezegd enkel alleen bij het trainen (en eventueel een keer op vakantie), dan vind ik het niet zo spannend wat er om me heen gebeurd.

De Shures staan op mijn shortlist echter vrees ik voor de eventueel te felle hoge tonen, kan jij hier iets meer over vertellen?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Jumping Jack

Ik heb ze niet ervaren als fel, maar dat kan ook een smaakkwestie zijn natuurlijk. Ik heb trouwens ook een full-size hoofdtelefoon van Shure (na een SRH 840 nu een 1840) dus mij bevalt de "eerlijke" Shure-sound wel.

Het aanbrengen van de se's vergt wel even wat gewenning, maar eens ze goed zitten blijven ze ook zitten.

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

royal d

Ik ben sinds kort eigenaar van de Shure en ben eigenlijk best tevreden over het laag (iets aangezet maar niet storend) en het hoog is absoluut niet fel zoals gesuggereerd wordt. Draagcomfort is gewoon prima 

De hifiman was voor mij ook een kandidaat maar heeft het verloren op bouwkwaliteit en vervangen van de kabel.

rovinggecko

Quote from: Jumping Jack on March  4, 2016, 11:06:57
Bovengemiddeld hard spelen met in-ears lijkt me eigenlijk sowieso geen goed idee...

Die Shure se215 heb ik nog gehad en die zijn idd erg goed maar eerlijk. Ze sloten voor mij teveel af, je hoort zo goed als niets meer van wat er om je heen gebeurt en dat vind ik niet aangenaam.
En dat laatste is waarom ik ze geweldig vind. Zowel tijdens het reizen of om tijdens het werk in the zone te komen. En ze klinken ook nog goed. Geen last van te scherp hoog.
Voor het sociale luisteren volstaan de standaard apple witte doppies.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

eric_audio

Quote from: D.E. on March  7, 2016, 22:00:16
Ik ben sinds kort eigenaar van de Shure en ben eigenlijk best tevreden over het laag (iets aangezet maar niet storend) en het hoog is absoluut niet fel zoals gesuggereerd wordt. Draagcomfort is gewoon prima 

De hifiman was voor mij ook een kandidaat maar heeft het verloren op bouwkwaliteit en vervangen van de kabel.

Ik heb zelf de SE215. En ik vind het hoog eerder te ingetogen dan te schel. Het is eerder een warm klinkende in-ear. Mede om die reden heb ik nu de Hifiman RE400i in bestelling. Maar afwachten hoe die zullen klinken, ongetwijfeld neutraler. De bouwkwaliteit (en het feit dat je de kabels niet kan verwisselen) is een punt van zorg inderdaad. Voordeel is dan wel weer dat deze een microfoontje heeft, zodat je hem ook kan gebruiken om te bellen.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Siddartha

Die shures zijn ontworpen voor in ear monitoring en niet echt voor het luisteren van muziek. Ik vind muziek er echt niet door klinken, maar voldoen perfect voor op het podium!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

RubenV.

Hier een fervent liefhebber van Shure. Ik gebruik de SE846 icm. een Chord Hugo, erg fijne combo. Luisteren en genieten van muziek gaat prima. De bass van de SE846's is een van de (zo niet de) beste van alle (c)iem's. Met drie verschillende filters kan je de klank signatuur nog iets aanpassen naar je eigen smaak. Met geen van de drie heb ik ooit iets van felheid in het oog ervaren.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Arcenon

Mensen, bedankt voor de reacties. Ik ben er nog steeds niet uit. Ik ben nu zelfs aan het twijfelen of in-ear wel de juiste aanschaf voor mij is daar ik altijd weer aan het stoeien ben met wat voor dopjes ik moet gebruiken. Volgens mij wijkt mijn linkeroor iets af van mijn rechteroor, maar links floept er dus irritant vaak uit. Maar een normale koptelefoon vind ik normaal altijd zo een overdreven kijk mij eens cool zijn vibe hebben.. First world problems.

Quote from: RubenV. on March 27, 2016, 18:57:07
Hier een fervent liefhebber van Shure. Ik gebruik de SE846 icm. een Chord Hugo, erg fijne combo. Luisteren en genieten van muziek gaat prima. De bass van de SE846's is een van de (zo niet de) beste van alle (c)iem's. Met drie verschillende filters kan je de klank signatuur nog iets aanpassen naar je eigen smaak. Met geen van de drie heb ik ooit iets van felheid in het oog ervaren.

€1000,- voor een paar in ears bij het sporten lijkt me een beetje enthousiast
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

audionut

Hier ook een shure gebruiker. Ze komen meestal met verschillende tips dus kan je makkelijk een andere maat in een oor stoppen...eruit floepen zal niet snel gebeuren...erin doen is ff werk maar dan zitten ze ook echt tot je ze eruit "trekt". Hoop laag en zeker niet te fel in het hoog.
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

Interficior

Als het voor sporten is zou ik me focussen op de vorm van de earphone en hoe de kabelophanging is gedaan. Je wil een earphone die niet ver uit je oor steekt, en een kabel die je ofwel vastzet met een klem, of via bovenlangs wordt geleid . . . anders springt je kabel heen en weer. Dat gezegd hebbende is de Shure SE215 wel iets dat hier prima aan voldoet. Buiten het Shurefeest zou ik nog wel Westone willen belichten. Hebben een wat "vriendelijkere" signatuur, maar zit wel ook net zoals Shure deugdelijk in elkaar.
Take it or lease it

eric_audio

De Shure blijft idd veel beter zitten dan mijn Hifiman
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Arcenon

#19
Ik ben nog steeds in de running voor een nieuw setje, ik wil nu de keuze maken uit de volgende apparaten:

RHA T10  €150,-
RHA T20   €230,-
Brainwavz S5 €100,-

Ik denk dat de T20 ver uit het beste is maar ook uiteraard de duurste, de T10 schijnt de bass te erg aan te dikken maar dit is wellicht ook smaakgevoelig.. De S5 schijnt allround helemaal prima te zijn met een slight empathy voor de bass maar dan blijft het bij mij knagen wat de T20 beter zou doen dan de S5...

Ook heb ik nog ergens de Shure SE425 knagen.. Blijft lastig als je er niet zelf naar kunt luisteren :(

Wat de RHA bij mij ook als groot pluspunt hebben is het oorhang mechanisme daar ik de oortjes voornamelijk in de sportschool zal gaan gebruiken.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

WickedGame

Durf je het aan om de chinese in-ear markt op te gaan? Vaak veel value for money te krijgen op die markt. Levertijden is wel een puntje ;)

Wat opties uit de china markt die aan je bass verwachtingen moeten voldoen:

Recensies volop op head-fi.org

- TTPOD T1-E
- Senfer 4in1
- KZ ATE S
- Simgot EN700

Zelf heb ik de Senfer 4in1 en KZ ATE S onderweg, hoop die snel eens te kunnen testen. Dit als vervanger van de Shure E4c die helaas gesneuveld is.

Arcenon

Quote from: WickedGame on August 29, 2016, 15:04:59
Durf je het aan om de chinese in-ear markt op te gaan? Vaak veel value for money te krijgen op die markt. Levertijden is wel een puntje ;)

Wat opties uit de china markt die aan je bass verwachtingen moeten voldoen:

Recensies volop op head-fi.org

- TTPOD T1-E
- Senfer 4in1
- KZ ATE S
- Simgot EN700

Zelf heb ik de Senfer 4in1 en KZ ATE S onderweg, hoop die snel eens te kunnen testen. Dit als vervanger van de Shure E4c die helaas gesneuveld is.

Zo, die kosten echt geen drol. Uiteraard hebben ze in europa vele hogere marges maar oortelefoontjes van €15,-, I don't know :P
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

WickedGame

Quote from: Arcenon on August 29, 2016, 15:22:47
Zo, die kosten echt geen drol. Uiteraard hebben ze in europa vele hogere marges maar oortelefoontjes van €15,-, I don't know :P

Uiteraard is het een gok, maar veel van deze oordopjes worden door de recensenten vergeleken met bijv. de Shure SE215. En tja een gokje van 8 tot 15,- euro is nog altijd te overzien.

Het topic op Head-Fi is ook gigantisch: http://www.head-fi.org/t/684159/chinese-asian-brand-info-thread-headphones-iems-amps-dacs

holco

Jouw beschrijving van het geluid wat je zoekt komt sterk overeen met hoe ik mijn Bose-QuietComfort-20 met Noise-cancelling ervaar, niet goedkoop maar ze klinken heerlijk warm met sub laag en de noise cancelling vind ik iig ideaal.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

WickedGame

#24
Heb gisteren mijn Senfer 4in1 binnen gekregen.

In deze post op Head-Fi is er al iemand geweest met een review. Zelf ga ik ze testen tegenover een Bose Triport IE, die nogal bass heavy is. De Shure E4c kan ik er helaas niet meer mee vergelijken aangezien die nu echt gesneuveld is :(

Groot pluspunt vind ik van de Senfer de afneembare kabel, en dat je hiermee ook nog wat kan "tunen".