Author Topic: Het 'grote' NAD topic  (Read 81878 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline DofN

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 1087
  • Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
Re: Het 'grote' NAD topic
« Reply #650 on: May 31, 2021, 08:56:30 »
Ik denk dat het qua integratie en als geheel een flinke stap vooruit is, t.o.v. Marantz. Ik werd in vele kamers op de X-Fi in Veldhoven niet echt enthousiast, ligt meer aan opstelling en luidsprekers dan aan de gedemonstreerde versterkers.

Met een vergelijking in mijn eigen ruimte vond ik weinig verschil tussen de TDAI-3400 en de Audiophonics HPA-S400. Zou met beide tevreden zijn. Het enige dat je in de gaten moet houden, heb je luidsprekers die ultrasoon weergeven? Dan is de Lyngdorf in het nadeel vanwege iets te enthousiaste noiseshaping met een piek rond 55 kHz.

Beste is om ofwel een thuisdemo te krijgen dan wel online bestellen en kunnen terugsturen.

Heb je die twee vergeleken met of zonder RP? Wat is die noiseshaping piek rond 55Hz?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170, Mano ULTRA mkII Music Streamer, D&D 8c 2 x JL-E112

Offline VrijPassiefAccount

• Trade Count: (+1)
  • Total likes: 1301
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #651 on: May 31, 2021, 17:42:08 »
Heb je die twee vergeleken met of zonder RP? Wat is die noiseshaping piek rond 55Hz?
Zomnder RP en de noise shaping rond de 55 kHz. Dacht dat je die wel kende ;).
« Last Edit: May 31, 2021, 18:26:06 by TabCam »
HT set: PAP Quintet Crystal10, Usher 718, Arcam 550, Kingpin Tripath, LG CX6LA, RPi + PiCorePlayer, BlueSound Node 2i, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline DofN

• Total likes: 1087
  • Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
« Reply #652 on: May 31, 2021, 17:48:14 »
Zomder RP en de noise shaping rond de 55 kHz. Dacht dat je die wel kende ;).

Ik las er overheen :) Ik denk omdat het zo irrelevant is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170, Mano ULTRA mkII Music Streamer, D&D 8c 2 x JL-E112

Offline B-art

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 340
« Reply #653 on: June 12, 2021, 21:45:51 »
Heeft iemand goede ervaringen met Hifisolutions in Amsterdam en/of AudioTempel in Heerenveen? (Beiden NAD dealer)

Eigenaar audio tempel is een aardige vent. Was ook importeur van MBL en heeft verstand van zaken. Voor corona ben ik daar nog geweest voor een luistershow met Mark Levinson en Revel speakers. Heeft inderdaad ook NAD maar ook veel andere mooie merken.
musical fidelity A5 amp en A5 cd en A5 tuner ■ clearaudio emotion met benz micro ace HO ■ lindemann limetree bridge met Qobuz studio en Tidal hifi ■ tentlabs b-dac mkII ■ oppo bdp-83 ■ lehmann audio linear ■ dynaudio contour S 3.4 ■ rel r505 ■ hifiman sundara en sennheiser hd424 ■ samsung UE46D7000 isf ■ audio note AN-La en AN-C ■ apogee wyde eye ■ oyaide tunami ■ essential audio tools current conductor L ■ supra ■ Ifi AC iPurifier met groundhog+ en iPower

Offline nogirard

• HT forum donateur
  • member
  • Total likes: 0
  • I love the HTforum
« Reply #654 on: June 12, 2021, 22:01:36 »
Eigenaar audio tempel is een aardige vent. Was ook importeur van MBL en heeft verstand van zaken. Voor corona ben ik daar nog geweest voor een luistershow met Mark Levinson en Revel speakers. Heeft inderdaad ook NAD maar ook veel andere mooie merken.
Bedankt! Ben intussen door Stephan van CineHome benaderd en heb een NAD C658 en C298 met nagenoeg vergelijkbare versterking op proef gekregen.

Offline B-art

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 340
« Reply #655 on: June 12, 2021, 22:08:31 »
Bedankt! Ben intussen door Stephan van CineHome benaderd en heb een NAD C658 en C298 met nagenoeg vergelijkbare versterking op proef gekregen.

2x 185 watt in 8 ohm genoeg vermogen zoals altijd bij NAD. De streamer heb ik nog nooit gezien. Samen dikke 3600 euro. Mooie set. Geluid van NAD heb ik altijd mooi gevonden, de bouwkwaliteit/betrouwbaarheid moet je even goed in verdiepen.. Heb voorheen nogal wat issues met NAD apparatuur gehad maar dat is al weer lang geleden. Volgens mij zijn ze al weer een tijdje op de goede weg.
« Last Edit: June 12, 2021, 22:11:33 by B-art »
musical fidelity A5 amp en A5 cd en A5 tuner ■ clearaudio emotion met benz micro ace HO ■ lindemann limetree bridge met Qobuz studio en Tidal hifi ■ tentlabs b-dac mkII ■ oppo bdp-83 ■ lehmann audio linear ■ dynaudio contour S 3.4 ■ rel r505 ■ hifiman sundara en sennheiser hd424 ■ samsung UE46D7000 isf ■ audio note AN-La en AN-C ■ apogee wyde eye ■ oyaide tunami ■ essential audio tools current conductor L ■ supra ■ Ifi AC iPurifier met groundhog+ en iPower

Offline Roeru117

« Reply #656 on: June 13, 2021, 09:55:35 »

Mooie combi. Die heb ik hier ook kort gehad, maar toen kwam er een hele mooie deal voor een M12/M22v2 combi voorbij die ik niet kon laten gaan.  :music:

Veel plezier ermee en ga, op zijn tijd, ook rustig met Dirac aan de gang.
ROON - NAD M12 - NAD M22v2 - Dynaudio Contour 20 - SVS 3000 Micro - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Audioquest - Driade Flow - Grimm TPR - IsoAcoustics

Offline RandyAmsterdam

« Reply #657 on: July 17, 2021, 22:28:28 »
HT bypass NAD M3. Beste allen, wellicht dat iemand hier een antwoord op weet. Ik lees dat het software matig mogelijk is om op de line 6 ingang een HT bypass te programmeren. Hiermee wordt ingang 6 een extra ingang naar de eindversterker zonder de externe doorlussing te onderbreken. Mooi als je de M3 als eindversterker wil gebruiken in een dolby opstelling. Zijn er mensen bekend met deze mogelijkheid? Wie zou dit in Nederland kunnen uitvoeren. Het is echt een software matige aanpassing afgegeven door NAD als upgrade.