Wouter's HT REW + nieuwe foto's pag.1

Started by Walter_PPK, March 22, 2004, 19:56:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry HT

Hoi,
Quote from: Walter_PPK on February 23, 2005, 12:19:59
Zo na wat ups en downs weer wat updates. Ik zal later wat nieuwe foto's plaatsen van de nieuwe gordijnen welke er erg goed uitzien al zeg ik het zelf  ;D
Een stukje gordijn is toch zichtbaar op de foto van je fronts? Leuke foto's  8)

Wat een bonte verzameling van speakers, klinkt het nog wel een beetje homogeen?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Sjors

Quote from: Walter_PPK on May 21, 2004, 19:20:16
Ik heb hem al gewaarschuwd als ik film kijk dat ie de speaker schakelaar op B moet laten staan want anders worden de conussen van z'n bose speakers gelanceerd ;D


Wat voor Bose speaker's heeft je pa?  8)  ja sorry hoor, ben toch nieuwschierig  :)

Verder complimenten man! erg mooi, en de foto's die doen echt proffesioneel aan ;)


Groet, Sjors

Rappie

Quote from: Harry HT on February 23, 2005, 12:25:19
Hoi,Een stukje gordijn is toch zichtbaar op de foto van je fronts? Leuke foto's 8)

Wat een bonte verzameling van speakers, klinkt het nog wel een beetje homogeen?
Inderdaad, staan er nog oude fotos tussen of heb je al deze speakers op dit moment ook staan ?

Verder zou een overzichtsfototje niet misstaan ;)
Eigenaar van Paulthé

Walter_PPK

#28
Ik heb best wat spul gehad over de jaren dus ik zal vanavond nog een paar overzichtsfoto's plaatsen en de historie een beetje aanvullen. De foto van de sub daar staan nog m'n oude Elipsons op. Die heb ik een tijd terug kunnen verkopen. Ik probeer altijd eerst et verkopen en dan pas te kopen :)
Pa heeft mijn oude vooroorlogse 301's gekregen. Er zit helaas niet meer de originele basspeaker in dus het is niet veel meer  :-\
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Walter_PPK

#29
Overzichtsfoto en wat andere foto's toegevoegd en de opmaak wat overzichtelijker gemaakt. O0 Foto's met oude apparatuur erop weggehaald.

De Jamo center past qua freq. response beter bij de ML's dan bij de Elipsons. De ML's zijn wat terughoudender met het hoog net als de jamo.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Rappie

En waar projecteer je nu op ?
Eigenaar van Paulthé

Sjors

Beantwoord mijn vraag nog even  :)

Walter_PPK

@rappie
Tijdelijk wordt er niets geprojecteerd door een defecte fet op het output board van de barco. Maar later hang ik m'n projecta weer op dezelfde manier op. Hij wordt geklemd tussen het plafond en de gordijnrails.

@sjors. Ik heb vroeger een keer van iemand een stel rotte 301's gehad. Deze heb ik 'opgeknapt' met een paar conrad woofers omdat de oude kapot waren. Aangezien ze te groot zijn als rears heb ik ze aan pa gegeven.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Sjors

Quote from: Walter_PPK on February 23, 2005, 21:37:09
@rappie
Tijdelijk wordt er niets geprojecteerd door een defecte fet op het output board van de barco. Maar later hang ik m'n projecta weer op dezelfde manier op. Hij wordt geklemd tussen het plafond en de gordijnrails.

@sjors. Ik heb vroeger een keer van iemand een stel rotte 301's gehad. Deze heb ik 'opgeknapt' met een paar conrad woofers omdat de oude kapot waren. Aangezien ze te groot zijn als rears heb ik ze aan pa gegeven.

Duidelijk  ;)

Walter_PPK

#34
Even het stof erafblazen en omhoog schoppen.

M'n BD800 heeft het opgegeven, helaas. Onderdelen zijn naar de mensen die ze kunnen gebruiken (kheb nog een blauwe buis 07mp liggen voor de liefhebber :) )
Nu heb ik besloten om een Fujitsu/Siemens P50-1 aan te schaffen.


1366x768 reso
3000:1 contrast
DVI met HDCP decoder
1000cd/m2 helderheid

Morgen ga ik hem ophalen.
Als alles een beetje netjes staat komen er uiteraard foto's.

Ik heb net de handleiding door gelopen. Daarin staat dat hij via de dvi ingang 1600x1200@60hz zou accepteren. Dit zou betekenen dat 1366x768 geen probleem zou moeten zijn. Ik neem ieg m'n pc met dat nec monitor test programma mee om te controleren of ik 1:1 mapping kan krijgen.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Walter_PPK

Vanmiddag ben ik naar Arnhem gereden voor het scherm. Na de computer met dvi aangesloten te hebben op het scherm het nec monitor test programma gestart. Wat gelijk opviel is de zoom van het NEC logo. Deze stotterde nogal. Eerst het moire patroon opgezet om de fase goed te zetten. Het moire patroon gaf 4 balken verticaal. Nergens kon ik in het menu de fase bijregelen. Gekeken in powerstrip en daar stond de resolutie nog op 1368x768. Met man en macht geprobeerd om er 1366 van te maken maar hij bleef 1368 weergeven. Daarna gelijk een stukje film opgezet. Refreshrate stond op 60hz. Final Destination in HD. Het mooie van de hoge resolutie is dat de rgbcellen superfijn zijn. Op 1,5m/2m zag ik bijna geen pixelraster meer. De film schokte er op los. veel horizontale tearing op verschillende hoogtes in het beeld.  Ook vond ik dat het scherm erg veel dithering gaf in huidstinten. Het beeld was vermoeiend om naar te kijken en stond wat mij betreft in geen enkele verhouding tot m'n BD800. Nou ja een beetje een teleurstelling maar ieg weer wat geleerd.

De volgende vraag wat moet ik nou in vredesnaam nemen als alternatief?? Ik zit te denken aan 32" lcd hdtv of een  lcd hd projector. Een andere Braco durf k niet meer voorlopig...
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

JCL

Alle problemen die je nu noemt kunnen toch ook door de laptop komen? Een LCD is mijns inziens altijd beter voor HD omdat die vaak verschikkelijk veel goedkoper zijn voor natief HD.

Walter_PPK

Ik twijfelde ook erg aan de pc (geen laptop) maar ik heb instellingen uitgeprobeerd die bij op het plasma scherm niet werkte. Ik heb daarna de pc uit gezet en thuis weer aangezet en gelijk wat film bekeken en er was geen spoor te bekennen van het gestotter.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Walter_PPK

#38
Van het weekend ben ik langs m'n ex werknemer geweest met de pc onder de arm. Daar stond de Samsung LE32R71B. Na 2 minuten had ik perfecte 1:1 pixelmapping en judderfree beeld  :D
Gisteren heb ik besloten en een 37LE72B besteld bij budgethouse. 1,5 week levertijd en dan kan ik eindelijk genieten van fatsoenlijk beeld.  O0
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Walter_PPK

Wat een gedoe zeg :-\ de tv werd geleverd. Helaas had hij een dooie groene pixel linksboven. Gelukkig werd hij terug opgehaald. Ik was alleen niet thuis toen het gebeurde. De bezorgmannen hadden de helft laten liggen waaronder de ab en inpakmateriaal. Ik kreeg dus gewoon geen nieuwe voordat ik die spullen terug had gestuurd. Na de spullen te hebben teruggestuurd was het vanmorgen zover. Helemaal inorde geen dooie pixels.  ;D
Even een vraagje aan de isf goeroe's Ik weet dat ik hem moet laten calibreren maar zijn er instellingen waarmee ik kan starten die een beetje in de buurt komen?

Volgende goeie nieuws. Ik heb een huis gekocht. Waarschijnlijk 1 september op z'n laatst de overdracht. Foto's komen er aan.. uiteraard.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Walter_PPK

#40
 De tv is echt helder en geeft diepe kleuren. Ik heb het backlight op de laagste stand staan en nog is het best fel. Maar wat een scherpte. Tjonge dat is wel een stap voorruit vanaf de barco :D. Maar dezelfde stap achteruit in blacklevel :-\ Grootte is prima. Vanaf 2 meter zie ik geen individuele pixels. Lekker vloeiend beeld kortom ik ben tevreden.

ps paar foto's in de startpost.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

redfox001

Ja die zijn mooi die Samsungs, ik vergaapte me daar laatst ook aan. Is de contrast waarde 5000?

Walter_PPK

Nou eerder iets van 1000:1 het gaat bij de 5000:1 om het dynamisch contrast. Beetje vergelijkbaar met een automatisch iris op een projector.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

JCL

Quote from: Walter_PPK on July 11, 2006, 08:22:06
Nou eerder iets van 1000:1 het gaat bij de 5000:1 om het dynamisch contrast. Beetje vergelijkbaar met een automatisch iris op een projector.

Ga maar uit van 1:1300, dat hebben de Sony panelen ook en dat zijn dezelfde panelen dus...

Walter_PPK

Ok klinkt goed. Van mij hadden ze de mogelijkheid, van het dimmen van de backlight, nog verder mogen uit breiden. De spaarstand hoog is nog steeds erg fel in een donkere ruimte. Zou licht achter het paneel, zoals ambilight, het blacklevel beter laten lijken. Immers is het overdag geen probleem. Zwart is dan wel zwart.

Frank, Garmt of Rob hebben jullie al eens een dergelijk paneel gemeten of gecalibreerd?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

JCL

Vind je? Ik vind de power saving op hoog niet bepaald mooi beeld geven. Het beeld krijgt een hele zwarte waas over zich heen. Wat ik het mooiste vind voor film is Contrast op max, blacklight op min en helderheid op 30. De Power Saving staat dan uit.

Rob Eric Blank

Wow gave logans!
Is een Marantz SR-7300 wel voldoende om deze aan te sturen? En nog een ontzettend strakke LCD....gave set! Balen van je Barco!

Walter_PPK

Ok dus power saving en backlight zijn 2 verschillende dingen? Ik dacht toch dat ik alle instelling heb gehad. Vanavond ga ik daar eens naar kijken. Er staat in het onderste menu  Spaarstand' Misschien dat we daar vanavond even over kunnen msnen?

Hoi Rob. De Martin Logans zijn idd nog steeds m'n droom speakers. Ze zijn misschien al wat op leeftijd maar de panelen geven van boven naar beneden nog steeds een mooi egaal geluid. Tja de sr-7300 stuurt ze nu op large aan incl subwoofer kanaal. Alleen bij hele zware 5.1 mixen van bv ice age of matrix reloaded slaat hij wel eens in protect. Voorlopig kan ik geen enkele cent meer uitgeven aant ht helaas :'(
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

JCL

Quote from: Walter_PPK on July 11, 2006, 13:23:09
Ok dus power saving en backlight zijn 2 verschillende dingen? Ik dacht toch dat ik alle instelling heb gehad. Vanavond ga ik daar eens naar kijken. Er staat in het onderste menu  Spaarstand' Misschien dat we daar vanavond even over kunnen msnen?

Hoi Rob. De Martin Logans zijn idd nog steeds m'n droom speakers. Ze zijn misschien al wat op leeftijd maar de panelen geven van boven naar beneden nog steeds een mooi egaal geluid. Tja de sr-7300 stuurt ze nu op large aan incl subwoofer kanaal. Alleen bij hele zware 5.1 mixen van bv ice age of matrix reloaded slaat hij wel eens in protect. Voorlopig kan ik geen enkele cent meer uitgeven aant ht helaas :'(

Uhhh weet niet hoe het in jou TV staat. Bij mijn Sony (32S2000) kan ik het wel instellen...

Walter_PPK

Oh ok de samsung heeft alleen energy save mode waarbij de brightness wat afneemt.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer