Wouter's HT REW + nieuwe foto's pag.1

Started by Walter_PPK, March 22, 2004, 19:56:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Walter_PPK

Hierbij even kort mijn luister & kijk apparaten
UPDATE 18-03-12:



Overzicht 2012:





2009 Center: Martin Logan Logos



2006 - 2009 Center: Jamo Concert 753




2008 - heden Fronts: Martin Logan Sequell II



2000 - 2002 Fronts: Mission 753
2002 - 2004 Fronts: Elipson 1303 met foster bandtweeter.


2004 Versterker:Marantz SR-7300



2007 Eindversterker: Acurus A200x3

Het versterker gedeelte in de sr-7300 kan de ml's niet goed aansturen vandaar deze bang-for-the-buck oplossing.




2007 - heden Subwoofer: Infinite baffle sub met 4 x 18" Mach Audio MJ-18's



2003 - 2007 Adire Shiva + PR15 + Detonation 300 DIY subwoofer



2010 Rears: Martin Logan Scenario



2000 - 2010 Rears: KEF c10
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Spacebass

Zeer kunstige foto's en een hele mooie set  8)

Walter_PPK

Dank je! Fototoestel is een powershot A40, beetje spelen met de sluitertijd op een tripod.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

bryan vd B

Hi,

mooie set hoor!!!! 8)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

R

Misschien een idee om iets aan de speaker bekabeling te doen? Ik zie volgens mij 2 aderig electro draad voor je center. En de brugjes vervangen door fatsoenlijke kabel kan ook nog wel wat verbetering bieden.

Walter_PPK

Ik ben (nog) erg sceptisch over de werking van speakerkabel. Ik zal wel eens m'n monstercable van m'n elipsons aan de center hangen om te kijken of het helpt.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

DrBoom

Als je sceptisch bent over de werking van speakerdraad, waarom heb je dan Monstercable aan je fronts hangen ? ;D
Hang daar toch ook wat netsnoer aan, overal dezelfde bekabeling :P

Als je't niet probeert weet je't natuurlijk niet, vroeger leek het mij ook allemaal  klinkklare onzin maar na verschillende testen thuis met andere kabels ben ik er vast van overtuigd dat de juiste kabel een goeie aanwinst is voor elke kwalitatieve set.

Walter_PPK

#7
Ik heb die kabel bij m'n elipsons gekregen bij de aankoop. Sorry dat ik mensen ,die wel het verschil tussen de verschillende kabels kunnen horen, tegen de schenen schop ;)
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

R

Dat heeft met schoppen noch met geloven te maken :D.

blue-eyes

Quote from: Walter_PPK on March 24, 2004, 12:02:49
Ik heb die kabel bij m'n elipsons gekregen bij de aankoop. Sorry dat ik mensen die wel in kabels geloven tegen de schenen schop ;)

Walter,

hier schop je niemand tegen de schenen! Als jij het niet hoort geloven we dat! Als wij het wel horen zal je ons moeten geloven ;)

Op dit forum is niets heilig, niet in die zin dat we meningen opdringen aan anderen. Het zijn je eigen oren en waarnemingen.

Let wel, een stevige discussie mag je wel verwachten, maar dat is zeker  op dit forum altijd leuk! Iedereen wordt in zijn/haar waarde gelaten, veel kennis, weinig kennis, iedereen doet mee!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Walter_PPK

#10
Discussie is altijd ok :) Ik herriner me een testopstelling van McIntosh die het volgens mij ook niet zo hoog met kabels op heeft. Tja ik weet ook niet of die monstercable die ik heb niet te oud is. Misschien is het maar een 'budget' kabeltje en maakt die niet veel uit. Ik zou eigenlijk eens willen testen met een 'goeie' (dure >:() kabel zoals bv die nordost spullen. Maar ja dat komt ooit nog wel eens.
Het type dat ik heb is powerline 3 plus.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

blue-eyes

Zie HT bezoekjes onderling. Er is altijd wel iemand in je buurt die dure kabels heeft en ze wel eens mee wil nemen. En anders kan je op bezoek gaan en je eigen kabels meenemen voor een vgl. En nog wat anders, elke goede audio winkel wil je best eens goede kabels lenen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Walter_PPK

Zo weer een paar upgrades gedaan:

* Sub verzwaard van 35 naar 50 kg + spikes eronder

resultaat: Gecontroleerder laag met een vlakker frequentieverloop. Kamer en vloer trillen niet meer hinderlijk mee. Daardoor lijkt het of dat hij minder hard speelt.

* Nieuwe zetel gekocht en gelijk uitgerust met een stel bass shakers ;D

resultaat: Ik zit weer comfortabel en de shakers doen hun werk goed.

* HT site gebouwd. Er komt een winISD database in maar die is nog even in de test fase. Jullie mogen natuurlijk mee testen.

resultaat: http://www.webpointer.nl/~hometheater/
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

FrankB

Supersjieke HT hoor !! En die stoel heeft toch ook wel ruimte om je biertje/wijntje en chips in kwijt te kunnen  ;D

Succes met je verdere upgrades!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Wijx wondere wereld

Mooie site!

Als de shaker bij een te hoge frequentie trillen kan je ze ook modificeren. Dan komen ze pas in actie bij de laagste tonen. Heb ik zelf ook gedaan met goed resultaat
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Walter_PPK

#15
dank je! Ik ben bezig met een constructie om m'n laptop kwijt te kunnen en bij film bier ed :) Zo is er minder kans op morsen. want dat zou zonde zijn :o Ik zat nl gisteren the Hulk aant kijken met een bak chips op de rand en die trilde er dus gewoon van af.

De shakers doen het perfect nu vindt ik. Omdat ze ingebouwd zijn hoor je helemaal geen midbas/mid geluiden. Ik heb het idee dat de shakers rond de 60 - 100 hz het meest accuraat zijn. bij 30hz schudt de stoel niet normaal hard en dat is voor film perfect. Ik heb hem via een splitter op de LFE uitgang aangesloten en het bevalt mij prima. De shakers hangen nu nog wel op m'n pa's amp in de kamer ernaast op de tuner ingang. Ik heb hem al gewaarschuwd als ik film kijk dat ie de speaker schakelaar op B moet laten staan want anders worden de conussen van z'n bose speakers gelanceerd ;D

Tja het bevalt me allemaal prima maar nu nog een beamer O0 Want ik begin een beetje heel erg te balen van die ouwe tv.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

searcher

Schitterende foto's ,..........


                                                                    MvrGr Searcher



Walter_PPK

Thanx! Zijn geschoten met een Canon powershot A40. Zonder flitser, kleine diafragma stand, op een driepoot met timer, klein beetje bijgeshopt, voor de geintereseerden ;)
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Walter_PPK

#18
Heb van de week m'n Elipsons weer in originele staat gebracht. Dat wil zeggen de houten frontjes eraf en nieuw zwart schuim erin. Dit ziet er veel sjieker uit :)



Lastig om de schuimstructuur te fotograferen :-\
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Gijs82

ziet er idd zeer nice uit   ;D
en het fotograferen is je weer goed gelukt hoor  :D
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Scarp

Ziet er mooi uit Walter.

Wat ik me eigenlijk afvraag, heb je geen last van vibraties van je center in je rack? Of valt dat wel mee?

B.J.

Zeer bijzonder vormgegeven speakers. Daar hou ik wel van  O0

Michelio

Wouter,


Is er een technische reden dat je je 1303's  weer in oorspronkelijke staat heb gebracht of alleen WAF  ;D

Zo'n 20 jaar geleden voor het eerst gezien en gehoord en ze sprongen er toen echt uit (Alleen had ik niet zoveel geld er voor over)
Werden toen Ellipson Colonne Duson's en dat zijn nog steeds mijn front's
;D Misschien toch eens kijken voor 1303's als fronts en de Duson's als rears  ;D (zou dat wat zijn  ???)

Groeten,

Michel

Walter_PPK

#23
Bedankt voor de reactie's Ik heb de fronts weer origineel gemaakt omdat ik niet helemaal tevreden was met de afwerking van de houten frontjes. Ik kon toevallig aan hoogwaardig schuim komen en dat was de doorslaggevende reden.

Ik heb af en toe last van vibraties van m'n center dat klopt. Ik heb toch vaak meer last van de vibraties die de sub afgeven. Maar de center kan soms flinke midbas ratels afgeven waardoor het rek gaat resoneren. Misschien eens een paar viltjes proberen of een ruberen matje?
Ik geef toe dat het verre van ideaal is maar voor de komende tijd is het zeer acceptabel. Ik ben bezig met afstuderen. Daarna is het natuurlijk de bedoeling om een baan te vinden en een eigen toko te zoeken. Als dit zover is dan ga ik het gelijk goed aanpakken >:D.

(Michelio mijn 1303's staan te koop als je interresse hebt stuur maar een PM :) )
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Walter_PPK

Zo na wat ups en downs weer wat updates. Ik zal later wat nieuwe foto's plaatsen van de nieuwe gordijnen welke er erg goed uitzien al zeg ik het zelf  ;D
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer