Het Primaluna topic

Started by Fred Mulder, December 30, 2015, 06:25:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Xander32

Kijk ook eens naar Mystère buizenversterkers 8). Veel versterker voor het geld en (ook) erg fraai op SF.


Quote from: Alex Groningen on January 23, 2016, 10:48:22
Inderdaad alleen maar beter. Ondanks dat we totaal geen haast hebben om beide huizen te verkopen, heb ik wel zoiets van: om het hele audio gebeuren mag het van mij snel gaan, heb zin om weer een leuke set neer te zetten.

Misschien wel PrimaLuna i.c.m. Sonus Faber of Tannoy. We gaan het wel zien in de toekomst.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fred Mulder

Quote from: raindog on May 22, 2016, 23:22:54
Heej Fred, hoe bevalt de Primaluna nu dat je er bijna een half jaar mee speelt?

Jazeker, nog steeds erg blij mee [emoji3][emoji106].  Ondanks dat het een flinke vooruitgang is tov zijn voorganger, laat het echte genieten nog even op zich wachten.. De bron is namelijk stevig aan vervanging toe: de versterker is momenteel aangesloten op de pc-uitgang voor koptelefoon/speakertjes met MS-groove als afspeel software [emoji37]

Helaas weinig tijd.. wel alvast het nodige huiswerk gedaan, huidige short/prio lijst:
- roon voor muziekkamer en woonkamer/keuken
- akoestiek
- dac (chord, schiit, ..?)
- opschoner (afi-usb, ..?)

Het is nog lastig concurreren met de overall prio/klussen lijst, waar -naast natuurlijk de kids- zaken als (bier)koelkast voor tuinhuisje op staan [emoji482][emoji39] Het plan is er, nu de uitvoering.

Wat zijn jouw plannen? Op zoek naar een andere versterker?

Alex Groningen

Quote from: Xander32 on May 23, 2016, 06:43:12
Kijk ook eens naar Mystère buizenversterkers 8). Veel versterker voor het geld en (ook) erg fraai op SF.

wat de looks betreft erg mooi. Ik kan er alleen niet veel informatie over vinden.
En tot nu toe zie ik alleen maar 2 zaken die ze in hun assortiment hebben.
En laat het nou zo zijn dat die in het zuiden van het land zitten.

Maro

Of Simply Italy versterkers. Zaterdag gehoord en gezien (erg fijn zowel kwa looks als klank) bij mijn buurman...en die verkoopt ze ook nog.

http://www.unisonresearch.com/en/products/valves/integrated-amplifiers/simply-italy.html
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Volgens mij heb ik dan een tijdje terug contact met hem gehad.
Klopt het dat hij geen winkel en/of luisterruimte heeft, maar bij de mensen langs komt?

Maro

#105
Quote from: Alex Groningen on May 23, 2016, 17:27:46
Volgens mij heb ik dan een tijdje terug contact met hem gehad.
Klopt het dat hij geen winkel en/of luisterruimte heeft, maar bij de mensen langs komt?

Dat klopt deels, hij heeft wel een eigen ruimte maar daarvoor moet je even een afspraak maken. Hij had zaterdag een open dag en toen ben ik even wezen handje schudden. Hij had daar een Simply Italie buizen versterker staan op een mooie Groningse set MC monitoren. Klonk erg mooi.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Dan moet ik zeker even bij hem langs gaan. Ook de MC luidsprekers wil ik wel eens beluisteren.
Ik weet dat het fabriekje vlakbij de stokerijen van Hooghoudt staat.

Volgens mij staat er in deze topic ook een linkje van deze persoon.

Maro

Quote from: Alex Groningen on May 23, 2016, 18:32:53
Dan moet ik zeker even bij hem langs gaan. Ook de MC luidsprekers wil ik wel eens beluisteren.
Ik weet dat het fabriekje vlakbij de stokerijen van Hooghoudt staat.

Volgens mij staat er in deze topic ook een linkje van deze persoon.

Als je zoekt op ferry Kremers Audio kom je er wel.

Mocht je gaan stuur mij even een PM kom ik ook even een bakkie doen.  :coffee:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Deze monitoren...heel erg mooi.  :wub:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Quote from: Maro on May 23, 2016, 18:35:09
Als je zoekt op ferry Kremers Audio kom je er wel.

Mocht je gaan stuur mij even een PM kom ik ook even een bakkie doen.  :coffee:

Die bedoel ik. Die is het inderdaad: http://www.ferrykremers.nl/

Leuk. Doen we samen even een bakkie daar.
Laat het je zeker even weten als ik die kant op kom.

Maro

Quote from: Alex Groningen on May 23, 2016, 18:39:34
Die bedoel ik. Die is het inderdaad: http://www.ferrykremers.nl/

Leuk. Doen we samen even een bakkie daar.
Laat het je zeker even weten als ik die kant op kom.

:thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Quote from: Maro on May 23, 2016, 18:37:22
Deze monitoren...heel erg mooi.  :wub:




Die zijn zeker prachtig om te zien. Heb je deze toevallig beluisterd?

Maro

Quote from: Alex Groningen on May 23, 2016, 18:40:59

Die zijn zeker prachtig om te zien. Heb je deze toevallig beluisterd?

Yep, hij heeft ze te koop staan. Zijn van de maker zelf. Geloof dat hij er iets van rond de €1400,- voor vraagt. Zoals ik het kon beoordelen...een koopje. Samen met de stands een sieraad in je woning.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Zeker een koopje. Had ze om eerlijk te zijn in een hogere prijsklasse gezet.
Hopen dat ze er nog staan tegen de tijd dat ik er heen ga.

raindog

Quote from: Fred Mulder on May 23, 2016, 07:56:25
Jazeker, nog steeds erg blij mee [emoji3][emoji106].  Ondanks dat het een flinke vooruitgang is tov zijn voorganger, laat het echte genieten nog even op zich wachten.. De bron is namelijk stevig aan vervanging toe.

Goed om te horen  :clapping: maar een bron is wel belangrijk hoor. Daar zou ik zeker wat aandacht aan besteden als je de tijd weer hebt.

Quote from: Fred Mulder on May 23, 2016, 07:56:25
Wat zijn jouw plannen? Op zoek naar een andere versterker?
Altijd ;D. Ik weet niet wat het is met versterkers maar blijf zoekende. Speel nu al een tijdje met een Linn ADSM streamer/voorversterker en de logische keuze is dan een Linn A2200/1 maar kan me er nog niet toe zetten om zoveel geld voor een 'eenvoudige' transistor stereo eindversterker uit te geven. Twee buizen mono's trekken mij dan toch meer en ik ben dan ook al een tijdje aan het speuren naar een paar tweedehandse DL7's. Maar dat wordt maar weinig aangeboden. Ondertussen probeer ik van alles wat, ik heb meerdere spullen staan en behalve de Harbeths is er vooralsnog maar weinig dat echt lang blijft...  :blush:

Quote from: Xander32 on May 23, 2016, 06:43:12
Kijk ook eens naar Mystère buizenversterkers 8). Veel versterker voor het geld en (ook) erg fraai op SF.
Een paar jaar geleden heb ik de ia21 een weekje op mijn Harbeths gehad maar dat was geen gelukkig huwelijk in mijn toenmalige luisterruimte. Dat klonk te dik en te warm, zelfs met de EL34's er in. Het is een mooi merk maar de Penthode schakeling klinkt echt heel anders dan de UL/triode schakelingen van de Primaluna ontwerpen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

advr

Quote from: Maro on May 23, 2016, 18:37:22
Deze monitoren...heel erg mooi.  :wub:



nederlands fabrikaat!!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Fred Mulder

Quote from: raindog on May 23, 2016, 20:40:22
Altijd ;D. Ik weet niet wat het is met versterkers maar blijf zoekende. Speel nu al een tijdje met een Linn ADSM streamer/voorversterker en de logische keuze is dan een Linn A2200/1 maar kan me er nog niet toe zetten om zoveel geld voor een 'eenvoudige' transistor stereo eindversterker uit te geven. Twee buizen mono's trekken mij dan toch meer en ik ben dan ook al een tijdje aan het speuren naar een paar tweedehandse DL7's. Maar dat wordt maar weinig aangeboden. Ondertussen probeer ik van alles wat, ik heb meerdere spullen staan en behalve de Harbeths is er vooralsnog maar weinig dat echt lang blijft... 

Het 2e hands aanbod is inderdaad beperkt, weinig eigenaren doen ze weg lijkt wel. Ook direct een goed teken natuurlijk. Als je specifiek op zoek bent naar DL7's kun je evt contact opnemen met Hifiwinkel in Beek. Ze kennen veel gebruikers, misschien ook iemand die zijn DL7's wil vervangen.  ::) Als alternatief kun je kijken naar de nieuwe reeks, zowel in de normale uitvoering als ook in een HP uitvoering leverbaar. Voordeel van de recente modellen is dat ze als stereo én monoversterker kunnen worden ingezet. Bv eerst 1 in stereo, uitbreiden met nog 1 en beide in mono zetten.  :thumbs-up:

De combinatie met Harbeth is inderdaad om te smullen  ;D kan niet wachten totdat m'n bron op niveau is..

raindog

Nou misschien moet ik dan maar eens een keer met mijn Linn jouw kant op komen, dan weten we beide hoe de Harbeth C7's met Primaluna en een goede bron kan klinken  ;)

Wat betreft de nieuwe serie, de Dialogue Premium HP poweramp is inderdaad een mooie optie. Die heeft als stereo-amp hetzelfde vermogen als twee (niet-HP) mono's. Maar mijn gevoel zegt dat je met mono bezetting meer kunt winnen dan met alleen extra buizen. Komt ook door mijn ervaringen met de PL7's die het echt goed deden. Had ik ze maar nooit weg gedaan..  :hmmm: :hmmm:

Zit nu tegen een verhuizing aan maar als dat voorbij is dan zal ik Rob Wilms eens contacten wat hij adviseert.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Fred Mulder


RZeemering

Quote from: Alex Groningen on May 23, 2016, 18:39:34
Die bedoel ik. Die is het inderdaad: http://www.ferrykremers.nl/

Leuk. Doen we samen even een bakkie daar.
Laat het je zeker even weten als ik die kant op kom.

ey...ga je stiekem zonder mij? :P
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Alex Groningen

Quote from: RZeemering on May 24, 2016, 08:26:29
ey...ga je stiekem zonder mij? :P

Nee hoor. Je had van mij nog wel een WhatsApp gekregen. ;D

Straks even een bezoek brengen op het werk van Jaap. Kan ik gelijk vragen of hij ook mee wil ;)

RZeemering

Quote from: Alex Groningen on May 24, 2016, 10:53:30
Nee hoor. Je had van mij nog wel een WhatsApp gekregen. ;D

Straks even een bezoek brengen op het werk van Jaap. Kan ik gelijk vragen of hij ook mee wil ;)

laatste app is nog van twijzelerheide... [vrouwmodus:aan]zeker naar een ander 'vriendje' gestuurd [vrouwmodus: uit] :P
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Alex Groningen

Quote from: RZeemering on May 24, 2016, 16:18:38
laatste app is nog van twijzelerheide... [vrouwmodus:aan]zeker naar een ander 'vriendje' gestuurd [vrouwmodus: uit] :P

:D

KayaRahnee

De afstandsbediening van mijn PrimaLuna doet het niet soepel meer ........ 10 keer tikken op volume - triode / lineair toets vooraleer er iets gebeurt.
Iemand enig idee wat er fout kan zijn? ...... batterij plat/stuk? (durf dat ding niet zomaar open te schroeven).
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Alex Groningen

#124
Had gehoopt dat ik dit merk in Drenthe kon beluisteren, nee dus. De zaak waar ik heb geïnformeerd heeft ze niet op voorraad maar kan ze wel bestellen en een thuis demonstratie geven.
Ik wil dolgraag de voor/eind combi horen van de serie Premium.
Iemand anders hier een idee waar ik dit merk en genoemde serie kan beluisteren?