Werner Bros. Home Theatre

Started by wernie, March 16, 2004, 22:17:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wernie

hallo iedereen
Na weken als gast te hebben rondgezworven op dit forum ben ik nu officieel lid hiep hiep hoera voor mezelf.
Ik wil alvast iedereen bedanken voor alle nuttige info die ik tot nogtoe via dit forum heb kunnen vinden.
Binnen een paar weken begin ik aan de bouw van mijn ht,het zal een ruimte van 5 op 4m worden in de vorm van een blokhut (tuinhuis).
Voorlopig staat mijn ht op zolder van onze oude woning maar binnen eenpaar maanden dus een gloedniewe woning.
Mijn set bestaat uit de epson emp-tw 10,de sony strd 1080 de philips 963sa en het projecta high contrast scherm.
speakers zijn voorlopig wharfedale cubes met passieve sub en daarbij nog een actieve sub.En net via dit forum een paar missions aangekocht.
uiteraard zijn alle opmerkingen en tips zeer welkom ik hou jullie op de hoogte van de werkzaamheden.
Vriendelijke groeten

Wernie


patrick_vdb

Hi Wernie,

Nou, welkom op het forum, leuk zo'n enthousiast begin :D

Hopelijk kunnen we de bouwverslagen incl foto's snel online verwachten? Iig veel succes en plezier met de bouw van het HT.

Mvrg

Patrick

wernie

Leuk,nog maar net gepost en al een reactie dat is prettig om zo van start te gaan dank je.
En ik zal zeker mijn best doen om voor die foto's te zorgen

Greetz

Wernie

R

Foto's zijn we dol op. Welkom op het forum.

garmtz

Welkom Wernie! Als jij het bent op de Avatar mag je ook best eens bij mij film komen kijken... ;)  Je maakt een mooi begin met je spullen!

patrick_vdb

Quote from: garmtz on March 17, 2004, 07:53:39Als jij het bent op de Avatar mag je ook best eens bij mij film komen kijken...

Hey, Dit is geen dating-forum ;D

Mvrg

Patrick

garmtz


Lone Ranger

Quote from: wernie on March 16, 2004, 22:38:22
Leuk,nog maar net gepost en al een reactie dat is prettig om zo van start te gaan dank je.
En ik zal zeker mijn best doen om voor die foto's te zorgen

Greetz

Wernie

Je hebt toch niet toevallig gepost als guest?? ;)

wernie

Tja ik had niet zo gauw een foto van mezelf bij de hand dus dacht ik laat ik maar even een van mijn vrouw nemen,kwestie van mezelf direct populair te maken hier op het forum     :)

(jongens wat een mens niet moet allemaal)

wil

Quote from: wernie on March 17, 2004, 20:08:58
Tja ik had niet zo gauw een foto van mezelf bij de hand dus dacht ik laat ik maar even een van mijn vrouw nemen,kwestie van mezelf direct populair te maken hier op het forum     :)

(jongens wat een mens niet moet allemaal)
Hij hep wel humor, hep je vrouw ook een leuke zus  ;D ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

B. Kuiper

Wat moet jij met mijn vrouw?????.......oeps.......verkeerde haarkleur en mijn vriending begint nu in het Italiaans tegen me schelden....

Welkom op dit forum, mooie set en mooie plannen..

Zoals al gezegt, we zijn allemaal visueel ingesteld.......FOTOOOOOOOOOOO'S:D
"Always a little further"

wernie

Hi iedereen

Een paar maanden geleden heb ik met luide trom aangekondigd aan de bouw van een dedicated ht ruimte te willen beginnen.
Na maandenlang aan de afwerking van onze nieuwe woning te hebben gewerkt is het eindelijk zover,een paar dagen geleden ben ik er aan begonnen.Zoals je kan zien staat mijn ht ruimte in de tuin om alle problemen met mijn huisgenoten te vermijden :)
De ruimte zal een soort van box in box worden(afmetingen 5bij 4m),met dat verschil dat de 2kamers niet volledig van elkaar losgekoppeld zijn (budget weet je wel)
De buitenkant bestaat uit hout van 15mm,langs de binnenzijde bekleed met rockwool dan een volledig nieuw frame dat met gyproc wanden zal worden afgewerkt,die wanden zullen op hun beurt bekleed worden met isofix.
Ook de vloer bestaat uit een dubbel gegeven met daartussen isolatie en uiteraard alles afgewerkt met donker tapijt.
Tot zover mijn plannen maar de leden van Ht Forum kennende zal ik de komende dagen wel wat plannen moeten wijzigen,wegens een hoop tips en kommentaar :D dus spaar mij niet en laat maar komen die handel.

ps de foto's zijn vliegensvlug genomen om jullie honger te stillen dus verwacht niet teveel.

PaulB.

Hi,

Geinig, een HT-ruimte in de tuin 8) 8)

Succes met bouwen en veel foto's zoals je al gehoord hebt.

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

wernie

Hi paul

Blijkbaar had ik maar 1 foto gepost hierbij dus de volgende (en voorlopig ook de enige 2 andere)
Maar wees gerust ik heb 10 dagen vakantie dus het moet vooruit gaan :D

Greets

Wernie

PaulB.

Hi,

Ziet er mooi uit, word wel wat zo te zien :)

MvrGr. Paul

PS. misschien beter als 1 van de mods je topic hier naar toe verhuist, is daar meer op z'n plek.
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Harry HT

Hoi Wernie,

Dat ziet er goed uit  8)

Hoe belangrijk is het voor je dat je geen geluidsoverlast veroorzaakt? Bijvoorbeeld wanneer je buren op een mooie zomeravond in de tuin zitten en jij film wilt kijken in je HT.

Wat voor dak ga je maken een plat of een schuindak met pannen?

Hoe ga je het binnen verder afwerken ? puur functioneel of met sfeer?

Op wat voor stoelen ga je zitten of kies je voor een bank?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

wernie

Hi Harry


Wat geluidsoverlast betreft denk ik dat door de maatregelen die ik ga treffen met de isolatie er geen probleem kan zijn.Altans de bedoeling is in ieder geval dat er buiten niets mag te horen zijn van wat er zich binnenin afspeelt.
Wat het dak beterft het wordt een schuin dak met bitumen golfplaten,ook het dak zal voorzien worden van de nodige geluidsisolatie en is net als de rest dubbelwandig uitgevoerd.
Wat het zitgenot betreft heb ik 6 bioscoop zetels  met armleuning en bekerhouder,ik heb ze nu nog op zolder staan maar zal een van de komende wel een foto plaatsen.
En dan nu de inrichting,het is zeker de bedoeling om er iets sfeervol van te maken maar aangezien er behoorlijk wat euro's in gaan zitten moet ik zorgen dat ik niet opmijn budget  vooruit loop.(vooral het budget dat mijn vrouw heeft vooropgesteld ;D)
zo ik hoop dat je hier wat aan hebt,tot later.

Groetjes

Wernie

blue-eyes

Leuk om te zien, ik ga dit zeker volgen!

Maar, wat is de ondergrond? Heb je bijvoorbeeld een lichte fundering gestort? Of welke andere oplossing heb je gekozen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

B.J.

Hoi welkom.

Leuk zo'n geheel aparte ruimte!
We wachten op meer pics.

gr,

Bas

peterrr

zag ik daar een panasonic airco?

en zorg je wel goed voor hem! (sorry...... koelmonteur)
succes met de bouw en hou ons hoogte altijd leuk om mensen zoiets te zien bouwen.

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

wernie

Hi again

Eerst en vooral bedankt voor de vlugge en leuke reacties,het is fijn om te weten dat er mensen zijn die mijn noeste arbeid volgen ;D.
Wat de fundering betreft die bestaat uit snelbouw beton blokken die voor 3/4 in de grond staan,tusssen die blokken zit er rockwool en daarboven zijn watervaste multiplexplaten bevestigd.Zoals eerder beschreven komt hier nog een laag isolatie en dan pas de echte vloer.
Het spijt me Peter maar de airco is van het merk Hayer :-\ en nog gloedniew aangezien we de woning nog maar net gebouwd hebben,maar maak je geen zorgen ik zal hem vertroetelen zoals mijn vrouw en die heb ik nog niet horen klagen ;D. (toch niet tegen mij in ieder geval)

wernie

Hi allemaal


Weer een paar dagen verder gewerkt het dak ligt op zijn plaats en heeft de eerste watertest al doorstaan  :)
dus ik kan op beide oren slapen .
Zoals je kan zien is ook de isolatie al aangebracht,in eerste instantie heb ik tegen de binnenwand geluidsdempende ondervloer geplaatst (normaal gebruikt men die om onder laminaat vloer te leggen) daarna was het de beurt aan de rollen rockwool,netjes geniet en daarna de naden afgeplakt.
Langs de linkerzijde staan de profielen voor de 2de wand al op hun plaats en ook de bedrading voor de nodige verlichting is aanwezig.Morgen hoop ik de volledige binnenwanden te kunnen plaatsen en de voorbereidingen te treffen voor het leggen van de vloer.
Zo alweer een paar vruchtbare dagen achter de rug,het zwaarste werk is stillaan voorbij en het lijkt al een beetje meer op de ruimte die ik voor ogen heb.
Laat maar weer komen die opmerkingen en reacties,en spaar mij vooral niet als ik volgens jullei flaters heb begaan.

Groetjes

Wernie

Sjors

#22
Begint er al goed uit te zien  :D leuk idee ook zo in de tuin een HT  :D en wat betreft beveiliging, komt er nog een alarm systeem of iets derg in want een een ht in de tuin....................

Verder zeker mooi en ik volg het helemaal ;) en zoals vaker gezegt een foto'tje is nooi weg  ;D

Gr, Sjors

searcher

#23
Quote from: garmtz on March 17, 2004, 07:53:39
Welkom Wernie! Als jij het bent op de Avatar mag je ook best eens bij mij film komen kijken... ;)  Je maakt een mooi begin met je spullen!

Stouterd  ;D niet zeggen wat ik denk,...

Je begint goed zeg met je HT ooit wil ik dit ook een aparte HT ruimte ,het zal wel een zolder worden.
Alarm zal je zeker nodig hebben.


                                                                            MvrGr Searcher



patrick_vdb

Hi Wernie,

Aangezien je topic serieuze vormen begint aan te nemen naar een verslag over de bouw van je eigen HT heb ik 'm maar verplaatst (en de titel enigszins aangepast) naar het "private HT" gedeelte van het forum...hoop dat je geen bezwaar hebt?

Ik denk dat velen wel eens nagedacht hebben over een HT-ruimte in de tuin (ik iig wel ;D ), maar jij bent volgens mij een van de eerste die het daadwerkelijk in daden omzet :D

Quote from: wernie on October  3, 2004, 20:09:26
Wat geluidsoverlast betreft denk ik dat door de maatregelen die ik ga treffen met de isolatie er geen probleem kan zijn.Altans de bedoeling is in ieder geval dat er buiten niets mag te horen zijn van wat er zich binnenin afspeelt.

Voordat je straks vreemde blikken krijgt van de buren wil ik je toch even waarschuwen dat de constructie niet geheel geluidsdicht zal gaan worden (100% geluidsreductie is overigens theoretisch niet mogelijk). Als ik het goed begrijp bestaat de buitenmuur uit 15mm hout, de spauw is opgevuld met rockwool en een isolerende mat waarover dadelijk een laag (of twee?) gipsplaat wordt gezet, de binnenruimte wordt nog eens voorzien van isofex. Al met al verwacht ik STC van 40-45, wat er eigenlijk op neer komt dat er 40-45dB wordt tegengehouden bij de transmissie naar buiten. Vooral in het laag zal de STC nog een stukje naar beneden gaan, wat dus resulteerd in het feit dat het laag minder wordt ge-isoleerd dan bv het middengebied. Afhankelijk van het volume waarmee je in je HT wilt gaan draaien zullen de buren 'iets' tot 'bijna alles' kunnen volgen. Als ze zelf niet te veel lawaai maken natuurlijk want bij een hogere S/N gehalte zal jouwn HT-geluid minder opvallen ;)

Mvrg

Patrick