Welke Speakers heb ik?

Started by Wailer, June 6, 2023, 15:29:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wailer

Beste mensen,

ik ben een echt noob in Hifi land, maar wil wel graag dingen weten.. en leren.

3 jaar terug heb ik een nieuwe draaitafel gekocht, een ProJect.
van een collega kreeg ik -heel aardig- een versterker (Sony) en een set speakers.

de versterker is inmiddels vervangen door een Denon. de Speakers heb ik nog steeds.
Ik ben zeer content met wat er uit komt. voor mijn gevoel heel helder, heb zelfs het idee dat ik in de voor mij zeer bekende nummers op eens dingen hoor (vinyl) die ik nog niet eerder hoorde (digitaal, cd).

Ook mensen met verstand van geluid geven aan dat het kwalitatief wel in orde is.. maar het merk speaker is een groot ???

Nu heb ik nog eens navraag gedaan bij mn collega die ze mij heeft geschonken. ze komen uit zijn voormalige studio, en na lang denken en graven denkt hij dat ze van Tannoy zijn.

er zitten nog kroonsteentjes achterop.. ik wil ze graag beetje aanpassen naar deze tijd (pluggen). Ze zijn niet bepaald een sieraad voor de woonkamer ;).
het doek mag wel vervangen worden, en wellicht ook de houten (fineer) kast.. maar volgens mij kan ik ze niet 1,2,3 zo open maken om te zien hoe het van binnen is, dingen te vervangen, of om even te checken of daar dan misschien iets herkenbaars in zt.

Kan ik hier fotos posten en dat iemand mij misschien wat kan vertellen?

Hoor het graag!
Groet
Wailer

Peerless Monster

Ja natuurlijk mag dat! Ik ben zeer benieuwd er is altijd wel iemand op het forum die ze kent of heeft gehoord.
Bijna altijd... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

minplus

Ik ben benieuwd naar de foto's, hier en elders.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Wailer

Dank voor de reacties.

Ja minplus, ook elders :).

Hierbij wat fotos..

Hoop ik.









Is me toch gelukt voorkant los te krijgen...maar ben bang dat het teleur stelt... Of was dit gewoon in die tijd?

Contour

#4
Dat zijn oude Philips speakers zo lijkt het.

(100% zeker geen Tannoy)

minplus

Op Audiofreaks heb je al uitvoerig antwoord gekregen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Wailer

Dat klopt minplus.

Ook heel blij mee, ben weer hoop wijzer geworden.


denoontje

je kunt evt google picture search gebruiken ;-). Wellicht staan ze ergens op niet.