Easy akoestiek - akoestische fotopanelen. Iemand ervaring?

Started by André_84, November 4, 2015, 16:18:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

André_84

Ik wil wat reflectie tegen gaan en ik kom bij toeval terecht op de site van Easy Akoestiek. Lijken me hele mooie WAF vriendelijke kant en klaar oplossingen, in mijn geval om reflecties tegen te gaan in de woonkamer. Heeft iemand ervaring met deze partij? benieuwd naar de ervaringen wat betreft het leveren en de prestaties.
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Jumping Jack

Ik heb al een paar jaar een fotopaneel hangen. Erg goeie ervaringen mee, ze denken goed mee en communiceren snel en duidelijk!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

André_84

Mooi zo, ik houd m in gedachten! waarschijnlijk zijn we te kritisch, maar een standaard canvasje van de Ikea vinden wij helemaal niks. Als je je plaatjes zelf kunt aanleveren, of o.a. uit shutterstock kunt kiezen dan worden de mogelijkheden wat groter en krijg je er ook nog de akoestische eigenschappen mee. Ik zeg win win!
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Jumping Jack

En de printkwaliteit is erg goed. Ik heb een afbeelding met veel zwart en dat is echt diep zwart.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

VincentG

Zijn diverse bronnen waar je voor betrekkelijk weinig mooie foto's of afbeeldingen kunt kopen. Heb zelf al het nodige leuke gezien op Etsy.com.

Heb nu 1 canvas bij m'n keuken hangen (geen akoestische waarde), waar ik er 1 of 2 bij wil hangen.
En dan wil ik achter m'n bank nog een keer een akoestisch fotopaneel hangen.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

Knor

Quote from: André_84 on November  5, 2015, 12:25:07
Mooi zo, ik houd m in gedachten! waarschijnlijk zijn we te kritisch, maar een standaard canvasje van de Ikea vinden wij helemaal niks. Als je je plaatjes zelf kunt aanleveren, of o.a. uit shutterstock kunt kiezen dan worden de mogelijkheden wat groter en krijg je er ook nog de akoestische eigenschappen mee. Ik zeg win win!

Een canvasje van ikea, of van wie dan ook, heeft geen akoestische eigenschappen waar je wat aan hebt bij het oplossen van nagalm- en reflectieproblemen..
Een fotopaneel met akoestische ambities heeft dergelijke eigenschappen wel.

De kwaliteit van de print zelf zou ik tevoren zeker met eigen ogen gaan checken, als je lat hoger ligt dan het maaiveld, aangezien zich daar de verschillen tussen leveranciers tonen en je bedrogen uit kunt komen.

Goedkoop is duurkoop, voor wat betreft de printkwaliteit. Akoestisch maakt het dan weer weinig uit of er een flutprint of een kwaliteitsafbeelding op staat... :)
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Joske007

Waarom maak je niet zoals ik, zelf een mooie canvas met een eigen fotomateriaal  :headbanging:

Hier een eigen gemaakt voorbeeld.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

KayaRahnee

Quote from: Knor on November  5, 2015, 17:28:18
Een canvasje van ikea, of van wie dan ook, heeft geen akoestische eigenschappen waar je wat aan hebt bij het oplossen van nagalm- en reflectieproblemen..

+1 Canvas is niet geschikt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Joske007

Quote from: KayaRahnee on November  5, 2015, 20:03:46
+1 Canvas is niet geschikt.
Niet helemaal ;)
Hier kan je een voorbeeld vinden van een eigen gemaakte canvas, uiteraard met een akoestisch doorlatende stof of indien je het graag met eigen fotomateriaal wil hebben, bestel je zoals hierboven een fotoprint die eveneens akoestisch geschikt is voor je doeleinden.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=141571.msg2643794#msg2643794
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Knor

Met canvas wordt een bepaalde grofmazige stof bedoeld, die men gebruikt als ondergrond om op te schilderen of een foto-emulsie op te smeren. Canvas zit als het goed is niet op akoestische fotopanelen.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

André_84

Uiteraard was ik op de hoogte van het gebrek aan akoestische eigenschappen van een Ikea canvasje. Dat boeit de vrouw hier natuurlijk minder, maar gelukkig vindt ze de prints simpelweg ook niks. Supergave HT btw Joske007!
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub