Set van Walt

Started by Contour, October 24, 2015, 20:50:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Contour

Het laag stong hier nog helemaal neutraal afgesteld, de ontwerper van Daudio had mij eerder al HQ player filter curves gegeven, om het laag in stapjes van 1 db harder te zetten, heb vandaag de +4db instelling geladen. Gelijk meer laag, vetter. Maar ook enigzins rommelig en drukkend, daar ben ik echt allergisch voor. Met een ander DSD filter laat zich dat wonderwel netjes verhelpen (adsm7EC ipv adsm5ECv2).

Contour

Ik heb sinds kort een hoofdtelefoon, deels uit noodzaak wegens kapotte midrange speaker, maar ook om in de late uurtjes te kunnen luisteren. Ik heb bij Bax een Beyerdynamic 990 Pro 250 ohm aangeschaft, 148 euro en direct volgende dag in huis. Voor nu een prima oplossing, maar haalt het qua geluid niet bij de open baffle AT/AMT speakers. 

Op termijn zoek ik dus een hoogwaardiger exemplaar. Ik hou van een ruimtelijk geluid met veel detail, maar het moet rustig en ontspannen klinken, met een zo open mogelijk geluid. Ik luister veel vrouwelijke vocalen en jazz. Wie heeft er een goede tip, tweedehands mag ook, budget tot circa 1000 euro zou ik nu zeggen.

holco

Waar is die AT midrange aan overleden Walter?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

Spontaan de geest gegeven, nooit overbelast of iets dergelijks. Intern een draadbreuk is het vermoeden.

jossie

Quote from: Contour on December 26, 2022, 12:25:58
Spontaan de geest gegeven, nooit overbelast of iets dergelijks. Intern een draadbreuk is het vermoeden.
Is dat een dure driver? Heb je iemand die er voor je naar kan kjken?
Omni !

holco

Dat zou je niet verwachten van een Audio Technology driver  :nopompom:

Quote from: Contour on December 26, 2022, 12:25:58
Spontaan de geest gegeven, nooit overbelast of iets dergelijks. Intern een draadbreuk is het vermoeden.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

De driver gaat terug naar AT voor inspectie en reparatie. Ik wacht daarmee tot de nieuwe units binnen zijn, dan heb ik een geschikte doos om hem veilig te versturen.

dre73

Welk type zit er nu in dan?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour

18H52 underhung met aluminium spoeldrager, de nieuwe worden underhung met kapton.

dre73

Aha,ik heb de 18 H 52 06 13 SDKA-LR.
Die komt er nu dus in?

Ik heb interesse in je gereviseerde. :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour

Ha Dre,

Ik denk dat mijn nieuwe units zonder LR zijn, weet het niet precies, Jeroen-d besteld ze via Daudio.

De gereviseerde set AT's zal hier op de plank komen als reserve is het plan.

Groetjes Walter

dre73

Ook prima!

De kapton versie is mooier in het middengebied als ik het goed heb onthouden.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour

Ben benieuwd of dat voor underhung ook zo is, heb in dat opzicht niet echt verschillen gehoord tussen mijn set en de sets met de AT bij Jeroen.

Contour

#363
Nieuwe (nou ja, tweedehands) speakerkabel van Sonore. Zondag aansluiten.


Contour

Het is puur genieten met deze Sonore kabels, ben er zeer blij mee.

Ralf67

Wat een andere kabel al niet kan doen  8)

Mooie aankoop dus .

Pjotr27

Mooi blauw is niet lelijk...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

JeroenGRT

Ik heb de beyerdynamic ook, dankzij een tip van iemand de Philips Fidelio X2HR hoofdtelefoon erbij gekocht, deze kost momenteel 112,75 euro en vind ik persoonlijk net wat mooier klinken dan de beyerdynamic. Lees de reviews maar, misschien ook iets voor jou?

Quote from: Contour on December 26, 2022, 11:10:27Ik heb sinds kort een hoofdtelefoon, deels uit noodzaak wegens kapotte midrange speaker, maar ook om in de late uurtjes te kunnen luisteren. Ik heb bij Bax een Beyerdynamic 990 Pro 250 ohm aangeschaft, 148 euro en direct volgende dag in huis. Voor nu een prima oplossing, maar haalt het qua geluid niet bij de open baffle AT/AMT speakers. 

Op termijn zoek ik dus een hoogwaardiger exemplaar. Ik hou van een ruimtelijk geluid met veel detail, maar het moet rustig en ontspannen klinken, met een zo open mogelijk geluid. Ik luister veel vrouwelijke vocalen en jazz. Wie heeft er een goede tip, tweedehands mag ook, budget tot circa 1000 euro zou ik nu zeggen.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Contour

#368
Bedankt voor de tip, maar ik luister naderhand gezien toch bijna nooit via de hoofdtelefoon, dus 1 exemplaar is wel voldoende. Ik heb wel via Roon een EQ curve ingesteld waarmee de Beyer wordt rechtgetrokken, en dat scheelt veel! Standaard zit er echt veel teveel hoog in. Met de EQ is er prima naar te luisteren, maar via de speakers heeft mijn voorkeur. Ik probeer mijn set nu zo te tunen, dat het ook op lager volume goed klinkt. Onder andere de Sonore kabels werken hierbij.

Groetjes Walter

Contour

De Audiotechnology 18H52 underhung mid is trouwens kosteloos door AT gerepareerd. In de fabriek hadden ze gezien dat ik er als gebruiker erg netjes mee was omgegaan, niet overbelast, grote uitslagen etc. Ik schat dat ik de unit al minimaal 5 jaar in gebruik had, dus erg nette service van Audiotechnology.

Contour

#370
Nog een technische vraag, ik heb circa 9 outlets nodig om de hele set van stroom te voorzien. Mijn gigawatt PF-1 blok heeft er maar 6. Nu heb ik als oplossing een Kemp Powerstrip aangesloten op het Gigawatt blok. Ik weet dat doorlussen van blokken niet aanbevolen is, maar het gaat om een router, de audiolamp en een cd speler, weinig vermogen dus.

Een andere oplossing zou kunnen zijn, twee lange stroomkabels van de muur WCD naar de set, en elk stekkerblok zijn eigen kabel. Optisch lopen er dan twee stroomsnoeren door de kamer, dat is minder fraai natuurlijk.

Zowel het Gigawatt blok als het Kemp blok hebben interne filtering, mogelijk werkt dat beter met 2 aparte kabels, of maakt dat niks uit omdat ze op dezelfde WCD staan?

Ik overweeg trouwens de aanschaf van een Gigawatt PF-2, de Kemp powerstrip mag dan weg. Maar dan met de PF-2 en PF-1 hou ik nog steeds zelfde vraagstuk over.

Wat zouden jullie doen, lekker zo laten, of de optie met 2 lange powercords?


Xander32

De audiolamp er tussenuit halen en één nieuw blok met 8 inlets kopen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Contour

#372
Zou kunnen, de audiolamp kan eventueel gelijk op de WCD erbij, die heeft 2 outlets. Het Kemp blok is de powerstrip 8, dus jouw optie zou al kunnen, maar:

Juist het Gigawatt blok doet het nu zeer goed en zie ik als vaste schakel in de set. Een PF-2 zou een logische upgrade zijn, immers zelfde klankkarakter maar nog meer low level detail en micro dynamiek, precies wat ik zoek wegens meestal zacht spelen. Maar Gigawatt PF-2 blokken zijn er niet met 8 outlets.

De audiolamp en audiotegels zijn overigens ook vaste waarde in de set, voor mij klinkt het hiermee precies zoals ik wil, en ben ik alle andere tweaks die ik over de jaren had verzameld, langzaam aan het verkopen met het less is more idee.

Maar bedankt voor je idee, maar zoek dus nog antwoord op de vraag doorkoppelen of tweede powercord, ik snap dat tweede optie sjieker is, maar kost 4m extra dure kabel, dus is de doorlus optie misschien zo gek nog niet. Ik vraag me alleen af wat er nu met die filter werking gebeurd, staan er elektrisch gezien dan twee filters parallel of staan er twee in een rij? Twee aparte blokken op dezelfde WCD zullen elkaar ook 'zien' verwacht ik..?

Groetjes Walter

Contour

Zojuist besloten dat de Gigawatt PF-2 hier gaat komen, met dank aan Viktor van dit forum.

Contour

Ik heb nog een stuk Pink Faun netsnoer van circa 4 meter liggen, en losse Iego Schuko en IEC, denk dat ik hiermee een 2e powercord ga maken, dus elk Gigawatt blok apart, dus niet meer doorlussen...