Spotify serieus alternatief voor cd's?

Started by Erik, September 28, 2015, 18:00:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Wat betaal je voor Tidal per maand?

Quote from: PMVD on October 23, 2015, 21:46:28
Ik ga echt voor Tidal, zoveel beter dan Spotify.
Blinde test bij mn vriendin gedaan die er geen "verstand" van heeft, ze hoorde wel degelijk het verschil. Een gordijn wat bij Tidal opengetrokken werd, dynamischer, meer detail tov Spotify.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

modde239

#51
19,99 euries.....

http://tidal.com/nl/try-now

Xander32

Thx. Meer geld (het dubbele) voor meer kwaliteit, maar minder aanbod en bedieningsgemak.
Ik hou het bij flac vanaf mijn hdd en Spotify voor het (her)ontdekken van muziek. Die laatste maakt deel uit van mijn KPN abbo.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on October 24, 2015, 08:53:08
Thx. Meer geld (het dubbele) voor meer kwaliteit, maar minder aanbod en bedieningsgemak.
Ik hou het bij flac vanaf mijn hdd en Spotify voor het (her)ontdekken van muziek. Die laatste maakt deel uit van mijn KPN abbo.

Als je echt alles uit tidal wilt halen dan is een goede renderer app waarin Tidal is geïntegreerd een must. Dan zul je de meerwaarde tov Spotify zien en horen. Met een SBT als streamer kun je beter idd bij Spotify blijven. Ik kan eigenlijk alles wel vinden op Tidal, dat minder aanbod verhaal snap ik niet zo misschien hooguit als je veel Nederlandse muziek luisterd. Ik zit er over te denken om Spotify op te zeggen, Tidal, Spotify, Netflix, payserver, Roon...het is nogal een maandbedrag.  :nopompom:  ;D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

fietser

Zoals al eerder gemeld vind ik 19,99 voor Tidal het geld absoluut waard. Bij mijn Auralic zit Tidal prima in de app verwerkt en werkt dan ook lekker snel. Zit avonden naar muziek te luisteren zonder een drop out en heb eigenlijk niet eens in de gaten dat het geen zelf geripte cd's zijn.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Xander32

Ach, een hobby mag geld kosten he. Daar waar je voorheen vinyl en cd's kocht, geef je het nu uit aan abbo's  8).

Voor mijn huidige situatie (al dan niet met een SBT) is Spotify Premium de beste keuze; het voldoet aan mijn verwachtingen enne, 't is gratis. Ooit zal de SBT echter de geest geven en/of ik heb weer wat geld over dat in mijn handen brand; dan zal er een opvolger komen en de supply van muziek worden heroverwogen.

Ook jij bent jaren een tevreden user van Spotify geweest, toch? Maar je hebt onderwijl weer een next step gezet. Maar je loopt dan ook een jaar of drie voor op mij betreft het stream gebeuren  ;).



Quote from: Maro on October 24, 2015, 10:27:16
Als je echt alles uit tidal wilt halen dan is een goede renderer app waarin Tidal is geïntegreerd een must. Dan zul je de meerwaarde tov Spotify zien en horen. Met een SBT als streamer kun je beter idd bij Spotify blijven. Ik kan eigenlijk alles wel vinden op Tidal, dat minder aanbod verhaal snap ik niet zo misschien hooguit als je veel Nederlandse muziek luisterd. Ik zit er over te denken om Spotify op te zeggen, Tidal, Spotify, Netflix, payserver, Roon...het is nogal een maandbedrag.  :nopompom:  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Klopt hoor, Spotify is prima. Gaat mij ook niet zozeer om de Flac kwaliteit van Tidal maar meer om de super intergratie van Tidal in Roon. Dat maakt dat ik eigenlijk geen gebruik meer maak van Spotify. In de tuin nog wel maar om daar nu het abo voor te houden. Ga sowieso over op Roon in de tuin in het komende seizoen dus heb Spotify eigenlijk alleen nog voor mijn dochter en die generatie maalt niet om het verschil tussen de gratis 160 kbps en de premium 320 versie .  ;D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

PeterAlligator

Wat mij betreft is Tidal een grote stap voorwaarts in vergelijking met Spotify. Alle instrumenten hebben veel meer body en de plaatsing is ook een stuk strakker. Klinkt heerlijk, ook prima in vergelijking met mijn Flacs.
Er gaat weliswaar niets boven het gebruikersgemak van Spotify, maar ik overweeg toch om dit abonnement op te zeggen.
Ik heb ook een proefabonnement gehad op Qubuz, maar dit is zo weinig intuïtief dat ik er helemaal gek van werd. Qua geluidskwaliteit wel vergelijkbaar met Tidal, maar iets minder krachtig in het laag.

Groet,

Peter

paaj

Ik heb nu een Tidal abonnement maar vindt het eigenlijk helemaal (nog?) niet zo heel leuk om 'alles' te hebben.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Kempenaartjes

Naar aanleiding van deze topic vandaag een account aangemaakt bij Tidal. Hiermee hebben wij een 'cd' van Mailia vergeleken. Op Spotify vonden we de kwaliteit al zeer goed. Nu met Tidal echt hoorbaar veel beter.
Na enkele andere vergelijkingen hebben we Spotify vaarwel gezegd.

Erik

Quote from: paaj on October 24, 2015, 13:22:47
Ik heb nu een Tidal abonnement maar vindt het eigenlijk helemaal (nog?) niet zo heel leuk om 'alles' te hebben.
heb je ook niet stop ermee en je gaat van alles naar niets
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

N1v3K

Ik dacht trouwens dat Tidal ook een offline functie had.
Dat je dus wel kunt instellen om het ook fysiek op te slaan... of ben ik nou in de war met heel iets anders?  :unsure:

paaj

Quote from: Erik on October 24, 2015, 16:56:38
heb je ook niet stop ermee en je gaat van alles naar niets

Dat ook inderdaad, kiezen van muziek wordt heel vluchtig. Voor mij gevoelsmatig een heel andere stap dan van CD naar streaming.

Offline zal er wel DRM op zitten.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

TopGun2010

Volgens de website heeft Tidal een offline mode, ook voor HiFi.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Erik

Quote from: paaj on October 24, 2015, 18:22:23
Dat ook inderdaad, kiezen van muziek wordt heel vluchtig. Voor mij gevoelsmatig een heel andere stap dan van CD naar streaming.
Offline zal er wel DRM op zitten.
Had ik ook de eerste dagen maar nu ga ik even liggen met oogjes dicht en geniet van de muziek en laat nummers ook uitdraaien als ze wat minder zijn. je moet even beseffen waar je mee bezig bent en omschakelen, works for me.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#65
Quote from: N1v3K on October 24, 2015, 17:39:52
Ik dacht trouwens dat Tidal ook een offline functie had.
Dat je dus wel kunt instellen om het ook fysiek op te slaan... of ben ik nou in de war met heel iets anders?  :unsure:
klopt schuifje naar rechts zetten als je cd hebt geselecteerd en hij wordt gedload voor ofline
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: paaj on October 24, 2015, 18:22:23
Dat ook inderdaad, kiezen van muziek wordt heel vluchtig. Voor mij gevoelsmatig een heel andere stap dan van CD naar streaming.
Offline zal er wel DRM op zitten.
Yep net als bij Spotify is ook eis van muziekleveranciers
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

pvd_66

Ik mis idd ook niet veel bij Tidal tot Spotify, ben eigenlijk nog niets tegen gekomen wat ik mis  ;D
Maar wel veel luisterplezier  :clapping:
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

screw

Ik mis eigenlijk Deezer bij de stream gebruikers? (ik gebruik deze zelf op FLAC icm sonos)
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

chansig

Ik ook..erg tevreden mee. Ik ben wel benieuwd wat ik volgend jaar moet gaan betalen omdat het afgelopen jaar een aanbieding was....35 euro als ik me niet vergis.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

N1v3K

Hier trouwens nog een overzichtje van de meest gebruikte streamingdiensten. :)

Niet geheel up to date trouwens, want Tidal is inmiddels wel beschikbaar op de Sonos.

TopGun2010

Nu 3 maanden voor 1 euro. Wel een nieuw account aanmaken!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

gast2018

Quote from: TopGun2010 on November 29, 2015, 12:06:18
Nu 3 maanden voor 1 euro. Wel een nieuw account aanmaken!


Maar nog  steeds niet om aan te horen!

PuNkEnStEiN

#73
Quote from: Xander32 on September 28, 2015, 20:47:01..... Echter blijft een good old cd ook hier beter klinken. Maar dat doet die ook als de ripp in flac van hetzelfde schijfje. .....
Aha, het wonder is geschied, hier hebben we een helderhorende.
Uw oren zijn gezegend, want een normaal mens hoort echt geen verschil tussen CD en flac.


Of lees ik het verkeerd en vind je cd en flac even goed klinken? Zo ja, dan ben jij helaas geen helderhorende en ik geen helderlezende...  :(
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Fox

Quote from: PuNkEnStEiN on December  2, 2015, 19:32:09
Aha, het wonder is geschied, hier hebben we een helderhorende.
Uw oren zijn gezegend, want een normaal mens hoort echt geen verschil tussen CD en flac.


Of lees ik het verkeerd en vind je cd en flac even goed klinken? Zo ja, dan ben jij helaas geen helderhorende en ik geen helderlezende...  :(

Wij horen het verschil wel heel duidelijk tussen de CD en Flac, want ook flac heb je op verschillende bitrates...

Daarnaast id er natuurlijk ook het (kwaliteis)verschil tussen een "echte" CD-speler en een Media-speler.

Hierdoor is het bij ons luisteren naar muziek op CD's en streamen voor de achtergond stilte en (het zijn betrekkelijk) gemak.