Handigste manier om spotify te streamen

Started by CineSmurf, November 21, 2015, 15:45:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Een tijdje terug heb ik ook maar eens een spotify abonement genomen, maar de manier waarop het streamen gaat vind ik nu niet prettig, dus ik zoek een wat handigere oplossing. Wellicht kunnen jullie wat meedenken?

In mijn woonkamer heb ik een Rotel RC/RA-06 combi met een Dacmagic en een RT-06 tuner. Aan de dacmagic hangt een Apple Airport express. Op mijn Mac heb ik een enorme hoeveelheid muziek, vooral ooit geript van mijn CD verzameling. Streamen met de Remote App naar de Rotel via de airportexpress gaat op zich prima. In itunes geef je dan aan dat het geluid via de AE gaat. werkt prima. Iemand kan achter de mac zitten (en bijvoorbeeld een youtube filmpje kijken) terwijl ik in de woonkamer muziek luister uit de itunes bibliotheek.

Voor spotify is nu de workaround dat al het iMac geluid naar de woonkamer gaat, die moet ik bedienen via de computer, dus niet echt lekker. Met de app streamen op mijn telefoon over bluetooth kan ook, maar dat klinkt niet echt lekker voor mijn gevoel.

Wat ik zoek is een oplossing om spotify eenvoudig te streamen. Eventueel kan ik de dacmagic gebruiken als DAC, dus het gaat vooral om kwalitatief goed streaming.

Eventuele wensen: internetradio, DAB+ radio (de RT-06 doet de oude DAB, dus dan kan die eruit), en eventueel ook andere diensten streamen, mochten er betere of andere komen.

Waar zou ik naar moeten kijken?

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

mikekiwi

via Airplay vanaf je telefoon naar de Airport Express???

CineSmurf

Ik kreeg wel eens het gevoel dat de kwaliteit niet helemaal goed is, maar dat zit wellicht tussen mijn oren...

Misschien moet ik er gewoon een oude ipod touch bijleggen om te streamen. Ik zat zelf meer naar andere apparaten te kijken (Argon streamer of blusound ofzo), maar ga hier eerst eens mee aan de slag.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

zegel

Makkelijkst is de Google Chromecast Audio via een optisch kabeltje aan je Dac. Voor zo'n 50 euro de best klinkende echt eenvoudige oplossing
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

KillerbeeNL

Quote from: zegel on November 21, 2015, 18:18:25
Makkelijkst is de Google Chromecast Audio via een optisch kabeltje aan je Dac. Voor zo'n 50 euro de best klinkende echt eenvoudige oplossing

Hier nog de Chromecast 1 in de tv en de tv aangesloten met een optische kabel aan de receiver.

Op de telefoon of tablet "afspelen op Chromecast" kiezen.

"nadeel" is dat de tv aan moet staan.

Voordeel is dat de tv een cover van het album of single laat zien en de mobiel of tablet mag eventueel uitgezet worden of van de wifi af want de playlist loopt tot het einde af.

Ben zeer tevreden.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

CineSmurf

Ik heb nog een chromecast 1 liggen, maar mijn tv staat niet in de buurt van mijn stereo. Ik vind de chromecast trouwens helemaal niet zo lekker werken, komt ook dat bekabeld netwerk hier een stuk beter werkt dan wifi.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

KillerbeeNL

Quote from: CineSmurf on November 22, 2015, 13:35:28
...mijn tv staat niet in de buurt van mijn stereo...

Indien de afstand tv-versterker te groot is streept dat een aantal mogelijkheden door.

Het geluid van de tv gaat dus niet via de versterker? (via toslink coax of HDMI)


Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

CineSmurf

Quote from: KillerbeeNL on November 22, 2015, 16:10:56
Indien de afstand tv-versterker te groot is streept dat een aantal mogelijkheden door.

Het geluid van de tv gaat dus niet via de versterker? (via toslink coax of HDMI)
Bij de TV heb ik een cambridge audio soundbase. En voor het echt geluid heb ik een HT in mijn  kelder  :inlove: (waarvan allen de projector ff kaduuk is helaas...)

Ik heb nog even zitten experimenteren, maar vanaf de iphone naar de airport express gaat eigenlijk heel goed. Denk dat ik 'm zo even houd.

Dank voor de tips!
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

KillerbeeNL

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

roeleken

Quote from: KillerbeeNL on November 22, 2015, 17:09:17
Met de afstandsbediening van de ATV een titel zoeken handig? mhhh
Via een iPad, iPhone of iMac met airport
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

niels.c

Bluesound Node.

Ondersteund meerdere diensten, waaronder Spotify.
Doet internetradio.
Speelt lokale bestanden.

Kost: 549 voor generatie 2. Ik heb generatie 1 al voor 300 Euro gezien.

roeleken

He zat nog eens even na te lezen. Ik heb ook spotify op mijn Android phone en wanneer spotify op mijn comp aanstaat en ik start spotify op mijn phone vraagt ie of ik het af wil spelen op de phone zelf of als remote wil dienen voor de computer.  Opgelost! 
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

KillerbeeNL

Quote from: roeleken on November 22, 2015, 21:07:33
Via een iPad, iPhone of iMac met airport

Okay dat veranderd de zaak , maar stream je dan de nummers of "vertel" je dan via je mobile device welk nummer de ATV moet afspelen?(net zoals bij de Chromecast)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

roeleken

Met een Apple tv stream je vanaf je device naar de Apple tv.
Met je phone bedien je de vaste computer.
Twee verschillende dingen, zelfde resultaat. Het blijft gewoon mp3 320 kbps kwaliteit.   Maar allebei hardstikke gebruiksvriendelijk
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

mikekiwi

Quote from: roeleken on November 22, 2015, 23:11:55
Met een Apple tv stream je vanaf je device naar de Apple tv.
Met je phone bedien je de vaste computer.
Twee verschillende dingen, zelfde resultaat. Het blijft gewoon mp3 320 kbps kwaliteit.   Maar allebei hardstikke gebruiksvriendelijk
Maar de TS heeft al een airport express. En daar zit ook airplay op. En dus is een Apple TV aanschaffen toch zonde geld, want je koopt dan dezelfde functionaliteit nog een keer...? Je wint er niets mee (buiten de extra functionaliteiten van de ATV waar het in dit topic niet over gaat)

gast2018

#16
Quote from: zegel on November 21, 2015, 18:18:25
Makkelijkst is de Google Chromecast Audio via een optisch kabeltje aan je Dac. Voor zo'n 50 euro de best klinkende echt eenvoudige oplossing

eens voor 29 euro laatst 1 gekocht. Alleen weet niet of die door apple device volledig qua bediening ondersteunt wordt.

al blijft het zoals eerder benoemd wel 320 kbs.

CineSmurf

AppleTV heeft weinig toegevoegde waarde boven de airport express, toch?
Het geluid valt me alleszins mee.

Als ik gewoon met Remote via de AE afspeel gebruik ik mijn apple lossless, maar spotify is toch niet beter dan 320, toch?

Ik zat inderdaad eerder naar die bluenode te kijken, maar dat klinkt toch niet dat dat een grote verbetering gaat geven.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Siddartha

Maar  je kunt toch spotify op je iMac laten draaien, geluid via AirPort en dan gebruik maken van spotify connect via telefoon/tablet?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

CineSmurf

Als ik het geluid vanaf de iMac laat gaan, dan gaat al het geluid van de iMac via de airport, dus ook als er een mailtje binnenkomt of iemand een youtube filmpje gaat kijken. iTunes werkt onafhankelijk van het systeemgeluid.

Overigens doet de iMac spotify app toch ook niet meer dan 320, of wel?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

mikekiwi

Spotify = max. 320 , welk device je ook gebruikt

Ken je Airfoil? Kun je mee bepalen welk geluid vanaf je mac naar welk apparaat wordt gestuurd. Of vanaf je telefoon naar je mac...

CineSmurf

Klinkt handig. Op zich werkt het vanaf mijn iphone nu ook goed. Ik heb nog ergens een oude ipod touch liggen, dat is waarschijnlijk ook handig.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Ik heb deze gekocht om mijn ipod touch op de DAC aan te sluiten. Binnenkort wordt ie geleverd, lijkt me een mooie oplossing: https://www.correct.nl/artikel/Onkyo_DS-A5B+Twin_art496553.php
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.