JMR

Started by KayaRahnee, September 21, 2015, 10:30:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Je hoort er zo weinig van .....Wie heeft ervaring met  Jean-Marie Reynaud speakers?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Pjotr27

Ik heb een aantal jaren met JMR Concorde gespeeld. Prachtige luidsprekers...
Persoonlijk vind ik de versies met een ' gewone ' tweeter mooier als die met die ' band ' tweeter van nu.
Welk type heb je op het oog?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

KayaRahnee

#2
Quote from: Pjotr27 on September 21, 2015, 11:16:39
Ik heb een aantal jaren met JMR Concorde gespeeld. Prachtige luidsprekers...
Persoonlijk vind ik de versies met een ' gewone ' tweeter mooier als die met die ' band ' tweeter van nu.
Welk type heb je op het oog?

Ik ben terug in het prille begin van m'n speakerzoektocht, dus alle types komen in principe nog in aanmerking.

Even kort mijn situatie schetsen:

Afmetingen kamer: 5.60m. x 3.70m.
Afstand speakers-luisterplaats: 2.60m.
Afstand luisterplaats-achterliggende muur: 2.00m

Heb momenteel een PrimaLuna DiaLogue versterker op ProAc D18 speakers
Echter blijkt deze combi klankmatig niet te geven wat ik ervan had verwacht.
Uiteindelijk mijn oude B&W speakers terug tevoorschijn gehaald en die klank gaat al meer de gewenste richting uit.
Voorlopig blijven de B&W speakers aangesloten, maar intussen wil ik rustig op zoek naar wat anders.
Hier vind je uitgebreide info m.b.t. luister ruimte enz .....
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=151095.100
http://www.pureforum.be/v3/viewtopic.php?f=9&t=1854
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#3
Quote from: KayaRahnee on September 21, 2015, 12:12:44
Ik ben terug in het prille begin van m'n speakerzoektocht, dus alle types komen in principe nog in aanmerking.
Even kort mijn situatie schetsen:
Afmetingen kamer: 5.60m. x 3.70m.
Afstand speakers-luisterplaats: 2.60m.
Afstand luisterplaats-achterliggende muur: 2.00m
Heb momenteel een PrimaLuna DiaLogue versterker op ProAc D18 speakers
Echter blijkt deze combi klankmatig niet te geven wat ik ervan had verwacht.
Uiteindelijk mijn oude B&W speakers terug tevoorschijn gehaald en die klank gaat al meer de gewenste richting uit.
Voorlopig blijven de B&W speakers aangesloten, maar intussen wil ik rustig op zoek naar wat anders.
Hier vind je uitgebreide info m.b.t. luister ruimte enz .....
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=151095.100
http://www.pureforum.be/v3/viewtopic.php?f=9&t=1854

En toen bleef het stil .....  :-X
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

sultankat

De JMR's die ik gehoord heb vielen allemaal op door juist niet op te vallen. En dat is een compliment, want vaak wordt je getriggerd door een bepaald element in de weergave (bijv lekker hoog, strakke bas, upfront middengebied). Dat is bij JMR juist niet, lijkt daarom in eerste instantie wat saai qua sound, maar bij langer luisteren neemt de waardering aleen maar toe: geen luistermoeheid en balans. Mijn ervaring betreft de modellen vanaf ca jaar 2000.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

aws

Ja, zelf kijk ik ook naar de JMR speakers, ze zien er prima uit en schijnen volgens de reviews i.d.d. zeer muzikaal te klinken. Jammer dat er in NL minder interesse in is. Je komt ze dan ook maar weinig tegen.

KayaRahnee

Quote from: sultankat on September 27, 2015, 10:49:57
De JMR's die ik gehoord heb vielen allemaal op door juist niet op te vallen. En dat is een compliment, want vaak wordt je getriggerd door een bepaald element in de weergave (bijv lekker hoog, strakke bas, upfront middengebied). Dat is bij JMR juist niet, lijkt daarom in eerste instantie wat saai qua sound, maar bij langer luisteren neemt de waardering aleen maar toe: geen luistermoeheid en balans. Mijn ervaring betreft de modellen vanaf ca jaar 2000.

Goede beschrijving naar wat ik op zoek ben.
Misschien op goed geluk toch maar eens een Jean Maie Reynaud speakerpaar op de kop zien te tikken.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: aws on September 27, 2015, 11:53:46
Ja, zelf kijk ik ook naar de JMR speakers, ze zien er prima uit en schijnen volgens de reviews i.d.d. zeer muzikaal te klinken. Jammer dat er in NL minder interesse in is. Je komt ze dan ook maar weinig tegen.

Heb een paar dagen geleden mail verzonden naar Belram, invoerder van JMR voor de BeNeLux, ik ben benieuwd wat ze voor mij kunnen/willen betekenen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Mitch--

Een van de allermooiste combinaties die ik ooit heb gehoord is de JMR Emeraude op een 47 Labs Shigaraki en een 47 Labs Koma draaitafel met het nummer Fast Car van Tracy Chapman, man ik krijg nog steeds kippenvel als ik er aan terug denk!

Het blonk uit in totale muzikaliteit en viel inderdaad op door niet op te vallen en totaal te verwijden in het geluidsbeeld! Erg mooi, en zeker als je een set op de kop kan tikke voor een leuke prijs haal je echt muziek in huis

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

aws

Ja, die emeraude schijnt heel heel goed te zijn.