Verrassing van de eeuw: Connecties Microsoft en SCO

Started by Erik, March 13, 2004, 00:47:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

#25
Tjonge wat heftig hier  ;D

IBM
Paardrijden
Buurjongen
Garage
MS-DOS
Licenctie
Jat en vliegwerk(Laten inspireren door)
Marketing
Jat en vliegwerk(Laten inspireren door)
Internet wordt niks!
Jat en vliegwerk(Laten inspireren door)
MSN!  internet is niks!
Jat en vliegwerk(Laten inspireren door)
Internet is toch wel leuk!
Innovatie door inkopen
Jat en vliegwerk(Laten inspireren door)
Rechtzaken
Innovatie door inkopen
Rechtzaken
Nog een hoop rechtzaken
Nog meer omnder druk
een kat in het nauw maar met een hoop geld
eindelijk innovatie onder druk
.....
wordt vervolgd

En o wee als je mij een MS Basher noemt!


PS
MS Hardware is er  al een tijdje  ;)

Ik heb geen aandelen microsoft en werk er ook niet...
verder ken ik een hoop mensen die er  niet willen werken...ach lijkt mij juist leuk eens te kijken hoeveel van mijn vooroordelen kloppen  :)

Shorty

Blue-Eyes,

Blij te horen dat je misdaad ook afwijst  :D !
QuoteJe (lees hier: een ieder die zich aangesproken voelt) bent wel erg naief om te denken dat alles in de wereld netjes gaat
.
Geen idee hoe je erbij komt dat ik zou denken "dat alles in de wereld netjes gaat."

Quoteik geef alleen maar weer hoe het gaat, maak dat vaak genoeg mee
Dat heeft je dan kennelijk zo afgestompt dat je het onvolwassen vindt als iemand daar een opmerking over maakt. Dat is wel heel treurig.... :'( .

QuoteIk ben blij met NT4/2000/XP. Zitten veel goede dingen in, uiteraard ook slechte
Da's fijn, maar so what? Mijn opmerkingen gingen over het gedrag van de top van MS, niet over de kwaliteit van de software  - hoewel ik een vermoeden heb dat je niet de enige bent die die twee dingen door elkaar haalde.
Nu ja, ehhh, waar ging deze thread ook alweer over?  ;D

VrGr,

Bart J.

EdwinB

Quote from: Shorty on March 14, 2004, 13:02:32
Aha! Nu daagt het licht!
Het blijft een weerzinwekkend bedrijf, dat Microsoft. Jammer dat die grote rechtzaak een paar jaar geleden op niks is uitgelopen. Wat een schorem!  :P 't Is nog erger dan Albert Heijn  :-\ .

VrGr,

Bart J.


Shorty, bovenstaande uitspraak is negens op gebaseerd. Waarom is Microsoft een weerzinwekkend bedrijf? De "connecties" waar het in dit artikel over gaat is niets meer dan dat iemand bij MS iemand bij BayStar er op heeft gewezen dat SCO mogelijk een goede investering is. En om eerlijk te zijn is dit zeker niet zo'n gekke gedacht, mocht SCO z'n gelijk halen bij de rechter dan maak je vele malen je investering goed...

Alhoewel in de kop van het artikel wel de suggestie wordt gewekt dat MS geld in SCO heeft gestoken staat dit echter nergens, lees het artikel maar eens goed door.

EdwinB

Quote from: Scarp on March 14, 2004, 13:11:36
Dat Microsoft geldschieter was voor SCO werd al heel lang vermoed en het verbaast met niets uiteindelijk.

Dit staat dus nergens Scarp.  :)

Spacebass

EdwinB,

Waarom raakt dit alles jou zo?

Wat is jouw persoonlijke link met Microsoft?

EdwinB

#30
Quote from: Spacebass on March 15, 2004, 21:42:05
EdwinB,

Waarom raakt dit alles jou zo?

Wat is jouw persoonlijke link met Microsoft?

Ik probeer een discussie aan te wakkeren. Mensen zijn zo snel geneigd om met de populaire mening van het moment mee te gaan zonder zelf er eens van een afstand naar te kijken en hun eigen mening te vormen. Dit is een uitermate goed verbeeld  :)


Spacebass


Erik

Quote from: EdwinB on March 15, 2004, 21:52:05
Ik probeer een discussie aan te wakkeren. Mensen zijn zo snel geneigd om met de populaire mening van het moment mee te gaan zonder zelf er eens van een afstand naar te kijken en hun eigen mening te vormen. Dit is een uitermate goed verbeeld  :)

Wat een laf en slap gelul.
"Ik wil een discussie aanwakkeren"
En dat doe je door je met een discussie te bemoeien en meteen mensen zonder onderbouwing van jouw kant als zielige bashers te bestempelen. Vind je dat soms normaal?

"Er staat niets in dat stuk wat de verbintenis bevestigd"
Er staat wel degelijk dat er een verbinding is, er is weliswaar geen foto waarin een BG een zak geld geeft aan SCO. Maar er zijn meerdere manieren om geld van MS via via bij SCO te laten komen. Waarom denk je dat MS en SCO nu ineens niet willen reageren. Als ze niets te verbergen hebben kunnen ze toch netjes antwoord geven. Of zouden ze toch wat te verbergen hebben?

De haat jegens MS is heus niet zomaar ontstaan. McDonald is ook erg groot en die behoort toch echt niet de meest gehate bedrijven. MS heeft zich oa bezig gehouden met uitschakelen van alles (klein of groot) wat ze niet bevalt, door een leger advocaten ze af te sturen. Door het vele geld winnen ze doordat elke tegenpartij uitgeput raakt of geen geld meer heeft. Lindows is hun laatste voorbeeld.

Om tot de meest gehate bedrijf te behoren moet je echt je best doen. Mensen gaan heus niet zomaar iemand haten. MS heeft het allemaal aan zichzelf te danken. Opkopen of "uitschakelen" van concurentie, extreme prijsverhogingen. Patches uitbrengen om de software van concurenten "ineens" niet meer te laten werken. En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.

Werken jij of je ouders soms bij MS? Ik vind je onderbouwing tot nu toe meer emotioneel dan feitelijk. Maakt niet uit, maar zeg dat dan gewoon.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Shorty

EdwinB,

Mijn eerste post in deze thread ging over het verleden van Microsoft. Later heb ik uitgelegd dat mijn mening was gevormd op grond van de rechtzaken die tegen MS zijn gevoerd, en de boeken die over de praktijken van het bedrijf zijn volgeschreven.  Maar je neemt kennelijk de moeite niet om te lezen, want je denkt nu nog steeds dat die opmerkingen alleen gingen over dat bericht inzake SCO. Voor de zoveelste keer: niemand hier 'basht' Microsoft enkel en alleen op grond van dat (vooralsnog onbewezen) bericht over SCO. Helaas bewijst de geschiedenis nu eenmaal dat Microsoft voor dit soort manipulatie zijn hand niet omdraait.
Jammer dat dit alles nog steeds niet tot je is doorgedrongen. Wat dat betreft is behalve je verwijt dat wij 'de feiten' niet kennen ook je verwijt aan anderen dat ze geen afstand nemen wat merkwaardig.

Je beweert dat je een discussie wilt stimuleren. Maar je hebt nog geen enkele keer gereageerd op de zakelijke argumenten die hier steeds maar weer worden aangevoerd. Je blijft steeds hetzelfde melodietje herhalen: anderen kennen de feiten niet en vormen geen eigen mening. En dat doe je dan ook nog eens op een toon waar de honden geen brood van lusten. Op die manier gaan wij hier niet met elkaar om.

Ik heb hier geen zin meer in, ik kan mijn tijd leuker besteden.

VrGr,

Bart J.



Spacebass

#34
Las vandaag dat microsoft weer wat miljoentjes kan gaan betalen vanwege het overtreden van de europese mededingingswet  ^-^

Ok een deel van de emoties zal best een tikje overdreven zijn, maar ja, sommige zaken worden afgekocht (bijv Borland), sommige landen worden afgekocht (India) , tja en daar kan ook de microsoft liefhebber niet omheen...

Als ik het fout heb,corrigeer mij gerust ;)

Ik zou het enerzijds wel leuk vinden om bij microsoft te werken, zo dicht op het vuur, maar aan de andere kant, stel dat een complot situatie als in de Film Anti-Trust geschetst wordt waar zijn...tja....

Scarp


Spacebass

Idd Ze hebben wat jatwerk met iets van 120 miljoen dollar afgekocht ;D

een schijntje als je ziet wat het mogelijkerwijs gaat opleveren, mja ik dacht wel dat ze ook wat meer toegang gekregen hebben tot API's ed...

(kan ook iets meer zijn)

EdwinB

#37
Quote from: Erik on March 15, 2004, 22:57:45
...Door het vele geld winnen ze doordat elke tegenpartij uitgeput raakt of geen geld meer heeft. Lindows is hun laatste voorbeeld...

Erik, je hebt wel het slechtste voorbeeld gekozen wat je kan bedenken. Het Lindows verhaal heeft met het merkenrecht te maken. Een bedrijf moet zijn merknaam verdedigen. Doet het bedrijf dit niet dan verliest het zijn recht op de merknaam.

Spacebass, Anti-Trust vond ik een erg leuke film.  ;D

Spacebass

#38
QuoteSpacebass, Anti-Trust vond ik een erg leuke film.   

Ik ook, wacht op de blokker aanbieding  ;)  ;D

Oh ja, ik vind dat Lindows juist een beetje aangeeft hoe bang ze zijn geworden...Als je een goed product maakt hoef je niet bang zijn voor concurentie.

Ik merk wel dat de top van MS vaak achter de feiten aangelopen heeft, denk aan internet en de kracht van open source linux.

Door de schrik lijken ze zich krampachtig te verharden, en dat is juist olie op het vuur.

Innovatie is denk ik hun beste troef voor de toekomst, mijn hoop is dus een beetje dat .NET zo snel mogelijk gepoort kan worden naar Linux, zodat ik eindelijk een Linux PC kan gebruiken om redelijk OS onafhankelijk applicaties te schrijven.