Sonos vervangen

Started by FWK, August 30, 2015, 15:51:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kaakberg

Quote from: Rusher on August 30, 2015, 15:57:51
Een mooie second hand Linn Majik DS

dan ga je geen verschil horen; verbeelt ik me  :wub:

FWK

Quote from: Kerkhoffd on September  6, 2015, 11:08:21
^^

Er staan zelfs meerdere Linn's te koop aangeboden, ze zijn in overweging bij mij, maar het moet wel een duidelijke verbetering zijn tov de Sonos Ultimo.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

katwax

Quote from: FWK on September  6, 2015, 14:36:07
Er staan zelfs meerdere Linn's te koop aangeboden, ze zijn in overweging bij mij, maar het moet wel een duidelijke verbetering zijn tov de Sonos Ultimo.
Voor mij is het geen probleem om langs te komen met de Renew zodat je zelf kan waarnemen of het een verbetering is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Zodiac


Quote from: katwax on September  6, 2015, 15:00:58
Voor mij is het geen probleem om langs te komen met de Renew zodat je zelf kan waarnemen of het een verbetering is.
Doen!![emoji1]
En dan een goede review plaatsen[emoji106]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

FWK

Quote from: katwax on September  6, 2015, 15:00:58
Voor mij is het geen probleem om langs te komen met de Renew zodat je zelf kan waarnemen of het een verbetering is.

Dank voor het mooie aanbod, maar de Linn Renew ligt toch  boven het budget en is weer een fikse stap hoger dan de Majik waar ik vooral naar aan het kijken ben.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

katwax

Quote from: FWK on September  6, 2015, 16:53:54
Dank voor het mooie aanbod, maar de Linn Renew ligt toch  boven het budget en is weer een fikse stap hoger dan de Majik waar ik vooral naar aan het kijken ben.
De Renew is een hele stap vooruit tov de Majik, deze heb ik ook gehad en het verschil is zeer aanzienlijk.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kaakberg

Steamers zijn de nieuwe cdspelers en gaan die (lagere)prijzen ook volgen. meer waar voor je geld, maar geduld is een schone zaak; kwestie van langere adem. Of we het verschil echt horen of dat het wordt aangepraat is ook nog een kwestie.

Kingpin

Heb laatst een Moon Mind 180 gehoord, gevoed met een Teddy Pardo op een Metrum QUAD dac (met upgrade voeding) en dat totaalbeeld vond ik echt geweldig.
Heel mooi homogeen en grote dynamiek in de passages. Dit zou nog binnen je budget passen, nadeel is dan wel de hoeveelheid kastjes.
Anders idd een alles-in-1 nemen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

FWK

Quote from: Kingpin on September  7, 2015, 13:22:48
Heb laatst een Moon Mind 180 gehoord, gevoed met een Teddy Pardo op een Metrum QUAD dac (met upgrade voeding) en dat totaalbeeld vond ik echt geweldig.
Heel mooi homogeen en grote dynamiek in de passages. Dit zou nog binnen je budget passen, nadeel is dan wel de hoeveelheid kastjes.
Anders idd een alles-in-1 nemen.


Dank voor de tip, ik wil het aantal "kastjes" inderdaad zoveel mogelijk beperken, ook vanwege de WAF. ;)
Metrum DAC heb ik al eens gehad maar viel mij wat tegen, een beetje "dun" geluid.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Kingpin

Quote from: FWK on September  7, 2015, 13:29:56

Dank voor de tip, ik wil het aantal "kastjes" inderdaad zoveel mogelijk beperken, ook vanwege de WAF. ;)
Metrum DAC heb ik al eens gehad maar viel mij wat tegen, een beetje "dun" geluid.
Idd, dan beter een goede alles-in-1 renderer met dac.
Een Metrum "dun" kan ik mij niet in vinden, anyway als het maar goed matched.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

H&C Hifi

Past niet helemaal binnen je budget maar misschien een nieuwe NA-11s1 ?
Mocht je interesse hebben moet je maar even een PM sturen.

Gr,

Marcel

Zodiac

 Ik zou die Sonos M.U. lekker houden. Volgens mij is er weinig in die prijsklasse (of die er ruim boven) die de prijs-kwaliteit-bruikbaarheid-gemak-veelzijdigheid verhouding van Sonos kan overtreffen. Wat is de toegevoegde waarde van een Linn streamer bijvoorbeeld? Sorry....ik zie het niet geloof ik?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kerkhoffd

Speelt ook 24 bit bestanden bijvoorbeeld. Geen discussie of dat beter klinkt, maar de weigering van ieder Sonos apparaat om die bestanden af te spelen vond ik knap irritant.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Zodiac

#38
Quote from: Kerkhoffd on September 11, 2015, 20:18:16
Speelt ook 24 bit bestanden bijvoorbeeld. Geen discussie of dat beter klinkt, maar de weigering van ieder Sonos apparaat om die bestanden af te spelen vond ik knap irritant.
Dat is inderdaad irritant!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

paaj

Wat is het doel van de upgrade? Beter geluid of een andere gebruiks ervaring?

Roon software met een Meridian MS200 is een interessante weinig-kasties-bij-de-installatie optie. En binnenkort mogelijk andere HiFi merken als streamer voor Roon. Echt een programma dat je eens zou moeten proberen, gaat veel dieper dan welke DLNA/UPnP streamer dan ook.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

FWK

Quote from: paaj on September 11, 2015, 23:37:10
Wat is het doel van de upgrade? Beter geluid of een andere gebruiks ervaring?

Roon software met een Meridian MS200 is een interessante weinig-kasties-bij-de-installatie optie. En binnenkort mogelijk andere HiFi merken als streamer voor Roon. Echt een programma dat je eens zou moeten proberen, gaat veel dieper dan welke DLNA/UPnP streamer dan ook.

Doel van de upgrade is een beter geluid, de gebruikservaring van de Sonos is perfect.
Het moet een echte geluids verbetering opleveren, of dit gaat passen in het budget weet ik niet, dat maakt de zoektocht ook interressant.
Ik ga de Roon zeker volgen en proberen te beluisteren, dank voor de tip.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Zodiac

Ik lees aandachtig mee. Zit in dezelfde situatie met n Sonos M.U.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Xstream

#42
Ik heb toch (ook op dit forum) heel veel vergelijkende reviews gelezen van audiofielen die eigenlijk aantonen dat er nagenoeg geen verschil zit in welke streamer je hebt (even ervan uitgaande dat je de ingebouwde dac niet gebruikt).
De verschillen zitten dan echt meer in de voeding en overige apparatuur.

Ik heb inmiddels ook al een stuk of 5 stream apparaten gehad, maar qua geluid geen verschil kunnen waarnemen. Wel verschil in DAC's en betere voeding.
Qua bedieningsgemak is er geen betere als Sonos. Qua connect mogelijkheden en bestandsondersteuning wel wat beperkingen. Dus dat laatste kan ook nog meewegen. Dat is voor mij de reden geweest om voor Bluesound te kiezen als streamer. Maar dan lever je wel weer in op de kwaliteit software en gemak. (Wel vind ik de BS DAC beter klinken dan die van Sonos, maar die gebruik ik toch niet ivm gebruik externe DAC).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Zodiac


Quote from: Xstream on September 12, 2015, 13:57:36
Ik heb toch (ook op dit forum) heel veel vergelijkende reviews gelezen van audiofielen die eigenlijk aantonen dat er nagenoeg geen verschil zit in welke streamer je hebt (even ervan uitgaande dat je de ingebouwde dac niet gebruikt).
De verschillen zitten dan echt meer in de voeding en overige apparatuur.

Ik heb inmiddels ook al een stuk of 5 stream apparaten gehad, maar qua geluid geen verschil kunnen waarnemen. Wel verschil in DAC's en betere voeding.
Qua bedieningsgemak is er geen betere als Sonos. Qua connect mogelijkheden en bestandsondersteuning wel wat beperkingen. Dus dat laatste kan ook nog meewegen. Dat is voor mij de reden geweest om voor Bluesound te kiezen als streamer. Maar dan lever je wel weer in op de kwaliteit software en gemak. (Wel vind ik de BS DAC beter klinken dan die van Sonos, maar die gebruik ik toch niet ivm gebruik externe DAC).
Goeie post!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Xander32

#44
Ik heb daar andere ervaringen. Een jaar geleden heb ik een Aurender mogen beluisteren en die speelde echt hemels, een heel vloeiend, analoog geluid (via Devialet dac/versterker op B&W805 Diamond's). Dat was ik nog niet eerder tegengekomen met een streamer/ renderer.

Die ervaring deed zich een half jaar terug wederom voor met een Aurender. Dit maal op Exposure componenten en AP ls.

Die wijze van vloeiend en analoog geluid weergeven, ken ik enkel van vinyl via een mooie dt.
Heel muzikaal, heel erg lekker.




Quote from: Xstream on September 12, 2015, 13:57:36
Ik heb toch (ook op dit forum) heel veel vergelijkende reviews gelezen van audiofielen die eigenlijk aantonen dat er nagenoeg geen verschil zit in welke streamer je hebt (even ervan uitgaande dat je de ingebouwde dac niet gebruikt).
De verschillen zitten dan echt meer in de voeding en overige apparatuur.

Ik heb inmiddels ook al een stuk of 5 stream apparaten gehad, maar qua geluid geen verschil kunnen waarnemen. Wel verschil in DAC's en betere voeding.
Qua bedieningsgemak is er geen betere als Sonos. Qua connect mogelijkheden en bestandsondersteuning wel wat beperkingen. Dus dat laatste kan ook nog meewegen. Dat is voor mij de reden geweest om voor Bluesound te kiezen als streamer. Maar dan lever je wel weer in op de kwaliteit software en gemak. (Wel vind ik de BS DAC beter klinken dan die van Sonos, maar die gebruik ik toch niet ivm gebruik externe DAC).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Zodiac


Quote from: Xander32 on September 12, 2015, 15:48:45
Ik heb daar andere ervaringen. Een jaar geleden heb ik een Aurender mogen beluisteren en die speelde echt hemels, een heel vloeiend, analoog geluid (via Devialet dac/versterker op B&W805 Diamond's). Dat was ik nog niet eerder tegengekomen met een streamer/ renderer.

Die ervaring deed zich een half jaar terug wederom voor met een Aurender. Dit maal op Exposure componenten en AP ls.

Die wijze van vloeiend en analoog geluid weergeven, ken ik enkel van vinyl via een mooie dt.
Heel muzikaal, heel erg lekker.
Dan praat je denk ik wel over de "eredivisie". Wat kostte die?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Xander32

Volgens mij €2800,-

Quote from: Zodiac on September 12, 2015, 16:28:21
Dan praat je denk ik wel over de "eredivisie". Wat kostte die?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kerkhoffd

Aurender klinkt prachtig. Zijn echter alleen renderers, dus daar moet nog een DAC bij uit dezelfde eredivisie. Met Devialet heb je dat rprobleem een stuk minder de DAC die daarin zit volgens mij ok van hoge klasse. Zou die combinatie hier thuis ook wel eens willen horen. Tot nu toe alleen bij de dealer gehoord en daar was die mij ook al opgevallen. Eerst maar weer eens sparen ....
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

kathos

indien je al laptop/MAC/PC/NAS... in de nabijheid van de versterker staan hebt of kan plaatsen, is een DAC van prijsklasse 1500 euro dan geen optie?
Software (audirvana, foobar2000, roon,...) afhankelijk van wat je al hebt, en je bent vertrokken :-)

Misschien heb je meer voor je geld als je een DAC van 1500 koopt dan een streamer (met ingebouwde DAC) van 1500...

Mijn idee :-)
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

Zodiac

#49
^^ Mijn ervaring is dat dit prima kan werken, maar n PC,  zeker als die op windows draait,  is dan vaak wel n hele instabiele schakel ivm vastlopers en zo, waar zo'n Sonos apparaatje NOOIT vastloopt.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *