Korte vraag installatie midrange speaker unit

Started by eduard, July 25, 2015, 22:31:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Al
ik heb een upgrade kit ontvangen voor mijn floating synthese 2 speakers zodat ik oa de midrange units kan vervangen.
Alleen ik kom er niet helemaal uit de handleiding.
Heb net ook de Engelse handleiding gelezen en die is iets anders dan de Nederlandse.

Ik heb ondertussen de oude midrange verwijderd en wil de nieuwe gaan plaatsen.
Nu staat er in de handleiding dat ik kit moet aanbrengen op de rand van de unit.
Zie foto's voor de unit en de strook montage kit.
Ik denk zelf dat ik de strook montage kit moet aanbrengen op de platte rand naast de schroef gaatjes. Zie laatste foto
Wat denken jullie. Ik zou graag morgen verder willen gaan met de installatie.
De leverancier reageert helaas erg slecht op de mail. Vandaar ik het via jullie probeer.

Korte aanvulling de handleiding heeft ook een deel in het Engels.
hier staat.   fix the assembling kit at the border of the midrange opening.

Ik denk dus nu dat ik de kit rondom aan de binnenkant van de opening van de speaker moet aanbrengen en niet op de unit zelf.

Wat zijn jullie ideeën.

Eduard

Dirk

de bedoeling is dat je die seal/kit aanbrengt op de hele rand vd "pijp" waar je de driver in monteert, zodat deze een zo luchtdicht mogelijk geheel vormt.

als je alleen 4 stukjes rechtdoor gaat plakken waar je ze nu ff los hebt gelegd, gaat dat imo niet het gewenste resultaat geven, maar aangezien zo'n tochtstrip (want dat is het eigenlijk) best wel flexibel is, zou je hem ook wel dat rond gat moeten kunnen laten volgen (desnoods met wat insnijdingen aan de binnenrand)

succes met de upgrade  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

knubbe

Inderdaad op het platte stuk waar ook de gaten zitten.
Over de gaten plakken en nadien even doorprikken voor de schroeven.

Is om de speaker luchtdicht af te sluiten.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

eduard

#3
Hoi Dynky.
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik vond net de engels vertaling van de handleiding en deze komt meer overheen met wat jij schrijft en lijkt me eigenlijk ook duidelijker.

Ik had net het volgende aangevuld in mijn post
fix the assembling kit at the border of the midrange opening.

Ik denk dus nu dat ik de kit rondom aan de binnenkant van de opening van de speaker moet aanbrengen en niet op de unit zelf.

Nogmaals bedankt.

Hoi Knubbe nu maak je met toch weer aan het twijfelen ik dacht nu dat de kit aan de binnenkant van de opening moet.

Zie foto

eduard

Dirk

of je het nu aan de kant van de kast/opening of op de driver/gasket zelf aanbrengt maakt niet zo uit, zolang het eindresultaat maar een luchtdichte afsluiting is  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eduard

#5
Hoi Dynky zou je nog even naar mij reactie hierboven willen kijken. Ik dacht het gevonden te hebben dat het in de binnen ring moest zie voorbeeld foto hierboven. Daar zat ook silicone kit ofzo.

knubbe

Quote from: Dynky on July 25, 2015, 23:10:16
of je het nu aan de kant van de kast/opening of op de driver/gasket zelf aanbrengt maakt niet zo uit, zolang het eindresultaat maar een luchtdichte afsluiting is  ;)

Maar zo op de laatste foto is het niet goed.
Daar zit de tochtstrip namelijk gedraaid en heeft deze weinig functie.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

eduard

Bedankt Knubbe
Dan ben ik er bijna uit zie nu deze foto. ik moet dus de vlakke opening waar ook de schroefgaten zitten bedekken.

Mvgr
Eduard

Interficior

Quote from: eduard on July 25, 2015, 23:26:21
Bedankt Knubbe
Dan ben ik er bijna uit zie nu deze foto. ik moet dus de vlakke opening waar ook de schroefgaten zitten bedekken.

Mvgr
Eduard

Exact. :)
Take it or lease it

eduard

Iedereen hartelijk bedankt.
Heeft wat zweet en veel zuchten gekost maar de middetoners zijn vervangen en er zitten ook nieuwe foam covers op de mid en tweeter.

En ze doen het nog ook :)

Eduard

Dirk

ik doe het ook terug (was gisteren al offline bij je laatste vraag ;))

blij te lezen dat het gelukt is  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea