Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

rayman007

#3500
Hier pas een groot schrikmoment. Tv meubel is wit en kennelijk had de zon daarom geschenen en gerefelcteerd op de tv..... Normaal altijd de screens dicht om direct zonlicht te vermijden nu even niet want scheen niet direct op de TV...
Na een handmatige pixel refresh was het weg maar toch....




Had laatste ook nog op internet eentje gezien waar je de luxaflex inzag...





A3-D

Kogel is door de kerk, mijn 55E6V is via een RMA ingeruild met een credit via LG en daarvoor in de plaats komt de 65C16

Ben benieuwd of de (beeld)kwaliteit heel veel veranderd is ten opzichte van 2016 en vermoed dat komende week de oude wordt opgehaald en de nieuwe wordt afgeleverd.

skyfox

Ik ben wel benieuwd of je verschillen ervaart. Ik had vorig jaar lente een issue met mijn b6v en toen kon het scherm nog vervangen worden. Ik begreep toen wel dat de voorraad reserveschermen klein was. Veel plezier met je nieuwe tv in ieder geval!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Tabcam

Quote from: A3-D on March 19, 2021, 21:46:08
Kogel is door de kerk, mijn 55E6V is via een RMA ingeruild met een credit via LG en daarvoor in de plaats komt de 65C16

Ben benieuwd of de (beeld)kwaliteit heel veel veranderd is ten opzichte van 2016 en vermoed dat komende week de oude wordt opgehaald en de nieuwe wordt afgeleverd.

Quote from: skyfox on March 20, 2021, 00:47:38
Ik ben wel benieuwd of je verschillen ervaart. Ik had vorig jaar lente een issue met mijn b6v en toen kon het scherm nog vervangen worden. Ik begreep toen wel dat de voorraad reserveschermen klein was. Veel plezier met je nieuwe tv in ieder geval!


Al eerder mijn ervaring gedeeld in deze thread

Quote from: TabCam on February  1, 2021, 21:16:44
Ik merkte wel een groter verschil dan ik  had verwacht met de overstap naar de CX. Goed opletten op de instellingen, die werken net anders, die van de EF950V vond ik iets intuïtiever maar ben nu wel gewend.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Driven2Shine

Quote from: A3-D on March 19, 2021, 21:46:08
Kogel is door de kerk, mijn 55E6V is via een RMA ingeruild met een credit via LG en daarvoor in de plaats komt de 65C16

Ben benieuwd of de (beeld)kwaliteit heel veel veranderd is ten opzichte van 2016 en vermoed dat komende week de oude wordt opgehaald en de nieuwe wordt afgeleverd.
Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
Onze 55E6V via Smits is nu ook flink ingebrand maar heeft niet die vlek in het midden.
Gekocht toen ze beschikbaar kwamen voor slechts €4500

Wij twijfelen al langer om naar een 65" CX te upgraden maar het ontbreekt nog even aan financiën :)

A3-D

Quote from: Driven2Shine on March 20, 2021, 10:28:06
Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

Gewoon melden bij de winkel waar je hem gekocht hebt. De tv heeft volgens de Uneto/VNI lijst een economische levensduur van 60 maanden. Als je dus nog binnen die tijd ben dan kom je via LG voor een credit in aanmerking nadat een reparateur langs is geweest om de schade vast te stellen.

Driven2Shine

Vandaag contact gehad met Smits en die vertelde eigenlijk dat er na 4,5 jaar vrij weinig gedaan kan worden omdat we al zo dicht op de 60 maanden zitten.
Het had ook weinig zin om LG hiervoor in te schakelen omdat er toch geen panelen meer beschikbaar zijn werd mij verteld en reparatie te kostbaar zou zijn vergeleken met een nieuw toestel.

Wel willen ze kijken of er iets extra`s gedaan kan worden bij aanschaf van een nieuw toestel en hier heb ik aankomende dinsdag een afspraak voor gemaakt.

eduard

Quote from: Driven2Shine on March 21, 2021, 13:50:00
Vandaag contact gehad met Smits en die vertelde eigenlijk dat er na 4,5 jaar vrij weinig gedaan kan worden omdat we al zo dicht op de 60 maanden zitten.
Het had ook weinig zin om LG hiervoor in te schakelen omdat er toch geen panelen meer beschikbaar zijn werd mij verteld en reparatie te kostbaar zou zijn vergeleken met een nieuw toestel.

Wel willen ze kijken of er iets extra`s gedaan kan worden bij aanschaf van een nieuw toestel en hier heb ik aankomende dinsdag een afspraak voor gemaakt.

Geen idee of het nu heeft maar misschien kan je zelf nog even contact opnemen met LG.

Driven2Shine

Ik wacht eerst even af waar ze mee gaan komen dinsdag en kan dan altijd nog LG in gaan schakelen.
Ben wel met ze eens dat we inderdaad een half jaar vanaf de 60 maanden zitten dus wat dat betreft is het beestje inderdaad bijna op.

Tabcam

Quote from: Driven2Shine on March 21, 2021, 13:58:46
Ik wacht eerst even af waar ze mee gaan komen dinsdag en kan dan altijd nog LG in gaan schakelen.
Ben wel met ze eens dat we inderdaad een half jaar vanaf de 60 maanden zitten dus wat dat betreft is het beestje inderdaad bijna op.
Hmmm. Klinkt meer als "planned obsolesce". Mijn vorige Sony was nog in keurige staat na 6 jaar dienst maar geen 4k en de Sony Trinitron daarvoor heeft de 18 jaar gehaald waarna hij wel gerepareerd kon worden maar ik op een flatscreen ben overgegaan.

Dat de economische afschrijving op 60 maanden zit snap ik wel.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tinus_

#3510
Quote from: Driven2Shine on March 21, 2021, 13:50:00
Vandaag contact gehad met Smits en die vertelde eigenlijk dat er na 4,5 jaar vrij weinig gedaan kan worden omdat we al zo dicht op de 60 maanden zitten.
Het had ook weinig zin om LG hiervoor in te schakelen omdat er toch geen panelen meer beschikbaar zijn werd mij verteld en reparatie te kostbaar zou zijn vergeleken met een nieuw toestel.

Wel willen ze kijken of er iets extra`s gedaan kan worden bij aanschaf van een nieuw toestel en hier heb ik aankomende dinsdag een afspraak voor gemaakt.
Ik zou maar even terug bellen naar Smits als ik jou was.  ;)
Je hebt een economische levensduur van 72 maanden en geen 60. Toestellen <1k is 60 maanden.
Je economische levensduur, uitgaande van 4.5 jaar, is nog 18 maanden. We doen 18x 62.50 = €1125.-

Wel uitgaande dat je panel echt defect is en niet meer leverbaar is.
Rebuilding my HT

A3-D

Klopt inderdaad, ik gaf 60 maanden aan maar dat moest 72 maanden zijn.

Hier is de lijst: https://www.technieknederland.nl/cms/streambin.aspx?documentid=55615

Driven2Shine

Had de lijst gister inderdaad gevonden. Ik neem dat mee morgen in het gesprek met Smits.
Thanks en ik hou je op de hoogte.

Driven2Shine

#3513
Vanmorgen op bezoek geweest bij Smits en er waren 2 opties wat betreft het ingebrande scherm.

Optie 1:
Ter reparatie aanbieden bij LG en daar zou een bedrag tussen de 800 en 1300 euro uitkomen voor reparatie. Maar reparatie is niet mogelijk aangezien er geen 55E6 schermen meer beschikbaar zijn.
Die kosten zou ik eerst moeten betalen en laten repareren en dan gaat LG bekijken of het onder garantie / coulance valt en word het bedrag in mindering gebracht op een nieuw toestel.

Optie 2:
Strakke prijs maken voor een nieuwe tv (mijn oog viel op de 65C1 want de meerprijs van 1000 euro voor een Sony 65A90J word me teveel).
Prijs die hij gemaakt heeft was ok maar dat is ook de prijs waarschijnlijk die winkels met enkele maanden gaan hanteren. 20% korting werd mij gegeven.

Wat betreft optie 1 geloof ik niet dat het zo werkt dat ik eerst moet gaan betalen voordat LG eventueel een bedrag ter beschikking stelt voor een nieuw toestel.
Ik ga maar eens uitvogelen hoe ik LG kan benaderen en dit euvel even voorleggen.

De 65C1 is wel heel erg mooi vergeleken met mijn oude 55E6V :wub:

Edit:
Ondertussen contact opgenomen met LG en inderdaad werkt het niet zo als Smits beweerde.
Ik ga nu foto`s etc toesturen zodat ze het kunnen beoordelen en dan word er een monteur langs gestuurd om te beoordelen of het vervangen of repareren word en zal hij mij een prijsopgave geven.
In het geval van vervanging word na goedkeuring van LG de winkel waar ik het toestel heb aangeschaft op de hoogte gesteld met de economische waarde en dat word dan in mindering gebracht op een nieuw toestel.

Corne H

Denk je niet dat de economische waarde lager is dan die 20%?

Tinus_

Wat een onzin verhaal zeg m.b.t. optie 1.



Rebuilding my HT

A3-D

#3516
Optie 1 lijkt me ook niet helemaal correct en vraag me of of het qua communicatie wel helemaal goed is overgekomen.

Het klopt dat je eerst een reparateur langs moet laten komen, daarvoor geeft Smits of LG de opdracht (die kosten dien je overigens wel zelf te betalen). Dan wordt naar aanleiding van dat bezoek een rapport gestuurd naar LG en zullen ze, indien je daarvoor in aanmerking komt, een creditering aanbieden aan de desbetreffende dealer (in jouw geval Smits).

Ik ben uiteindelijk akkoord gegaan met een aanbod van mijn dealer na de creditering van mijn 55E6V en aankomende maandag wordt hij vervangen door een gloednieuwe 65C1  :clapping:


GH

#3517
Quote from: Driven2Shine on March 23, 2021, 11:34:32
Ondertussen contact opgenomen met LG en inderdaad werkt het niet zo als Smits beweerde.
Ik ga nu foto`s etc toesturen zodat ze het kunnen beoordelen en dan word er een monteur langs gestuurd om te beoordelen of het vervangen of repareren word en zal hij mij een prijsopgave geven.
In het geval van vervanging word na goedkeuring van LG de winkel waar ik het toestel heb aangeschaft op de hoogte gesteld met de economische waarde en dat word dan in mindering gebracht op een nieuw toestel.

Uiteindelijk is het wel Smits die je de garantie moet gaan geven.... contact met LG is leuk net zoals een prijsopgave van een monteur, maar uiteindelijk betaald Smits.
Iets om rekening mee te houden en geen dingen buiten hen om te doen.

Driven2Shine

Quote from: Corne H on March 23, 2021, 13:45:08
Denk je niet dat de economische waarde lager is dan die 20%?

Nee dat denk ik niet.
Toestel was 4500 euro bij aanschaf maar na 500 euro inruil voor het oude toestel bleef er 4000 euro over.
Delen we 4000 euro door 72 maanden is de uitkomst € 55,55 per maand en er zijn nog 20 resterende maanden over maal € 55,55 = ongeveer € 1000 maar eigenlijk dien ik de inruil ook mee te rekenen.
Het zal niet helemaal zo berekend worden maar iets meer dan € 500 moet het toestel zeker nog wel waard zijn.

Quote from: A3-D on March 23, 2021, 14:00:56
Optie 1 lijkt me ook niet helemaal correct en vraag me of of het qua communicatie wel helemaal goed is overgekomen.

Het klopt dat je eerst een reparateur langs moet laten komen, daarvoor geeft Smits of LG de opdracht (die kosten dien je overigens wel zelf te betalen). Dan wordt naar aanleiding van dat bezoek een rapport gestuurd naar LG en zullen ze, indien je daarvoor in aanmerking komt, een creditering aanbieden aan de desbetreffende dealer (in jouw geval Smits).

Ik ben uiteindelijk akkoord gegaan met een aanbod van mijn dealer na de creditering van mijn 55E6V en aankomende maandag wordt hij vervangen door een gloednieuwe 65C1  :clapping:

Zo werd het mij wel verteld helaas vanmorgen en had zelf ook al zoiets van dat klopt niet helemaal volgens mij.
Het is in gang gezet via LG en die komen er zo snel mogelijk bij mij op terug.
Mocht een en ander uiteindelijk lukken ga ik ook voor de 65C1 want de extra lichtopbrengst van de Gallery uitvoering hoeft niet zo van mij.


Quote from: GH on March 23, 2021, 14:41:08
Uiteindelijk is het wel Smits die je de garantie moet gaan geven.... contact met LG is leuk net zoals een prijsopgave van een monteur, maar uiteindelijk betaald Smits.
Iets om rekening mee te houden en geen dingen buiten hen om te doen.

Klopt helemaal maar of het nu via de winkel of direct via LG gaat maakte geen verschil vertelde de LG medewerker mij. Vandaar dat ik vanmorgen even binnen ben gegaan nadat ik daarvoor een afspraak heb gemaakt.
Foto`s etc zijn gestuurd naar LG en zijn toegevoegd aan mijn dossier. Zodra LG heeft besloten dat er een monteur gaat komen kijken naar het toestel maken we direct een afspraak.

Mocht het toestel gerepareerd kunnen worden krijg ik daarvan een prijsopgave.
Is het paneel niet meer verkrijgbaar word er een prijs opgesteld wat het toestel nog waard is en dat word gecommuniceerd richting Smits en zodra ik een nieuw toestel aanschaf word dat bedrag in mindering gebracht via Smits.
Zo vertelde de LG medewerker mij dat vanmorgen aan de telefoon.

Ondertussen heb ik Smits hier ook van op de hoogte gesteld dus we wachten het af.

GH

Quote from: Driven2Shine on March 23, 2021, 15:18:20
Ondertussen heb ik Smits hier ook van op de hoogte gesteld dus we wachten het af.
Dat is de verstandige oplossing..... wat LG aangeeft zal best kloppen maar je hebt er formeel niets aan.

Tinus_

Quote from: Driven2Shine on March 23, 2021, 15:18:20
Nee dat denk ik niet.
Toestel was 4500 euro bij aanschaf maar na 500 euro inruil voor het oude toestel bleef er 4000 euro over.
Delen we 4000 euro door 72 maanden is de uitkomst € 55,55 per maand en er zijn nog 20 resterende maanden over maal € 55,55 = ongeveer € 1000 maar eigenlijk dien ik de inruil ook mee te rekenen.
Het zal niet helemaal zo berekend worden maar iets meer dan € 500 moet het toestel zeker nog wel waard zijn.
De restwaarde is hetgeen waar je recht op hebt.
Smits krijgt een gedeelte gecrediteerd door LG (inkoop) en jij hebt recht op verkoopwaarde.
Zelfs de inruil van je vorige toestel zouden ze er nog niet af mogen halen, je hebt tenslotte €500.- aanbetaald als waarde.
Rebuilding my HT

blue-eyes

De LG OLED is nog steeds de beste OLED tv?
Geen flirts met bijv. Sony?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tabcam

Volgens mij is LG wel de beste prijs/prestatie. Beste algemeen, dan zou ik eerder richting de Panasonics kijken, bv. de GZ2000 :worship:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richard70…

Quote from: A3-D on March 23, 2021, 14:00:56
Optie 1 lijkt me ook niet helemaal correct en vraag me of of het qua communicatie wel helemaal goed is overgekomen.

Het klopt dat je eerst een reparateur langs moet laten komen, daarvoor geeft Smits of LG de opdracht (die kosten dien je overigens wel zelf te betalen). Dan wordt naar aanleiding van dat bezoek een rapport gestuurd naar LG en zullen ze, indien je daarvoor in aanmerking komt, een creditering aanbieden aan de desbetreffende dealer (in jouw geval Smits).

Ik ben uiteindelijk akkoord gegaan met een aanbod van mijn dealer na de creditering van mijn 55E6V en aankomende maandag wordt hij vervangen door een gloednieuwe 65C1  :clapping:

Deze is vanochtend bij mij afgeleverd. Echt een mooi scherm, prima beeld, en ook weer een stapje beter als mijn E6 die ik hiervoor had.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Tinus_

Rebuilding my HT