Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

bigbro

Quote from: road rebel on March  8, 2017, 15:55:28
Ik vermoed dat de vraag komt of je de ingebouwde mediaspeler functie van de LG kan gebruiken om een externe mediaspeler te vervangen.

Er is wel iemand die in het verleden op het HTforum beweerde dat zijn Loewe dat kon. Misschien eens opzoeken hoe dat nu precies zat wat via HDMI ARC ben je tegenwoordig nog steeds beperkt tot niet HD-surround formats.
Je bedoelt met ' ingebouwde mediaspeler'  de apps en toegang tot internet neem ik aan? Of heb ik iets gemist?

bigbro

Quote from: bigbro on March  8, 2017, 16:00:43
Je bedoelt met ' ingebouwde mediaspeler'  de apps en toegang tot internet neem ik aan? Of heb ik iets gemist?
of doel je op bijvoorbeeld het afspelen van video via een USB stick?

road rebel

In sé maakt dat niet uit, dus beide   :thumbs-up:

road rebel

#2253
Dit is dus de post die spreekt over een TV die de HD surround formats ondersteunt:

Quote from: fietser on June 28, 2016, 12:25:03
Ik krijg bij Spmc geen DTS(hd) signaal over mijn surround. Mkv's met dd5.1 gaan prima. Mkv's met alleen DTS worden als stereo weergegeven. Heb volgens mij alle combi's in de systeem instellingen gehad. Android IEC/Raw passthrough etc. Als ik DTS(HD) selecteer stotterd het beeld (processor probleem?). Mijn receiver kan wel DTS(hd) aan. Iemand een tip? Gebruikte receiver is ingebouwd in mijn tv (Loewe).

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=151563.msg2942367#msg2942367

Echter behalve een link van botman hifi kon ik nergens iets terugvinden over Dolby True HD en DTS HD MA die -al zouden ze door een TV gedecodeerd kunnen worden- ook eruit krijgt op een of andere manier (in LPCM bijvoorbeeld).

"We are the first manufacturer in the world to have integrated a 5.1 audio decoder with Dolby Digital and DTS, eliminating the need for an external A/V receiver in the living room" explains Loewe audio engineer Alfred Hassaoui.

Overigens bood B&O al jaren een dolby digital (en later DTS) decoder module.

bask04

#2254
De vraag komt vanwege het volgende.

Ik ben opzoek naar een mediaplayer, en aangezien mijn A/V Receiver geen 4k 60HZ ondersteunt
was mijn vraag op ik dan de audio via mijn 950V kon laten lopen naar de Anthem toe.

Dit heb ik ook moeten doen met mijn PS4 Pro aangezien die het ook niet deed via de anthem.
Maar als blijkt dat ik nu ook al niet alle audio formaten bij de anthem krijg omdat dit niet gaat via de tv.
En ook niet via optisch dan ga ik toch echt nadenken over een andere a/v receiver helaas

road rebel

#2255
Dat klopt, vanwege de huidige implementatie van HDMI moet jouw receiver steeds de laatste versie aan boord hebben als je wilt genieten van de laatste video evoluties tussen bron en weergever en ook nog eens loseless surround formaten wilt genieten. Zie ook mijn post hierover in de HDMI 2.1 topic.

bask04

Het is gewoon net als de rest van de hele wereld.
Het gaat allemaal om dat vuile k.t geld.
Maffia is het.

blue-eyes

Tjonge. Gelukkig zit jij zelf ook zo in elkaar. Anders zou iedereen genoegen nemen met minimum loon ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bask04

Quote from: Blue-Eyes on March  9, 2017, 13:44:45
Tjonge. Gelukkig zit jij zelf ook zo in elkaar. Anders zou iedereen genoegen nemen met minimum loon ;)

Dat verdien ik nog geen eens


W.Otter

geld.. maffia..

misschien heb je iets te snel een besluit gemaakt bij het kopen van een set, en hierbij niet meegenomen dat je ultraHD tv niet werkt (naar behoren) op je Anthem..
de Anthem is een geweldige machine maar omslachtig in het gebruik met een uhd tv. Deze heeft gewoon niet de laatste hardware aan boord om van een 4K plaatje te genieten.

de bottleneck is dus je receiver hoewel dit een prima apparaat is lijkt het me niet de bedoeling om alles dubbel aan te sluiten, zowel geluid als hmdi2.0.

wat kun je nog krijgen voor de Anthem? misschien kun je deze 1 op 1 inruilen/verkopen en er een receiver met 4k voor terugkopen? dan heb je de rompslomp aan kabels en switchen niet meer..

lever je iets in qua geluid? misschien.. maar als je nu niet kan genieten van HD audio formaten als DTS-HD en Dolby trueHD dan gaat die vlieger sowieso niet op.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Richard70…

Quote from: bask04 on March  9, 2017, 21:59:04
Dat verdien ik nog geen eens

Met een Rythmik, LG oled en Anthem zit je volgens mij niet gelijk op het niveau van een bijstandsmoedertje.
Dus als je verschoond wilt blijven van dit gedoe zoals hdmi upgrades, koop dan zoiets als een sonos, zoniet dan niet janken en roepen dat de wereld slecht in elkaar zit ;)
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

HJ

Quote from: rdebruin on March 10, 2017, 14:51:06
Met een Rythmik, LG oled en Anthem zit je volgens mij niet gelijk op het niveau van een bijstandsmoedertje.
Dus als je verschoond wilt blijven van dit gedoe zoals hdmi upgrades, koop dan zoiets als een sonos, zoniet dan niet janken en roepen dat de wereld slecht in elkaar zit ;)
Ook sonos gaat dit ooit krijgen [emoji4]
Alle componenten die via hdmi werken krijgen hier mee te maken.
Optie, laat de nieuwste formaten aan je voorbij gaan en kies voor stereo of DD/DTS 5.1 en je kan nog ff gaan zonder upgrades  (denk ik)

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Richard70…

Quote from: Snutchz on March 10, 2017, 15:44:54


Patience is saai, en voor mensen zonder budget ;) Je kunt altijd blijven wachten, ik ben blij dat ik mijn zwart/wit tv kwijt ben :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Snutchz

Quote from: rdebruin on March 10, 2017, 15:48:15
Ik ben blij dat ik mijn zwart/wit tv kwijt ben :D
Zeg ook ik heb zo mijn limits ;D
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

bigbro

met een zwart/wit tv is calibreren erg goedkoop :)

road rebel

Colour is soooo overrated!


Zwart-wit, in een tijd waar mensen nog echt iets overhadden voor een goede immersie:



Tegenwoordig zitten mensen op een zielige 3-4m van hun TV, en dan klagen dat die niet groot genoeg is... phuh!

IMWhizzle

Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

Martijnst1990

Pff, 4,5K voor de goedkoopste 65"  ??? Had toch de hoop gehad dat OLED is wat goedkoper ging worden.. Nou weet ik niet wat de 2016 modellen kostten bij de launch.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Lucky.L

De G serie 7000 euro,volgens mij was dat vorig jaar ook!
Dus de prijzen gaan nog niet echt zakken!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Snutchz



    OLED55B7 (55-inch): 2799 Euro

Niet verkeerd .. dat bedrag was ik in 2007 kwijt aan de PDP-427XA :clapping:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Raymen

de 65e6 kostte in het begin 6500 euro
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Moondust

Quote from: IMWhizzle on March 11, 2017, 11:38:34
De prijzen zijn uitgelekt van de nieuwe modellen:

https://www.homecinemamagazine.nl/2017/03/prijzen-lg-2017-oled-tvs-en-ultra-hd-blu-ray-speler-duiken-op/
Waarom blijven die 77-inch modellen zo achterlijk buitenproportioneel duur?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

IMWhizzle

Ik vermoed dat de prijzen tegen het eind van het jaar iets zullen zakken. Vorig jaar rond oktober was er een moment dat de OLED's voor een prikje te koop waren.
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K