Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

bask04

De 65 ef 950 v  hangt en ben er super blij mee.
Waar vind ik goede instellingen voor deze tv.
Ps loont het om een calibratie te laten doen ?

Mvg

Bas

kroetie1

#1501
Natuurlijk calibreren. Als je liefhebber bent. Er zijn ook mensen die er niet van houden. Ga eens bij iemand kijken als dat mogelijk is.
Naim unitiqute 2-Naim nap100- Pioneer KRP-600M-B&W CM5-B&W CMC-B&W PV1-B&W M1-Marantz SR6004-Dune prime-Xbox360-Lg oled 65E6

etienne

"Wat interssant leesvoer op avforums tegen gekomen. Blijkbaar wordt daar vrij veel melding gemaakt van judder wanneer de B6 HDR feeds moet verwerken."

"Onduidelijk is of het aan de firmware of hardware ligt, maar 1 oplettend lid heeft al gemerkt dat de B6 een inferieure cpu heeft tegenover de andere reeksen. Zou ook het gebrek aan 3D kunnen verklaren. Dit alles maakt de C6 plots toch erg het overwegen waard..."

Sparda, ............een inferieure cpu??? Als ik het goed begrijp is de B6 het basis model van de LG Oled, en die zou dus kwalitatief minder zijn ten opzichte van de overige modellen; klopt dat ?
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

etienne

Inderdaad, de B6 heeft last van judder......

Next, despite being a generally excellent performer in terms of motion control specs and how well it handles motion blur or judder in many cases, the B6 can sometimes underperform at delivering judder-free 4K content from certain sources. This applies particularly to judder-free 24 content over a 60p signal and though the effect can be reduced by setting Trumotion to user and activating "De-judder" in the calibration settings on the TV to a setting of 0, the result isn't exactly great, with judder still happening from time to time.

Ik spaar wel even door voor de E6V.
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

sparda

Blijkbaar heeft ie sowieso last van enige judder. Sinds een recente firmware update zou de B6 daarbij ook nog wat micro-stutter vertonen wanneer je UHD discs afspeelt. Deadplool zou hier een goede tool voor zijn om het te testen. Steve Whiters van AVForums gaat de B6 aan de tand voelen, dus hopelijk besteed hij er de nodige aandacht aan. De C6 lijkt minder geplaagd te zijn door die zaken, maar heeft dan wel weer een gebogen beeld... Hopelijk komt LG met eenpricedrop voor de E-reels over de brug? :p
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

modde239

Ik heb hier een filmpje gepost van AVSForum over de kalibratie van de B6....

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159826.0

etienne

Het is nu wel erg interessant om een LG OLED TV te kopen:

LG OLED TV / PERFECTE DEALS

van 03-10-2016 - 30-11-2016 € 1000,- CASH CARRY DEAL op ieder model van LG

Het verschil tussen de B6V en de E6V bedraagt nog maar € 500,- 
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

bask04

Prijzen worden steeds beter.
Kocht vorige week de 65EF950V voor onder de 3

kroetie1

Quote from: etienne on October  4, 2016, 18:46:10
Het is nu wel erg interessant om een LG OLED TV te kopen:

LG OLED TV / PERFECTE DEALS

van 03-10-2016 - 30-11-2016 € 1000,- CASH CARRY DEAL op ieder model van LG

Het verschil tussen de B6V en de E6V bedraagt nog maar € 500,-

Niet waar. Niet op de G6.
Welke je uiteraard wel kan kopen met meer korting als deze actie als je goed zoekt.
Neemt niet weg dat het een mooie actie is.
Het zal mij niet verbazen als die prijzen uiteindelijk blijven. Ze moeten straks toch van de 2016 modellen af.
Naim unitiqute 2-Naim nap100- Pioneer KRP-600M-B&W CM5-B&W CMC-B&W PV1-B&W M1-Marantz SR6004-Dune prime-Xbox360-Lg oled 65E6

A3-D

Als je maar lang genoeg wacht worden ze vanzelf interessanter qua prijs. Enige nadeel is dat er dan mogelijk weer nieuwe(re), verbeterde modellen zijn....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

kroetie1

Quote from: A3-D on October  4, 2016, 20:22:56
Als je maar lang genoeg wacht worden ze vanzelf interessanter qua prijs. Enige nadeel is dat er dan mogelijk weer nieuwe(re), verbeterde modellen zijn....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Daarom nu genieten van wat er is en later weer een betere versie kopen.   ;D
Naim unitiqute 2-Naim nap100- Pioneer KRP-600M-B&W CM5-B&W CMC-B&W PV1-B&W M1-Marantz SR6004-Dune prime-Xbox360-Lg oled 65E6

Raymond187

Quote from: A3-D on October  4, 2016, 20:22:56
Als je maar lang genoeg wacht worden ze vanzelf interessanter qua prijs. Enige nadeel is dat er dan mogelijk weer nieuwe(re), verbeterde modellen zijn....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laten we daar nou "bijna"allemaal gevoelig voor zijn :D

bigbro

Goed te horen dat de prijzen naar beneden gaan. Wellicht voor mij binnenkort ook zo'n prachtapparaat. Ik heb 2 vragen. Het zou fijn zijn als ik wat antwoorden zou krijgen

Vraag 1: kan iemand iets meer vertellen over die vermeende judderproblemen van de 65B6V. Wil dit toestel erg graag kopen maar ik begrijp dat door een goedkopere chip bij HDR judderproblemen kunnen ontstaan. Nu zag ik in die calibratievideo dat er een instelling ' dejudder'  is, wellicht is het daarmee op te vangen. Graag hoor ik of 1 van de forumleden hier meer van weet. Is het een groot probleem of alleen nu en dan enz.

Vraag 2: Heb ik voldoende aan een HDMI high speedkabel om bijvoorbeeld een UHDblurayspeler aan te sluiten en ook daadwerkelijk een UHD HDR beeld te kunnen tonen?

Alvast bedankt voor jullie reactie
Groet,
Bigbro

The Luggage

Quote from: bigbro on October  5, 2016, 11:14:53

Vraag 1: kan iemand iets meer vertellen over die vermeende judderproblemen van de 65B6V. Wil dit toestel erg graag kopen maar ik begrijp dat door een goedkopere chip bij HDR judderproblemen kunnen ontstaan. Nu zag ik in die calibratievideo dat er een instelling ' dejudder'  is, wellicht is het daarmee op te vangen. Graag hoor ik of 1 van de forumleden hier meer van weet. Is het een groot probleem of alleen nu en dan enz.

Vraag 2: Heb ik voldoende aan een HDMI high speedkabel om bijvoorbeeld een UHDblurayspeler aan te sluiten en ook daadwerkelijk een UHD HDR beeld te kunnen tonen?

Alvast bedankt voor jullie reactie
Groet,
Bigbro

In dit topic op het Britse forum wordt er over het "stutter" probleem gesproken: https://www.avforums.com/threads/lg-b6-oled-tv-owners-and-discussion-thread-part-3.2050515/page-79

Diverse van de forumleden daar hebben LG al gewezen op het probleem. Het zou zich enkel voordoen bij de B6 en enkel bij UHD-Blu-rays. Het gaat om een "stutter" (klein sprongetje in het beeld dat zich af en toe voordoet, als je wat terugbladert in het Britse topic dan vind je wat Youtube beelden waarop het te zien is), dus ik denk niet dat de "dejudder" functie het zal oplossen.

Met UHD en HDMI kabels heb ik zelf nog geen ervaring, maar normaal gezien zouden de huidige kabels moeten volstaan (enkel wanneer je echt een lange kabel hebt, dan zouden er problemen kunnen zijn bij een kabel van mindere kwaliteit).

bigbro

Dank The Luggage,

Heb het forum doorgelezen tot 20 pagina's terug. Vond helaas geen filmpje. Ben wel van plan om de tv voor heel lang te houden dus moet UHDbluray correct werken. Oplossing is de E6 te kopen maar dat is me nu te duur.

Groet,

Bigbro

Raymen

Heb zelf de e6 , maar vindt het hierop reuze meevallen

Je kan op de e6. 2 dingen aan passen
Motion en judder
Heb zelf voor tv kijken (ziggo). De motion op 0 staan en judder op 7
Tv via ziggo is vaak adembenemend mooi

Met bluray zie ik er bijna niks van
Met uhd moet het zo goed als wegzijn
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bigbro

Als ik het goed begrepen heb speelt het judderissue ook alleen op de B6, niet op de E6. Wordt hebberig als ik jouw post lees over tv via Ziggo haha.

blue-eyes

Quote from: bask04 on October  4, 2016, 19:12:29
Prijzen worden steeds beter.
Kocht vorige week de 65EF950V voor onder de 3

Dat is echt, echt goedkoop, zie ze nog steeds staan vanaf ongeveer 3800 euro!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bigbro

ben wel benieuwd waar hij onder de 3000 heeft betaald. Dat was ook mijn idee om rond dat bedrag te gaan shoppen.

Klopt het dat de B6V een ander glas heeft dan dan de E6V?

MechanicalAnimal

Quote from: bigbro on October  5, 2016, 14:38:22
ben wel benieuwd waar hij onder de 3000 heeft betaald. Dat was ook mijn idee om rond dat bedrag te gaan shoppen.

Klopt het dat de B6V een ander glas heeft dan dan de E6V?

als je dan hem eens een PB stuurt kom je er misschien achter  ;)

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Raymen

Vindt zelf het design van de e6 geweldig mooi
Mooier als de b6

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bask04

#1521
Smits arnhem

Soundbar zit er niet bij.
Laat even weten als het gelukt is.

Mvg bas


http://m.ebay.de/itm/LG-65EF950V-165-1-cm-65-Zoll-3D-UHD-OLED-Smart-TV-mit-SH8-soundbar-Neu-/282196133938?nav=SEARCH

The Luggage

#1522

bigbro

ok the luggage:

Allereerst erg bedankt voor je hulp. Ben een tijd(lange tijd) door omstandigheden niet op dit forum geweest. Opnieuw valt me op hoe behulpzaam hier iedereen altijd is. Dank daarvoor.

Ik heb de filmpjes bekeken. Mijn kennis is nog een beetje vaag. Heb wat hersenproblemen gehad vandaar. Als ik de filmjes bekijk zie ik een hoop getril tussen de bomen. Is dat wat met judder bedoelt wordt? In het verleden in het begin van Bluaray had ik films van distributeir Afilm waarin een hoop geschok voorkwam omdat de 24p niet goed op de bluray was gezet Was niet om aan te zien. Ik dacht dat dat met judder werd bedoeld maar dat zie ik niet echt in deze voorbeelden. In het tweede filmpje zie ik uberhaupt geen judder. Als ik het niet zie en het is er wel dan is het voor mij een reden om toch aan de B6 te denken. Graag hoor ik of dat getril tussen de bomen inderdaad de judder is waarover gesproken wordt.

bigbro

bedoelt wordt. Bedoeld is met een d