Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

A3-D

Zeker niet, ik ben bijna overstag.... [emoji57]

A3-D

De knoop vandaag toch maar doorgehakt en een 55" E6 aangekocht  :headbanging:

Als ik tijd heb vandaag kan ik hem ophalen, anders aankomende vrijdag  :clapping:


alpha1

Quote from: A3-D on June  8, 2016, 13:38:15
De knoop vandaag toch maar doorgehakt en een 55" E6 aangekocht  :headbanging:

Als ik tijd heb vandaag kan ik hem ophalen, anders aankomende vrijdag  :clapping:

Gefeliciteerd met je aankoop,goede keus gemaakt met de E6V

Loondijke

Quote from: A3-D on June  8, 2016, 13:38:15
De knoop vandaag toch maar doorgehakt en een 55" E6 aangekocht  :headbanging:

Als ik tijd heb vandaag kan ik hem ophalen, anders aankomende vrijdag  :clapping:

Poehhhhh. Gaaf!

Zou deze jongen heel erg graag in het echt aanschouwen in een woonkameromgeving.  :headbanging:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Snutchz

Mooi mooi ! ..ideaal om je 4K vakantie foto's op te bekijken  :clapping: ..vergeet niet de slideshow in te schakelen, om zo burn-in te voorkomen. Flauw natuurlijk.. congratz ..and let there be content !
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

A3-D

Kon mezelf niet meer bedwingen en ben hem maar gelijk gaan ophalen. Straks uitpakken en testen. Eerst even mijn 46" Pana plasma gedag zeggen. Na 7 trouwe dienstjaren mag hij met pensioen en gaat naar mijn schoonouders die nog een CRT hebben staan.


sparda

WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

A3-D

Wow, ik ben zwaar onder de indruk! Het verschil tussen mijn 46" Pana en de 55" LG is fysiek qua formaat nagenoeg te verwaarlozen. Maar het beeld is vele malen indrukwekkender!

Heel even wat zitten spelen, en nog zo veel te ontdekken!

Jammer dat de 65" zoveel duurder is, anders had ik het wel geweten! Mooi iets voor naar de toekomst als het allemaal mogelijk wat betaalbaarder gaat worden.




papaleo

Quote from: A3-D on June  8, 2016, 16:50:34
Kon mezelf niet meer bedwingen en ben hem maar gelijk gaan ophalen. Straks uitpakken en testen. Eerst even mijn 46" Pana plasma gedag zeggen. Na 7 trouwe dienstjaren mag hij met pensioen en gaat naar mijn schoonouders die nog een CRT hebben staan.



Tuurlijk....je schoonouders,die zadel je op met een stroomslurpende plasma  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

R

Quote from: A3-D on June  9, 2016, 02:08:08
Wow, ik ben zwaar onder de indruk! Het verschil tussen mijn 46" Pana en de 55" LG is fysiek qua formaat nagenoeg te verwaarlozen. Maar het beeld is vele malen indrukwekkender!

Heel even wat zitten spelen, en nog zo veel te ontdekken!

Jammer dat de 65" zoveel duurder is, anders had ik het wel geweten! Mooi iets voor naar de toekomst als het allemaal mogelijk wat betaalbaarder gaat worden.





Prachtig zeg!

dream1

Quote from: A3-D on June  8, 2016, 16:50:34
Kon mezelf niet meer bedwingen en ben hem maar gelijk gaan ophalen. Straks uitpakken en testen. Eerst even mijn 46" Pana plasma gedag zeggen. Na 7 trouwe dienstjaren mag hij met pensioen en gaat naar mijn schoonouders die nog een CRT hebben staan.



Geniet ervan het beeld wat deze tv geeft is echt een plaatje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

fasteddie

Dat ziet er zo lekker scherp uit.....tsja ik heb nog zo'n slupperende plasma staan....

Toch maar......?

Gefeliciteerd met je aankoop!

Fasteddie

Raymond187

Beeld ziet er erg mooi uit zeg.

Maar vind je het natuurlijke beelden en kleuren? Als ik dat plaatje zie van bovenaf die huizen ed. Dan ziet dat er niet natuurlijk uit, want als ik uit het raam kijk zie ik niet dergelijke kleuren. Of mijn ogen zijn dof geworden.

jasjenl

Quote from: Raymond187 on June  9, 2016, 15:36:18
Beeld ziet er erg mooi uit zeg.

Maar vind je het natuurlijke beelden en kleuren? Als ik dat plaatje zie van bovenaf die huizen ed. Dan ziet dat er niet natuurlijk uit, want als ik uit het raam kijk zie ik niet dergelijke kleuren. Of mijn ogen zijn dof geworden.
Dat kun je toch niet beoordelen aan de hand van zo'n foto als hierboven... denk dat de camera waarmee de foto gemaakt is een grotere invloed heeft op de kleuren die je hier ziet dan de tv zelf.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

A3-D

Quote from: Raymond187 on June  9, 2016, 15:36:18
Beeld ziet er erg mooi uit zeg.

Maar vind je het natuurlijke beelden en kleuren? Als ik dat plaatje zie van bovenaf die huizen ed. Dan ziet dat er niet natuurlijk uit, want als ik uit het raam kijk zie ik niet dergelijke kleuren. Of mijn ogen zijn dof geworden.

Klopt hoor, het beeld is té mooi, vandaar dat je in mijn optiek een dergelijke televisie ook moet laten kalibreren.

bask04

Waar kan ik iemand
Met de juiste kennis vinden
Om onze 55EF 950V te laten calibreren

A3-D

Quote from: bask04 on June 10, 2016, 00:08:10
Waar kan ik iemand
Met de juiste kennis vinden
Om onze 55EF 950V te laten calibreren

Waar woon je? Frank Doorhof kan dit onder andere, en er zijn er nog een aantal die een juiste ISF kalibratie kunnen verrichten. Qua kosten moet je rekening houden met een bedrag tussen de 200-250 euro.

Raymond187

120 euro als je op locatie komt. Lelijkstad aka Lelystad :)

A3-D


Raymond187

1. Kalibratie in Emmeloord (op afspraak)
TV's en digitale projectoren met alleen grayscale mogelijkheden of beperkte CMS systemen : € 105,00
Projectoren en TV's met geavanceerde CMS systeem : € 140,00

Emmeloord zitten ze. Had Lelystad in me hersens :)

Ik heb me TV bij hun op locatie laten ISFen. Het geld meer dan waard.

A3-D

Persoonlijk zou ik er de voorkeur aan geven om een kalibratie thuis te laten verrichten omdat de lichtomstandigheden thuis altijd anders zullen zijn dan die op locatie (tenzij je altijd in een batcave kijkt en er ook in een donkere ruimte gekalibreerd wordt).

Raymond187

Een TV heeft iig niks te zoeken in een mancave  O0

Ik dacht precies hetzelfde wat jij nu ne tzei, maar Frank heeft aangegeven dat het niet zo is. E ndat een ISF in een lichtdichte ruimte het beste zal zijn.

A3-D

#848
Quote from: Raymond187 on June 10, 2016, 15:15:23
Ik dacht precies hetzelfde wat jij nu ne tzei, maar Frank heeft aangegeven dat het niet zo is. E ndat een ISF in een lichtdichte ruimte het beste zal zijn.

Met die laatste opmerking geeft Frank dan gelijk aan dat omgevingslicht wel degelijk van invloed is op een goede kalibratie. De meest ideale situatie is echter voor velen helaas niet de situatie omdat er geen dedicated, lichtdichte ruimte is.

Overigens wordt er ook vaak een kalibratie verricht voor dag en avond, waarmee ook duidelijk wordt dat de (omgevings)lichtomstandigheden er zeker toe doen.

Raymond187

Heb helaas geen mancave :(

De huiskamer kan ik wel vrij donker krijgen door de lichtdichte gordijnen dicht te doen. Kan dan de PJ gebruiken in ECO modus.