Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Cobraatje

4k, zeer dun en full HDR gaat lukken denk ik, beetje betaalbaar zal de lastige zijn :).

Snutchz

8k, randloos en voor 'n prikkie.. dan heb ik aan 32" genoeg. Schuif ik de bank gewoon wat naar voren  :tounge:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

R

Quote from: Cobraatje on December  5, 2015, 09:25:57
4k, zeer dun en full HDR gaat lukken denk ik, beetje betaalbaar zal de lastige zijn :).

Tja, was te verwachten. Is trouwens nogal relatief ;) In ieder geen 4k €..

Fox

#228
Quote from: Cobraatje on December  5, 2015, 09:25:57
4k, zeer dun en full HDR gaat lukken denk ik, beetje betaalbaar zal de lastige zijn :).

Zeer dun, oftewel inleveren in kwaliteit en je krijgt rand verlichting  ;)

Cobraatje

Quote from: R on December  5, 2015, 22:19:56
Tja, was te verwachten. Is trouwens nogal relatief ;) In ieder geen 4k €..

Nee dat zeker niet, de 55EF9509(Duitse 55EF950V) is te krijgen voor rond de €3200-3300.
Volgens mij zelfs een korte stunt geweest bij een winkel dat ie voor €2799,- te krijgen was.

R

Quote from: Fox on December  6, 2015, 11:49:34
Zeer dun, oftewel inleveren in kwaliteit en rand verlichting  ;)

Nog niet zo over nagedacht, is dat 1:1 aan elkaar gelinkt?

paaj

Bij LED wel zo'n beetje, zie de Sony X9005C.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

donaldk

#232
Fox 84" was twee generaties lang de maat van LG Display. Ik zie ze niet veel meer, 80, 82, 85,87, 88 inch zie ik LG heeft ook een tijd 4K 95", o.a. Panasonic als afnemer naast LG, geen idee hoe groot de 8K demonstrator panels van LG op IFA waren. Ook Samsung toon de er een en Sharp verkoopt zijn 85" 8K LCD inmiddels in Japan. IBC: Sharp 85" 8K monitor launched in Japan on October 30].

Cobraatje de 2015 reeks is net uit. Ik verwacht zelf dat de CES 2016 77`gvd de special characters in IE zijn weer fucked up, inch dus, LG de updated 9900 zal zijn die werd op CES 2015 al getoond,maar is nog steeds niet te koop geweest. LG wilde echter geen nadere info geven, dit bevestigen, dubbele punt
LG also updating Flagship 77" OLED, includes HDR, wins CES Award.

Snutch, met 32 inch hangt hij boven je schoot, in geval van de 13,3 inch 8K OLED die ik zag zou het gaan om een head mounted display. Wel wat meer afstand dan een ocolus rift, maar toch ik moest mijn hoofd in de box steken.

jasjenl

Quote from: Fox on December  6, 2015, 11:49:34
Zeer dun, oftewel inleveren in kwaliteit en je krijgt rand verlichting  ;)
OLED heeft geen backlight, inleveren op kwaliteit doordat het scherm dun is gaat niet op voor deze techniek.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

LoLife

Enige waar je op inlevert qua kwaliteit bij een Oled scherm is het geluid. Maar wanneer je een liefhebber bent van goed beeldmateriaal neem ik aan dat men geen film kijkt met het geluid van de TV-speakertjes.

Verder ga je er aan kwaliteit met Oled altijd op vooruit (uiteraard ben ik bevoordeeld (en overtuigd) en gezegend)!
LoLife's Living:
LG OLED + Sonos + Hue

paaj

Geluid op een TV is sowieso bagger, die bult onderin de 910 klinkt niet minder dan de rest, met een kleine uitzondering voor de Sony X93's
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

holco

Wat mij betreft hoeft er helemaal niks in de tv te zitten, geen geluid en geen tuners, allemaal dingen die ik nooit gebruik maar wel voor betaal.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

paaj

Allemaal dingen die de rest wel gebruikt zodat het voor jou ook goedkoper is ze toch maar wel te krijgen ;)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

holco

Denk dat er best wel een grote markt voor totaal uitgeklede versies is.

Quote from: paaj on December  9, 2015, 22:46:33
Allemaal dingen die de rest wel gebruikt zodat het voor jou ook goedkoper is ze toch maar wel te krijgen ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

LoLife

Quote from: holco on December 10, 2015, 05:57:06
Denk dat er best wel een grote markt voor totaal uitgeklede versies is.

+1
LoLife's Living:
LG OLED + Sonos + Hue

eduard

Quote from: holco on December  9, 2015, 20:59:26
Wat mij betreft hoeft er helemaal niks in de tv te zitten, geen geluid en geen tuners, allemaal dingen die ik nooit gebruik maar wel voor betaal.

Dat noemen ze een monitor :) en geen TV. Gaat ook mijn voorkeur naar uit.

paaj

Die kun je ook vinden hoor, maar de prijzen liggen veelal hoger dan vergelijkbare TV's.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

donaldk

Issue is dat alle HDR processing en dergelijke een plekje zoekt op de mass processing chips zoals gebruikt in TVs en set-tops, dus die heb je voor een HDR monitor toch nodig, dus tuner en HDMI, HDCP komen gratis mee. Daarnaast zijn de monitoren op basis van dezelfde panelen voorzien van extra functies zoals ip, rs 232, HDBase-T, monitoring, hopelijk nog wat ruggedisation, en gemaakt voor een kleinere niche komen ze zo later en zijn ze duurder dan TVs. Veelal ook nog een touchlayer eroverheen, zoals in de 80" Sharp 4K LCD monitor die hij op ISE toont.

Fox

#243
Quote from: holco on December 10, 2015, 05:57:06
Denk dat er best wel een grote markt voor totaal uitgeklede versies is.

O.a Sony. Philis en een aantal Duitse merken hebben dit al in de jaren '80 al geprobeerd, maar dat was geen succes.

Er waren ook Tv's met uitbreiding modules als teletekst, tuners, geluid ed, en ook dat deed het niet goed in de verkopen.

De grote massa van de consumenten willen een totaal/compleet apparaat, ookal gebruikt met 80% van de functies en/of opties niet.

8mile

Pioneer KRP-500M KRP-600M...heel populair..

holco

#245
Appels en peren, nu (zeker in deze prijsklasse) hangt een tv over het algemeen aan een mediabox of sat receiver, en het geluid aan een 5.1 / 7.1 systeem.

Quote from: Fox on December 11, 2015, 11:41:45
O.a Sony. Philis en een aantal Duitse merken hebben dit al in de jaren '80 al geprobeerd, maar dat was geen succes.

Er waren ook Tv's met uitbreiding modules als teletekst, tuners, geluid ed, en ook dat deed het niet goed in de verkopen.

De grote massa van de consumenten willen een totaal/compleet apparaat, ookal gebruikt met 80% van de functies en/of opties niet.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

donaldk

Death of the set-top-box wordt aan de andere kant al jaren aangekondigd.

holco

Een mediabox is (altijd up to date) speciefiek gericht op wat je provider te bieden heeft, daar zal de algemene software die tv's bieden nooit tegenop kunnen, en leuk dat de huidige tv's steeds meer media ondersteuning bieden, maar met een 30 Euro kostende Chromecast is dat ook ingedekt.



                                                                 
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Geert

#248
Quote from: 8mile on December 11, 2015, 15:31:01
Pioneer KRP-500M KRP-600M...heel populair..

En niet te vergeten, nog altijd beter dan veel van die (kromme) rommel die tegenwoordig wordt aangeboden.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

paaj

En de ondergang van Pioneer als TV maker.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2