Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

eduard

de 85 tot 88 inch tv worden ondertussen een beetje betaalbaar (geen oled) Wat zou jullie keuzen zijn een 85 a86 inch tv van rond 3500 euro of een kleinere maar dan oled.
Ik wil eigenlijk zo groot mogelijk omdat ik het de aankomende jaren zonder projector wilt doen.

Raymen

#3601
De mijne overnemen voor dat bedrag :clapping:
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eduard

inderdaad te klein :). Er komt dit jaar nog wel een microled van samsung van 89 inch ofzo maar die zal vast nog even buiten budget zijn.

Dirk

Ik ben ook aan het rondkijken naar een >77" en 't valt me idd op dat er een breed spectrum qua prijzen is, dat begint al van <3000€...dat soort bedragen had ik echt niet verwacht voor bijvoorbeeld een 85". :lookaround:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Tabcam

Quote from: eduard on August 11, 2021, 14:49:15
de 85 tot 88 inch tv worden ondertussen een beetje betaalbaar (geen oled) Wat zou jullie keuzen zijn een 85 a86 inch tv van rond 3500 euro of een kleinere maar dan oled.
Ik wil eigenlijk zo groot mogelijk omdat ik het de aankomende jaren zonder projector wilt doen.
Voor een ietsiepietsie meer (€4899,- :devil:) heb je een 83 inch OLED. En anders zou ik eerder voor 77 inch OLED kiezen, dat is al best groot alhoewel ik me kan voorstellen dat het klein lijkt als je een projector >100 inch gewend bent. Als 85 inch of groter de eis is zou ik naar de Sony Bravia KD85XG9505 kijken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Trabuca

Quote from: PassieTabby on August 19, 2021, 11:37:32
Voor een ietsiepietsie meer (€4899,- [emoji317]) heb je een 83 inch OLED. En anders zou ik eerder voor 77 inch OLED kiezen, dat is al best groot alhoewel ik me kan voorstellen dat het klein lijkt als je een projector >100 inch gewend bent. Als 85 inch of groter de eis is zou ik naar de Sony Bravia KD85XG9505 kijken.
Die Sony is al weer wat jaartjes oud, als die nog geleverd kan worden.

Deze zijn wat nieuwer, maar de eerste heeft ook alweer een opvolger:

https://tweakers.net/pricewatch/1541372/sony-85xh95-zwart.html

of

https://tweakers.net/pricewatch/1686626/sony-ke-85xh9096-zwart.html
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

darkrunner

#3608
De nieuwe Sony x85j is al te krijgen voor 3499 voor die prijs zou ik me niet meer bezig houden met de modellen van 2020/2019, die van 2020 zou ik ook nooit verkiezen boven die van 2019

eduard

Ik zag afgelopen week een youtube filmpje(zie link) waar in gesproken werd dat de we voor 4k lcd al voorbij het hoogte punt van maximale kwaliteit zouden zijn. Als je de spec van sommige 2020 en 2021 lcd naast elkaar legt zijn die van 2020 soms beter en soms zijn de 2019 alweer beter dan 2020. Dit zou te maken hebben dan leverancier alweer aan het investeren zijn in 8k lcd tv en dat ze de 4k niet te goed willen maken omdat dan niemand meer 8k wil kopen en ook de investering verschuiven naar de 8k.
Voor oled lijkt dit niet op te gaan om dat de productie kosten van een 8k oled de aankomende jaren veel te hoog zijn om die in grote formaten te maken daardoor blijven de 4k oled zich nog wel steeds verbeteren.

https://www.youtube.com/watch?v=4EHJsSTlozM

TopGun2010

Mooi, 8k is toch ook onzin voor de meeste mensen
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

eduard

Voor oled zal 8k niet echt snel betaalbaar zijn. Maar als de link klopt dat ga je er voor lcd niet aan ontkomen.

ferry34

Vraag:
Hoe krijg ik ARC werkend?

Ik heb wellicht nog geen 1.4 kabel dus misschien doet hij het daarom niet.

Heb ARC aangezet op m'n Denon surround en op de LG, maar geen geluid.

Normaal moet ik m'n suround op de juiste input zetten (Xbox etcetera) en tv op juiste HDMI maar bij ARC hoeft dat niet?

Op geen van de inputs krijg ik geluid maar nogmaals denk ik dat ik geen 1.4 kabel heb.

Zat die eigenlijk niet bij de tv?  Apart.
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

GH

Wellicht gewoon voor <€20 een fatsoenlijke HDMI 2.1 of 2.0 kabel kopen voor je (e)ARC aansluiting.... kan er na de aankoop van je OLED vast ook nog wel af :-).

Tabcam

Meestal heb je én de goede kabels nodig én de juiste instellingen. Veelal moet je de CEC ook aanzetten. Ik heb er altijd ruzie mee gehad en werk met delay in de receiver zelf.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

fredenivanca

en uiteraard in het menu van de tv hdmi arc kiezen bij geluids formatten
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

ferry34

Heb net een Xbox series X kunnen bemachtigen...echt WTF.

Ongelooflijk, geen woorden voor.
Gelukkig was m'n save game opgeslagen online denk ik.
Assassin's Creed odyssey... sprakeloos gewoon.

Moet nog een 2de HDMI kopen voor aansluiting op m'n surround
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Joost80

Mijn LG G1 gaat retour winkel en ik ben even klaar met Oled. Groene tint links en rechts van het scherm vooral bij wit zichtbaar. Tussen het automatisch dimmen van het gehele beeld van de Sony A80J als er een logo wordt gedetecteerd en de tint op de LG G1 is mijn Oled ervaring niet geweldig te noemen. Hele topics vol met foto's van Oled schermen met tint en banding op avforums en avsforum. Bah.  :nopompom:
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Tubegear

Hi Joost, ik ben even benieuwd betreffen dit ervaringen met nieuwe Oled modellen of juist die uit de oudere series? Ik wil binnenkort namelijk mijn Oled E6 upgraden maar deze werkt nog prima.

fredenivanca

ik heb deze ervaring juist omgekeerd gehad, en wel bij mij 65C8. Die had heel veel moeite om een egaal effen rood of geel beeld neer te zetten. Geen banding, dat niet. LG heeft het scherm toen vervangen waarna het al een stuk minder was. Bij de nieuwe 77G1 evo valt het me juist reuze mee, heeft ook wel iets van vervaging van een egale kleur als geel bijvoorbeeld, maar denk dat dat ook mede komt dat ik de stekte van de oled verlichting vrij laag heb staan. naar mate je dichter bij de 100 komt wordet het beeld steeds beter.

Er gaat ook een video op you tube rond waarin dit probleem aan de kaak wordt gesteld, oplossing 10 uur hdr content afspelen en dan vervolgens een pixel verversing doen.

Het enige probleem waar ik tegen aan ben gelopen is dat ik een paar keer hdcp error heb gehad via de nvidia shield. Kreeg geen beeld meer. Tv moeten resetten, daarna werkte het weer
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

Tubegear

Vind het ergens wel triest bij toestellen van deze prijs. Ik dacht dat ik met de E6 wel een toestel voor de aankomende 10 jaar te pakken had.

fredenivanca

#3621
denk dat je bij elk toestel wel issues zal ondervinden, heb voor de lg 2 sony's gehad de xd9305 en de xe9305 maar daar had ik veel meer problemen mee, net als met de service van sony. met een beetje pech tref je een maandagmorgen product :nopompom:


op een gegeven moment zit je natuurlijk ook met het feit dat als je een film of serie in dolby vision of hdr kijkt dat een gewone tv uitzending die in hd doorgegeven wordt wel weer tegenvalt. daar betrap ik mijzelf ook wel eens op
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

GH

Quote from: Tubegear on September  6, 2021, 20:04:05
Vind het ergens wel triest bij toestellen van deze prijs. Ik dacht dat ik met de E6 wel een toestel voor de aankomende 10 jaar te pakken had.

Schandalig gewoon..... zo kan je op dit moment een LG A1 55" kopen voor het schandalige bedrag van €650. Bizar gewoon dat je dan af en toe wel eens kans loopt op een (vaak in werkelijke content niet zichtbaar) kleurzweempje in een individueel panel. Vroeger toen zo'n beeldscherm gewoon een factor 5 koste was toch echt alles beter.

Tubegear

Ik heb 2250 euro voor mijn E6 betaald en mag verwachten dat deze gewoon 10 jaar mee gaat. Trouwens 650 euro is nog steeds veel geld, daarvan mag je imo precies hetzelfde verwachten toch? Of is dat in deze wegwerpcultuur te veel gevraagd?

Tinus_

Jij mag 10 jaar verwachten maar het is 6 jaar voor een toestel van €1000.- +
Voor een TV van €1000.- - is het 5 jaar.
Rebuilding my HT