Roberto's Livingroom Cinema

Started by Crownfire, July 9, 2015, 08:20:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Crownfire

Yup, daar ga ik voorlopig nog lekker van genieten :)

Quote from: MechanicalAnimal on August 31, 2015, 21:45:54
Nog steeds met je EH-TW8100?  :popcorn:

Crownfire

Eindelijk eind deze week alles een beetje opgeruimd en de HT ruimte ingericht. De rear speakers moeten nog opgehangen worden. Maar dat komt deze week wel goed.

Crownfire

Ook de keuken is al gezet. Ook echt supermooi. Hij moet nog geschilderd worden en op 2 kleine puntjes afgewerkt worden. Maar ik heb daar ook wat foto's van om een goede indruk te krijgen. We hebben een Boretti gasfornuis. Een Neff Combi Oven en een Floww kokend water kraan. Alle 3 de apparaten werken echt super. We zijn vooral blij met de keuze van de flow tov de Quooker. We vinden deze een stuk mooier.

viestrommel


papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

R


bblack

Mooi weggewerkt het scherm, precies zoals ik het in gedachte had. Hoe bevalt het systeem met de magneten?
Zou je met deze diepte van de koof ruimte hebben voor een 2e scherm? 1x 16:9  1x 2:35?

Crownfire

#57
Quote from: bblack on September  9, 2015, 16:56:31
Mooi weggewerkt het scherm, precies zoals ik het in gedachte had. Hoe bevalt het systeem met de magneten?
Zou je met deze diepte van de koof ruimte hebben voor een 2e scherm? 1x 16:9  1x 2:35?


2 schermen moet wel kunnen lijkt me. Kunnen alleen geen spotjes meer in dan. De magneten werken prima. Aan de ene kant scharnieren is wel erg handig. Kan het nooit echt vallen. Maar in principe gaat ie alleen open mocht er een probleem zijn.

Crownfire

#58
Van de week heb ik de DUNE Base HD 3d ingeruild voor de Popcorn Hour Vten. Een stapje vooruit qua beeldbeleving. En voorbereid op 4K. Alhoewel ik voorlopig nog lekker blijf genieten van Full HD. Apparaat is lekker compact. DUNE was een beetje sta in de weg geworden. Apparaat reageert goed. En het allermooiste is toch wel de filmdatabase die hij zelf kan maken. Helemaal super. Deze week het apparaatje wat meer gaan ontdekken. Ik ben benieuwd.  8)

gonzales

Wat gaaf zeg, om zo je films te kunnen kiezen via je tablet. Erg leuk idee, daar ga ik me ook eens in verdiepen

Crownfire

Quote from: gonzales on November 10, 2015, 18:14:29
Wat gaaf zeg, om zo je films te kunnen kiezen via je tablet. Erg leuk idee, daar ga ik me ook eens in verdiepen

Ik heb het nog niet zo heel veel uitgeprobeerd. Kijk momenteel weinig films helaas. Maar daar gaat vanaf morgen verandering in komen. Ik kan dan eindelijk mijn beamer gaan gebruiken met de nieuw aangekochte beamer kabel. Na lang wachten gaat het er dus van komen. Ik ben benieuwd. En ook naar de VTen op groot scherm. Op klein scherm geeft ie al een superbeeld.

gonzales

Ben zeer benieuwd. Altijd leuk om met nieuw speelgoed te klooien.  :colgate:

Crownfire

Het heeft allemaal even wat tijd in beslag genomen. Maar het resultaat mag er zijn vind ik. Vanaf vandaag kan ik eindelijk genieten van films op het grote scherm in ons nieuwe huis zoals ik het bedacht heb. De kabel hebben we eindelijk door het plafond kunnen trekken. Dat zat behoorlijk tegen namelijk. Ik heb ook een foto ervan gemaakt vanmorgen. Wel bij daglicht. We kijken voornamelijk onze films in de avond, dus dan ziet het er uiteraard donkerder uit. Eerst maar even zo proberen voor ik nog wat aan de kamer ga verduisteren. De bankrekening moet eerst weer wat gevuld gaan worden namelijk :).

Martijnst1990

Nice, ziet er prachtig uit!  8) Lekker genieten zo.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

michel69

Erg mooi gedaan en elke keer als ik hier op het forum een foto zie voorbij komen met beamer en groot scherm denk ik bij mezelf wellicht hier bij mij in de huiskamer ook zoiets eens gaan doen maar zie er toch wel tegen op om zo'n grote beamer(de plek waar hij alleen kan hangen)zo in het zicht te hebben je ziet hem volgens mij gelijk al hangen bij binnenkomst >:(

Maar goed veel plezier zeker met de aankomende dagen met het beleven van een film in biosstyle ;) ;) ;D
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

erik s.

Quote from: michel69 on December 14, 2015, 16:14:14
Erg mooi gedaan en elke keer als ik hier op het forum een foto zie voorbij komen met beamer en groot scherm denk ik bij mezelf wellicht hier bij mij in de huiskamer ook zoiets eens gaan doen maar zie er toch wel tegen op om zo'n grote beamer(de plek waar hij alleen kan hangen)zo in het zicht te hebben je ziet hem volgens mij gelijk al hangen bij binnenkomst >:(

Maar goed veel plezier zeker met de aankomende dagen met het beleven van een film in biosstyle ;) ;) ;D
De beamer in een meubel achter de luister/kijkplaats plaatsen is een optie.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Crownfire

Quote from: erik s. on December 17, 2015, 12:45:43
De beamer in een meubel achter de luister/kijkplaats plaatsen is een optie.

Eens, als de kamer iets brede was geweest had ik zeker over zoiets nagedacht. Helaas is het bij mij beperkt, 3,8 meter. Ik heb hem dus mooi in het zicht hangen :). Je went eraan.


Fiscus

Zie ik op jouw plaatjes een harmony logitec afstandsbediening? Werkt die met je screenint scherm?

Crownfire

Quote from: Fiscus on March  6, 2016, 22:13:59
Zie ik op jouw plaatjes een harmony logitec afstandsbediening? Werkt die met je screenint scherm?

Klopt inderdaad dat ik die heb. Ehm nee, volgens mij niet. Moet zeggen dat ik ook nog niet echt een poging heb gedaan om het uit te zoeken :). Ik zal er binnenkort eens naar kijken of het kan. Ga je een Screenint scherm kopen?

Fiscus

Ik ben nog in twijfel welk merk scherm

Crownfire

Inmiddels alweer 2 kleinere, maar machtig mooie upgrades uitgevoerd. Ik heb een REGA RP3 aangeschaft. Ben dus begonnen met een nieuwe hobby :). Klinkt echt super. Ik las dat de naalden ook wat in moeten spelen. Ben benieuwd of ik dat ga horen op termijn. Ook lekker gespeurd op een platenmarkt in de buurt en wat leuke platen gekocht.

Daarnaast mijn Popcorn Hour vervangen voor de nieuwe DUNE HD Solo 4K. Mooi en compacte mediaspeler. Ik had een HD Base voor de Popcorn. Ik vind DUNE gewoon net wat prettiger werken. Beeld is echt haarscherp. Ondertiteling en geluid is altijd aan te passen. Dit is echt het apparaat voor mij. Lekker genieten de komende weken.


Jaapdeknaap

Zou je misschien wat detail foto's kunnen maken van de scharnier en magneten? huis word binnenkort opgeleverd en wil mijn plafond verlagen, en wil er ook nog bij kunnen komen als er iets mis blijkt te zijn met het scherm.

Crownfire

#72
Het zijn de meest standaard verzonken kastscharnieren en magneten die je in elke doe het zelf winkel kan kopen :) Werkt prima.

Quote from: Jaapdeknaap on February  7, 2017, 17:29:47
Zou je misschien wat detail foto's kunnen maken van de scharnier en magneten? huis word binnenkort opgeleverd en wil mijn plafond verlagen, en wil er ook nog bij kunnen komen als er iets mis blijkt te zijn met het scherm.

Crownfire

Inmiddels ruim een jaar geleden dat ik hier geweest ben. Er is thuis nogal wat veranderd. Niet op HT gebied, maar de gezinssamenstelling. Op 9 februari 2017 is onze prachtige dochter Laure geboren. Daar zijn we uiteraard superblij mee.  :wub:

Inmiddels begint alles weer een beetje te settelen en heb ik ook weer tijd om wat films te kijken. En het voordeel is ook dat een kleine voor een kleine upgrade heeft gezorgd. Mijn audio meubel wordt vervangen door een op maat gemaakt exemplaar waardoor alle apparatuur met uitzondering van de platenspeler verdwijnt achter de kastdeurtjes. Mooi uit het zicht en ook niet grijpbaar voor kleine handjes  ;D. Met 2 weekjes verwacht ik het nieuwe meubel. Ik ben benieuwd...

Crownfire

Het meubel is gisteren geplaatst en ik ben er erg blij mee. Alles superstrak verwerkt achter deurtjes. Onder het meubel moet ik nog enkele kabels vastmaken aan het meubel. Iemand tips hiervoor? Tevens zorgt de superstrakke kast ervoor dat de receiver wel heel weinig ruimte heeft boven en onder. Dit had ik niet verwacht. Iemand tips of ik hier nog iets mee moet doen ivm warmte? Gaten boren in de bodemplaat bijvoorbeeld? Laat het speakerdoek aan de voorkant genoeg warmte vrij?