Op zoek naar gewenste klank.

Started by KayaRahnee, May 23, 2015, 22:17:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cyreg

#125
Dan toch maar even de C7ES3 (is geen monitor!!) in je assortiment meenemen/beluisteren, zou ik zeggen  :D

Misschien nog anderen, die kunnen bevestigen dat de C7 echt wel warmer klinkt dan 'n M30.1?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Martin!!!

#126
Ik ben wel benieuwd hoe de Harbets met andere apparatuur in jouw luisterruimte zullen klinken. Het hebben van een hard randje als 30.1 bezitter herken ik ook niet......
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Analytisch... Nee...dat haal ik er zeker niet uit. Misschiem ligt het aan de buisjes?
Quad vintage.

Lion of Judah

Klinkt meer als een akoestiek dingetje.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Robiwan

Quote from: Martin!!! on November 29, 2015, 13:34:21
Ik ben wel benieuwd hoe de Harbets met andere apparatuur in jouw luisterruimte zullen klinken. Het hebben van een hart randje als 30.1 bezitter herken ik ook niet......

nogmaals de vraag, welke phonoversterker heb je nu?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

KayaRahnee

Buisjes zijn onlangs allemaal in overleg (probleem geschetst) met de mensen van Triple M audio shop vervangen.

Een vriend die hier gisteren op luisterbezoek was vond de Harbeth's ook helemaal niet warm klinken.

Metingen zullen akoestiek in kaart brengen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Martin!!!

Quote from: LPlover on November 29, 2015, 13:44:30
nogmaals de vraag, welke phonoversterker heb je nu?

Oops sorry Robin ik had gisterochtend in alle vroegte over je vraag heengelezen..... ik heb nu een Uphorik
mainly British stuff

Robiwan

Quote from: Martin!!! on November 29, 2015, 13:55:57
Oops sorry Robin ik had gisterochtend in alle vroegte over je vraag heengelezen..... ik heb nu een Uphorik

en hoe bevalt die, ook wel eens aan gedacht namelijk?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Martin!!!

Quote from: LPlover on November 29, 2015, 13:56:58
en hoe bevalt die, ook wel eens aan gedacht namelijk?

Zeer goed  :clapping:
mainly British stuff

KayaRahnee

Quote from: LPlover on November 29, 2015, 13:44:30
nogmaals de vraag, welke phonoversterker heb je nu?

Kan even niet volgen?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Robiwan

Quote from: KayaRahnee on November 29, 2015, 14:05:29
Kan even niet volgen?

sorry, dat ik deze vraag heb gesteld in dit topic, ik weet nu welke dus zal ik er niet op doorgaan.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

KayaRahnee

Quote from: LPlover on November 29, 2015, 14:06:27
sorry, dat ik deze vraag heb gesteld in dit topic, ik weet nu welke dus zal ik er niet op doorgaan.

;)
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Dr.Bedlo

Ach..is nu eenmaal jouw stieltje.
Quad vintage.

garmtz

Quote from: KayaRahnee on November 29, 2015, 13:53:01
Buisjes zijn onlangs allemaal in overleg (probleem geschetst) met de mensen van Triple M audio shop vervangen.

Een vriend die hier gisteren op luisterbezoek was vond de Harbeth's ook helemaal niet warm klinken.

Metingen zullen akoestiek in kaart brengen.

Zoveel mensen zoveel meningen... Harbeth speakers klinken niet 'warm' in de zin van wollig, omfloerst en 'ver af', maar ze klinken ook VERRE van scherp. Ik heb je even een PM gestuurd. Kom desnoods graag zelf even bij je langs om wat zaken te beluisteren/tunen.

Dr.Bedlo

INHO kan dat wel in uitzonderlijke gevallen gebeuren met de 30.1 die is nu eenmaal wat directer dan de p3 esr. Maar dan moet je akoestisch gezien wel een harde kamer hebben. De p3 esr heb ik nog nooit kunnen betrappen op enige scherpte in het hoog.
Quad vintage.

garmtz

Quote from: fred19633 on November 30, 2015, 09:23:54
INHO kan dat wel in uitzonderlijke gevallen gebeuren met de 30.1 die is nu eenmaal wat directer dan de p3 esr. Maar dan moet je akoestisch gezien wel een harde kamer hebben. De p3 esr heb ik nog nooit kunnen betrappen op enige scherpte in het hoog.

Ik vind de M30.1 en P3ESR amper van elkaar verschillen qua tonale balans en karakter.

Dr.Bedlo

Daarom ook dat ik zeg in uitzonderlijke gevallen. Vind de 30.1 iets directer maar dat kan er ook mee te maken hebben dat deze in een kamer speelt met een iets hardere akoestiek,
Quad vintage.

KayaRahnee

#142
Nieuwe demo setje hier:
Master Persuader speakers op Pathos Classic Remix versterking.

De Master Persuader ....... meesters in live weergave en niet alleen dat ...... natuurgetrouwe weergave, groot podium (ik noem het maar allemaal zoals ik het ervaar hé) veel controle en rust.
Geen enkele keer heb ik tot nog toe vervelend gepiep van mijn trommelvliezen kunnen waarnemen, wat bij de andere combinaties die ik reeds heb gehoord vaak wel het geval was.
Echt mooi om Candy Dulfers saxofoon te horen presteren zoals het hoort.
Natuurlijk is niet alles perfect ...... de bassen mogen nog wat meer controle hebben, maar ik moet toegeven dat het me niet stoort.

Zijn de Masters de oplossing in mijn zoektocht naar gewenste (warme) klank? ..... jazeker, in acht genomen dat ze matchen met de versterker en dat doen ze op de Pathos zeker wel voor wat betreft de klankweergave, maar ik twijfel wel over de power.
Eerst een paar dagen de Master Pathos combi heerlijke klanken mijn huiskamer laten insturen om daarna de PrimaLuna als vergelijk in te zetten ..... ben benieuwd.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

ambior

Blijkbaar vallen alle stukjes nu plots samen  :clapping:
Zijn het demo toestellen die je dan een tijdje mag uitproberen? Vrijblijvend?
Benieuwd naar het vervolg.

KayaRahnee

Quote from: ambior on December  7, 2015, 19:05:26
Blijkbaar vallen alle stukjes nu plots samen  :clapping:
Zijn het demo toestellen die je dan een tijdje mag uitproberen? Vrijblijvend?
Benieuwd naar het vervolg.

Je hebt PM.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Zoektocht is ten einde, beslist om voor de Master Persuader te gaan.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

eMVe

Gefeliciteerd, waarmee gecombineerd?

KayaRahnee

Quote from: eMVe on June 16, 2016, 18:26:33
Gefeliciteerd, waarmee gecombineerd?

Voorlopig nog met een PrimaLuna DiaLogue Two ....... maar daar komt, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, op termijn nog verandering in.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xander32




Gefeliciteerd, mooie ls. In welke afwerking heb je hem?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

KayaRahnee

Quote from: Xander32 on June 16, 2016, 19:49:39

Gefeliciteerd, mooie ls. In welke afwerking heb je hem?

Dank je wel.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.