Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

audio_stabilo

#1700


Ja dat heb ik dus ook, dat het Roon logo blijft staan

audio_stabilo

En internet radio werkt ook al een week niet. Meer mensen hier last van?

AudioEnZo

Gisteren een tijdje naar NPO2 Jazz zitten luisteren, die deed het in ieder geval. Geen andere zenders geprobeerd.

audio_stabilo

Quote from: AudioEnZo on March 28, 2021, 09:42:49
Gisteren een tijdje naar NPO2 Jazz zitten luisteren, die deed het in ieder geval. Geen andere zenders geprobeerd.

Ik krijg dit bij ieder radio station.

Roon ook al opnieuw geïnstalleerd

Dirk

alles draait hier 100% normaal & stabiel, ook de radiostations
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

5061

Na een versie update van 764 naar 778 gegaan zijn problemen opgelost.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

audio_stabilo

 :popcorn:
Quote from: 5061 on March 28, 2021, 10:21:08
Na een versie update van 764 naar 778 gegaan zijn problemen opgelost.

Ik heb 778.

Hmmm wat vreemd

pacific

Hier nog steeds niet stabiel.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


5061

Ben ook overgestapt van iPad Air 2 naar iPad Mini 4 ook dat gaf al 'n verbetering.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

pacific

Hier ook op 778 en Android geeft het meeste problemen op Huawei P30Pro

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


BMW850

#1710
Heb hier ook een probleem met het zoeken naar nummers met tidal.
Het kan wel 20 seconden duren totdat het nummer is gevonden.
De ventilator van de nuc8i7beh gaat op vol speed draaien tot dat dit stopt daarna werkt alles weer super snel.
Misschien dat dit te maken had met het scannen van de muziek op de ssd maar toen ik de ssd software matig uitgeschakeld had bleef dit probleem zich voordoen.

Iemand een idee wat dit probleem kan zijn?
Edit: niet alleen zoeken maar ook switchen naar een ander album!!

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

audio_stabilo

#1711
Als het zo door gaat ga ik de bluesound app weer gebruiken :)
Ik ben voor nu blij dat ik nog geen lifetime heb

AudioEnZo

Toch wel bijzonder dat de een geen enkeleast heeft en een ander wel. Zou toch bij de "slachtoffers" iets gemeenschappelijks  moeten zijn?
Hier werkt het allemaal probleemloos.

naish123

Hier werkt ook alles probleemloos.
iPad Air 3 en een intel NUC als core.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Denon Focal

Ik heb net Roon geinstalleerd met ROCK op een Intel NUC NUC10i7FNH (2x SSD, 256GB en 2 Tb). Bediening via een Ipad 2020. Alles loopt erg soepel en nul foutmeldingen. Ben erg tevreden over ROON i.c.m. eigen muziek en Tidal voegt echt iets toe aan het muziek luisteren. Mijn endpoint is een Auralic Altair G1 en ik heb het idee dat het via ROON ook beter klinkt dan rechstreeks via Tidal maar dat kan ook "tussen mijn oren" zitten ;-)
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FairvsFree

Herken de bovenstaande punten wel, ik heb streaming diensten (Qobuz en Tidal) serieus echt nog nooit goed werkend gekregen met Roon. Heb een snelle NUC, snelle NAS, alles bekabeld, weinig poespas. Echt van alles geprobeerd, maar bleef foutmeldingen krijgen tijdens het spelen van nummers. Performance ook erg traag. Tot op het punt dat ik helemaal ben gestopt met Qobuz en Tidal en Roon alleen nog gebruik voor het afspelen mijn eigen collectie op de NAS. Overigens wel naar volle tevredenheid want dat werkt super!
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus

brt

Quote from: FairvsFree on March 30, 2021, 21:34:36
Herken de bovenstaande punten wel, ik heb streaming diensten (Qobuz en Tidal) serieus echt nog nooit goed werkend gekregen met Roon. Heb een snelle NUC, snelle NAS, alles bekabeld, weinig poespas. Echt van alles geprobeerd, maar bleef foutmeldingen krijgen tijdens het spelen van nummers. Performance ook erg traag. Tot op het punt dat ik helemaal ben gestopt met Qobuz en Tidal en Roon alleen nog gebruik voor het afspelen mijn eigen collectie op de NAS. Overigens wel naar volle tevredenheid want dat werkt super!

Ik speel 95% met Tidal via Roon en dat gaat eigenlijk altijd goed. Heel soms heeft Tidal een issue maar dat ligt dan aan Tidal.
Alleen het beginscherm vind ik ontzettend traag. Of dat door de Tidal integratie komt weet ik niet. Maar irritant is het wel en bij de vorige versie was dit ook niet zo traag. Verder functioneert Roon prima hier.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

5061

Ipad mini 4 is sneller dan onze oude iPad Air en dat merkte ik meteen. Daar zou mogelijk een deel van het probleem kunnen zitten.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Faxe

Vandaag al weer een nieuwe update. 1.8 draait hier prima. Enige wat niet altijd goed gaat zijn playlists via Tidal. Zo nu en dan maakt hij een nummer niet af en begint alvast met het volgende nummer af te spelen.

Niet echt een Roon dingetje maar als ik een playlist afspeel met bestanden van verschillende resolutie dan hoor ik een altijd een "Klik" vanuit mijn dac. Dit heb ik kunnen oplossen door in de DSP module een aparte preset te maken die alle bestanden upsampled naar 192 kHz. Dit werkt prima.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

brt

Quote from: 5061 on March 31, 2021, 15:27:04
Ipad mini 4 is sneller dan onze oude iPad Air en dat merkte ik meteen. Daar zou mogelijk een deel van het probleem kunnen zitten.

Doel je op mijn omschrijving?
Mijn remote is een iPhone 8. Maar ook een Chromebook van vorig jaar, daar gaat het idd een stuk beter op.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

audio_stabilo

Kreeg net build 783 door. Kijken wat die gaat doen.

Internet radio opgelost. Er waren codecs niet geïnstalleerd

5061

@brt Heb alleen maar mij ervaring met het overstappen naar de nieuwere en snellere iPad mini4, aan willen geven.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

brt

Quote from: 5061 on April  1, 2021, 09:40:01
@brt Heb alleen maar mij ervaring met het overstappen naar de nieuwere en snellere iPad mini4, aan willen geven.

Ah oke, zou het goed kunnen zijn idd!
Dan maar een nieuwe iPhone, je moet er wat voor over hebben om met Roon te draaien hè :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

paaj

Neem dan een nieuwe iPad, als het om Roon gaat. Vééél betere app.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

brt

Quote from: paaj on April  1, 2021, 14:23:25
Neem dan een nieuwe iPad, als het om Roon gaat. Vééél betere app.

De app op m'n chromebook bevalt me prima en ik prefereer een laptop boven een tablet. De Chromebook is ook een stuk sneller dan m'n iPhone 8 merk ik.
De iPhone 8 is dan ook al weer 3,5 jaar oud. Dat is sowieso al vloeken in de Steve Jobs kerk.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3