Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

chocovla

Hier niets gemerkt, maar heb ook de DSP uitstaan. Krijg alleen op het moment vanuit de search niks terug uit Tidal, maar volgens mij heeft Tidal wat issues als ik het zo lees.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Denon Focal

Ik wil graag een Roon setup maken en denk eraan ROCK op een NUC te instelleren, mijn audio staat op een Synology NAS. Kan ik mijn Musical Fidelity M1 Click als End Point gebruiken en is het voldoende om die met een netwerkkabel aan mijn nettwerk te hangen?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

zegel

Quote from: Denon Focal on February 12, 2021, 13:38:16
Ik wil graag een Roon setup maken en denk eraan ROCK op een NUC te instelleren, mijn audio staat op een Synology NAS. Kan ik mijn Musical Fidelity M1 Click als End Point gebruiken en is het voldoende om die met een netwerkkabel aan mijn nettwerk te hangen?

Lijkt mij dat de M1 niet geschikt is: check https://roonlabs.com/partners/musicalfidelity
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

B-art

Quote from: Broem on February 11, 2021, 20:55:16
Hier precies hetzelfde. App op de ipad crasht bij het minste of geringste ondanks update. Erg irritant

Reden waarom ik er niet meer aan begin, hoewel mooi concept
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

5061

Jammer Bart, heb de klassieke kant van Roon ontdekt en ga het steeds meer waarderen. Ben erg enthousiast wil het graag iedereen aanbevelen.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

B-art

#1655
I know en waardeer roon zeer, alleen al die updates crashes bugs mwa niet weer dus. Voor dat geld kan dat toch echt anders.

Nu dit weer 1.8

https://community.roonlabs.com/t/1-8-is-a-massive-failure/141422/166
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Broem

Inmiddels draait het als 'n zonnetje. Toch slordig dat ze de fouten bij de release niet hebben voorkomen. Dat had er in de beta versie toch uit moeten komen. Moet zeggen dat ik best wat dingen mis uit de 1.7 versie. Roon blijft fantastisch maar weet niet in hoeverre gebruikers bij de doorontwikkeling zijn betrokken. Weer een tevreden gebruiker  :pompom:
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Pjotr27

Quote from: B-art on February 14, 2021, 14:07:20
I know en waardeer roon zeer, alleen al die updates crashes bugs mwa niet weer dus. Voor dat geld kan dat toch echt anders.

Nu dit weer 1.8

https://community.roonlabs.com/t/1-8-is-a-massive-failure/141422/166

Binnen een dag hadden ze alle problemen verholpen voor zover ik heb begrepen......
Ik vind het lifetime abo Roon nog steeds het beste wat ik ooit heb uitgegeven voor mijn muziekhobby....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Contour

Dat zeker, maar toch een flink aantal gegronde klachten over 1.8, ik had er zelf iets meer van verwacht, het browsen op letter door de albums vind ik zelf een flinke achteruitgang met die gekke smalle slider. Wel een groot voordeel dat de ipad niet meer gedraaid hoeft te worden.

GH

Quote from: Pjotr27 on February 14, 2021, 17:08:02
Binnen een dag hadden ze alle problemen verholpen voor zover ik heb begrepen......

Het enige dat die update heeft opgelost is het verdwijnen van de settings.... de rest van de bugs zit er nog gewoon in. En nagenoeg alles is voor release al gemeld, gewoon dramatisch getest en uitgerold. Over de nieuwe UI kan je discussiëren maar ik zie toch liever informatie ipv lege ruimte of mijn eigen naam prominent in beeld.

scoc

Heb de voorbije dagen wat getest tussen mijn Aurender N100h en Roon setup met Innuos Zen Mini mk3 + Phoenix USB. Dit omdat ik eerder 2 jaar met Roon heb gespeeld en Roon interface toch wel miste. Ben paar maand terug gegaan voor Aurender N100h vanwege de betere geluidskwaliteit in vergelijking met mijn toenmalige Intel Nuc Roon rock and stack Audio streamer.

En ook nu weer  :( De Innuos setup met Roon klonk helderder en had meer druk in het laag maar het midden en hoog was minder aangenaam en had een hard randje. De Aurender N100h heeft minder druk in het laag en is minder helder maar is aangenamer om naar te luisteren dus deze staat weer terug in mijn set. Maar geen Roon natuurlijk.

Roon is kwa software en bediening echt superieur en zeker de Roon Radio functie mis ik. Maar blijf het zo opvallend vinden dat de geluidskwaliteit zo kan verschillen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Denon Focal

Bijzonder inderdaad dat het zo verschikt in geluidsbeleving. Welke van de twee setups komt qua beleving het meest in de buurt van het afspelen van een CD?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

KraaijCheck

Quote from: scoc on February 14, 2021, 21:23:33
Heb de voorbije dagen wat getest tussen mijn Aurender N100h en Roon setup met Innuos Zen Mini mk3 + Phoenix USB. Dit omdat ik eerder 2 jaar met Roon heb gespeeld en Roon interface toch wel miste. Ben paar maand terug gegaan voor Aurender N100h vanwege de betere geluidskwaliteit in vergelijking met mijn toenmalige Intel Nuc Roon rock and stack Audio streamer.

En ook nu weer  :( De Innuos setup met Roon klonk helderder en had meer druk in het laag maar het midden en hoog was minder aangenaam en had een hard randje. De Aurender N100h heeft minder druk in het laag en is minder helder maar is aangenamer om naar te luisteren dus deze staat weer terug in mijn set. Maar geen Roon natuurlijk.

Roon is kwa software en bediening echt superieur en zeker de Roon Radio functie mis ik. Maar blijf het zo opvallend vinden dat de geluidskwaliteit zo kan verschillen.
Heb je een goede voeding aan de Innuos hangen? Hoorde onlangs dat dit een groot verschil zou maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rob_Dingen

Het is bij veel mensen bekend dat de Roon software niet het beste klinkt maar wel de mooiste interface heeft.
Ik heb een zelfbouw streamer met Jplay en voorheen een Mac Mini met Bitperfect.
Op beide apparaten had ik ook Roon geïnstalleerd en ook een intel Nuc met Roon Rock gehad en telkens klonken de andere opties beter.
Nu heb ik het er allebei opstaan en als ik serieus muziek ga draaien gebruik ik Jplay wil ik wat muziek gaan ontdekken gebruik ik Roon met Qobuz.

Rob

scoc

Quote from: KraaijCheck on February 15, 2021, 07:13:08
Heb je een goede voeding aan de Innuos hangen? Hoorde onlangs dat dit een groot verschil zou maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja heb ik gedaan want dat had mijn dealer sterk aangeraden. Ik gebruikte mijn Syntaxx Icon voeding voor de Innuos Zen Mini maar dan nog klonk Aurender N100h aanzienlijk aangenamer. Er is dus wel iets te zeggen voor de aanpak van Aurender om hardware en software volledig op maat te maken. Alleen die Aurender app ... kan er maar moeilijk aan wennen in vergelijking met Roon.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Quote from: Rob_Dingen on February 15, 2021, 20:55:42
Het is bij veel mensen bekend dat de Roon software niet het beste klinkt maar wel de mooiste interface heeft.
Ik heb een zelfbouw streamer met Jplay en voorheen een Mac Mini met Bitperfect.
Op beide apparaten had ik ook Roon geïnstalleerd en ook een intel Nuc met Roon Rock gehad en telkens klonken de andere opties beter.
Nu heb ik het er allebei opstaan en als ik serieus muziek ga draaien gebruik ik Jplay wil ik wat muziek gaan ontdekken gebruik ik Roon met Qobuz.

Rob

Eigenlijk best opvallend dat we er dan zo moeten rond werken. Dit wil toch bijna zeggen dat Roon, zonder dsp, iets met het geluid doet. Zou dan hun Raat protocol eoa compressie of manipulatie doen?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

brt

SCOC, heb je de experimental mode op de Innuos geprobeerd?
Die klinkt echt beter dan spelen via Roon zelf.
Wat ik begrepen heb wordt er dan in de Innuos al gebufferd waardoor het natuurlijker klinkt.

In Roon moet je dan de Squeezlite optie aanvinken, en bij MyInnuos.com bij settings --> server integration --> Use as Roon with squeezelite (experimental).
Benieuwd of het verschil met je Aurender er dan nog is.

Ik vond het een vooruitgang in geluid en speel standaard zo (Innuos Zenith MK2). 
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Raphie

Hoezo? De ontwikkelaar geeft toch duidelijk aan wat het doet vooral en niet doet? https://ralph-irving.github.io/squeezelite.html
JBL PRX Power!

GH

#1668
Quote from: Rob_Dingen on February 15, 2021, 20:55:42
Het is bij veel mensen bekend dat de Roon software niet het beste klinkt maar wel de mooiste interface heeft.

Nee hoor... niets van bekend bij veel mensen die geen belang in hardware of andere gimmicks hebben :-).

Peerless Monster

Ik heb een paar maanden geleden mijn Mac mini weggedaan en deze vervangen door een Roond End point Bricasti M5 op een DAC uit 1992.
Ik heb nog nooit zo mooi gespeeld en met Roon.
Roon is echt wel heel goed qua software als de implementatie er ook naar is.
DIt is echt een veel betere combi dan de Linux Klimax Katalyst die ik op bezoek had van een vriend van me.
Maar goed geen high res vergelijking helaas, omdat mijn Dac dat niet aan aan kan. Maar goed het speelt echt heel goed. Beter dan Audirvana op Jriver met bit perfect op de mac mini...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Richi

Maar wat is dan je Roon server? Je NAS? Ben wel benieuwd, want ik speel ook met een Mac Mini.
Quote from: Peerless Monster on February 16, 2021, 13:22:20
Ik heb een paar maanden geleden mijn Mac mini weggedaan en deze vervangen door een Roond End point Bricasti M5 op een DAC uit 1992.
Ik heb nog nooit zo mooi gespeeld en met Roon.
Roon is echt wel heel goed qua software als de implementatie er ook naar is.
DIt is echt een veel betere combi dan de Linux Klimax Katalyst die ik op bezoek had van een vriend van me.
Maar goed geen high res vergelijking helaas, omdat mijn Dac dat niet aan aan kan. Maar goed het speelt echt heel goed. Beter dan Audirvana op Jriver met bit perfect op de mac mini...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Bas Akkerman

Ik blijf de melding houden dat audio file slow speelt. Na pakweg anderhalve minuut stopt hij met spelen en krijg ik die melding. Zowel via NAS als via Qobuz. Schijnt met je router te maken te hebben. Maar kan nergens vinden hoe en wat.
Ook al een topic gemaakt op Roon community, maar nog geen reactie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Quote from: Bas Akkerman on February 16, 2021, 18:27:54
Ik blijf de melding houden dat audio file slow speelt. Na pakweg anderhalve minuut stopt hij met spelen en krijg ik die melding. Zowel via NAS als via Qobuz. Schijnt met je router te maken te hebben. Maar kan nergens vinden hoe en wat.
Ook al een topic gemaakt op Roon community, maar nog geen reactie.

Ik kan mij nog herinneren dat je met meerdere routers draait. Is alles wel goed ingesteld? Speel je niet in meerdere segmenten?

scoc

Quote from: brt on February 16, 2021, 10:25:06
SCOC, heb je de experimental mode op de Innuos geprobeerd?
Die klinkt echt beter dan spelen via Roon zelf.
Wat ik begrepen heb wordt er dan in de Innuos al gebufferd waardoor het natuurlijker klinkt.

In Roon moet je dan de Squeezlite optie aanvinken, en bij MyInnuos.com bij settings --> server integration --> Use as Roon with squeezelite (experimental).
Benieuwd of het verschil met je Aurender er dan nog is.

Ik vond het een vooruitgang in geluid en speel standaard zo (Innuos Zenith MK2).

Ja, heb ik ook geprobeerd maar ook dan legt die combi (Innuos Zen Mini/Phoenix) het af tegen de Aurender N100.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Quote from: Peerless Monster on February 16, 2021, 13:22:20
Ik heb een paar maanden geleden mijn Mac mini weggedaan en deze vervangen door een Roond End point Bricasti M5 op een DAC uit 1992.
Ik heb nog nooit zo mooi gespeeld en met Roon.
Roon is echt wel heel goed qua software als de implementatie er ook naar is.
DIt is echt een veel betere combi dan de Linux Klimax Katalyst die ik op bezoek had van een vriend van me.
Maar goed geen high res vergelijking helaas, omdat mijn Dac dat niet aan aan kan. Maar goed het speelt echt heel goed. Beter dan Audirvana op Jriver met bit perfect op de mac mini...

Maar wat is dan je Roon core? Ik vermoed niet je Mac Mini. De Bricasti is immers geen Roon core.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050