AURALiC ARIES MINI streaming node

Started by Isflicka, May 15, 2015, 08:19:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

gkoopman

#100
Quote from: chansig on June 13, 2015, 11:08:32
Sonos geen/minder/beperking in de resolutie ????

Dan heb ik ws een standaard Sonos met een produktie fout.

Gr Hans

Ik heb de test uitgevoerd op een Mac via USB grapjas. Sonos ondersteund geen High Res maar je mist er ook niets aan is mijn uitkomst op het hierboven beschreven testje.....


Ben benieuwd naar de mini. De behuizing is erg fraai en lijkt op de Calyx dac 24 192

gkoopman

Quote from: Zodiac on June 13, 2015, 11:05:22
Ik dacht dat Magna geen heil zag in het modificeren van Nodes.
Nee, begreep dat ze de spdif uitgang niet aanpakken maar de i2s hdmi uitgang is direct uit.
Ze hadden trouwens een hele lijst met DAC's die ondersteund werden. Hij was net bezig om een Wyred4sound met Node te testen voor een klant  en die heb ik gehoord.


gkoopman

Wat de mini interessant maakt tov. Bluesound is de USB uitgang.
Ben benieuwd, als dat net zo mooi is als een Mac met USB dan is hij welkom   :D

Zodiac

#103
Quote from: chansig on June 13, 2015, 11:08:32
Sonos geen/minder/beperking in de resolutie ????

Dan heb ik ws een standaard Sonos met een produktie fout.

Gr Hans
Dat zou kunnen Hans. ...[emoji3]
Wat ik bedoel is dat een Sonos tot 16 bit trekt. Dat vind ik in ieder geval n beperking van Sonos.
Deze Auralic mini en n Node gaan tot 24 bit. Geschikt dus om high res te streamen. Dat kan n Sonos niet. Voor de rest is n Sonos n fijn ding! Niks op aan te merken.

Edit: sorry, miste n stuk van de conversatie. Tapatalk is n beetje traag soms (en ik ook [emoji3])
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

cable-guy

Quote from: Zodiac on June 13, 2015, 12:52:55
Deze Auralic mini en n Node gaan tot 24 bit.
En de hoofdreden dat ik em aan ga schaffen naast mijn geweldige Linn is DSD!

holco

Quote from: gkoopman on June 13, 2015, 10:44:28
De I2S Node bij Magna Hifi beluistert vorige week..wow....misschien een nieuwe dac en streamer  :colgate:

Dat wow effect kan ik enkel maar beamen  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Barry32

Ik zie weinig in de USD/Euro koers veranderen maar ik zie dat de prijs nu (al) is opgetrokken bij een enkele leverancier in de webshop naar Euro 499 ipv Euro 459 die eerder was aangekondigd. Tja, succes kent kennelijk zijn prijs...
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

cable-guy

De mijne staat in bestelling bij Wifimedia en is idd 499. Een prima prijs voor een puik apparaatje. De nieuwe BOTW erbij en ik ben benieuwd!

Isflicka

Quote from: Barry32 on June 27, 2015, 08:22:57
Ik zie weinig in de USD/Euro koers veranderen maar ik zie dat de prijs nu (al) is opgetrokken bij een enkele leverancier in de webshop naar Euro 499 ipv Euro 459 die eerder was aangekondigd. Tja, succes kent kennelijk zijn prijs...
Mmm, bij onze buren in Duitsland is de prijs intussen ook opgetrokken. Vorige week kon je daar nog een mini voor de adviesprijs en 10% rabatt oftewel Euro 404,10 bestellen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Mordante

Ik zit een beetje te twijvelen of ik er een ga kopen of niet. Eigenlijk zou ik een Aries willen maar dan hou ik geen geld over voor een DAC. Bovendien moet je er ook een iPad bij aanschaffen wat ook nog best prijzig is.

Dan nog de keuze wel of geen BOTW voeding.

Kan eindelijk de oude XP laptop uit mijn audiorack weg.

Xander32

Je kan het wellicht ook in fases doen?

Quote from: Mordante on July 17, 2015, 16:22:32
Ik zit een beetje te twijvelen of ik er een ga kopen of niet. Eigenlijk zou ik een Aries willen maar dan hou ik geen geld over voor een DAC. Bovendien moet je er ook een iPad bij aanschaffen wat ook nog best prijzig is.

Dan nog de keuze wel of geen BOTW voeding.

Kan eindelijk de oude XP laptop uit mijn audiorack weg.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Isflicka

Quote from: Mordante on July 17, 2015, 16:22:32
Ik zit een beetje te twijvelen of ik er een ga kopen of niet. Eigenlijk zou ik een Aries willen maar dan hou ik geen geld over voor een DAC. Bovendien moet je er ook een iPad bij aanschaffen wat ook nog best prijzig is.
Nog even afwachten hoe goed de Arialic mini in de (thuis)praktijk is. Misschien hoef je geen Aries aan te schaffen. Ik had de mini eigenlijk al verwacht maar ik moet nog even geduld hebben. Zodra hij binnen is ga ik hem vergelijken met verschillende voedingen (incl. de BOTW P&P ECO).
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

zoldar

en gewoon standaart hoop ik voor de mensen die niet met voedingen bezig zijn.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Kingpin

Quote from: Isflicka on July 18, 2015, 17:30:41
Nog even afwachten hoe goed de Arialic mini in de (thuis)praktijk is. Misschien hoef je geen Aries aan te schaffen. Ik had de mini eigenlijk al verwacht maar ik moet nog even geduld hebben. Zodra hij binnen is ga ik hem vergelijken met verschillende voedingen (incl. de BOTW P&P ECO).
Wat zijn de waardes van de mini qua voltage/ampere?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Isflicka

Quote from: zoldar on July 22, 2015, 11:08:03
en gewoon standaart hoop ik voor de mensen die niet met voedingen bezig zijn.
Uiteraard
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: Kingpin on July 22, 2015, 11:39:04
Wat zijn de waardes van de mini qua voltage/ampere?
Officieel 16V 1A
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Mordante

Heb laatst met iemand gesproken wiens oordeel ik vertrouw. Hij heeft de min gehoord en rade mij af die te kopen. Voor het geld vond hij de bluesound een betere aanschaf.

Zoals het er nu naar uit ziet gaat het een Aries LE worden voor mij.

Isflicka

Quote from: Mordante on July 22, 2015, 14:39:11
Heb laatst met iemand gesproken wiens oordeel ik vertrouw. Hij heeft de min gehoord en rade mij af die te kopen. Voor het geld vond hij de bluesound een betere aanschaf.

Zoals het er nu naar uit ziet gaat het een Aries LE worden voor mij.
Maar waarom dan wel de Aries LE?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kingpin

Quote from: Isflicka on July 22, 2015, 13:41:37
Officieel 16V 1A
Als je toch gaat testen, kijk hier dan eens na, beter dan dat wordt het waarschijnlijk niet.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=151864.msg2811344#msg2811344

Gebaseerd op de TPS7A4700 chip, instelbaar tussen 3 - 36V
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

hifi-annemie

Quote from: Mordante on July 22, 2015, 14:39:11
Heb laatst met iemand gesproken wiens oordeel ik vertrouw. Hij heeft de min gehoord en rade mij af die te kopen. Voor het geld vond hij de bluesound een betere aanschaf.

Zoals het er nu naar uit ziet gaat het een Aries LE worden voor mij.
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een Aries, met voeding, maar ik ben tot op heden nog niet echt overtuigd van het apparaat. Ik gebruikte voorheen mijn Oppo BDP 105 om te streamen naar een Tentlabs B-dac. De reden voor aanschaf van de Aries was primair het grotere gebruiksgemak van de app Lightning ds en natuurlijk ook de geluidskwaliteit en de mogelijkheid om DSD te streamen. (Dit kon de oppo trouwens ook tot 64 Bit)
Allereerst valt de bouwkwaliteit best tegen, het apparaat lijkt eerder op een goedkope wekkerradio en is van helemaal van plastic gemaakt. Dat valt toch wel tegen voor zo'n duur ding.
Verder veel problemen gehad om hem aan de praat te krijgen icm de Synology NAS, op de NAS moet nl. Minimserver draaien om hem goed te laten werken, met het standaard geïnstalleerde DS Audio werkt het niet. Om Minim server te installeren moet er eerst Java embedded worden geüpload naar de NAS, dit is best gecompliceerd en voor een leek bijna niet te doen.
Daarna moeten alle afbeeldingen in de muziekmappen worden hernoemd naar folder.jpg anders zijn de plaatjes niet zichtbaar.
Over de geluidskwaliteit het volgende; goede opnames met hoge resolutie klinken beter, maar matige opnames klinken slechter, er is dan duidelijke een digitale "glans" waarneembaar die na een tijdje behoorlijk gaat irriteren. Ik heb voor het afspelen van DSD naast de B-Dac ook de nieuwe IFI microdac II aangeschaft, hierop klinken de DSD opnames geweldig, maar de flac bestanden klinken weer minder goed dan op de B-dac, ook weer meer scherpe s- klanken, en een vervelend en irritant hoog in het geluid.
Ben nog wat aan het experimenteren met kabels, en ook de gekozen  uitgang van de Aries is van invloed. Via AES- EBU klinkt het beter dan via USB ,maar daarmee kun je weer geen DSD afspelen. Wanneer je van uitgang wisselt loopt de Aries vast en moet je hem weer opnieuw opstarten.
Al met al  vind ik de eerste indruk van het apparaat niet goed, zeker in verhouding tot de prijs.


Isflicka

Quote from: Kingpin on July 22, 2015, 15:05:43
Als je toch gaat testen, kijk hier dan eens na, beter dan dat wordt het waarschijnlijk niet.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=151864.msg2811344#msg2811344

Gebaseerd op de TPS7A4700 chip, instelbaar tussen 3 - 36V
Uiteraard volg ik je bevindingen al op de voet.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: hifi-ralph on July 22, 2015, 15:20:17
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een Aries, met voeding, maar ik ben tot op heden nog niet echt overtuigd van het apparaat. Ik gebruikte voorheen mijn Oppo BDP 105 om te streamen naar een Tentlabs B-dac. De reden voor aanschaf van de Aries was primair het grotere gebruiksgemak van de app Lightning ds en natuurlijk ook de geluidskwaliteit en de mogelijkheid om DSD te streamen. (Dit kon de oppo trouwens ook tot 64 Bit)
Allereerst valt de bouwkwaliteit best tegen, het apparaat lijkt eerder op een goedkope wekkerradio en is van helemaal van plastic gemaakt. Dat valt toch wel tegen voor zo'n duur ding.
Verder veel problemen gehad om hem aan de praat te krijgen icm de Synology NAS, op de NAS moet nl. Minimserver draaien om hem goed te laten werken, met het standaard geïnstalleerde DS Audio werkt het niet. Om Minim server te installeren moet er eerst Java embedded worden geüpload naar de NAS, dit is best gecompliceerd en voor een leek bijna niet te doen.
Daarna moeten alle afbeeldingen in de muziekmappen worden hernoemd naar folder.jpg anders zijn de plaatjes niet zichtbaar.
Over de geluidskwaliteit het volgende; goede opnames met hoge resolutie klinken beter, maar matige opnames klinken slechter, er is dan duidelijke een digitale "glans" waarneembaar die na een tijdje behoorlijk gaat irriteren. Ik heb voor het afspelen van DSD naast de B-Dac ook de nieuwe IFI microdac II aangeschaft, hierop klinken de DSD opnames geweldig, maar de flac bestanden klinken weer minder goed dan op de B-dac, ook weer meer scherpe s- klanken, en een vervelend en irritant hoog in het geluid.
Ben nog wat aan het experimenteren met kabels, en ook de gekozen  uitgang van de Aries is van invloed. Via AES- EBU klinkt het beter dan via USB ,maar daarmee kun je weer geen DSD afspelen. Wanneer je van uitgang wisselt loopt de Aries vast en moet je hem weer opnieuw opstarten.
Al met al  vind ik de eerste indruk van het apparaat niet goed, zeker in verhouding tot de prijs.
De bouwkwaliteit vind ik ook een punt zeker als je er een tank van een Auralic Vega naast hebt staan. Waarschijnlijk heb je een oudere Synology waarbij het inderdaad lastig kan zijn om Java embedded te installeren. Het vastlopen van de Aries bij uitgang wisselingen herken ik niet maar ik hoor het wel vaker. Wat betreft de geluidskwaliteit vallen slechte opnames inderdaad heel erg door de mand.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Hans47

Het begint mij wel duidelijk te worden; ik sla em over en houd het bij de Bluesound Node.......

Mordante

Quote from: Isflicka on July 22, 2015, 14:58:18
Maar waarom dan wel de Aries LE?

Ik heb ook de LE (met BOTW voeding) en de non-LE gehoord. Weet niet of er verschil te horen was. Bovendien steek ik het verschil in prijs liever in de DAC.

Isflicka

Quote from: Hans47 on July 22, 2015, 16:39:53
Het begint mij wel duidelijk te worden; ik sla em over en houd het bij de Bluesound Node.......
Als je tevreden bent zou ik zeker bij de Node blijven.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff