Nieuwsgierige pinda on tour!

Started by Pinda13, April 2, 2015, 12:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pinda13

#475
Quote from: Pjotr27 on February  5, 2019, 15:40:07
Een beetje.... vanuit Indonesia is het gewoon lastig spullen te versturen naar Nederland. De grote vervoerders vragen rond de 30 euro per kg... en dat hakt er aardig in.
Op zich heb ik wel een mooi setje, ik zou alleen in wat grotere luidsprekers willen investeren.
Ik speel nu met een Devialet 200, 47 labs loopwerk en dac en WLM Stella monitoren.
Aan de andere kant, wie nu leeft, geniet nu... Moet je weg dan zien we het wel weer. Voorlopig zit ik hier nog wel...
Leuk al dat chinees spul, ik zag nog dat er in Singapora iemand zit die prachtige cd-loopwerken maakt... Jay's audio...
Maar ook in Indonesia is mooi spul te koop, ik ken een bouwer van prachtige buizenversterkers. En heel betaalbaar...
Ga er eens goed overdenken..

Check en thnx voor je bericht. Precies zo zit ik er ook in, nu plezier. Nou is het verzenden naar nl hier wel wat goedkoper. Varieert van 60 tot 150 euro. Ow en deel inderdaad je merkje etc. Veel mooi spul te vinden hier als je dus maar weet waar te zoeken.. Misschien hier ook wel naartoe te halen dan.. ;)
" no loss of fine detail "

Pjotr27

Quote from: Pinda13 on February  5, 2019, 15:50:32
Check en thnx voor je bericht. Precies zo zit ik er ook in, nu plezier. Nou is het verzenden naar nl hier wel wat goedkoper. Varieert van 60 tot 150 euro. Ow en deel inderdaad je merkje etc. Veel mooi spul te vinden hier als je dus maar weet waar te zoeken.. Misschien hier ook wel naartoe te halen dan.. ;)

Zoek even op Ilusi Audio, hij heeft geen website maar wel Facebook. Ook kom je wel een review tegen..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

#477
Een, al zeg ik het zelf, monster van een upgrade hier. Ik heb mijzelf een kadootje gegeven in vorm van een verbeterde powerblock. Nu blijft mij de musical paradise dac en versterker mij elke x verbazen hoe goed die klinken en heb ik hun power block aangeschaft. Volledige galvanisch gescheiden dmv 230v trafo en een relatief kleine filter (klein om dynamiek verlies tegen te gaan). 6 inlets weliswaar US connectoren, maar deze zijn hier snel gekocht, gemonteerd en ik bevooroordeeld ben over de kwaliteit van dit merk moet deze wel lang in mijn set blijven. De prijs ook flink wat scherper gekregen ivm dat er geen EU inlets in konden. Dit hield me dus ook niet tegen met aankoop. 4 isolation en 2 non isolation inlets. 27kg zwaar monster en de trafo is opgebouwd volgens de Japanse Z11 trafo. Al zegt me dit niks xD..

Vanmorgen kwam pakketpost aan de deur en schrok me werkelijk een hoedje. Weer zo'n grote doos als de dac en versterker. Maar zit daar dan het block in? Holy shit yeahh!! Haha. Bezorger bijna hernia bezorgd(ook al had ie steekwagentje mee xD).
Eenmaal uitgepakt ff foto's van binnenkant gemaakt en wat kabels afgemonteerd met de juiste connectoren. Aansluiten en gaan! Wel ff testen of de stoppen niet doorvliegen van zo'n beest wat ineens aangaat, maar alles ging gelukkig goed. Een kwartiertje luisteren en wat al opviel is dat er enorme rust in het audiobeeld zit. Holy shit je hoort alles zo goed en gelijk. Natuurlijk moeilijk uit te leggen, maar ruimte wordt groter in audiobeeld en die ''rust'' waarbij je alles zo goed kan definiëren;wauw!! De speakers posities vallen wat weg dat je beeld groter wordt, bestaat dit? Kennelijk..

Voorlopig dus bijzonder tevreden en ga dit eens op me in laten werken, want hij is wel huge!! Met deze aankoop snelheden moet er wel een containertje gevonden worden om na deze periode alle spullen weer mee te nemen. Ach zien we dan wel en voor alles is een oplossing ghehe.

Foto's:
" no loss of fine detail "

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Pjotr27

Heel mooi, wat kost zo'n blok in euro's?
Daar ben ik wel benieuwd naar......
Misschien kan je me wat linkjes sturen (via pm) van de websites waar je de spullen besteld?
China-Indonesia is te overzien qua vrachtkosten...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kingpin

#480
Heel mooi, al heb ik wel een vraagje .. ik zie namelijk geen aardedraad lopen !
Je zou nog een kleine slag kunnen slaan door de uitgangen in ster te zetten.
Ziet er inderdaad mooi uit  :)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Pjotr27

Quote from: Kingpin on March 22, 2019, 11:24:33
Heel mooi, al heb ik wel een vraagje .. ik zie namelijk geen aardedraad lopen !
Je zou nog een kleine slag kunnen slaan door de uitgangen in ster te zetten.
Ziet er inderdaad mooi uit  :)

Maar dan moet je wel aarde hebben in je huis. Hier in Indonesia hebben ze daar nog nooit van gehoord. Met als gevolg iedere dag weer dodelijke ongelukken als gevolg van stroom..... :wacko:
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Contour

Zo te zien is dit een zeer zware scheidingstrafo, dan heb je geen aarde meer nodig toch?

Pinda13

#483
Quote from: Kingpin on March 22, 2019, 11:24:33
Heel mooi, al heb ik wel een vraagje .. ik zie namelijk geen aardedraad lopen !
Je zou nog een kleine slag kunnen slaan door de uitgangen in ster te zetten.
Ziet er inderdaad mooi uit  :)

Dit zit er wel in (zal zo even foto plaatsen), als je kijkt dat aarde uit de trafo komt. Heeft dus weer te maken met scheidingstrafo zoals Contour al aangeeft. Hoe dit in elkaar zit geen idee, maar als je de bovenste aansluitpunt bekijkt op de inlets dan zie je dat de aarde is aangesloten. De rode is non isolation dus op de aarde aangesloten van iec. De overige 4 inlets zijn isolated en gaan dus door de trafo. Hoe dit zit?? Maar Garry (de bouwer) gaf aan dat mijn intel nuc op de non isolated moet en dac en amp op de isolated. Volgende tekst wat bij ad stond:

Red Power Outputs are non-isolated based output, suitable for switching power supply equipment (ie: Personal Computer).

White and Gray Power Outputs are Balanced Isolated Outputs, suitable for sound systems/equipment, high precision instruments and medical equipments.

Vandaar dat ik paar dagen geleden ook een liniaire voeding voor mijn intel nuc heb besteld en die dus daarna ook op de isolated komt. En dan ben ik een goed eindje op weg.


Ster bekabeld misschien in de toekomst inderdaad. Dit had ik zelf bij mijn eigen gemaakte stekkerblok wel.

Quote from: Pjotr27 on March 22, 2019, 11:32:52
Maar dan moet je wel aarde hebben in je huis. Hier in Indonesia hebben ze daar nog nooit van gehoord. Met als gevolg iedere dag weer dodelijke ongelukken als gevolg van stroom..... :wacko:

Hier alles aarde zoals bij ons. Meer dan prima.

Quote from: Pjotr27 on March 22, 2019, 11:15:56
Heel mooi, wat kost zo'n blok in euro's?
Daar ben ik wel benieuwd naar......
Misschien kan je me wat linkjes sturen (via pm) van de websites waar je de spullen besteld?
China-Indonesia is te overzien qua vrachtkosten...

Normaal 3500rmb, ik heb hem voor 2750rmb zo rond de 360 euro. Verzenden is veelal gratis hier, ook al komt het uit de andere kant van china in 3 dagen :D.
Heb je toevallig wechat Pjotr? Ik wil zn contactgegevens wel even delen, stuur gerust een pm.


Edit: foto is dus te zien zwarte draad naar eerste 2, aarde vanuit iec. En de andere 4 gaat naar trafo..
" no loss of fine detail "

Kingpin

Quote from: Pinda13 on March 22, 2019, 13:12:36
Dit zit er wel in (zal zo even foto plaatsen), als je kijkt dat aarde uit de trafo komt. Heeft dus weer te maken met scheidingstrafo zoals Contour al aangeeft. Hoe dit in elkaar zit geen idee, maar als je de bovenste aansluitpunt bekijkt op de inlets dan zie je dat de aarde is aangesloten. De rode is non isolation dus op de aarde aangesloten van iec. De overige 4 inlets zijn isolated en gaan dus door de trafo. Hoe dit zit??
Ok, kon het niet zien op de foto. Zal er geen discussie van maken maar hoop wel dat ie de aarde van primair niet heeft doorgetrokken naar secundair om gevaarlijke situaties te voorkomen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Pinda13

#485
Quote from: Kingpin on March 22, 2019, 14:08:36
Ok, kon het niet zien op de foto. Zal er geen discussie van maken maar hoop wel dat ie de aarde van primair niet heeft doorgetrokken naar secundair om gevaarlijke situaties te voorkomen.

idd heeft ie niet. Zijn, zoals je kan zien, ook los van elkaar.
" no loss of fine detail "

Pinda13

Quote from: Pjotr27 on February  5, 2019, 15:54:42
Zoek even op Ilusi Audio, hij heeft geen website maar wel Facebook. Ook kom je wel een review tegen..

Nog wel even opgezocht, maar weinig over te vinden. Zelfs op facebook, bestaan ze nog?
" no loss of fine detail "

Xander32

#487
Flinke trafo zit er in het ding. Veel plezier ermee
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Musical Fidelity euhhhhh sorry...Paradise. :D



Ziet er bruut uit hoor.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Quote from: Pinda13 on March 22, 2019, 14:32:00
Nog wel even opgezocht, maar weinig over te vinden. Zelfs op facebook, bestaan ze nog?

Yep, zoek even op Facebook naar Lam Kie Joeng, dat is de eigenaar en bouwer van de versterkers. Ik denk dat zijn Facebook redelijk open is...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

Quote from: chansig on March 22, 2019, 15:54:27
Musical Fidelity euhhhhh sorry...Paradise. :D



Ziet er bruut uit hoor.

Gr. Hans

Haha mooi heh. Only in china.. Made in China wordt wel steeds en steeds beter qua kwaliteit.
" no loss of fine detail "

Kingpin

Quote from: Pinda13 on March 22, 2019, 16:03:55
Haha mooi heh. Only in china.. Made in China wordt wel steeds en steeds beter qua kwaliteit.
En prijs .... voor die prijs heb je hier nog niet eens een fatsoenlijke scheidingstrafo.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Pinda13

#492
Quote from: Kingpin on March 22, 2019, 16:53:41
En prijs .... voor die prijs heb je hier nog niet eens een fatsoenlijke scheidingstrafo.

Absoluut. Als je de dac ook vergelijkt bijv met dac rond dezelfde prijsklasse (dac heeft me goeie 800 euro gekost) dan kan je dit nergens krijgen/kopen. Oa 2 trafos elk voor analoog of digitaal board. Buisjes, gebruik van caps mobo, en mogelijkheid tot upgrade. Tot dac chips modulair ga zo maar door.
Met dat powerblock net zo; moker van een kast, 25kg trafo, oa amplimo ziet je komen met dat bedrag xD uhhh..

Maar goed BTW, invoering, shipment. Dan nog denk ik dan 'n koopje.
" no loss of fine detail "

Pinda13

#493
Het is algemeen bekend dat je voor een intel nuc beter een lineaire voeding kan halen dan de standaard poweradapter. Ik heb hier nooit echt gericht naar gezocht. Nu met dat powerblock als upgrade gaven veel mensen aan dat die voeding nou ook een x moet komen. Daarom kwam ik toevallig met mijn zoektocht terecht bij Breeze Audio, hier heb ik al een versterker van staan in mijn 2de set en ben daar aangenaam door verrast en dus erg tevreden over. Eerst wou ik aanvankelijk een teradak halen, kosten hier rond de xx euro. Niet duur en kwaliteit is bekend goed. Maar deze van breeze audio wordt aangeboden voor. Ok die moet ik proberen, al is het niks dan gaat hij naar mijn nvidia shield in de slaapkamer, aangezien de intel nuc en shield hetzelfde vragen.. Post kwam net binnen en natuurlijk even wat fotos gemaakt en wat binnenkant fotos van de ad. Deze wordt op bestelling gemaakt met een maximum van 24v en 8a. Ik heb hem op 19v besteld, de nuc vraagt rond de 3.83a dus 4.5a wou ik sowieso, maar deze heeft zelfs nog meer volgens de bouwer en ging volgens hem prima. Prima :headbanging:

Resultaat:
" no loss of fine detail "

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pinda13

" no loss of fine detail "

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pinda13

" no loss of fine detail "

Tjeb

Quote from: Kingpin on March 22, 2019, 14:08:36
Ok, kon het niet zien op de foto. Zal er geen discussie van maken maar hoop wel dat ie de aarde van primair niet heeft doorgetrokken naar secundair om gevaarlijke situaties te voorkomen.

Kan je deze toelichten? Het lijkt me namelijk dat de aarde van primair en secundair wel aan elkaar hangen, het aangesloten apparaat is anders zwevend en kunnen stromen welke normaal weg kunnen naar de netaarde niet weg en komt het apparaat dus ondercstroom te staan....

Ik kan me natuurlijk vergissen maar bovenstaande uitleg zou voor min een logische reden zijn om pri/secundaire aardes wel aan elkaar te leggen..

Kingpin

Quote from: Tjeb on March 23, 2019, 22:03:16
Kan je deze toelichten? Het lijkt me namelijk dat de aarde van primair en secundair wel aan elkaar hangen, het aangesloten apparaat is anders zwevend en kunnen stromen welke normaal weg kunnen naar de netaarde niet weg en komt het apparaat dus ondercstroom te staan....

Ik kan me natuurlijk vergissen maar bovenstaande uitleg zou voor min een logische reden zijn om pri/secundaire aardes wel aan elkaar te leggen..
Bij een scheidingstrafo is inderdaad het secundaire gedeelte zwevend, er is dus geen fase of nul ten opzichte van aarde.
Aan de primaire kant wel omdat in ons netwerkstelsel de nul al aan aarde ligt.
Het scherm van de trafo ligt logischewijs ook aan aarde, anders doet ie geen dienst en dat is wel wat je wil.

Secundair gezien staat er alleen een 'zwevend' potentiaalverschil van 230V tussen beide uitgangen van de scheidingstrafo.
Als je secundair nu ook randaarde gaat gebruiken dan werkt de aardlekschakelaar niet, omdat deze een potentiaalverschil ten opzichte van aarde moet meten bij aanraking.
Zo kan de stroom secundair oneindig groot door je lichaam gaan ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack