Nieuwsgierige pinda on tour!

Started by Pinda13, April 2, 2015, 12:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pinda13

Beste Mede forummer,

Ik lees al weer een tijdje mee op dit forum en ik moet toegeven dat het soms een beetje verslavend is :tongue2:.
Mijn naam is Carl en woon in de Flevopolder. Ben 26 jaar en heb uitermate veel belangstelling bij Film en Muziek.
Dit is eigenlijk al vanaf dat ik klein was, altijd geïnteresseerd in Computers en hifi componenten. Het begon ooit met downloaden op ADSL en haalde je 100kb p sec :pompom:, en wow wat was dat snel! Computer 's nachts aan laten staan en volgende dag genieten van film of game.

Inmiddels getrouwd en eigen huisje, daar tussen ben ik op mijn studentenkamer begonnen met de Logitech Z-5500 en hier was ik erg content mee. Buren paar keer op bezoek en zelfs de politie kwam eens langs  ::) (bewoners aan de overkant waren ''not amused'' dat zij tegenover een complex wonen waar studenten in zaten, tja.. :coffee:).
Daarna begonnen met Kef Q300 en Onkyo 616, leuk maar het werd algauw anders..


Zoals ik zei, getrouwd, eigen huisje en toen kon het verzamelen beginnen. Eerst een Marantz SR7008 met Monitor Audio's gekocht. De RX serie, meteen ook center en Subwoofer erbij. Ik was als een kind zo blij! Toen kwam ik ineens op het HTforum en kreeg ik last van het verzamelvirus en moest het gewoon anders. Zo is de marantz naar een ander baasje gegaan en heb ik de Denon 4520 ook gepasseerd en nu dus het volgende staan:

Genoeg getypt hier wat foto's van hoe het nu is:

Foto van HT-ruimte:








Wat je ziet:
- Marantz SR5005
- Baru BD007SHE mediaspeler
- Monitor Audio RX6
- Monitor Audio RXcenter
- Monitor Audio RXW12
- Beamer is de JVC HD-1
- Spanscherm komt van Clofis diameter van 2,20 op maat gemaakt.
- Playstation 3
- Kabels zijn oa van Eichmann, supra hdmi
- Stekkerblok is monster HT1000, maar wil graag tzt een andere..

Ook heb ik aan de achterkant 2 akoestische panelen opgehangen, die 8cm van de muur af zijn om zo betere resultaat te krijgen. Stofje wat er omheen zit wordt nog anders, aangezien deze wel wat opvallen :P. Verder is het materiaal Akotherm + zelf gemaakt paneel hout er omheen gemaakt.

In het begin heb ik ondervloer neergelegd en de muur zwart geverfd. Ook staat er onder de Sub een Auralex Subdude HT. De ondervloer, panelen en de auralex zorgen voor weinig tot geen trillingen die bij de buren te horen zijn. Ik heb samen met de buurman geluisterd en gelukkig was het niet waar te nemen. Dat zit toch wel wat lekkerder hoor :P  O-)

Ps: kabels moeten nog weggewerkt worden bij de beamer. Maar komt wel..

--
Verder ben ik (nog) meer een muziek liefhebber dan film en heb ik het volgende bij elkaar ''geraapt'' en beneden staan:

Foto beneden:


Wat je ziet:
- Primare I32 met MM30 en aptx bluetooth upgrade module
- Audio Physic Tempo 6
- Luidsprekerkabels van Kimber.
- Samsung HU7500 55''

Er komt nog een stekkerblok, maar eerst maar even tijdelijk de eichmann power zo neergelegd.

Ik zou nog wel even door kunnen gaan, maar het gaat om dat je je set-up te showen. Bij deze.. en ik moet toegeven dat ik erg tevreden ben en eerst eens ga genieten  :headbanging:.
" no loss of fine detail "

Kerkhoffd

Erg fraai Carl! Kwa stereo sound hebben we duidelijk dezelfde smaak. Tot voor een week geleden stonden hier ook Tempo VI in hoogglans wit. Erg fraaie combinatie met de Primare i32 als je akoestiek goed is. Veel plezier er mee.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

michel69

Hoi Carl  ;D erg mooie set heb je zowel boven als beneden staan,ik moet het helaas gecombineerd doen en hoewel ik qua geluid echt niets te klagen heb lijkt het me zo heerlijk om na een drukke dag eventjes heerlijk in mijn eigen aparte HT ruimte te gaan zitten en lekker achteroven met een drankje en een hapje een film te kijken. Helaas gaat dat hier niet lukken aangezien ik de ruimte op de bovenverdieping er gewoon niet voor heb.

Veel luister en kijk plezier zowel boven als beneden ;)

Groetjes Michel.
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Pinda13

Quote from: felix01 on April  2, 2015, 16:42:30
mooie sets!
wekom op het forum :colgate:
Quote from: michel69 on April  2, 2015, 18:41:39
Hoi Carl  ;D erg mooie set heb je zowel boven als beneden staan,ik moet het helaas gecombineerd doen en hoewel ik qua geluid echt niets te klagen heb lijkt het me zo heerlijk om na een drukke dag eventjes heerlijk in mijn eigen aparte HT ruimte te gaan zitten en lekker achteroven met een drankje en een hapje een film te kijken. Helaas gaat dat hier niet lukken aangezien ik de ruimte op de bovenverdieping er gewoon niet voor heb.

Veel luister en kijk plezier zowel boven als beneden ;)

Groetjes Michel.
Quote from: Kerkhoffd on April  2, 2015, 16:14:33
Erg fraai Carl! Kwa stereo sound hebben we duidelijk dezelfde smaak. Tot voor een week geleden stonden hier ook Tempo VI in hoogglans wit. Erg fraaie combinatie met de Primare i32 als je akoestiek goed is. Veel plezier er mee.


Thanks voor de leuke reactie!
Ja eigenlijk is de zoektocht een beetje op on-hold. Ben namelijk erg tevreden met deze set.  :pompom:

" no loss of fine detail "

Bas Akkerman

Mooie ruimtes en sets man, geniet ze!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Pinda13

Weer een kleine verandering in de set-up beneden. Een spacecom 3 2x3m van cassiopeia speakerkabel afgemonteerd met wbt's.



De kabel moet nog inspelen, maar was meteen al een vooruitgang tov de kabel die ik eerst had. Er is meer diepte en bass bij gekomen. Prijs kwaliteit is erg goed van cassiopeia.
" no loss of fine detail "

Pinda13

#7
Het is alweer een tijdje geleden dat ik in mijn eigen showcase heb gepost, maar hierbij weer een update!

De eerdere genoemde on-hold was van korte duur en is het e.e.a. veranderd bij mij thuis.
Zo hebben de monitor audio's plaats gemaakt voor meer Audio Physic, en hoe! Aangezien de sound van audio physic erg bij mij past, kwam ik op dit forum wat mooie juweeltjes tegen die nu boven in de ht-ruimte staan. De fronts zijn nu Audio Physic Tempo 5 en de center is de High-end Center van Audio Physic. Ik wist ongeveer de grote van de Center, maar damn wat is dat een mega ding!! Dat deze center high-end heet snap je meteen. Mega grote kast, met genoeg laag voor de center kanaal. Wel erg gaaf hoor!

Verder heb ik met Mijkie (Mike) een leuke deal kunnen maken en heb ik zijn Linn Majik DS-I overgenomen tegen de primare I32. Was nieuwsgierig naar Linn geworden en die nieuwsgierigheid bleek terecht, want meteen bij het aansluiten gaf de majik een bak meer aan muzikaliteit:WAUW! Primare was erg goed, begrijp me niet verkeerd, maar deze linn kwam dichter bij mijn sound. Ook in combinatie met de Tempo 6: top!

Ook van Lars_Portman (Edwin) (ooit door Ronald van Concept & audio gemaakt en verder door edwin zelf geupgrade incl noise harverster erin) een giga goed stekkerblok overgenomen en gaf een flinke boost op de set-up beneden. Thanks nogmaals! Hier ook kennis gemaakt met de PS Audio Noise Harvesters, kleine stekkerplug van Ps audio en filtert je stroomnet mbv kleine flashjes, zoals een camera doet en haalt dus ruis etc uit je net en zorgt bij mij voor zeer positieve verbeteringen. Vooral op het beeld is het echt een beter geheel, kleuren zijn natuurlijker en spatten van het scherm af(vooral als je isf hebt, komt dat beter naar voren). Top apparaatjes! Volgens sommige kan je er niet te veel van hebben, dus heb ik her en der gezocht en zo langzaam aan toch 6 noise harversters verspreid.

Maar goed, zo even op een rij wat er verder nog bij is gekomen:
- Powerstrip van Kemp met dus 2 noise harvesters hierin.
- Prachtige beamer van Sony de HW50 wit. Die door Sony UK is nagekeken en waar ze de powerunit vervangen hebben en een nieuwe lamp erin gezet. Is weer als nieuw kan je wel zeggen :).
- nieuwe kingpin VFS210 scherm
- Bluesound Node


Genoeg getypt, de foto's komen eraan:

PS: kabels moeten boven nog weggewerkt worden zeg ik alvast :P













" no loss of fine detail "

Pinda13

Verder nog wel vraagje!

Aangezien we wij veel films en series kijkers zijn, zitten we wel erover te denken om beneden de beamer op te gaan hangen icm tab tension scherm. Alleen is de woonkamer 1,5 jaar geleden nog helemaal vernieuwd (met nieuwe vloer en muren opnieuw gestuct/geverfd. Aangezien ik totaal niet handig ben, weet ik dus niet of dat wel een goed idee is. Sowieso is het erg mooi om van deze 2 sets, 1 hele goede over te houden. Maar zo is er bijv een probleem dat wanneer ik de beamer ophang, ik geen stroom daar heb. Weliswaar 1 meter van de centrale stroomtoevoer in plafond. Maar kan ik daar iets op aansluiten en ga je dan niks van zien? We willen sowieso geen kabelgoot dus tja wat is verstandig.

Is er iemand toevallig heel handig en woont in de omgeving van Dronten?  :pompom: :tounge:
Of iemand die goede ideeen heeft? Ten tijde maar bezoekje aan beter beeld en geluid brengen misschien? Alleen de spullen heb ik al, omgeving moet alleen anders :P..

hoor het graag!
" no loss of fine detail "

Kingpin

Goed bezig voor een "bij elkaar geraapte" set ;)
Zelf ben ik ook een echte fan van Audio Physic, leuk om te zien.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Ik had ooit het idee om een beamer in de trapkast te zetten. Dat kan bij ons mooi. Maar de WAF weigerde de immense voordelen in te zien.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Pinda13

Quote from: HuubF on August 14, 2015, 19:11:58
Ik had ooit het idee om een beamer in de trapkast te zetten. Dat kan bij ons mooi. Maar de WAF weigerde de immense voordelen in te zien.

Lol, als het immense voordele heeft, zou ik het toch eens heroverwegen!
Hier is de WAF zeker niet moeilijk, maar geen kabelgootjes werk. Verder was het haar idee om het spul naar beneden te halen. Dus tja.. :D

Zal binnenkort even foto's maken en kijken wat anderen hier van vinden. Op zich kan het al snel gerealiseerd worden denk ik.
" no loss of fine detail "

Pinda13

Hierbij weer een update.
Alles is eigenlijk weer anders en er begint rust te komen in het upgraden.

In ieder geval, ben van 2 set naar 1 gegaan. Mijn vrouw en ik hadden uiteindelijk toch liever de beamer in de woonkamer.

Foto's zeggen meer dan duizend woorden:











*mooi de kabels weg kunnen werken in de koof.

Verder erg blij en tevreden met dit resultaat. Er komen nog andere gordijnen, voor als je overdag nog weleens een filmpje wil kijken. Gelukkig hebben we het goede seizoen en is het al om 17u donker:).

Gordijnen zullen ook weer pluspunt voor akoestiek zijn, win win dus.

Verder genieten, elke keer weer.
" no loss of fine detail "

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Pinda13

" no loss of fine detail "

Robiwan

mooie set up pinda, maar vind het wel jammer dat de kastdeurtjes open moeten om de apparatuur te bedienen :(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Sopper

Quote from: LPlover on November 28, 2015, 10:40:08
mooie set up pinda, maar vind het wel jammer dat de kastdeurtjes open moeten om de apparatuur te bedienen :(

Dat is vast voor de foto...
IR extender?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Pinda13

Quote from: Sopper on November 28, 2015, 11:11:41
Dat is vast voor de foto...
IR extender?
Quote from: LPlover on November 28, 2015, 10:40:08
mooie set up pinda, maar vind het wel jammer dat de kastdeurtjes open moeten om de apparatuur te bedienen :(

Haha ja is voor de foto. Ik gebruik alleen ab van de denon. Rest allemaal via telefoon.
Dus staat alleen de rechter open. Kan daar wel mee leven;).
Snap dat het nogal "boem" overkomt als alles open staat. Ik heb ergens nog een logitech harmony touch liggen, maar nog niet nodig gehad. Vrouwlief doet ook via tel.

Quote from: screw on November 28, 2015, 11:14:38
Mooi set zo!  :clapping:

Thanks!
" no loss of fine detail "

R

Prachtige woonkamer integratie zo. Je fronts krijgen ook lekker de ruimte. Mooi gedaan.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Robiwan

Quote from: Pinda13 on November 28, 2015, 12:53:04
Haha ja is voor de foto. Ik gebruik alleen ab van de denon. Rest allemaal via telefoon.
Dus staat alleen de rechter open. Kan daar wel mee leven;).
Snap dat het nogal "boem" overkomt als alles open staat. Ik heb ergens nog een logitech harmony touch liggen, maar nog niet nodig gehad. Vrouwlief doet ook via tel.

Thanks!

mooi die kabels weggewerkt voor de beamer :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

denoontje


luuk123456

#24
Mooie woonkamer met mooie apparatuur.
Ik moet toch echt nog eens in mooiere/betere speakers investeren. Zal zeker geweldig klinken!
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0