Ik ben op zoek naar een leuke en betaalbare instap in een standalone hoofdtelefoon-setup.
In de woonkamer is echt goed geluid vanwege opstelling niet echt te realiseren en ik wil eens gaan kijken of een redelijk hoofdtelefoon bevalt als alternatief.
Nu is mijn luisterpositie zo’n 5 meter verwijderd van mijn installatie en ik heb geen zin in een kabel van 6 meter en draadloos biedt waarschijnlijk niet de kwaliteit die ik zoek.
Dus een standalone optie die ik naast de bank kan zetten is wat ik zoek. Moet de verschillende gangbare formaten kunnen afspelen (liefst ook hiRes) en bij voorkeur van het netwerk en ook Spotify.
Nu heb ik naar verschillende opties gekeken en dit zie ik als mogelijkheden:
- kwalitatief goede portable audioplayer (Sandisk Sansa/ Fiio X1/3/5 ); voordeel= erg portable, nadeel=geen netwerkafspeelmogelijkheden
- mijn android phone/tablet gebruiken en dan via USB OTG-kabel naar dac/hoofdtelefoonversterker (bijv Fiio Olympus E10K). Voordeel=mogelijkheden, Nadeel=kwaliteit (

)
- RaspberryPi + digi-uit naar een dac/hoofdtelefoonversterker (moet volgens mij iets redelijks op kunnen leveren).
Er zijn nog veel meer mogelijkheden, maar ben er niet zo in thuis. Dus ik hoor graag jullie mening over bovenstaande opties + betere alternatieven
Omdat ik niet zeker weet of dit gaat werken wil ik het budget vooralsnog even beperkt houden: 200-250 euro voor complete set incl. hoofdtelefoon. Laag budget, ik weet het, maar ik wil toch kijken of er iets mogelijk is.