De set van Rob46

Started by Rob46, February 19, 2015, 16:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

brt

Is de Accuphase geen klasse A dan?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Een set Electa Amator III is wellicht weer een overtreffende trap, ik snap jouw interesse, echter, voldoet de E-280 dan nog betreffende diens vermogen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Quote from: brt on August  6, 2023, 23:30:26Is de Accuphase geen klasse A dan?

De Accuphase is een klasse A/B...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

#603
Quote from: Xander32 on August  7, 2023, 08:50:47Een set Electa Amator III is wellicht weer een overtreffende trap, ik snap jouw interesse, echter, voldoet de E-280 dan nog betreffende diens vermogen?

Meer dan voldoende. Ik heb onlangs een Pass Lab Int25 met luidsprekers die een gevoeligheid hebben van zo'n 88db horen spelen in een luisterruimte die 2 keer groter is dan onze woonkamer. Geen probleem. Zelfs niet op hoog volume. De Int25 staat op papier met 2x25 klasse A.

De E280 heeft meer dan genoeg vermogen om alle speakers aan te kunnen sturen in onze woonkamer. Speel ook nooit knetterhard. Speakers heeft de E280 volledig onder controle.

Het zal mij niet verbazen dat de E280 maar 10/15 watt inzet...🧐
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

De Accuphase versterkers leveren allen idd een stabiel vermogen. Dat zal dan geen issue zijn  :nowink:

Desondanks toch nieuwsgierig naar de Pass Lab? Zou wel tof zijn wanneer je die dan thuis 1 op 1 met de Accuphase kan vergelijken, bij voorkeur op de SF Electa indien je toch voor die wil gaan  :thumbs-up:

Quote from: Rob46 on August  7, 2023, 09:32:35Meer dan voldoende. Ik heb onlangs een Pass Lab Int25 met luidsprekers die een gevoeligheid hebben van zo'n 88db horen spelen in een luisterruimte die 2 keer groter is dan onze woonkamer. Geen probleem. Zelfs niet op hoog volume. De Int25 staat op papier met 2x25 klasse A.

De E280 heeft meer dan genoeg vermogen om alle speakers aan te kunnen sturen in onze woonkamer. Speel ook nooit knetterhard. Speakers heeft de E280 volledig onder controle.

Het zal mij niet verbazen dat de E280 maar 10/15 watt inzet...🧐
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Quote from: Rob46 on August  6, 2023, 21:00:54Ik heb nog een oogje op een set SF Electa Amator iii 😉.

Het laag is nu droog en met de Auralic G1.1 gedefinieerder geworden. Wel mijn sound. Ik moet in deze ruimte eigenlijk geen vloerstaanders meer hebben, mits baspoort voorzijde. Voor een sub loop ik niet warm.

In het compacte luistergebied passen monitoren prima. Het is ook wel ok zo voorlopig. Ben erachter gekomen dat zwaargewichten als een E5000 bij mij in ieder geval geen meerwaarde heeft tov de E280. Mocht ik in de versterking nog willen gaan veranderen, dan moet ik dat in een ander merk gaan zoeken...Pass Labs spreekt mij aan, maar klasse A met SF wordt denk ik te soft....
Denk je echt dat klasse A soft is?
Accuphase is wel de meest "soft" klinkende versterker die ik ken, dus het zal wel meevallen met een klasse A of zelfs buizenbak 😇

mmuetst

Als ik dit plaatje zie dan komt er maar één woord in mij op: Akoestiek?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rob46

Dat was een issue, en is inmiddels verbeterd. Naast een vloerkleed hebben wij over de hele breedte paneelgordijnen. Tevens een groot akoestisch paneel en schilderij. Echter denk ik dat er nog wel wat getuned kan worden aan de akoestiek. Het is wel oppassen om niet teveel te 'dempen'. Ben nog zoekende hierin....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

chansig

#608
Ik denk niet dat er op de vloer nog wat bijkomt ? Of achter de speakers ? Of op het plafond ? Dan zal het qua demping wel gaan meevallen en hoef je niet bang te zijn dat het teveel zal gaan worden.

Overigens vind ik veel dempen juist erg fijn klinken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mmuetst

Quote from: Rob46 on August  8, 2023, 09:28:58Dat was een issue, en is inmiddels verbeterd. Naast een vloerkleed hebben wij over de hele breedte paneelgordijnen. Tevens een groot akoestisch paneel en schilderij. Echter denk ik dat er nog wel wat getuned kan worden aan de akoestiek. Het is wel oppassen om niet teveel te 'dempen'. Ben nog zoekende hierin....
In onze woonkamer is de demping ook niet optimaal, maar daar heb ik alleen SonoS speakertjes voor achtergrond geluid, dus boeien...
Maar ik merkte dit weekend met visite dat het toch wat aan het galmen was. Je merkt dan dat het meer vermoeiend is om alles goed mee te krijgen.
Gelukkig heb ik daar in mijn mancave geen last van.
Ik denk dat teveel demping niet snel aan de orde is, met demping wordt het nooit een 100% dode kamer. Maar snap dat sommige mensen toch een beetje levendigheid prettig vinden.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rob46

Gisteren een originele set luidsprekerstands voor de SF Minima Amator II gekocht. De Carrara luidsprekerstands. Doordat deze luidsprekerstands ruim 10cm hoger zijn dan de Solid State, geeft dit ook een positief effect in het geluid. Instrumenten lijken losser van de luidsprekers te staan. Ook wordt het micro detail meer aangezet, nog duidelijker gepositioneerd. Daarnaast zijn de luidsprekerstands ook nog erg fraai om te zien.



[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Heel erg mooi Rob 🥰
Wanneer ik een keer over zou gaan naar andere ls, zouden het ook SF speakers worden.

De verandering in geluid is goed/ juist ook te verklaren door de +10cm hoogte. Daardoor komen de drivers en m.n. de tweeters op een andere hoogte (oorhoogte of wellicht er iets boven) te staan. Ongeacht welke ls en/of stand, maar dat heeft steevast een duidelijk hoorbaar effect.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Quote from: Rob46 on September  3, 2023, 10:35:51Gisteren een originele set luidsprekerstands voor de SF Minima Amator II gekocht. De Carrara luidsprekerstands. Doordat deze luidsprekerstands ruim 10cm hoger zijn dan de Solid State, geeft dit ook een positief effect in het geluid. Instrumenten lijken losser van de luidsprekers te staan. Ook wordt het micro detail meer aangezet, nog duidelijker gepositioneerd. Daarnaast zijn de luidsprekerstands ook nog erg fraai om te zien.



Goed bezig Rob, erg fraai met de originele stands. Nog een tip van deze kant, met een setje IsoAcoustic Gaia's is het helemaal af. Je zult verbaasd zijn wat dit nog brengt.

brt

Ik vind de speakers werkelijk prachtig om te zien, maar bij de stand krijg ik een eind jaren 80, begin jaren 90 gevoel door die marmeren (?) ondergrond. Je had hiervoor andere stand, die vond ik een erg mooie match, visueel.

Merk je ook verschil qua sound?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

ducman748


Richi

Quote from: drees62 on October 12, 2023, 22:37:43Goed bezig Rob, erg fraai met de originele stands. Nog een tip van deze kant, met een setje IsoAcoustic Gaia's is het helemaal af. Je zult verbaasd zijn wat dit nog brengt.
Ik zou dit wel echt eerst proberen. Bij mijn Dyns was het een groot verschil, bij de Elacs veel minder en zonder vond ik het mooier klinken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

De base van de stands vind ik juist erg goed passen bij de speakers uit deze SF-serie. Maar over smaak ...

En bij mijn weten heb je de keuze tussen een lichte variant (de standaard) en een donkere/ zwarte variant (tegen meerprijs). Afhankelijk van de inrichting van de luisterruimte vind ik de ene beter matchen dan de andere. Maar ook dat is smaak, voorkeur.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Quote from: Xander32 on October 13, 2023, 08:28:28De base van de stands vind ik juist erg goed passen bij de speakers uit deze SF-serie. Maar over smaak ...

En bij mijn weten heb je de keuze tussen een lichte variant (de standaard) en een donkere/ zwarte variant (tegen meerprijs). Afhankelijk van de inrichting van de luisterruimte vind ik de ene beter matchen dan de andere. Maar ook dat is smaak, voorkeur.

Ik heb de Minima's al weer twee jaar in mijn bezit. Destijds waren de stands er alleen met de voet in de lichte variant. Maar zoals wel vaker, in het echt zijn ze veel mooier dan op een plaatje.  ;)

drees62

Quote from: brt on October 12, 2023, 23:30:28Ik vind de speakers werkelijk prachtig om te zien, maar bij de stand krijg ik een eind jaren 80, begin jaren 90 gevoel door die marmeren (?) ondergrond. Je had hiervoor andere stand, die vond ik een erg mooie match, visueel.

Merk je ook verschil qua sound?

Het is ook de Heritage serie, ze proberen die tijd een beetje te laten herleven met de techniek van nu. Wat mij betreft dus zeer geslaagd maar dat moet een ieder natuurlijk voor zichzelf bepalen.

Xander32



Met jullie lichte wandafwerking en het grote witte screen tussen de ls, vind ik de lichte base prima matchen.

Quote from: drees62 on October 13, 2023, 10:19:53Ik heb de Minima's al weer twee jaar in mijn bezit. Destijds waren de stands er alleen met de voet in de lichte variant. Maar zoals wel vaker, in het echt zijn ze veel mooier dan op een plaatje.  ;)

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Weer toe aan andere versterking?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Moxxey

#621
Heeft de versterker in je meubel zo genoeg ruimte voor zijn warmte afgifte?

Carrol

Quote from: mmuetst on August  7, 2023, 19:23:51Als ik dit plaatje zie dan komt er maar één woord in mij op: Akoestiek?


Zie ik dat nou goed?
Staat jou rechter speaker een stukje verdernaar voren dan jou linker??
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Rob46

Dat is goed opgemerkt. Ons huis heeft een ontwerp waarbij wanden niet allemaal 'recht' zijn... in het geluidsbeeld merk ik hier niets van, wellicht omdat ze zijdelings geheel vrij staan en de afstand tot de achterwand ook ruim is...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Quote from: Carrol on February  3, 2024, 13:11:23Zie ik dat nou goed?
Staat jou rechter speaker een stukje verdernaar voren dan jou linker??

Bij mij ook het geval, gemeten beter
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika