De set van Rob46

Started by Rob46, February 19, 2015, 16:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Richi

Quote from: Rob46 on May  8, 2021, 13:49:13
Ongeveer een week de Pink Faun Lan Isolator direct vanuit de NAD C658 en de Bonn Network Switch aangesloten. Tja, de cruciale vraag is nu of er verschil is te horen met en zonder de PF. Men schrijft 'zwarter in muziekstukken en een betere focus. Ik luister nu 2 dagen zonder de PF en ik kan geen antwoord geven of de PF nu een meerwaarde heeft in de weergave. Wellicht zegt dit voldoende 8)
Dan doet de Bonn switch al goed zijn werk. In mijn geval, met een TP Link switch van 14,95, hoor ik wel verschil als ik de Pink Faun achterin de Atom steek.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Hier een hoorbaar verschil (scherpte stereobeeld, microdetails) maar voor mijn smaak niet vanzelfsprekend ook mooier (het hoog, de tonaliteit).

Morgen nog maat ff verder uitproberen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Ik ben er nog niet uit voor wat betreft de PF LAN Isolater. Het is bijna vermoeiend om zo aandachtig naar verschil te moeten luisteren. De set, en/of mijn oren, vinden naar alle waarschijnlijkheid dit een tweak welke niet nodig wordt geacht.

Anders is het met Dirac. Al enkele maanden zonder Dirac muziek geluisterd omdat in de woonkamer een en ander aan de akoestiek is gesleuteld waardoor correctie niet nodig zou zijn. Gisteren weer de stoute schoenen aangetrokken en met de Umik-1 en statief gewapend een op 17 punten uitgevoerde Dirac meting gedaan. De 17 punten is voor een 'wijds' geheel bedoeld. In onze situatie is de luisterplaats een tweezits bank. Na deze meting is er geen focus positie meer, zoals ik deze eerder met Dirac had uitgevoerd. Nog nooit een zo uitgebreide Dirac meting uitgevoerd in de huidige akoestische situatie met de Dynaudio Heritage Specials.

Resultaat: voorlopig laat ik Dirac weer even meedraaien. Het geluid is na de meting clean, instrumenten zijn tastbaarder en het laag super verfijnd. Het bolletje wol wordt bij wijze van uit elkaar getrokken. Lekker los en groots wordt de muziek weergegeven. Het lijkt er op dat na deze meting Dirac, ondanks de positieve akoestische aanpassingen, toch zijn meerwaarde voor mij -wederom- laat horen.........
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob_Dingen

Je moet er niet te moeilijk over doen als je iets niet hoort is het klaar.
Probeer je er niet van te overtuigen dat er wat moet zijn.
Meestal als ik het niet zeker weet luister ik er een week of zo naar en dan wisselen, dat maakt het iets makkelijker.

Rob

Rob46

Soms is het goed om een momentje van bezinning de revue laten te passeren......

Vandaag mijn audio belevingen vanaf 2012 welke in mijn topic 'de set van' staan vermeld voor mijzelf eens geëvalueerd. Jeetje, wat is er de afgelopen jaren veel gebeurd, eigenlijk best wel vaak gewisseld. Onrust, beter kan best en veelal de drang om te veranderen. Voor nu lijkt het erop te wijzen dat het voorlopig rustig zal blijven in huize Rob. Leuke hobby, maar de stekker gaat er uit v.w.b. forse investeringen in nieuwe en/of andere componenten. De focus is naar luisteren en naar andere zaken gegaan. Bovendien gaat het prima zo met de Purifi Eigentakt versterking en streaming van NAD. Ook over de monitoren van Dynaudio ben ik heel tevreden.

Daarnaast merk ik ook op dat ik meer post lees op dit forum dan dat ik reacties plaats. Er is weinig nieuws, veel herhaling en in mijn optiek een steeds kleiner wordende gemeenschap die fanatiek met audio bezig zijn. Het 'buurtforum' was al uitstervend en de sfeer werd er daar bovendien ook niet beter op. Ik ervaar hier eenzelfde richting. Enfin; het is mijn beleving en gevoel. Het is goed zo.

Ik zet maar eens een cd'tje op want vandaag is het 'cd dag': More Than Love, een verzamel cd uit 1992...............
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Goed bezig Rob, tof om te lezen dat de NAD - Dyn combi jou in z'n greep weet te houden 🎶 Geniet van de muziek 👍🏻

Na de zomer (-vakanties) maar weer eens een M&G opstarten. Ik moet ook hoognodig weer naar Bert, daar ben ik volgens mij twee jaar geleden voor het laatst geweest  :butbut:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

#381
Deze combi is er inderdaad een die de zaak onder controle weet te houden. Zowel in muziekbeleving als €  ;D

Plaatje van de huidige opstelling....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32




Een mooi compacte, hoogwaardige set  :thumbs-up:
Het oogt ook rustig, niets dat jou afleidt. Dat vind ik persoonlijk ook altijd prettig.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

#384
Ok, ok, ik zal de bekende angel er maar gelijk uithalen; ik moet gewoon nooit meer schrijven dat de samenstelling van de set voorlopig zo zal blijven. Want voorlopig is ook betrekkelijk voor mij in ieder geval  :angel: Wat is er gebeurd dan?

Nou, de NAD set is niet meer. De twee C298 eindversterkers en de C658 zijn ingeruild. Wat is er dan in de plaats gekomen van de NAD set? Een mooie Hegel H590. Na ruim 1.5 jaar van NCore en Purifi Eigentakt versterking te hebben genoten, terug naar A/B versterking.

Was er dan iets mis met Purifi? Nee, niets. Gewoon de kriebels en de nieuwsgierigheid of ik de Dynaudio Heritage Special luidsprekers kan laten 'groeien' als er een andere versterking in de frontlinie wordt gezet. Nou, dat laten groeien kan zeker! Oei, wat een kracht en souplesse heeft die H590! Een Headroom waar je 'u' tegen zegt, een kracht en controle waar de Dynaudio's en mijn oortjes wel heel positief op reageren. Maar het is niet alleen de versterking wat zo'n enorme boost geeft, de DAC van de H590 is een topper. Zo verfijnd, er wordt echt een prachtig beeld neergezet. Mooi in de micro details, absoluut niet klinisch. Met name het 3D beeld en de punch van percussie instrumenten worden levensecht neergezet en gepositioneerd. Deze H590 weet emotie over te brengen. Omdat ik in het verleden ook enkele Accuphase versterkers heb gehad, heb ik hier ook nog een Accuphase E380 met DAC50 gehad. Een E480 was er niet, maar gezien mijn luisterafstand en ruimte zou een E380 voldoende moeten zijn.

Tja, dat pakte mij niet. Met name het middengebied, headroom en finesse bleven achter bij de Hegel. Dit had ik niet verwacht. Een kleine week gewisseld, maar het was voor mij echt overduidelijk; de Hegel blijft.

Stream ik dan met de Hegel? Nee, hier wordt met een NODE (gen.3) gestreamd. De verbinding is nu nog een AQ digitale Carbon kabel. USB naar de USB DAC aansluiting is onderweg want de nieuwe Bluesound Node kan binnenkort ook USB signaal overbrengen. Het is wachten op een update vanuit Bluesound welke binnen enkele maanden verwacht wordt. Ik heb een Auralic Vega G1 kort op de Hegel gehad. Gehad, want de meer dan €3000,00 (!) is dit voor mij echt niet waard. Voor mij is streamen gewoon doorgeven en de DAC zal bepalend zijn. Kort door de bocht, maar is wel MIJN ervaring. Met nadruk mijn ervaring want dit alles is natuurlijk subjectief. Daarnaast is de match met de luidsprekers en de akoestiek medebepalend voor deze, lees mijn beleving. Enfin, dijk van een apparaat die H590. Dijk van een streamer die NODE (gen 3). Ondanks de mooie Purifi versterking toch absolute positieve stappen gemaakt op de ladder.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

B-art

#385
Mooie versterker heb je. Weet zeker dat de dyns dit prima vinden. Maar oei wat een prijs. Goeie review op alpha-audio behalve de kritiek op ontbreken roon endpoint en afspelen via airplay. Maar roon gebruik ik ook niet, niet nodig.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Xander32

En nu weer genieten van de muziek 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

#387
Rob ik kan het volledig beamen met wat ik vandaag gehoord heb.
Een dijk van een versterker dat maakt mij ook nieuwsgierig.[emoji12]
Ik zeg niks meer aan doen en lekker genieten van de muziek.
Bedankt weer voor de gastvrijheid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

... ga je de 650 van de hand doen?  ::)

Quote from: bert50 on August  3, 2021, 18:06:14
Rob ik kan het volledig beamen met wat ik vandaag gehoord heb.
Een dijk van een versterker dat maakt mij ook nieuwsgierig.[emoji12]
Ik zeg niks meer aan doen en lekker genieten van de muziek.
Bedankt weer voor de gastvrijheid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Mooie aanschaf Rob! Gefeliciteerd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Vinyl_Fuchs

Quote from: Xander32 on August  3, 2021, 17:27:15
En nu weer genieten van de muziek 🎶
En van de nieuwe audio-aanwinst natuurlijk. ;) Dubbel plezier.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Rob46

Quote from: B-art on August  3, 2021, 17:05:06
Mooie versterker heb je. Weet zeker dat de dyns dit prima vinden. Maar oei wat een prijs. Goeie review op alpha-audio behalve de kritiek op ontbreken roon endpoint en afspelen via airplay. Maar roon gebruik ik ook niet, niet nodig.

Ik heb via AirPlay direct de streamer van de Hegel geprobeerd. Daar word ik niet blij van. Dan mis ik echt de punch en verfijning. Ook hier geen Roon. Voor mij voldoet de overigens zeer stabiele en fraaie BluOS app meer dan voldoende. Overigens zit er een Roon update aan te komen zodat de Hegel Roon voorbereid is...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Vinyl_Fuchs

Rob, je moet toch eens aan Robert om advies vragen hoe je die foto's correct geplaatst krijgt.  :bigsmile:
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Rob46

Quote from: Vinyl_Fuchs on August  3, 2021, 19:19:07
Rob, je moet toch eens aan Robert om advies vragen hoe je die foto's correct geplaatst krijgt.  :bigsmile:

Ik zie het weer :wacko: Hihi, ik ga eens kijken of ik dit kan veranderen  :bigsmile:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Quote from: Vinyl_Fuchs on August  3, 2021, 19:19:07
Rob, je moet toch eens aan Robert om advies vragen hoe je die foto's correct geplaatst krijgt.  :bigsmile:


:pompom: :pompom: :pompom: :clapping:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Kempenaartjes

Proficiat met deze mooie versterker, een echte krachtpatser. Veel luisterplezier.

Richi

Quote from: Rob46 on August  3, 2021, 16:58:02
Ok, ok, ik zal de bekende angel er maar gelijk uithalen; ik moet gewoon nooit meer schrijven dat de samenstelling van de set voorlopig zo zal blijven. Want voorlopig is ook betrekkelijk voor mij in ieder geval  :angel: Wat is er gebeurd dan?

Nou, de NAD set is niet meer. De twee C298 eindversterkers en de C658 zijn ingeruild. Wat is er dan in de plaats gekomen van de NAD set? Een mooie Hegel H590. Na ruim 1.5 jaar van NCore en Purifi Eigentakt versterking te hebben genoten, terug naar A/B versterking.

Was er dan iets mis met Purifi? Nee, niets. Gewoon de kriebels en de nieuwsgierigheid of ik de Dynaudio Heritage Special luidsprekers kan laten 'groeien' als er een andere versterking in de frontlinie wordt gezet. Nou, dat laten groeien kan zeker! Oei, wat een kracht en souplesse heeft die H590! Een Headroom waar je 'u' tegen zegt, een kracht en controle waar de Dynaudio's en mijn oortjes wel heel positief op reageren. Maar het is niet alleen de versterking wat zo'n enorme boost geeft, de DAC van de H590 is een topper. Zo verfijnd, er wordt echt een prachtig beeld neergezet. Mooi in de micro details, absoluut niet klinisch. Met name het 3D beeld en de punch van percussie instrumenten worden levensecht neergezet en gepositioneerd. Deze H590 weet emotie over te brengen. Omdat ik in het verleden ook enkele Accuphase versterkers heb gehad, heb ik hier ook nog een Accuphase E380 met DAC50 gehad. Een E480 was er niet, maar gezien mijn luisterafstand en ruimte zou een E380 voldoende moeten zijn.

Tja, dat pakte mij niet. Met name het middengebied, headroom en finesse bleven achter bij de Hegel. Dit had ik niet verwacht. Een kleine week gewisseld, maar het was voor mij echt overduidelijk; de Hegel blijft.

Stream ik dan met de Hegel? Nee, hier wordt met een NODE (gen.3) gestreamd. De verbinding is nu nog een AQ digitale Carbon kabel. USB naar de USB DAC aansluiting is onderweg want de nieuwe Bluesound Node kan binnenkort ook USB signaal overbrengen. Het is wachten op een update vanuit Bluesound welke binnen enkele maanden verwacht wordt. Ik heb een Auralic Vega G1 kort op de Hegel gehad. Gehad, want de meer dan €3000,00 (!) is dit voor mij echt niet waard. Voor mij is streamen gewoon doorgeven en de DAC zal bepalend zijn. Kort door de bocht, maar is wel MIJN ervaring. Met nadruk mijn ervaring want dit alles is natuurlijk subjectief. Daarnaast is de match met de luidsprekers en de akoestiek medebepalend voor deze, lees mijn beleving. Enfin, dijk van een apparaat die H590. Dijk van een streamer die NODE (gen 3). Ondanks de mooie Purifi versterking toch absolute positieve stappen gemaakt op de ladder.....
Zo, dat is een flink bakbeest! Heel veel luisterplezier toegewenst.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a