De set van Rob46

Started by Rob46, February 19, 2015, 16:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rob46

Quote from: HuubF on February 25, 2021, 21:38:21
Gefeliciteerd Rob, een hele mooie speaker.  :worship:

Dank Huub en dank allen!  :clapping:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

bert50

Ziet er top uit Rob.
Gefeliciteerd.[emoji322][emoji322][emoji322][emoji322]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Richi

Mooi hoor. Ik zou die beschermkapjes op de tweeters laten zitten, want die zijn best gevoelig voor beschadiging!  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rob46

Quote from: Richi on February 26, 2021, 15:24:26
Mooi hoor. Ik zou die beschermkapjes op de tweeters laten zitten, want die zijn best gevoelig voor beschadiging!  :D

;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

JoWa

Wow [emoji7]
Wat een mooie afwerking.

Zitten deze nu ook vast geschroefd aan de stands?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Rob46

Quote from: JoWa on February 26, 2021, 15:51:07
Wow [emoji7]
Wat een mooie afwerking.

Zitten deze nu ook vast geschroefd aan de stands?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Hi Joost, inderdaad, ook deze Dyns zitten aan de stand vastgeschroefd. Hiervoor is een speciale adapterplaat door Dyn geleverd. Het geheel is -en staat stevig. Ik heb de spikes (uiteraard met schoteltjes eronder) er ook maar opgeschroefd. We hebben geen vloerbedekking, maar de speaker staat dan wel iets hoger. Bij de C1's was dit niet nodig. Maar eens experimenteren.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Kempenaartjes

#306
Hele mooie monitoren om te zien met een 'eenvoudig' uiterlijk. Wat ik er zo van lees heb je hier jaren plezier van. Veel luisterplezier.

Xander32

... die geven ook meer kleur ✋

Quote from: Richi on February 26, 2021, 15:24:26
Mooi hoor. Ik zou die beschermkapjes op de tweeters laten zitten, want die zijn best gevoelig voor beschadiging!  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

#308
Mijn eerste indruk: laten we beginnen met het uitpakken van deze beauty's. In mijn openingspost al geschreven en met foto's ondersteunt; de Dynaudio luidsprekers zijn erg goed verpakt. Alles straalt kwaliteit uit. Dat is een goed begin!

Eerst de stands 20 in elkaar gesleuteld. De adapter plaat voor de Heritage is snel op de stand gemonteerd. Dan de 4 spaaks voeten eronder met de bijgeleverde spikes. Alles waterpas en ingemeten. De luidsprekers staan 50cm van de achterwand en 2 meter uit elkaar. Ik zit op een keurige 2,4 meter afstand. Theoretisch een aardige 'luisterdriehoek', hoewel ik mij daar niet altijd aan vastpint. De luidsprekers staan op de bijgeleverde spikes. Ondanks het feit dat wij in de woonkamer een pvc vloer hebben, toch maar eens met de spikes eronder starten. De luidsprekers staan nu ook iets hoger. In combinatie met onze bank en mijn lengte zit mijn oorhoogte nu tussen de tweeter en woofer.

Het valt mij gelijk op dat de 'boxen' degelijk aanvoelen. De speakers zijn echt heel erg mooi afgewerkt. De stofkappen zijn magnetisch (Yes!) en de WBT speaker aansluitingen zijn degelijk. Alles voelt goed aan. De Purecable luidsprekerkabels met spades zitten er strak onder.

De Dynaudio's staan in mijn situatie iets ingedraaid. Ik heb net als bij de C1's ook zonder ingedraaide luidsprekers geluisterd, maar dan vind ik het geluid te mat. Net als bij de C1's zijn de Heritage ontzettend gevoelig voor plaatsing. Phoe, iedere centimeter verplaatsen doet iets met het geluid. Plaatsing moet men niet onderschatten.

Ondanks dat het inspelen net is begonnen klinken ze nu al WOW! Oei, de C1's zijn goed, echt goed. Maar voor mij is dit nu al de overtreffende trap. Met name het laag is veel strakker. Het mid is overtuigend mooier (!). Details: WOW! Het is genieten. Je wordt de muziek ingezogen en daar is niets van gejokt.  Muzikaliteit, ja dat is het. De Esostar 3 tweeter is een top unit. Wat een verfijning zeg.

Het was even afwachten wat de NAD Purifi versterking zou gaan doen. Dat was bij de C1's ok, en bij de Heritage gelukkig ook erg dik in orde. De 2 C298 in bridge is een mooie combinatie. De Heritage zijn 85db en 4 Ohm, dus ik vermoed dat de eindversterking hier de Heritage van voldoende sap voorzien.

Wat een mooi product hebben ze bij Dynaudio in de markt gezet!

Wordt vervolgd😉
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Mitch--

nice! ze zien er ook prachtig uit! lekker retro, ik hou er wel van  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Goed om te lezen, congrats!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

This topic is worthless without pics!  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rob46

#312
Gisteren een vracht foto's geplaatst Huub. Nog eentje dan zoals de Dyns nu staan.....effe op foto klikken...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

chansig

Ahhhh..ze hebben een andere liefhebber gevonden. Mooi. Waarom kies je ervoor om "de perfecte" luisterdriehoek los te laten ?

Evengoed veel plezier ermee.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob46

#314
De luisterdriehoek is in mijn situatie, op enkele centimeters na, optimaal. Bij de Audiovector vloerstaanders, de voorgangers van de C1's, waren andere afmetingen dan de luisterdriehoek voor mij fijner. Het is een uitgangspunt, maar uiteindelijk maatwerk in mijn beleving....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Erg mooi en oogt heel strak!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

chansig

Quote from: Rob46 on February 27, 2021, 17:27:43
De luisterdriehoek is in mijn situatie, op enkele centimeters na, optimaal. Bij de Audiovector vloerstaanders, de voorgangers van de C1's, waren andere afmetingen dan de luisterdriehoek voor mij fijner. Het is een uitgangspunt, maar uiteindelijk maatwerk in mijn beleving....

Uiteraard....bijstellen kan altijd, wanneer nodig, met kabels of andere zaken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bert50

Ziet er goed uit Rob [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

WilliamB

Net wat meer verdiept in jou monitors. Erg speciaal  :headbanging:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

brt

Mooi design zeg, gefeliciteerd!
Zonder de stofkapjes veel mooier om te zien. Laat je ze eraf?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32




Ze staan er goed bij, passen mooi in jullie interieur 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Mooi hoor, ik heb alles al een keer in huis gehad dus ik weet wat het kan.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rob46

Quote from: brt on February 27, 2021, 19:20:39
Mooi design zeg, gefeliciteerd!
Zonder de stofkapjes veel mooier om te zien. Laat je ze eraf?

Vaak eraf tijdens het 'serieus' luisteren ;D De magnetische stofkapjes zijn super handig om er even af te halen en weer terug te plaatsen. Dus na het luisteren gaan de stofkapjes bijna altijd er weer terug op.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

#324
Quote from: HuubF on February 27, 2021, 19:28:26
Mooi hoor, ik heb alles al een keer in huis gehad dus ik weet wat het kan.  :worship:

Met de Purifi-versterking, dubbel welteverstaan, een goede match met de Dynaudio Heritage is mijn ervaring op dit moment Huub....de C1's kunnen laag, de Heritage doet er niet voor onder. Zelfs strakker, ietwat droger wat ik tot nu toe heb gehoord.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]