De set van Rob46

Started by Rob46, February 19, 2015, 16:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

take5

Hi Rob,

Hoe bevalt de Aurender streamer bij jou? Werkt de app intuïtief, snel, en stabiel?
Ik speel nu al een tijd met een Auralic Aries Mini, en ik ben toch niet helemaal over bovenstaande zaken te spreken. Zit te denken om misschien over te stappen naar een Aurender N100.

bert50

Kom maar eens kijken als je wil om de Aurender A10 aan het werk te zien en te luisteren.
Gr Bert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

audiolover86

#127
Rob, Bert,

Wat vinden/vonden jullie van het DAC module van de Accuphase? Is het naar jullie mening de investering waard?
Hans Audio krijgt volgende week een levering binnen maar de prijs (1200,- voor een printplaatje...) houdt mij nog tegen, gezien je voor dat bedrag een hoop hoogwaardige losse DAC's kunt kopen.

bert50

Ik heb de dac 30 gehad ik vondt hem mooi icm een Moon Mind.
Maar van de dac 50 heb ik geen ervaring maar Rob kan je daar zeker meer over vertellen.
Er zit dezelfde dac in als de Aurender maar dat zegt ook weer niks .
Kom maar eens langs als je zou willen.
Gr Bert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Rob46

#129
Ik kan de DAC50 helaas niet meer aan je laten 'horen'. Mijn ervaringen met de DAC40 en 50 zijn louter zeer positief :) Ik begrijp jouw twijfel vanwege de investering en wat je er feitelijk fysiek voor krijgt, echter ben ik er inmiddels achter gekomen dat de grootte van een DAC niets zegt over de kwaliteit. Op dit moment draai ik met een Unison Research Triode 25 buizenversterker met geïntegreerde DSD DAC. Bert heeft deze inmiddels ook gehoord en is positief. Ondergetekende zeer zeker. Ook nu weer het bewijs dat een interne DAC erg goed kan zijn. Vraag aan Hans of hij een DAC50 ter beschikking hebt om thuis te proberen. het is plug and play! Je zal verrast worden.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Je bedoelt dat de grootte van de Dac niets zegt over de kwaliteit? Er staat nu 'iets'
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

Quote from: take5 on June 24, 2018, 11:20:36
Hi Rob,

Hoe bevalt de Aurender streamer bij jou? Werkt de app intuïtief, snel, en stabiel?
Ik speel nu al een tijd met een Auralic Aries Mini, en ik ben toch niet helemaal over bovenstaande zaken te spreken. Zit te denken om misschien over te stappen naar een Aurender N100.

Er verandert wel eens iets in mijn set, maar ik kijk niet meer naar een andere streamer, dit zegt voldoende ;D De app werkt probleemloos, is overzichtelijk en werkt snel. Ook de invoer vanaf een NAS wordt snel gelezen en gestart. Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van de N100H, diens app en gebruiksvriendelijkheid. Je mag altijd komen luisteren en met de Aurender 'werken'.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Quote from: cz79 on July  1, 2018, 10:11:53
Je bedoelt dat de grootte van de Dac niets zegt over de kwaliteit? Er staat nu 'iets'

Scherp! Goedemorgen..... inmiddels gewijzigd, moet natuurlijk 'niets' zijn..
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

audiolover86

Rob, zie ik jouw Unison te koop aangeboden? Heb je al iets anders op het oog?

Rob46

Nog niet direct, maar Unison heeft mij wel geïnspireerd. Een S6.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

#135
Al enkele jaren heerst hier een bepaalde onrust, zeg maar audiofieliritus. Met regelmaat een wisseling van een component of vervanging van een gehele set. Ik merkte dat ik 'audiomoe' begon te worden, en zelfs de neiging had om te stoppen met de hobby. Echter blijft muziek luisteren voor mij een goede ontspanning en doe je bovendien op de verschillende fora leuke contacten op. Dit geschreven hebbende, heeft dit mij doen besluiten om eens een 'basisset' in huize Rob46 te plaatsen met een goed stel luidsprekers. Na een zoektocht en diverse luistersessies heb ik mijn sound gevonden. Terug naar waar het ooit is begonnen; Marantz. De Marantz ND8006 en de PM8006. Om te beginnen zal ik een korte review schrijven over de nieuwe Marantz ND8006 CD en Netwerkspeler.

Reviews.
Op het WWW zijn er inmiddels al diverse reviews te vinden, allen positief. Uit al deze reviews kan ik samengevat opmerken dat: de prijs kwaliteitsverhoudin g van de Marantz meer dan in orde is; de techniek intern en extern zeer goed is; de geluidskwaliteit tijdens de testen in diverse opstellingen ook een dikke voldoende verdient.

Het begin.
Het begint allemaal bij de detaillist. Een goede deal kunnen maken en de zaken snel en nauwkeurig afhandelen maken een aankoop nog plezieriger. Complimenten aan het adres van H&C!

Uitpakken maar.
Gisteren de componenten uitgepakt. Er hebben hier over de vloer inmiddels diverse verpakkingen van verschillende componenten geschoven. Van budget tot en met de duurdere klasse. De componenten van Marantz zijn zeer goed ingepakt. Alles keurig, strak en met stevige materialen. Hier is niet op bezuinigd. Dit geeft je gelijk het gevoel om met een serieus merk te maken te hebben. Keurig!

De installatie.
Het installeren is een fluitje van een centje. Netwerkkabel (Audioquest), stroomkabel (Belkin) erin en de interlinkjes (Audioquest) naar de PM8006. Aanschakelen en een menu doorlopen. Stap voor stap en kan niet missen. Zonder te morren TIDAL aangemeld en mijn NAS (Synology) in het netwerk gevonden.

De HEOS App.
Op mijn IPad en IPhone de HEOS app gevonden en geïnstalleerd. Na wat freubelen vind ik de app op de IPhone beter. Voor mij maakt dit niet uit, de app is snel en leert makkelijk. Ik heb wat foto's van de HEOS app bijgevoegd. De foto's zijn van niet een al te beste kwaliteit, maar het geeft een indruk.

Een voorbeeld.
Via TIDAL vind je snel de zoekfunctie. In dit voorbeeld Jennifer Warnes in de zoekfunctie opgegeven. De app is snel. Selecteer Jennifer en hoppa, alle cd's verschijnen. Selecteer een cd en spelen maar. Het menu geeft de mogelijkheid tot vergelijkbare muziek, de bio van de artiest of band te lezen en nog meer functies. Ook zijn technische details van de opname te lezen. Ik heb ooit met de  Marantz App gewerkt, maar dat is nu appels en peren vergelijken. Ik kan goed uit de voeten met deze app. Niets mis mee. Nog niet perfect, maar doelmatig en functioneel.

De CD speler.
Uiteraard zijn er enkele cd's de revue gepasseerd. De lade van de ND is degelijk en opent en sluit perfect. Overigens zit de lade er recht in. Ergens werden opmerkingen over een scheef geplaatste lade geschreven. Niet terecht. Het loopwerk is stil en de muziek klinkt.....ook hier fenomenaal goed. Ik mag best schrijven dat ik wel over enige referentiemateriaal de afgelopen jaren heb kunnen beschikken. Dit is dik in orde.

En wat volgt?
In mijn volgende recensie mijn bevinden over de PM8006. Ook uiteraard mijn ervaringen betreffende de geluidskwaliteit in het geheel. Ik kan alvast verklappen dat de combi met de GoldenEars erg, erg goed is beste forum vrienden.

Ik kan hetgeen tot nu toe door critici is geschreven alleen maar bevestigen. Marantz did it again..........
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Nu de ND en PM8006 enkele dagen hun kwaliteiten hier in huize Rob46 vertonen, is het nu tijd om een korte review over de PM8006 te schrijven. Het 'model' is bij mij niet geheel onbekend omdat ik in het audioverleden hier ook enige tijd een PM7004 heb gehad. Ook de PM8006 heeft de uitstraling een compact en degelijk stuk audiocomponent te zijn. Met de inmiddels bekende mooie afgeronde zijkanten en plaatsing van de knoppen oogt de PM erg volwassen. Op de voozijde zijn naast de volumeknop een selector en tooninstellingen te vinden. De tooninstellingen bestaan uit laag, mid, hoog en balans. Ja, zelfs mid. Voor mij niet echt interessant, want het eerste wat ik gedaan heb is de source direct knop ingedruk, het toonregelgebied maar omzeilen. Om even een uitstapje te maken naar de ND8006; ook deze heeft de mogelijkheid om diverse 'gebieden' fysiek uit te schakelen, tot aan de hoodtelefoonverster ker aan toe. Terug naar de PM8006. Alle functies zijn via de bijgeleverde afstandsbediening te bedienen. Jammer is dat het regelen van de volumeregeling met 'stapjes' gaat, geen vloeiende volumeregeling dus. Ergens wordt dit technisch uitgelegd, niet in jipenjanneke taal, dus dan haak ik af. Het is even wennen. Verder is de bediening degelijk, zoals we van Marantz gewend zijn.

De luidsprekeraansluit ingen op de achterzijde zijn ook van een degelijk type. Mijn Atlas banaantjes gaan er soepel in en sluiten goed aan. Ook de cinch aansluitingen zien er degelijk uit met voldoende ruimte. Het geheel ziet er verzorgt uit.

De 2x70 watt is voor de GoldenEars meer dan voldoende. De actieve subs hebben hun eigen voeding en de overige units krijgen voldoende stroom. Ook op hogere volume geeft de versterker geen krimp, uithalen worden moeiteloos neergezet. Uiteraard speelt de gevoeligheid van de GoldenEars van 91db een belangrijke rol in het geheel. Eigenlijk niet anders dan de vele duurdere versterkers die ik in huis heb gehad. Ik vermoed dat de combi PM en ND hier een groot aandeel in hebben. Ook de combi met de GoldenEars is heel erg goed te noemen.

Het geheel zet voor deze prijsstelling een zeer volwassen en echt fraai geluid neer. Ik ben inmiddels wel wat gewend, en als het niet goed is zou ik dat zeker vermelden. De staging is groots en het laag is gecontroleerd. Volgens deskundigen blijkt de opbouw van deze PM in de tijd terug te gaan? In ieder geval spreekt men in diverse testen over de terugkeer van het Marantz sound.

Tot slot nog even iets interessants betreffende het streamen wat ik met jullie wil delen. Ik heb 2 dagen een vergelijk kunnen doen met de Aurender N100H en de ND8006. Ik heb dit op basis van dezelfde bekabeling gedaan. De Aurender heb ik via de DAC van de ND laten lopen. Het was makkelijk schakelen tijdens de luistersessies. Wat is de uitkomst? Samengevat vind ik de sound van de Aurender wat voller klinken dan de Marantz, maar de Marantz vind ik duidelijk beter als het om plaatsing gaat. Niet dat alles agressief gepresenteerd wordt, wel meer op de voorgrond. Het streamen via de Marantz geeft een strakker geheel weer. Het is natuurlijk een persoonlijke keuze wat je fijner vindt klinken. Daarnaast is de App van de Aurender fraaier, functioneler en uitgebreider. Maar gebruik je alle functies? Maar als het om snelheid gaat, dan doet de HEOS App niet onder dan die van de Aurender. Fijn dat de HEOS App ook op mijn Iphone perfect werkt, dit is bij de Aurender een gemis. Ook kan De HEOS App via Android goed functioneren, er is bij Aurender een uitgeklede versie voor Andoid beschikbaar. Mijn conclusie is dat ik de verschillen erg klein vindt, je praat niet over een duidelijk beter geluid, meer anders en dat heeft mij wel achter mijn oren doen krabbelen. Je praat toch over een behoorlijk prijsverschil als het over de streamers gaat.

Het bewijs is er, en niet alleen door mij geleverd (overigens ook bij de verschillende forumleden waar ik heb mogen luisteren en de verschillende andere professionele resecenten); 'instapsets' kunnen, mits de keten klopt, tot verbluffende prestaties worden gedreven. Overigens is dat in mijn optiek ook een trend welke door de verschillende audiomerken wordt ingezet.

Tot zover deze review. Mochten er vragen zijn, schroom niet......
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

#137
Nog een addendum.

DAC (inclusief DSD) van de ND8006
DAC van de ND8006. De DAC van de ND8006 is een fraaie! Met zijn vele aansluitingen (Coax, Optisch en USB B) een DAC die veel mogelijkheden v.w.b. aansluitingen biedt. Over de geluidskwaliteit kunnen we kort zijn. Deze DAC verzorgt een mooi en rustig geluidsbeeld. Het geluid komt los van de speakers en de instrumenten zijn te pinpointen. Het beeld is groots en kan tot ver achter de speakers het geluid verzorgen.

Cd speler van de ND8006
Ook is het luisteren naar cd's voor ons soms nog een leuke activiteit. Het interessante van de ND is dat je naast streamen ook cd's kunt luisteren, in een component ondergebracht. Om een meer dan goed geluidbeeld te kunnen creëren, zijn aparte componenten niet altijd noodzakelijk, dat bewijst de ND8006. De CDP laat zich makkelijk bedienen, is snel en geruisloos. De geluidskwaliteit is te omschrijven als groots,met de nodige rust waardoor je onvermoeibaar de ene na de andere cd de revue laat passeren.

Nu maar hopen dat het voorlopig hierbij blijft. Het geluid bevalt mij erg goed. Het enige wat nu nog op mijn wensenlijstje staat, is de GoldenEar Two Plus inruilen voor een One...... ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Je hebt je accuphase en aurender weggedaan voor een Pm serie van marantz????😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

#140
Klopt Chris. Het geluid zal je echter positief verrassen.....ik heb nu verschillende sets hier gehad, en dit is echt positief verrassend....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Zal wel maar geen match voor wat je had, ach als jij er maar gelukkig mee bent maar binnen een jaar staat er weer een high end set. Ik heb de Pm ki pearl hier gehad en vind het werkelijk niets bijzonders (muv het uiterlijk)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

Jij weet als geen ander dat het geheel moet kloppen. Deze set met de GoldenEars is echt goed. Als dat niet zo was, dan was dit hem niet geworden Chris.........met de stoute schoenen aan deze nieuwe serie van Marantz elders beluisterd. Niets mis mee  ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Prima, als jij er maar gelukkig mee bent. Je hebt eerder een downgrade gehad en nu weer, dus ben gewoon benieuwd wat voor set je over een jaar/maand/week hebt staan :hehe:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

Quote from: cz79 on August  3, 2018, 19:22:45
Prima, als jij er maar gelukkig mee bent. Je hebt eerder een downgrade gehad en nu weer, dus ben gewoon benieuwd wat voor set je over een jaar/maand/week hebt staan :hehe:

:-X >:D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Je hebt hiermee een niet voordehand liggende stap gezet, maar wel weer op het Marantz-nest 👍.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Ha Rob,

Hier ook al enkele maanden de ND8006 in huis als opvolger van de Logitech SBT. Speelt bij mij nog met de PM 15 S2. 
Ben er ook zeer tevreden over, zowel qua geluidskwaliteit als bedieningsgemak.

Veel plezier ermee en hopelijk geeft het de gewenste rust ;-)

Rob46

Om mee te beginnen; er is werkelijk helemaal niets mis met de Marantz PM 8006. Stiekum was ik al enige tijd naar een eindversterker, met de voorkeur naar monoblokken aan het oriënteren. Een mooie upgrade met de PM 8006 dan als voorversterker. Hoewel ik mij eigenlijk had voorgenomen niet meer zo snel de set te wijzigen, was de verleiding ernstig groot om eens te experimenteren met verschillende merken. Ik moet de belofte om niet meer te veranderen nooit meer uitspreken :angel: Zo heb ik naast de AVM's, een set PrimaLuna Dialoque Six buizen mono eindversterkers hier gehad, maar ook een Densen en NAD eindversterkers.

Van de AVM's was ik gelijk onder de indruk, ik zal mijn ervaringen nog wel kort in een review met jullie delen. De PrimaLuna buizen eindversterkers zijn krachtige einbakken met een fraaie techniek, alleen al de auto bias is een verademing. De combinatie met de Marantz als voorversterker vond ik minder. Wat was er dan minder? Met name het stereobeeld, de stemmen bleven echt te veel aan de luidsprekers plakken. Ik ben er van overtuigd dat als je hier een fraaie PrimaLuna buizen voorversterker aan toevoegt, dit wel eens een mooie buizen combi kan zijn. Echter wilde ik niet geheel op buizen overgaan -nog niet-. De Densen is een zwaargewicht met heel veel vermogen, maar alleen om het vermogen hoef ik geen andere versterkercombinati e. Met een paar watjes ben ik hier klaar. De GoldenEars hebben een gevoeligheid van 92db en het laag wordt separaat met 2x1600 watt versterkt. Nee, het gaat mij om de klanksignatuur en om meer uit de GoldenEars te toveren. Terug naar de Densen, een mooie eindversterker, maar in het geheel een te scherp geluid. Lastig te omschrijven, je moet het horen. Het klonk voor mij niet overtuigend, het hoog was te heftig en dominant. Ik heb nog wat met kabelkes geëxperimenteerd, hetgeen helaas geen soelaas gaf. Met de NAD was ik snel klaar, geen verschil en dit was de investering dus niet waard.

De AVM's M30 waren met de Marantz een goede combi, echter was het geheel voor mijn gevoel in onbalans. Onbalans meer in de zin van de M30 monoblokken tekort doen. Eerst de AVM V30 voorversterker geprobeerd, maar ook hier dacht ik met een betere voorversterker meer recht aan de M30's te doen, en met name natuurlijk de geluidskwaliteit een boost te kunnen geven. Het belang van een goede voortrap wordt volgens mij nog wel eens onderschat? Met de 3.2 is de 'vlakte' weg en ontstaat er een breder en gedefinieerder geluidsbeeld dan met de V30.

Tja, niets mis dus met de Marantz PM 8006! Meer anders en bovendien een combinatie die uiteindelijk beter een match in de gehele keten brengt. De CD netwerkspeler ND 8006 doet het in dit geheel heel erg goed. De streamer is heel erg goed en de DAC laat niets te wensen over. Daarnaast zit er een prima cd speler in die het luisteren naar cd's aantrekkelijk maakt.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

#148
Brexit? Ik hoop het niet voor NAIM en NEAT......

De set gaat naar een all-in-one oplossing; met zo min mogelijk kabelkes, niet al te forse investering en toch mooie kwaliteit. Marantzen weg, maar dan....

Na een weekje intensief luisteren ben ik nog steeds flabbergasted (groene boekje?) waar een compacte set toe in staat is. Vele sets hebben hier gestaan, vaak voor een veel te korte tijd. Ook sets die 2 tot 3 keer duurder waren dan de huidige set. Groot, groter en grootst; vele zijn gekomen en weer gegaan. Het is mij duidelijk geworden dat all-in-one componenten op een serieus hoog niveau kunnen presteren en met de huidige technieken steeds vaker in de winkel zijn te vinden, nu ik dagelijks naar de NAIM Uniti ATOM en de NEAT MOTIVE SX2 luidsprekers luister. Dat onder andere de match van doorslaggevend belang is mag duidelijk zijn. Dat er een serieuze toekomst voor dit type systemen bestaat ben ik ook van overtuigd. Een compact uiterlijk, maar o wat groots in het geluid!

De set: NAIM Uniti ATOM, NEAT MOTIVE SX2 luidsprekers, ATLAS Hyper 3.5 luidsprekerkabel, Ethernetkabel Shawline van Chord, stroomkabel Shawline van Chord. Content komt van TIDAL en een NAS. Wat een verademing dat er zo weinig kabelkes nodig zijn! Ik heb dit al eerder geschreven, maar het is opgeruimd, overzichtelijk en ordelijk. De luidsprekers staan 82cm van de achterwand en ruim 2.50 uit elkaar. Dat laatste is in mijn situatie wel van belang, de luisterpositie is namelijk een kleine 4 meter van de luidsprekers af.

Het stereobeeld is heel erg mooi, het geheel heeft een mooi strak laag en de nieuwe tweeters in de SX2 zorgen voor een mooi gdefinieerd hoog. Alles komt los van de speakers en de stem is mooi gecentreerd. Het gehele spectrum klinkt mooi in balans. Het laag is strak en de loopjes zijn mooi te volgen. Het betreft een forse soundstage, iets wat je niet zou verwachten. Niets is rommelig. De DAC is van een ongekende goede kwaliteit(!). De NAIM is echt een vreselijk mooi apparaat. De app werkt supersnel, TIDAL is perfect geintegreerd en het geheel geeft een mooi overzicht. Een groot display aan de voorzijde van de ATOM laat albuminfo en albumhoes zien.

Het enige wat ik nog wil overwegen is de SX1 hier thuis proberen, eens kijken wat dat doet. Verder kan ik wel concluderen dat de Engelsen het prima voor elkaar hebben. Het bewijs is geleverd; klein kan best fijn zijn! Sterker nog; ik krabbel regelmatig achter mijn oren of ik ooit weer naar losse componenten moet gaan. Maar ook denk ik regelmatig terug aan de vele euries die in de hobby zijn geinvesteerd, in vergelijking met wat er nu speelt met deze kwaliteit. Geloof mij, dan ben je echt flabbergasted.....




[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Positieve eerste berichten Rob, al maak ik mij wel ietwat zorgen over jouw opmerking over losse componenten ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT