Dolby Cinema Eindhoven

Started by konijntje, February 7, 2015, 14:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Loric


Loric

Quote from: Job on July 19, 2015, 00:32:29
Ik zag toch echt flinke onscherpte aan de bovenkant van het kader en aan de rechterkant.

Dat is me bij 'Inside Out' niet opgevallen, dat kan aan mij liggen. Met de zaal doelde ik niet alleen op de projectie, eerder aan het gehele ontwerp, de stoelen ten opzichte van het scherm etc. etc.

denada

Ook Inside Out bekeken op donderdagavond in de Dolby Vision zaal in Eindhoven (nog geen 10 mensen zaten er in die zaal)..

Hele leuke film, mooie kleuren, mooi beeld, maar lastig vergelijken omdat het een animatiefilm is.
Ik kan naast tomorrowland en Inside Out zo geen andere nieuwe titels vinden die nu in de bioscoop gaan komen in het Dolby Vision formaat..

Kan denk ik pas echt een oordeel geven wanneer ik een 'echte' film heb gezien in die zaal..

denada

Als het meezit kunnen we vanaf volgende week ook de Dolby Vision versie van Mission Impossible zien in JT Eindhoven, ben toch wel erg benieuwd naar hoe een 'echte' film er dan uitziet in dat format..

Fox

In JT Hilversum in DC ook:

Jurassic World en Terminator 5

Quote from: denada on July 20, 2015, 10:58:47
Ook Inside Out bekeken op donderdagavond in de Dolby Vision zaal in Eindhoven (nog geen 10 mensen zaten er in die zaal)..

Hele leuke film, mooie kleuren, mooi beeld, maar lastig vergelijken omdat het een animatiefilm is.
Ik kan naast tomorrowland en Inside Out zo geen andere nieuwe titels vinden die nu in de bioscoop gaan komen in het Dolby Vision formaat..

Kan denk ik pas echt een oordeel geven wanneer ik een 'echte' film heb gezien in die zaal..

Fox

,,Mission: Impossible – Rogue Nation" wird laut ,,Hollywood Reporter" der erste von Paramount mit ,,High Dynamic Range" (HDR) produzierte Kinofilm, der mit dem erhöhten Kontrast- und Farbumfang auch in speziellen ,,Dolby Cinema"-Kinos mit ,,Dolby Vision"-Technik zu sehen sein wird.

http://www.areadvd.de/news/mission-impossible-rogue-nation-kommt-mit-hdr-in-dolby-cinemas/

s.t.

#106
Quote from: Fox on July 24, 2015, 11:47:47
,,Mission: Impossible – Rogue Nation" wird laut ,,Hollywood Reporter" der erste von Paramount mit ,,High Dynamic Range" (HDR) produzierte Kinofilm, der mit dem erhöhten Kontrast- und Farbumfang auch in speziellen ,,Dolby Cinema"-Kinos mit ,,Dolby Vision"-Technik zu sehen sein wird.

http://www.areadvd.de/news/mission-impossible-rogue-nation-kommt-mit-hdr-in-dolby-cinemas/



Mooi excuus om eens in Hilversum te gaan kijken

maximus79

Gisteren Antman gezien in Hilversum, mooiste beeld wat ik tot nu toe gezien heb. Ben benieuwd hoe mission impossible dan is in dolby vision.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Jefften

Ja, ik ben ook erg benieuwd, zal eens met de vrouw heen gaan.
;D
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

home@the movies

Quote from: maximus79 on July 26, 2015, 07:34:47
Gisteren Antman gezien in Hilversum, mooiste beeld wat ik tot nu toe gezien heb. Ben benieuwd hoe mission impossible dan is in dolby vision.

Heb gisteren tickets gereserveerd voor de avant premiere van MI in HDR(Dolby Vision) nu Woensdag, ik breng zeker verslag uit van hoe het resultaat is.

Fox

Quote from: home@the movies on July 27, 2015, 19:14:47
Heb gisteren tickets gereserveerd voor de avant premiere van MI in HDR(Dolby Vision) nu Woensdag, ik breng zeker verslag uit van hoe het resultaat is.

Mooi neem ons mee in je ervaring.

Ben beniewd hoe deze film met een 2.35:1 scope formaat en een 2K DI op het DC scherm in 4K er uit ziet...

squeek

Quote from: home@the movies on July 27, 2015, 19:14:47
Heb gisteren tickets gereserveerd voor de avant premiere van MI in HDR(Dolby Vision) nu Woensdag, ik breng zeker verslag uit van hoe het resultaat is.

Wel, hoe wast het nu? Zowel film als de projectie  :notify:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

home@the movies

Quote from: squeek on August  2, 2015, 21:23:05
Wel, hoe wast het nu? Zowel film als de projectie  :notify:

geef me nog even,ben een verslagje aan het maken ;)

williams

Ben benieuwd naar je Bevindingen Werner over de de nieuwe techniek van projecteren in de bios .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

MaxxMark

Een oud collega van mij was nogal underwhelmed door MI in Hilversum. Dat kwam met name door MI zelf en niet per definitie door de bioscoop. Om de conversatie deels te quoten:

Quote Ik heb vorig jaar Edge of Tomorrow gezien in het Chinese Theater in LA en dat was mind-blowing. Dit theater is de proeftuin voor IMAX Laser, de techniek dat Dolby concurreert met Dolby Vision. Maar ik zat gister naar extreem veel ruis te kijken dat ik toch ging twijfelen of ze wel de goede versie van de film ontvangen hebben. Ik ga het in ieder geval even verder uitzoeken want een presentatie in IMAX Laser of Dolby Vision is echt een ervaring apart en dat was dit niet. De film was verder top!

[...]

Ik denk dat je een betere ervaring met Rogue Nation in IMAX hebt dan nu in Dolby Vision bij JT. Het lijkt echt of ze het standaard bronmateriaal hebben ontvangen van de film ipv de aangepaste variant

met aanvullend:

QuoteVerneem zonet dat DCP in 1 week gerealiseerd is. Dus de hele film kan gewoon niet optimaal opgeleverd zijn. Alles was kortdag omdat de release 6mnd vervroegd is

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

HAL

Zo jammer dat wij geen (echte) IMAX hebben in Nederland.

Loric

Quote from: MaxxMark on August  3, 2015, 09:48:35
Een oud collega van mij was nogal underwhelmed door MI in Hilversum. Dat kwam met name door MI zelf en niet per definitie door de bioscoop. Om de conversatie deels te quoten:

met aanvullend:

Hmmm. Vanavond ga ik zelf kijken in Hilversum. Wat bedoelt je collega met 'ruis' eigenlijk? Filmkorrel? De vraag voor mij is of MI überhaupt een 4K DCP heeft meegekregen of niet. Ik kan me uit het American Cinematographer artikel iets herinneren over 2K scans.

Hoe dan ook, wat ik mis in het bovenstaande verhaal is het geluid.

Hieronder wat meer positieve berichten over MI in HDR en met name in Atmos:

http://www.avsforum.com/forum/44-movies-concerts-music-discussion/2086530-mission-impossible-rogue-nation-dolby-vision-hdr-atmos-immersive-sound.html


maximus79

#117
Ook MI is hilversum gezien, beeld was erg tegenvallend. De film is expres met veel film grain uitgevoerd om het gevoel van oude spy films te behouden, dit werd ook verteld voor dat de film begon door Jt. Buiten dat zag het er wel allemaal goed, alleen vond ik het beeld van Antman (of de trailer van masterminds)veel beter. Geluid daarin tegen was super, zeker toen er een motorrijder over een auto vloog, wat je dus ook goed kon horen dat hij van voor naar achter vloog.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

MaxxMark

Quote from: Loric on August  3, 2015, 13:19:27

Hoe dan ook, wat ik mis in het bovenstaande verhaal is het geluid.

Dat is ook aan bod gekomen in mn conversatie met hem. Maar omdat Atmos eigenlijk al wat meer gemeengoed is en het hier met name om het Dolby Vision aspect ging (HDR) had ik dat buiten beschouwing gelaten. Het doet niet onder voor andere locaties van JT en dus waarschijnlijk ook gelijk aan bijvoorbeeld Metropolis Antwerpen
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Ian G

Ik heb zelf zaterdagmiddag de dolby vision versie in Hilversum gezien. Het beeld was inderdaad soms erg korrelig in de niet actie scenes. De actiescenes zagen een stuk beter uit.
Ik heb ook verschillende films in de DC zaal in Eindhoven gezien en tot nu toe heeft mad max de meeste indruk gemaakt.
De dolby cinema trailer en verschillende trailers waren dan wel weer subliem. Kortom: de meerwaarde van (2D) Dolby Vision en laser projectie in het algemeen komt met de huidige 2k DCP's niet tot uiting.

Fox

Quote from: MaxxMark on August  3, 2015, 09:48:35
Een oud collega van mij was nogal underwhelmed door MI in Hilversum. Dat kwam met name door MI zelf en niet per definitie door de bioscoop. Om de conversatie deels te quoten:

met aanvullend:

Volgens mij haal je / verwar je een aantal zaken.
Namelijk beeldruis en filmgrain, en wat er te zien is duidelijkfilmgrain!

MI:5 is namelijk niet digitaal opgenomen, maar ouderwets gefilmd op 35mm met anamorphic lenzen met enkele digitale effect shots met digitale camera's (vroege zou men daar 65/70mm of VistaVision voor hebben gebruikt.
Men heeft dit gedaan om een visueel filmisch warm karakter aan de film te geven i.p.v. de harde gepolijste digitale look.

Helaas is ondanks de hoge bron resolutie van de 35mm film, MI:5 afgewerkt met slechts een 2K DI.
Deze 2K DI moet natuurlijk worden upscaled naar 4K voor de Dolby Cinema 4K Laserprojector, wat betekend kleine extra nadruk op de filmgrain.

Overigens was dit nog veel erger bij Jurassic World 3D, want die had zelfs digitale artefact in de lichtstralen/mist scenes in de jungle.

Ondanks dat is de DC projectie vele malen beter als de standaard projecties van die Franse Kip in de theaters in Amsterdam, en laten we het over het geluid maar niet hebben ;-)

denada

Inside Out zag er dus top uit in zaal 6, de Dolby Vision zaal in Eindhoven, maar MI:5 zag er inderdaad uit alsof ik naar een jaren 80 film aan het kijken was. Leuk natuurlijk dat ze die look willen krijgen bij een spionnenfilm, maar dit is absoluut geen visitekaartje voor HDR op deze manier, deze film is prima te kijken in welke zaal dan ook met Dolby Atmos geluid, want dat is wat wel overtuigd bij deze film.

Ben erg benieuwd naar de eerste digitaal opgenomen film die in HDR getoond gaat worden, zal dit dan Spectre gaan worden, of komt er eerder nog een grote titel in Dolby Vision formaat?

Iemand overigens al iets gehoord over wanneer Imax Laser naar Nederland komt?

Loric

Ok, MI-RN in Dolby Vision / Atmos in JT Hilversum:

De film was vermakelijk. (Heel) goed gespeeld. Vrij scherp geschreven, ik had minder last van de dialogen en plot in vergelijking met deel 4, waarbij ik vond dat de regie van Brad Bird tegengewerkt werd door het zwakke materiaal. Afgezien van de setpieces. Hier was het eerder andersom, scherp script met een regie die grondig was maar ook erg aan de montage vasthing. Wat heel goed werkte in de Opera scene, maar elders, zoals in de opening, had wel wat meer lucht (!) gemogen in de shots ipv cut-cut-cut. Het kreeg een televisie gevoel. Het overtuigde mij daarom niet helemaal, de benadering werd wat onpersoonlijk. Toch zou ik 'm wel nogmaals willen zien.

Het beeld viel ook mij tegen. Hier had veel meer ingezeten, qua scan van het originele materiaal met name. Ik heb geen enkel probleem met film korrel. Alleen ik heb sterk de indruk dat de resolutie en daarmee ook de scherpte en detail wel wat te wensen overliet. Hier had ik graag een 35mm showprint van willen zien.

Het geluid was enorm dynamisch. Van de totale stilte ergens in de laatste acte, tot de LUIDE muziek. En daar zat voor mij toch een probleem. Iets wat me bij 'Inside Out' ook al opviel. Of het volume staat net te hard, of het ligt aan de versterkers / speakers / eq. Maar bij beide films en bij MI-RN schurend aan de grens van irritatie, was de muziek klankmatig te schel. In Eindhoven waar ik alleen 'Avengers...Ultron' gezien heb genoot ik juist van de klank. In Hilversum tot nu toe. Mwah. Met name dus de klank van de muziek bevalt me niet. En dat vind ik zeer spijtig. Hoe hebben anderen dit ervaren?

MaxxMark

Quote from: Fox on August  3, 2015, 22:46:05
Volgens mij haal je / verwar je een aantal zaken.
Namelijk beeldruis en filmgrain, en wat er te zien is duidelijkfilmgrain!

Het is natuurlijk niet uit de conversatie te halen omdat ik dingen quote. Maar zowel ik zelf als de persoon in kwestie zijn goed bekend met beeldruis vs grain (althans, ik weet et en van een tvproducent mag je dat ook verwachten). In de context van de conversatie (die overigens op facebook was) maakt het niet heel veel uit of het nu om film-grain gaat of dat het om beeldruis gaat het effect (en resultaat) is an-sich het zelfde. In dit geval ten nadele van de film-experience.

Maar nog veel kwalijker is dat het hier om een eerste indruk van een Dolby Vision ervaring gaat. En dat daarmee eigenlijk de plank wordt misgeslagen. Een eerste indruk maak je maar 1x. En als dat dan met een "slecht" niet optimaal uitgevoerde film wordt gedaan is dat eigenlijk erg jammer. Heel kort door de bocht boeit de oorzaak dan niet.  Wij op HTForum zullen hier nog doorheen kunnen kijken en het nog een kans geven. Maar de mindere die-hards zullen er mogelijk niet voor gaan omrijden.

Als ik het naar mezelf trek; toen ik de eerste keer naar een digitale 2K voorstelling in Metropolis Antwerpen ging was het ongekend scherp. Een absolute topvoorstelling (van een acceptabele film) waarbij de techniek de beleving significant verbeterde! Als toen de ervaring niet zo subliem was, zou ik nu niet meer periodiek film-uitjes doen warabij we 2 a 3 films op een zondag in Antwerpen gaan kijken.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Fox

Quote from: denada on August  4, 2015, 12:15:27
Inside Out zag er dus top uit in zaal 6, de Dolby Vision zaal in Eindhoven, maar MI:5 zag er inderdaad uit alsof ik naar een jaren 80 film aan het kijken was. Leuk natuurlijk dat ze die look willen krijgen bij een spionnenfilm, maar dit is absoluut geen visitekaartje voor HDR op deze manier, deze film is prima te kijken in welke zaal dan ook met Dolby Atmos geluid, want dat is wat wel overtuigd bij deze film.

Ben erg benieuwd naar de eerste digitaal opgenomen film die in HDR getoond gaat worden, zal dit dan Spectre gaan worden, of komt er eerder nog een grote titel in Dolby Vision formaat?

Iemand overigens al iets gehoord over wanneer Imax Laser naar Nederland komt?

M.b.t. Spectre moet ik je teleurstellen, want die is net als MI:5 namelijk niet digitaal opgenomen, maar ouderwets gefilmd op 35mm met anamorphic lenzen met enkele effect shots in VistaVision, super35mm of digitale camera's.
ARRIRAW (3.4K) (6.5K) (source format)
Digital Intermediate (4K) (master format)
Panavision (anamorphic) (source format)
Super 35 (source format) (some scenes)
VistaVision (source format) (some scenes)

Dit kun je checken in de topic op deze site over Spectre waar een promo making off filmpje staat en daar kun je de Panavission film camera's zie die ze gebruiken voor de opnames.

Wat echter wel een verschil is dat Spectre een 4K DI heeft, want Sony wil hun 4K Cinema projectoren promoten :-)

War IMAX laser betreft zal je wsl ook bedrogen uitkomen, want er zijn in NL geen echte IMAX zalen, maar alleen een aantal omgebouwde Pathé hoofdzalen met een IMAX licentie. En aangezien het vervanging, afregel en onderhoud beleid van Pathé zie die investering niet snel gebeuren.